Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-26, 16:18
|
|
|
co znaczy klema plusowa?
kupiłeś ten kabel od przerywacza pirotechnicznego do akku z odnogą na dalsze podzespoły?
kupno uzywki to loteria w tym wypadku |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
jazzm
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2000
Skrzynia: manualna
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: A8
Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 22 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-15, 10:03
|
|
|
Co mogę oprócz wykluczenia wady przewodów zrobić, aby upewnić się, że problem z zapalająca się kontrolką braku ładowania to wina alternatora?
Problem jest taki, że aku przez to pada, ma trudności z porannym odapelniem... Rozważam też opcję, aby zainwestować w prostownik z rozruchem... W sensie coś takiego jak np to tutaj: |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-15, 14:25
|
|
|
zmieryc napięcie na altku i na klemach, zobaczyć czy sterownik zarządzania jest podpięty
do klemy plusowej bezpośrednio
to na start |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
klark
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2000
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: D2
Wiek: 51 Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-11-16, 08:35
|
|
|
Szału możliwości nie ma. Akumulator, przewody lub alternator (szczotki).
Miernikiem można wykluczyć pewne usterki. Sprawdzasz, porównujesz to z charakterystyką alternatora dla danego modelu - w instrukcji lub specyfikacji auta powinno być określone, jakie ma być prawidłowe napięcie.
Najlepiej podjechać do jakiegoś warsztatu, który się tym zajmuje. Mają narzędzia aby to sprawdzić (np oscylokop do sprawdzenia jakości napięcia).
Szukaj na OLX, ale w Raszynie pod Warszawą, przy Warszawskiej (jedna z głównych ulic) masz dobry warsztat.
Namiar: |
|
|
|
|
|
|
|
albert4493
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: PIOTR
Jeżdzę: D3
Dołączył: 14 Mar 2015 Posty: 1 Skąd: MAŁOMICE
|
Wysłany: 2017-11-16, 12:13
|
|
|
Witam od 2 tygodni coś pożera mi prąd w aucie po zamknięciu po chwili podświetlają się przyciski od MMI i startuje napęd od navi. szukam jakiegoś dobrego elektryka co by to ogarną . jestem z okolic Żagania (Lubuskie) ale mogę gdzieś nawet podjechać w promieniu 150 km. Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-12-08, 07:59
|
|
|
A ja znalazłem chyba u siebie winowajcę. Cyrki dzieją się jak trochę popada lub po myciu. Ostatnio wchodziłem do auta i coś pakowałem z tyłu za fotel. Zatrzymał mnie znajomy i sobie tak gadamy stojąc przy tych drzwiach a one się zamykają i otwierają i zamykają i otwierają... i tak kilkanaście razy bez mojej pomocy |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-12-08, 09:21
|
|
|
drago_o napisał/a: | A ja znalazłem chyba u siebie winowajcę. Cyrki dzieją się jak trochę popada lub po myciu. Ostatnio wchodziłem do auta i coś pakowałem z tyłu za fotel. Zatrzymał mnie znajomy i sobie tak gadamy stojąc przy tych drzwiach a one się zamykają i otwierają i zamykają i otwierają... i tak kilkanaście razy bez mojej pomocy |
jak najbardziej typowe... klameczki (guziki)
ale przynajmniej wiesz że anteny od KESSY masz dobre |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-01-10, 06:24
|
|
|
Panowie u mnie problem powrócił. Miesiąc minął i problem odpalania na ciepłym powrócił... auto ledwo kręci jak jest nagrzane. Klema plusowa jest tak gorąca że nie można jej złapac w reke nawet....
Wymieniać ? jak myślicie ?
Ładowanie itd wzorcowe .
PS. Gdzie zamawialiście te klemy plusowe ?
pozdrawiam
[ Dodano: 2018-01-10, 07:26 ]
Edit :
zakupiłem takie ustrojstwo : http://allegro.pl/audi-a8...6956664074.html
Na dniach wymienie i dam znaka co i jak w moim przypadku....
pozdr. |
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-01-10, 08:31
|
|
|
Fabryczne połączenia miedź-mosiądz są zaciskane i po wielu latach śniedzieją, przez co rezystancja wzrasta, mamy spadek napięcia w instalacji i całość się grzeje. Zakup używanych przewodów to zwykle strata pieniędzy. Miałoby to sens gdybyś miał np. upaloną klemę albo czarną, przegrzaną miedź pod izolacją (sprawdź). Może będzie nieco lepiej, ale cudów się nie spodziewaj po używkach. Tylko lutowanie zdaje egzamin.
