Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-02-28, 21:07
|
|
|
pepi napisał/a: | głupoty raczej napisałeś
fioletowy pierwsza a z czarnym druga
Po co brać sygnał za katem ?
wyjaśnij jak on nie ma żadnego wpływu na mieszankę tylko przednie sterują ?? |
A co ja napisałem?
Dokładnie nie z czarnym tylko z szarym powinno być bo z czarnym to a mam u siebie w VEKTORZE.
Sonda za katem ma za zadanie kontrolowac pracę sondy 1 i katalizatora.
Jezeli 1 sonda nawali to druga to po czasie wyłapie.
Jeżeli w sterowniku uaktywnisz tryb ISA2 to sondę musisz mieć podpiętą tą przed katalizatorem.(niezalecane dla silników z 2 bankami)
Do pracy sterownika w trybie nieaktywnego ISA2 sonda nie jest potrzebna |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez karol208 2014-03-02, 11:27, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-01, 07:05
|
|
|
karol208 napisał/a: | VEKTORZE. | -
my tu rozmawiamy o normalnych sterownikach
i w normalnych zawsze jest przed katem jak masz cztery
tylne to tylko ekologiczne
więc moim zdaniem twoja wypowiedz jest błędna |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-01, 07:07
|
|
|
to klon staga taki ubogi brat |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-03-01, 08:14
|
|
|
pepi napisał/a: | też prawda ale nie wiem czy akurat sobie dobrze zrobiłeś
mniejsza z tym .
Coraz bardziej dostrzegam ze tech był jednak syfem
był BRC -TECH -jest Agis i już innego nie potrzeba .
jeszcze jak mi spali te 20% mniej od techa to już normalnie szok .
Jakby co i ktoś był zainteresowany to mogę opisać techa co mi nie pasowało w nim i gdzie ma babole bo ma spore |
Chętnie poczytam Twoja lekturę na temat negatywów LPG Techa.
Ja od 2 dni mam techa w D3 i jak na razie jest miodzio, W S8 tech przejeździl 2 zimy i też było miodzio.
Stag czy to zima czy to lato nie jeździł jak powinien i tyle.... |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-01, 16:39
|
|
|
no tak i idzie 50-100zł na tydzień na paliwo bo jesteś zdany na algorytm głupawy
który przepina dziwnie |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-02, 08:04
|
|
|
to mało latasz koło komina
i bardziej w trasie
Bo ten twój ulubiony sterownik zmienia z benzyny na lpg tak -
opiszę bo pewnie nie wiedziałeś
Auto osiąga temperaturę przejścia wskakuje pierwszy cylinder na lpg
jeśli nastąpi wzrost temperatury reduktora to masz kolejne trzy
potem znowu to samo z drugiej strony
i to nie jest jak w moim agisie że przejście trwa 1 s
tylko masz zwłokę między cylindrami na którą nie masz wpływu
bo masz algorytm który tym steruje .
Moje a8 śmiga sporo kolo domu jedzie 3-4 km i czeka parę godzin i powrót .
Nie muszę pisać że na lpg było te 400m bo reszta drogi albo na paliwie albo w trakcie zmiany paliw .
Po nagrzaniu zmieniało się już dość szybko
i jakby to napisać tech bierze sygnał z pierwszego cylindra i powiela na następne trzy i na dodatek sygnał ma z poprzedniego cyklu tak jak stag
Agis na żywo i każdy cylinder jest powielany
Posłuchałem się kolegów i zapodałem techa po BRC byłem zadowolony do zimy <lipa>
teraz mam agisa i mam porównanie .
Tech nie jest zły jest w gronie dobrych sterowników w trybie tech na pewno lepszy od stag .
Nie wiem jak tam z obd bo oni mają ten bajer od nie dawna a Agis miał już w 2006 roku
do tego sterownika przekonał mnie kolega który był pośrednikiem na lublin i okolice
w tamtych latach to ja miałem OMVL z którym ładu dojść nikt nie mógł na agisie było ok
Każde auto które miałem miało ten sam sterownik .
Kiedyś nabyłem ze stagiem 300 jakiś tam pośmigałem troszkę ale 3 litrowy motor łoił mi 15-22 l wywaliłem to dałem co zawsze i spalanie było 12-17 na tych samych podzespołach, stag poszedł na allegro kupili po 2-3 godzinach bo taki dobry .
Zaraz padnie sformułowanie że sknera jestem albo audi a8 nie nadaje się koło komina nadaje się bo auto ma być dla mnie tak jak i sterownik gazu w którym mogę ustawić co chce i jak chce |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-02, 10:12
|
|
|
pepi, Swiete slowa-to nie LKW zeby dzialalo na trasie. Ja duzo sie bujam kolo komina i jest ok. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-03-02, 10:31
|
|
|
Pepi jakiego masz agisa? |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-02, 10:45
|
|
|
p13 |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-03-02, 11:27
|
|
|
pepi, Widzisz a nie grzmisz dopiero zobaczyłem co napisałem wcześniej. Dzięki za poprawkę już edytowałem posty. za dużo myśli przewija się w głowie. Sorry za zamieszanie ale sam się zamieszałem.
Powiedz mi jak działa u ciebie ten Agis i czy podpinałeś pod OBD? |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-02, 15:58
|
|
|
nie ustawiłem z palca a raczej sam sie ustawił
spalanie to 50 pln 150 km
cykl mieszany |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-03-02, 18:39
|
|
|
Z racji tego iz posiadam techa pozwolilem sobie policzyć różnice w kosztach przy tym nieekonomicznym przełączaniu paliw. Załóżmy ze jedziemy 50km/h przy tej prędkości pokonujemy ok 14m/s. Zakladajac koszt paliwa 1zl/km wychodzi nam ze przez sekunde zużycie będzie na poziomie 1.4gr. Jeżeli tech przełącza sie 8s (tak jest u mnie) to wyjdzie nam 11.2gr. Niech tych przełączen będzie dwa w ciągu dnia (pisze tu o rozgrzewaniu silnika do temp roboczej) , to w skali miesiąca różnica bedzie na poziomie 6zl więcej na paliwo na niekorzyść techa. To chyba nie majątek. Żeby osiągnąć różnice na poziomie 100zl tygodniowo to trzeba by tych startów z zimnego zrobić ponad 100 dziennie. Są jeszcze jakieś inne negatywy techa? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-02, 20:25
|
|
|
macisz12 napisał/a: | Są jeszcze jakieś inne negatywy techa? |
A wtrace się. Jesli mam wydac te 3 zł na jakies niedokonstruowane przełaczanie sie to wole mieć solidniejsza instalke i kupic za to piwo |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-03-02, 21:02
|
|
|
A może to nie jest niedokonstruowane przełączanie tylko celowe działanie. Trzeba by w techu dopytac czemu tak jest. W każdym bądź razie uważam że nie jest to negatyw techa. Kupilem auto z tym sterownikiem i walilo błędami ubogiej mieszanki. Ja jako laik w temacie gazu wystroilem sobie instalke sam bez większych problemów. Wykasowalem mapy gazu i benzyny, dokładnie zabrałem mape benzynu a następnie mape gazu. Delikatna korekta suwakiem i auto nie wywala bledu. Spalanie mam na poziomie 14-15l. |
|
|
|
|
|