Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-04-08, 18:00
|
|
|
VanDyke napisał/a: | Mój rekord nieodpalania auta to 23 dni. W aucie jest akumulator kwasowy VARTA.
Po tych 23 dniach (miałem zapalenie płuc, tyle trwało zdrowienie) poszedłem do auta wraz z prostownikiem bo czytając wpisy na forum byłem pewien, że auta nie odpalę. Jakie było moje zdziwienie gdy auto dało się otworzyć a MMI wskazało 100% aku. Odpalił od strzała.
Dodam, że wcześniej wymieniałem alternator i może większość opisywanych problemów z aku wiąże się własnie ze słabym ładowaniem... Warto to również sprawdzić. |
U mnie było ponad miesiąc. Akumulator to Centra Futura - zawsze odpala. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
gotman25
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4, A8 D3 3.0TDI
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 69 Skąd: Mansfield
|
Wysłany: 2016-04-08, 18:58
|
|
|
Ja mam Boscha Silver Plus 100/830.
Autko za duzo nie jezdzi. Wymienilem 2 lata temu.
Bylo nawet ze po 3 tygodniach nie bylo problemu z odpaleniem.
Teraz autko zostawilem na 10 dni i odpalilo ale juz czulem ze mial ciezko.
MMI pokazalo 10%.
Pewnie znowu do wymiany |
|
|
|
|
|
|
|
NewGuy
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 47 Skąd: Gdynianowo
|
Wysłany: 2016-04-09, 10:16
|
|
|
Nie mówię, że tak się dzieje zawsze, ale generalnie pisząc do temat, jeżeli ktoś ma problem z uciekającym prądem powinien pierw sprawdzić akumulator, osobiście również sugerowałbym od czasu do czasu zajrzeć do niego, mój był już do wyrzucenia, nic nie dało uzupełnienie wodą demineralizacyjną. |
|
|
|
|
gotman25
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4, A8 D3 3.0TDI
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 69 Skąd: Mansfield
|
Wysłany: 2016-04-09, 11:11
|
|
|
MOj ojciec w A6 C6 tez ma podobnie. Zawsze mi marudzi ze ako nidgy nie jest na 100% naladowanie i od czasu do czasu raz na miesiac podlacza sobie prostownik na noc
Widzi ze mu pokazuje 100% i ze niby naladowany a jak podlaczy prostownik to na poczatku bierze ladny prad. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-04-09, 13:14
|
|
|
gotman25 napisał/a: | MOj ojciec w A6 C6 tez ma podobnie. Zawsze mi marudzi ze ako nidgy nie jest na 100% naladowanie i od czasu do czasu raz na miesiac podlacza sobie prostownik na noc
Widzi ze mu pokazuje 100% i ze niby naladowany a jak podlaczy prostownik to na poczatku bierze ladny prad. |
Generalnie akumulatory kwasowo-ołowiowe "lubią" częste ładowania i rozładowywania. W starszych typach aut działały całymi latami (np. 5-7 lat) i nigdy nie było z tym problemu. A8 jest z gatunku tych aut co to, jak szanowni przedmówcy wcześniej wspomnieli, ciągle pobiera jakiś prąd, nawet jeśli stoi w garażu wyłączone całymi tygodniami. Owszem, kupując akumulator poważnie zastanawiałem się, czy nie brać AGM-a, ale jakoś przekonało mnie to, że moje A8 D3 nie jest hybrydą. Natomiast kolejny zakup to raczej będzie akumulator takiego typu. Współczesne AGMy (choć to nadal aku kwasowo-ołowiowe) mają dość dobrą odporność na ubytek elektrolitu podczas pracy elektrycznej (a nasze aku siedzą w kufrach), ale to co najważniejsze, to spora odporność na samorozładowanie (nie wykazują ubytku ładunku w wyniku samorozładowania nawet po 6 miesiącach). Oczywiście, to taka moja hipoteza i więcej na pewno powiedzą Ci, co znają się na elektronice. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
gotman25
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4, A8 D3 3.0TDI
Wiek: 46 Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 69 Skąd: Mansfield
|
Wysłany: 2016-04-09, 17:31
|
|
|
Dzieki Pebo poczytam sobie i sie tym zainteresuje. Bo nie chce wymieniac aka co 2 lata |
|
|
|
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-10, 18:26
|
|
|
OK to jak ktoś rozwiazal problem odnalezenia, która klamka podbiera prad? Marek mi mowil, ze nie ma tego w logach, faktycznie trzeba rozbierać kazde drzwi i po kolei klamki odlaczac?
Any idea? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-11, 17:17
|
|
|
Ok marek, czyli innymi slowy next tajm do tego dojdziesz? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-04-12, 19:43
|
|
|
st@rost napisał/a: | ...faktycznie trzeba rozbierać kazde drzwi i po kolei klamki odlaczac? |
Się nie znam... ale se tak myślę, że nie trzeba |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-12, 20:42
|
|
|
No to FOSS podziel się pomysłem, bo roboty Markowi a mnie $$$ zaoszczędzisz! |
|
|
|
|
|
|
|
lukasx160
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: ON
Imię: Lukk
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 19 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2016-05-10, 13:58
|
|
|
U mnie też problem z akumulatorem.
Napiszcie koledzy jaki wam prad pobiera w stanie spoczynku. U mnie amperomierz oscyluje w granicach 0,1 A.... |
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-10, 14:54
|
|
|
0,1 to żadne pobieranie |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|