Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-24, 11:05
|
|
|
Zawsze jak nie jesteś pewien co było wlane rób płukankę. Oznaczenie jest nawet na korku. G004000M2. I uzupełnij płyn jak najszybciej bo zajedziesz sobie w ten sposób pompę. Płyn kupuj w ASO, równica pomiędzy OE a zamiennikami jest teraz tak niska, że nie ma sensu brać czegoś innego. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-06-24, 11:11
|
|
|
Za 50 PLN za 2l raczej nie ma szans by kupił OE olej, ale w stówce się zmieści. Ale nie wymienia się go co 10k km więc to żaden pieniądz |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-24, 12:07
|
|
|
A domowym sposobem idzie wymienić olej na nowy? Bo to pewnie nie chodzi o wyssane go tylko ze zbiorniczka. Jak się robi tą płukankę? Jak do całego układu wchodzi nieco ponad litr to nie za wiele.Bardziej chyba zajeżdża się pompę chwilowo zanim się układ odpowietrzy (kierownicą do końca w prawo, w lewo i tak kilka razy?). Wiadomo że tak niski poziom być nie powinien że go nawet na bagnecie nie widać ale czy tak niski poziom mimo że płyn jest w zbiorniczku może powodować że tak ciężko się manewruje w miejscu? Coś foto mi nie weszło to teraz powinno wejść
2018-06-24 13.07.07.jpg
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 553,83 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-24, 12:25
|
|
|
No teraz fota doszła |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-06-24, 12:36
|
|
|
Olej wspomagania wymienia się dynamicznie, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-06-24, 13:07
|
|
|
drago_o napisał/a: | Poziom zawsze musi być między min a max. |
Elsa:
"Sprawdzanie poziomu oleju układu wspomagania kierowania, wszystkie wersje siników poza silnikami wysokoprężnymi V8, V10 i silnikiem benzynowym W12
– Nie uruchamiać silnika, przednie koła ustawić w położeniu do jazdy na wprost.
Olej w stanie zimnym:
– Odkręcić korek.
– Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką.
– Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić.
WskazówkaSprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku.
– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi znajdować się w zakresie oznaczenia „MIN” (do 2 mm powyżej lub poniżej oznaczenia).
Olej w temperaturze roboczej (od ok. 50°C):
– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi się znajdować pomiędzy oznaczeniem „MIN” i „MAX”." |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-24, 13:21
|
|
|
danishow napisał/a: | Olej wspomagania wymienia się dynamicznie, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów |
A co to znaczy dynamiczna wymiana oleju, tzn jak go się wymienia?
[ Dodano: 2018-06-24, 14:23 ]
gtfan napisał/a: | drago_o napisał/a: | Poziom zawsze musi być między min a max. |
Elsa:
"Sprawdzanie poziomu oleju układu wspomagania kierowania, wszystkie wersje siników poza silnikami wysokoprężnymi V8, V10 i silnikiem benzynowym W12
– Nie uruchamiać silnika, przednie koła ustawić w położeniu do jazdy na wprost.
Olej w stanie zimnym:
– Odkręcić korek.
– Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką.
– Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić.
WskazówkaSprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku.
– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi znajdować się w zakresie oznaczenia „MIN” (do 2 mm powyżej lub poniżej oznaczenia).
Olej w temperaturze roboczej (od ok. 50°C):
– Sprawdzić poziom oleju: poziom oleju musi się znajdować pomiędzy oznaczeniem „MIN” i „MAX”." |
Przydatna informacja. Ty masz model D2 ale chyba jest tak samo jak w D3 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-06-24, 13:38
|
|
|
Aha. Ale to się płucze wtedy tym nowym płynem czy coś innego się przelewa przez cały układ? Bo wlać nowy płyn tylko po to by go wylać z drugiej strony to chyba takie marnotrastwo no chyba że inaczej się nie da... druga kwestia to chyba samo jako takie płukanie coś da? Musiała by przekładnie pracować by ten olej cały przeszedł. Chyba że się mylę. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-06-24, 13:58
|
|
|
denveco napisał/a: |
Przydatna informacja. Ty masz model D2 ale chyba jest tak samo jak w D3 |
To co podałem dotyczy D3, ale dla D2 Elsa podaje tak samo
drago_o napisał/a: | No ja mama wysokoprężny V8, nie pomyślałem że może być inaczej jak mam wskazanie min i max na miarce |
W dieslu D3 tak samo jeśli chodzi o poziom, za to procedura jego sprawdzania dużo bardziej skomplikowana |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-06-24, 14:00
|
|
|
danishow napisał/a: | Olej wspomagania wymienia się dynamicznie, podobnie jak w automatycznej skrzyni biegów |
denveco napisał/a: | Aha. Ale to się płucze wtedy tym nowym płynem czy coś innego się przelewa przez cały układ? Bo wlać nowy płyn tylko po to by go wylać z drugiej strony to chyba takie marnotrastwo |
Tak to się właśnie robi - płuczesz nowym płynem.
Jeżeli uważasz, że przelanie płynu na 100-200pln jest dużą stratą to możesz tego nie robić - ryzykujesz tylko zatarciem pompy czy magla które w oryginale kosztują po kilka tysi pln |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|