Autor |
Wiadomość |
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-07-24, 23:51
|
|
|
Witam!
Korton napisał/a: | Na 99% mam servotronic, miesiac temu wymieniony olej wspomagania Febi zielony taki jak zaleca producent - ale to nic nie poprawilo sytuacji.
|
Z opisu wynika ze jesli gestosc oleju spadnie to wspomaganie sie konczy.Przy tego rodzaju ukladzie jest zaworek ktory otwiera sie w miare wzrostu predkosci auta.W przypadku gdy jest odrobine nieszczelny wystepuja takie wlasnie objawy.Nie mozna tez pominac zaworu przelewowego w pompie.Konstrukcja wezy przewiduje odpowiednie opory przeplywu co ma istotny wplyw na prace ukladu.
Co do "zakuc" to faktycznie niektorzy maja dobrze zakute.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-25, 07:13
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | Powiedzial ze te weze maja wbudowane dlawiki(teraz wiem co to za wynalazek tuz przed chlodnica oleju wspomagania) |
Dławik to jest na wężu zasilającym maglownicę z pompy, taka rureczka metalowa . Dodatkowo była w nim taka dziurkowana plastykowa rureczka z otworkami. Gdy zakuwałem u siebie węże gość mi zrobił bez tej zwężki niej bo stwierdził, że będzie działać no i była du*a Przejechałem na nim 2 km a buczało jak odrzutowiec Dopiero po wstawieniu tej zwężki (zachowanie odległości i przekroju węży) wyciszyło cały układ <okioki> |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-07-25, 07:31
|
|
|
O tej rurce na zasilajacym to wiedzialem i byla ona przelozona do nowego zestawu (wczesniej wlasnie czytalem ten problem) Natomiast na powrocie w chlodnice doslownie 3 cm przed nia waz konczy sie zakuciem i dany jest doslownie 3 cm kawalek weza z zakuciem jakby im w fabryce nie ten wymiar wyszedl.To tez jest dlawik.
co do nieszczelnosci
Nieszczelnosci na stronie wysokiego cisnienia to widac tylko wyciek,zapocenie i wsumie nic sie z ukladem nie dzieje .Natomiast jak bedzie nieszczelnosc na ssaniu to pompa zacznie podsysac powietrze i konczy sie jeczeniem badz/oraz slaba praca wspomagania |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-25, 09:30
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | Natomiast na powrocie w chlodnice doslownie 3 cm przed nia waz konczy sie zakuciem i dany jest doslownie 3 cm kawalek weza z zakuciem jakby im w fabryce nie ten wymiar wyszedl.To tez jest dlawik. |
U siebie mam taką metalową zwężkę na 2 nakrętki i jest git. Tam jest przejście z fi12 na 10mm albo fi10 na 8mm. Musiałbym zerknąć jeszcze raz bo już nie pamiętam. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-07-31, 14:29
|
|
|
Szukam pompy wspomagania, czy sa rozne pompy z ukladem servotronic, lub bez?
Nr do ukladu z servotronicem 4E0 145 155N? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-07-31, 21:30
|
|
|
nie ma
na allegro masz od 199 pln |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-06, 20:35
|
|
|
Ile roboty z wymiana pompy jest w D3 + BFM. Pytam, bo moj mechanik w takim aucie tego nie robil i chce sie z nim umowic, ale nie wiem ile czasu powinienem poswiecic. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2015-09-07, 19:40
|
|
|
Mi to zajęło jakieś 5h ale dlatego że robiłem to na leniucha i po wyjęciu lampy robiłem to przez ten otwór . Przy -2 stopniach . Bez odkręcania przodu dostęp jest słaby . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-07, 20:30
|
|
|
pioter napisał/a: | Mi to zajęło jakieś 5h ale dlatego że robiłem to na leniucha i po wyjęciu lampy robiłem to przez ten otwór . Przy -2 stopniach . Bez odkręcania przodu dostęp jest słaby . |
Dzieki, czyli ciut grubsza robota. Myslalem, ze od spodu po zdjeciu oslon sie mozna dostac. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-09-08, 16:35
|
|
|
w d2 od spodu się robi
DODANO:
więc tak niedawno zmieniłem pompę bo mi sprężarka od klimy powiedziała pa pa
i no właśnie początkowo było wspomaganie czy ciepły czy zimny po 500 km
robią się powoli jaja
najdziwniejsze jest to że teraz jak skręcam i nawet przy 160 mać to chwile jak by nie było wspomagania i nagle jak załapie to aż człowieka szarpnie w drugą stronę .
wspomaganie też już zanika |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-09, 22:23
|
|
|
pepi napisał/a: | więc tak niedawno zmieniłem pompę bo mi sprężarka od klimy powiedziała pa pa
i no właśnie początkowo było wspomaganie czy ciepły czy zimny po 500 km
robią się powoli jaja
najdziwniejsze jest to że teraz jak skręcam i nawet przy 160 mać to chwile jak by nie było wspomagania i nagle jak załapie to aż człowieka szarpnie w drugą stronę .
wspomaganie też już zanika |
Chwilowy brak wspomagania (dalo sie to zauwazyc przy wiekszych predkosciach powyzej 100km/h przy w wchodzeniu w luk) mialem. Jade, chce zainicjowac skret i cos trzyma kierownice, po uzyciu wiekszej sily puszcza i juz normalnie wspomaganie chodzi. Po wymianie oleju wspomagania z febi na oryginal objawy znikly. Niestety ciezkie wspomaganie na wolnych obrotach pozostaly. Nowa pompe juz mam, na dniach wymiana. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-09-10, 06:11
|
|
|
tylko że jam mam nową pompę
już magiel był zrobiony przed kupnem auta chwilę na starej pompie tylko nikło na ciepłym i po dodaniu gazu pojawiało się .
Wiecie co czym bardziej w las to więcej drzew czym bardziej zagłębiam się w temat audi to tyle problemów z tym autem co jest -co prawda ja to i tak mało mam
ale do kórwa mać gdzie ta przewaga dzięki technice ???????????
WSPOMAGANIE POMPA NASTAWNIKI -najlepiej się udać do https://www.google.pl/sea...iw=1280&bih=667 |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-10, 07:28
|
|
|
pepi napisał/a: | tylko że jam mam nową pompę
już magiel był zrobiony przed kupnem auta chwilę na starej pompie tylko nikło na ciepłym i po dodaniu gazu pojawiało się .
|
Jaki olej do wspomagania masz wlany? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-09-10, 16:36
|
|
|
febi chyba |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-10, 23:06
|
|
|
pepi napisał/a: | febi chyba |
Zmien na oryginal, u mnie pomoglo - przynajmniej z haczeniem wspomagania, na wolnych obrotach problem pozostal, ale tu mam nadzieje ze wymiana pompy pomoze. |
|
|
|
|
|