Autor |
Wiadomość |
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-09-13, 10:25
|
|
|
Zadziałają. Potrzebujesz jedynie kierownicę z przyciskami do zmiany biegów, taśmę obsługującą tę funkcję, kabelki z wtyczką od taśmy do kostki przy selektorze biegów, obudowę kolumny i przełącznik regulacji kolumny pasujące pod nową taśmę.
Starego typu taśma jest montowana bezpośrednio do kolumny, nowego do pająka (przełącznik świateł/wycieraczek). Jak nie wymyślisz sobie sposobu montażu nowej taśmy na jakimś patencie, to jeszcze wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Przy 4HP zmiana biegów w kierownicy będzie działać tylko przy selektorze przestawionym na tiptronic.
Edit: taśma starszego typu jest mocowana oczywiście do kierownicy a nie kolumny. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2021-09-13, 13:20
|
|
|
gtfan napisał/a: | Zadziałają. Potrzebujesz jedynie kierownicę z przyciskami do zmiany biegów, taśmę obsługującą tę funkcję, kabelki z wtyczką od taśmy do kostki przy selektorze biegów, obudowę kolumny i przełącznik regulacji kolumny pasujące pod nową taśmę.
Starego typu taśma jest montowana bezpośrednio do kolumny, nowego do pająka (przełącznik świateł/wycieraczek). Jak nie wymyślisz sobie sposobu montażu nowej taśmy na jakimś patencie, to jeszcze wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka.
Przy 4HP zmiana biegów w kierownicy będzie działać tylko przy selektorze przestawionym na tiptronic. |
Wielkie dzięki za informację.
[ Dodano: 2021-11-14, 18:26 ]
Ponieważ kostki z 4HP przy selektorze wyglądają inaczej niż w 5HP to ktoś z szanownych kolegów lub koleżanek podpowie mi w którą wtyczkę mam się wpiąć aby kierownica z przyciskami zadziałała?
Mamy dwie wtyczki:
1. dwu pinowa: przewody koloru: czarny i czerwony
2. trzy pinowa: przewody koloru: czerwono-czarny, 2x biało-czarny. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-11-14, 20:34
|
|
|
Z tego, co pamiętam to żadna z tych. To była jakaś większa kostka, dostępna po zdjęciu boczka tunelu po stronie pasażera. Ze schematów do 4HP wychodzi, że czarna 10-pinowa kostka. Przewody brązowy, żółto-niebieski, żółto-zielony. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2021-11-14, 22:44
|
|
|
gtfan napisał/a: | Ze schematów do 4HP wychodzi, że czarna 10-pinowa kostka. Przewody brązowy, żółto-niebieski, żółto-zielony. |
Ale tam nie ma takiej.....
https://ibb.co/DM5WrzL |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2021-11-15, 08:27
|
|
|
Od strony pasażera są dwie, dwu i trzy pinowa i od strony zapalniczki dziś znalazłem 2 pinową. Jakaś 2, albo 3 pinowa jest jeszcze od strony ręcznego, ale ona chyba nie jest od selektora.
Chyba, że te o których mówisz są pod selektorem i ich nie widzę.
Choć jak tak patrzę na Twoje zdjęcie to przy selektorze masz tak samo jak ja. Widać ta właściwa jest gdzieś dalej i nie zwróciłem na nią uwagi. Skupiając się na tym co było w poradniku dla 5HP i szukając przy samym selektorze.
W następny weekend pogrzebie i poszukam głębiej. Teraz wiem czego szukać. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-11-15, 09:07
|
|
|
Ona była gdzieś w okolicach popielniczki / dekoru z radiem, wciśnięta między tunel środkowy a ten czarny kanał nawiewu.
Tu masz zdjęcie wybieraka od 4HP z widoczną wtyczką
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-d2-wybierak-kaseta-skrzyni-biegow-aut-4-2-8794246925
Jak u Ciebie jest inaczej, to zostaje przedzwonić kable miernikiem i znaleźć, na których pinach pojawia się masa przy przełączaniu wybierakiem +/-. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2021-11-15, 09:20
|
|
|
Podejrzewam, że jest tak samo, ale tak daleko nie szukałem wtyczek.
Jak wspominałem wcześniej skupiłem się na tych przy samym wybieraku.
Dzięki wielkie za pomoc.
Mam nadzieje, że w weekend uda się to już ożenić do kupy.
[ Dodano: 2021-11-21, 19:49 ]
gtfan napisał/a: | wymiana pająka i dwóch kostek instalacji podpiętych do pająka. |
Tu mam pytanie. O ile kostki od strony manetki wycieraczek to oczywista i prosta sprawa. O tyle będę musiał jeszcze przerobić wtyczkę do taśmy dla AIRBAGU i klaksonu. Jak to polutować aby mi poducha nie strzeliła?
Po lewej moja taśma, a po prawej nowa:
Rozumiem, że to wejście pierwsze od góry to jest na airbag, drugie to pod tipa, a trzecie to do ESP jeśli występuję?
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2021-11-22, 00:33
|
|
|
Mam tylko 3 piny do zagospodarowania więc jakoś dam radę. Pomarańczowa to dwa czarne więc pewnie poducha, a czarny to brązowo-biały (jak dobrze pamiętam) więc zakładam, że klakson. Tylko te wtyczki mi zostają wolne. Plus ta którą muszę dorobić do tipa.
Zastanawia mnie tylko do czego jest to gniazdo na pająku (zaznaczone kółkiem). U mnie go nie ma w preFL.
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-11-22, 01:12
|
|
|
Udesky napisał/a: |
Zastanawia mnie tylko do czego jest to gniazdo na pająku (zaznaczone kółkiem). U mnie go nie ma w preFL. |
Z tego co pamiętam to od kierunków. W starszym pająku kierunki idą przez którąś z dużych wtyczek, a w nowszym jest oddzielna. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2021-11-22, 09:23
|
|
|
gtfan napisał/a: | Z tego co pamiętam to od kierunków. W starszym pająku kierunki idą przez którąś z dużych wtyczek, a w nowszym jest oddzielna. |
Wiesz co, ale wtyczki od strony manetki kierunków od preFL pasują idealnie do pająka z FL.
Czyli co jeszcze tą wtyczkę musiałbym zdobyć? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5143 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-11-22, 11:27
|
|
|
PreFL po drugiej połowie 97 już to miał jak FL. Może ktoś zmienial, pi profilu widzę samochód 96 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2021-11-22, 13:19
|
|
|
dice111 napisał/a: | PreFL po drugiej połowie 97 już to miał jak FL. Może ktoś zmienial, pi profilu widzę samochód 96 |
Chodzi o to, że moje wtyczki z preFL z 96r pasują do gniazd w nowym pająku z FL (oczywiście mówimy o stronie od kierunków i świateł). Mają tą samą ilość pinów itd.
I teraz się zastanawiam czy będę musiał jeszcze wydzielać jakieś dodatkowe kable z tych pasujących wtyczek pod tą dodatkową 3 pinową? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|