Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-17, 21:05
|
|
|
Układ wspomagania w A8 nie bedzie pracował na dextronie z prostej przyczyny jest on za gesty. Audi ma wymagania do specyficznego minerału jakim jest ten OE zielony i on własnie zima jest rzadki podczas gdy dextron na mrozie gestnieje za bardzo. Może i ta regenerowana pompa takiego potrzebuje ale maglownica wymaga OE i co teraz panie? |
|
|
|
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2016-09-17, 22:23
|
|
|
Wiem o tym, ale jak pogodzić jedno z drugim ? Nie wiem co miał wlane poprzedni właściciel mojego auta, ale było wszystko w miarę, nie dobrze ale bez tragedii, wlałem nowy płyn oe z serwisu zielony, i zaczęła się masakra. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-17, 22:28
|
|
|
U mnie czerwony zalany awaryjnie nastepnego ranka objawił się wyciem i brakiem wspomagania musiałem dynamicznie to wymieniać. Jak pogodzić? Nie zakładac uj wie czego tylko sprawna uzywke albo nowe OE. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-09-18, 07:03
|
|
|
Jak moze uniewaznic gwarancje jesli zalejesz plyn zalcany przez producenta? Zapytaj tego Pana czy jego gwarancja obejmuje pozniej inne elementy, ktore z przymusu beda pracowac na plynie odbiegajacym od specyfikacji i czy Ci je za darmo naprawi? Ja bym lał zgodnie z zaleceniami. Widocznie cos z ta pompa nie tak jesli nie moze wedlug niego pracowac na ori plynie. Zauwaz ze duzo auto na tym plynie jezdzi i problemow nie ma, wiec sa one skutkiem nie plynu a stanu oompy. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-18, 07:38
|
|
|
Gęstszy płyn wycisza pewne niedoskonałości w naprawie. Sprawia, że pompa lepiej tłoczy płyn.
Ale nie oznacza to, ze po rozgrzaniu ten płyn będzie pracował prawidłowo.
Nie raz było wspominane na forum i ja też się przekonałem, że ori to ori.
Może nie czyni czarów, cudów itp ale tu chodzi o właściwości oleju, skład i temperaturę wrzenia oraz jego zachowanie w wysokiej temp.
Nie jedna osoba się już przekonała lejąc xxx, zima pięknie wspomaganie chodzi, jednym paluszkiem. Przyszła wiosna cieplejsze dni i po rozgrzaniu wspomaganie było toporne.
Drago dobrze pisze:
drago_o napisał/a: | Zapytaj tego Pana czy jego gwarancja obejmuje pozniej inne elementy, ktore z przymusu beda pracowac na plynie odbiegajacym od specyfikacji i czy Ci je za darmo naprawi |
Niech pan da Ci to na piśmie i będziesz miał ewentualną podkładkę bo potem się wyprze. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2016-09-18, 09:22
|
|
|
Nie powiedział tego dosłownie, ale wywnioskowałem to z rozmowy telefonicznej z nim.
Poza tym nie róbcie z tego auta bóg wie czego, moje drugie auto jakim aktualnie jeżdżę to bmw e39 i tam także jest wlany mtf 2, tak wiem, zaraz zostanę obrzucony błotem żebym nie porównywał tych aut, ale dlaczego ? W e39 wymieniałem maglownicę a tą z a8 trzymałem w ręku i z zewnątrz wyglądają w 90 % tak samo, wiec i podobnie są zbudowane wewnątrz, tak samo jak pompa wspomagania, jak otworzyłem paczkę to myślałem że wyjmuje pompę od bmw, sprężarka klimatyzacji wygląda także bardzo podobnie, w e39 mam pompę wspomagania z forda escorta kupioną za 39 zł i wszystko idealnie pasowało, wiec dlaczego tutaj miałoby coś się dziać ? Już tłumacze, oryginalne pompy wspomagania jak i reszta układu kierowniczego kiedyś w audi się nie psuły, bo latały ma mtf 2, audi stwierdziło że jest to zbyt wytrzymałe i zmienili płyn na taki w którym cały układ jest bardziej męczony i wszystkie komponenty szybciej siadają.
Tyle w temacie, jeśli będzie się coś działo to zmienię płyn i tyle. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-18, 10:48
|
|
|
Jak juz wspomniano własciwości oleju audi i dextrona (na jakim BMW sobie może świetnie radzić) sa daleko inne. Zielony płyn jest o wiele rzadszy. U mnie wyleciał po dobie ten czerwony jak tylko naprawiłem spory wyciek z układu. Nie dało sie na tym zima jeździc a w oplu to bez problemu.
Zrobisz jak uważasz ale do tematu na pewno powrócisz. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-18, 11:08
|
|
|
Wojtec1987 napisał/a: | Poza tym nie róbcie z tego auta bóg wie czego |
Twoje auto, rób co chcesz.
Ale tu koledzy chcą Ci pomóc i doradzić, a nie zaszkodzić. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2016-09-18, 11:30
|
|
|
Zgadza się, i mam nadzieje że nie raz od was ją jeszcze uzyskam, jak pisałem, jeśli zauważę że coś jest nie tak od razu zmienię płyn. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-09-19, 11:01
|
|
|
Chodzi jedynie o to, że elementy są stosunkowo czułe na płyny eksploatacyjne a ich naprawy drogie... stąd taka odpowiedź. Niektórzy posiadają te auta już długo i dobrze się na nich poznali. Wszytko raczej dla przestrzeżenia Cię bo możesz władować się w duże niepotrzebne koszta |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2016-09-27, 12:17
|
|
|
Chłopaki, chyba wiem o co wam chodzi żeby nie lać czerwonego płynu do tego auta, zauważyłem że podczas zimnych dni jak np dzisiaj rano +4 stopnie pierwsze 2 skręty w lewo i prawo szły opornie, dopiero po chwili się uspokoiło, domyślam się że to jest właśnie wina płynu ? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-27, 15:52
|
|
|
Wojtec1987 napisał/a: | domyślam się że to jest właśnie wina płynu ? |
Najprawdopodobniej tak, ewentualnie zapowietrzony układ lub nieszczelny.
Na Twoim miejscu pierw, zrobił bym podmianę na ori, taki jaki zalecany jest przez grupę AUDI/VW
Zaszkodzić mu nie zaszkodzisz na pewno. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Wojtec1987
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2016 Posty: 210 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2016-09-28, 17:16
|
|
|
Ok, płyn zamówiony, w sobotę go wymienię, mam nadzieję że będzie lepiej. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-28, 17:19
|
|
|
A nie pisałem |
|
|
|
|
|