Zmierz sobie spadek napięcia w tym grzejącym się miejscu, koniecznie na uruchomionym silniku i włączonych wszystkich odbiornikach. Woltomierz ustaw na najniższy zakres i przyłóż jedną stroną bezpośrednio do plusa akumulatora, a drugą najpierw do klemy plusowej, potem kawałek dalej - do miedzianego przewodu wchodzącego z tejże klemy (dosłownie centrymetr dalej). Prawdopodobnie będziesz tam mieć spadek około 0.1V, to wystarczy, żeby połączenie się solidnie nagrzewało. |
|
|
|
|
|
|
|
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-01-10, 08:39
|
|
|
No to mnie nie pocieszyłeś kolego ... nowy kabel pewnie worek pieniędzy w ASO więc mija sie z celem ... ktoś jednak wyżej napisał że na używce wymienił i problem zniknął ... może niech się też wypowie w temacie ... |
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-01-10, 08:57
|
|
|
Nie trzeba kupować nowego w ASO. Przewód się kupuje na metry, a oczka na kilogramy. Klema zdaje się być nietypowa, ale można odzyskać starą - trzeba by ją naciąć lekko z boku tak żeby przewód wyszedł, a potem zalutować nowy. W większości przypadków wystarczy jednak na istniejącym przewodzie zalutować stare końcówki, bez żadnego wymieniania.
Ja u siebie zalutowałem niemalże wszystkie połączenia - począwszy od alternatora aż do akumulatora - i dopiero mogę uczciwie powiedzieć, że problem zniknął i nie ma spadków napięć. Z końcówek zdzierałem folię termokurczliwą, naciągałem izolację aby ujrzeć czystą miedź i lutowałem do kupy miedź z mosiądzem. Na to nowa koszulka termokurczliwa i gotowe.
Problem miałem tylko ze złączem za dywanikiem od strony pasażera, tam się najbardziej grzało i miedź była czarna. Obciąłem więc ten najgorszy kawałek, założyłem nowe oczko i polutowałem na kwas. |
|
|
|
|
|
|
|
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-01-10, 10:09
|
|
|
Ja właśnie przejechałem kilka km. Kabel jest ciepły. Ale klema sama na akumulatorze jest potwornie gorąca. Nie da się jej dotknąć. Na zimnym kablu itd odpala wzorowo. Na ciepłym gorzej, a po daniu ostro w palnik, zgaszeniu i po 5 min ponownym rozruchu ledwo w ogóle kręci. Dodam że akumulator mam nowy, nie ma on nawet miesiąca. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-10, 10:14
|
|
|
carbonek napisał/a: | nowy kabel pewnie worek pieniędzy w ASO więc mija sie z celem ... |
ASO to jest jednak ASO
- kabel minusowy od akumulatora do sterownika zarządzania energią 173,41pln netto detal
- kabel plusowy od akumulatora do bezpiecznika 420,22pln netto detal
Skąd taka różnica w cenie? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-10, 10:23
|
|
|
FOSS napisał/a: | Skąd taka różnica w cenie? |
Nie chcę śmieszkować ale każda kobieta Ci powie jakie znaczenie ma te kilka cm więcej
A na serio, to niektóre ceny są normalne a niektóre z kosmosu i ciężko to ogarnąć. Raz za jakąś gumorą rurkę zapłaci się 20zł a raz dowalą cenę 180zł.
Ja bym się tak nie upierał z tym ASO. To jednak tylko przewód z zarobioną klemą. Zaczynałbym od wyczyszczenia wszelkich połączeń na przewodach a jeśli nic nie da to zarobił taką klemę na nowo. To nie jakaś specjalistyczna klema znowu aby w ASO ją kupować. Bierzesz dwie dość solidne, kawałek kabla i gotowe. A jak nie chce Ci się bawić to przypasowałbym coś z łączników do akumulatorów z TIRów albo coś |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|