Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-23, 07:07
|
|
|
A co ma do tego zegarek ? Nie wyciągasz bezp nr 5 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-06-23, 07:36
|
|
|
Kiedyś czytałem o jakimś sposobie rozłączania GW ale minusem było to ze walio gdzieś błędami w sterowniku i resetowao zegarek
I myślałem ze to ten patent ?
Masz jakiś inny ? Możesz sprzedać na PW |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-23, 08:12
|
|
|
Zegarka nie resetuje. Błędy w modułach owszem będą. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Macccccc85
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 15 Cze 2018 Posty: 17 Skąd: Przybiernów
|
Wysłany: 2018-06-23, 10:41
|
|
|
Witam koledzy.
Borykam się tez od jakiegoś czasu z tym problemem.
U mnie sprawa wyglada tak:
Po wyjęciu bezpiecznika od drzwi pasażera nr 14 - 5A(coś związanego z mediami, rozłącza mi on dałem MMI) i wtedy może stać i nic się nie dzieje, gdy mam podpięty, to 1,5-2h i na MMI pokazuje 10% a auto nie odpala, co dziwniejsze może być tak ze po godzinie jest 100% a jak zajrzę za 20-30cmin już mam 60 albo 10%, nie ma reguły.
Wczoraj zacząłem wypinac po kolei bezpieczniki w bagażniku po lewej stronie:
- bezpiecznik 1: 30A Digital sound package centrolewicy unii (mam 100%)
- bezpiecznik 2: 5A Navigation system with CD drive control (mam 100%)
- bezpiecznik 3: 10A TV tuner (mam 100%)
- bezpiecznik 4: nie mam
- bezpiecznik 5: Radio 5A (mam 100%)
- bezpiecznik 6: Middle loudspeaker in rear shelf 30A (po 2h 10%)
teraz mi się ładuje akumulator bo już nie mogę odpalić...
Każdy bezpiecznik co wyciągam wyłącza MMI, poza 6.
akumulator był wymieniany na nowy przez poprzednika lecz nie był adaptowany, lecz chodził cały czas dobrze.
Macie jakieś pomysły? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-23, 19:21
|
|
|
Macccccc85 napisał/a: | Macie jakieś pomysły? |
Coś ewidentnie z infotainment (działa w pętli, także jak wyciągniesz bezp od jakiegoś modułu, czy sterownika, nawet zmieniarki, navi itp - otwierasz pętle i MMI nie wstaje) się nie usypia. Potrzebna kompleksowa diagnostyka z pętlami (zworkami, loopami) światłowodowymi. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Macccccc85
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 15 Cze 2018 Posty: 17 Skąd: Przybiernów
|
Wysłany: 2018-06-23, 20:42
|
|
|
drago_o napisał/a: | Jak wyciągasz bezpiecznik nr5 w prefl mają połączone GW i zegary pod jednym. Resetuje się wtedy zegarek |
U mnie zegar się nie resetuje
[ Dodano: 2018-06-23, 21:47 ]
dice111 napisał/a: | Macccccc85 napisał/a: | Macie jakieś pomysły? |
Coś ewidentnie z infotainment (działa w pętli, także jak wyciągniesz bezp od jakiegoś modułu, czy sterownika, nawet zmieniarki, navi itp - otwierasz pętle i MMI nie wstaje) się nie usypia. Potrzebna kompleksowa diagnostyka z pętlami (zworkami, loopami) światłowodowymi. | p
A jakoś sprawdzić samodzielnie.
Myślałem wypinając poszczególne moduły, ale szczerze nie wiem co jest ze sobą tutaj powiązane.
zmieniarkę, napęd nawigacji, to mogę odpiąć, ale co dalej nie wiem.
Po lewej stronie bagażnika są 2 skrzynki, jedna bliżej lampy, druga zaraz pod napędem nawigacji.
Rozumiem ze ten przy lampkę do radio, a ten drugi pewnie jakiś komputer, bo co chwile wentylator w nim chodzi? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Macccccc85
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 15 Cze 2018 Posty: 17 Skąd: Przybiernów
|
Wysłany: 2018-06-23, 21:36
|
|
|
drago_o napisał/a: | Macccccc85 napisał/a: | U mnie zegar się nie resetuje |
Od strony kierowcy. To do mkbewe było |
Aha 😜
A tak jakoś mi podpasowalo do mojego postu 😜 |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-06-24, 00:01
|
|
|
dice111 napisał/a: | Potrzebna kompleksowa diagnostyka z pętlami (zworkami, loopami) światłowodowymi. | jest gdzieś opis na forum jak się do takiego czegoś zabrać ? tak z ciekawości pytam
pętle światłwodowe za ok 50zł na alledrogo widziałem mozna kupić. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-24, 09:41
|
|
|
Żeby zrozumieć jak to działa, wystarczy poczytać zeszyty serwisowe SSP. A procedury diagnostyki optyki są bodaj i v VASie podane.
W ASO robi się to dość prosto, bowiem wszystko leci online, ma to jednak jeden zasadniczy minus - jeśli macie nieoryginalny moduł, na nim diagnostyka się zakończy, lub zostanie pominięta i poleci dalej (tym sposobem możesz ominąć moduł, który jest uszkodzony).
A jeśli o domowe sposoby chodzi - pętle światłowodowe i najlepiej moduły na podmiankę. A dlaczego ? A dlatego, że moduł może być sprawny (tzn, że działa) a i tak nie usypiać się, lub wzbudzać inny, co więcej ten sam moduł może działać w innym samochodzie zupełnie dobrze i również się usypiać. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-06-24, 10:16
|
|
|
mkbewe napisał/a: | pętle światłwodowe za ok 50zł na alledrogo widziałem mozna kupić. |
Za jakieś 50pln + KW to możesz i u mnie kupić - nowe, oryginalne
Niestety, jedna pętla to czasem za mało.
dice111 napisał/a: | A jeśli o domowe sposoby chodzi - pętle światłowodowe i najlepiej moduły na podmiankę. A dlaczego ? A dlatego, że moduł może być sprawny (tzn, że działa) a i tak nie usypiać się, lub wzbudzać inny, co więcej ten sam moduł może działać w innym samochodzie zupełnie dobrze i również się usypiać. |
Niestety, tak jak piszesz. Czasem trzeba się nad tym nasiedzieć |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Macccccc85
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 15 Cze 2018 Posty: 17 Skąd: Przybiernów
|
Wysłany: 2018-06-24, 11:37
|
|
|
A gdyby tak odpisać pokolei wszystkie moduły? W końcu się dojdzie który to jest jespraemy? Ewentualnie jakiś przekaźnik może go trzymać, to gry już będzie wiadomo jaki moduł, to można poszukać od niego wszystkich przekaźników i zobaczyc co będzie.
Czy się mylę? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-24, 13:09
|
|
|
Mylisz się. Wciąż nie rozumiesz jak to działa. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-06-24, 13:34
|
|
|
Macccccc85 napisał/a: | A gdyby tak odpisać pokolei wszystkie moduły? W końcu się dojdzie który to jest jespraemy? |
Po pierwsze nie możesz odpiąć wszystkich.
Po drugie, żeby było zgodnie ze sztuką, to należy wypinać elektrycznie, pętlą serwisową zapętlać światłowód i z GW wykodować wypięty sterownik żeby go nie szukał na darmo. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|