Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-04, 21:24
|
|
|
Pixel napisał/a: | Odświeże trochę, bo mnie również dopadł ten problem
02439 - Right Parking Brake Motor Hall Sensor
02596 - Rear Brake Pads Worn
Takie dwa błędy mam i co ciekawe - piszecie że to wina klocków tył.. |
To nie jest wina klocków - w przypadku tych błędów ich stan nie ma kompletnie nic do rzeczy.
To jest wina silniczka.
Pixel napisał/a: | Kilka dni temu znów się pojawiła kontrolka ale z piorunem, wcześniej też się zdarzało że się pojawiało... |
Ta kontrolka sygnalizuje awarię hamulca postojowego co wiąże się również z błędami jak powyżej.
Pixel napisał/a: | ... ale zaciągnięcie i spuszczenie hamulca postojowego pomagało i znikała kontrolka na FISie. |
Początkowy stan awarii która sama z siebie nie zniknie ale będzie postępować dalej.
Pixel napisał/a: | Jakiś błąd adaptacji, czy jak? bo widze że o prawy zacisk tylko chodzi. |
Silniczek hamulca postojowego prawdopodobnie do wymiany albo do regeneracji.
Aby rozstrzygnąć co naprawdę się dzieje należy przeprowadzić jednak głębszą diagnostkę - samodzielnie jeżeli masz trochę o tym pojęcia albo oddać komuś co będzie wiedział co się z tym robi.
Regenerację silniczka ogarnia dobrze jeden z forumowych kolegów w podwarszawskich Starych Babicach. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Pixel
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 108 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2016-01-04, 22:04
|
|
|
Dzięki za info |
|
|
|
|
|
|
|
PiotrekS
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-01-04, 22:40
|
|
|
Mi wczoraj po wyjechaniu z cieplego garazu na mroz -13 i zaciagnieciu recznego pojawil sie na fisie czerwony znak hamulca oraz zolty z piorunami. Vcds wyplul 02430 oraz 02432. Planowalem dzisiaj sprawdzic wiazke przy lewym hamulcu ale rano po nocy w garazu i po zaciagnieciu recznego fis nie sygnalizuje problemow z hamulcem. Nie wiem czy to mroz spowodowal, dzisiaj wszystko ok po 2 godzinnym pobycie auta na mrozie |
_________________ Pozdrawiam
PiotrekS |
|
|
|
|
Pixel
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 108 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2016-01-10, 15:28
|
|
|
Wczoraj chyba już doszczętnie prawa strona ręczny się zepsuła, bo nawet ruszyć nie mogłem i auto stało całą noc pod supermarketem. Dzisiaj rano odkręciłem koło oraz silnik ręcznego, cofnąłem ręcznie tłoczek i auto znów jezdzi. Jeśli mam błącz czujnika halla to rozumiem że również zacisk do wymiany? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-10, 20:20
|
|
|
Pixel napisał/a: | Jeśli mam błącz czujnika halla to rozumiem że również zacisk do wymiany? |
Nie zacisk, sam silniczek.
Silniczek albo do wymiany albo do regeneracji - wybór należy do ciebie.
Jeżeli w silniczku po jego demontażu było mokro (czytaj. "był płyn hamulcowy") to zacisk do regeneracji - wymieniać całego nie trzeba no chyba, że w twojej okolicy nie masz nikogo co potrafi ten zacisk rozebrać |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Pixel
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 108 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2016-01-10, 23:56
|
|
|
Nie, w silniczku nie było płynu hamulcowego, ale nie nadaje się już raczej do regeneracji bo ułamało się jedno ucho i widać ze ktoś już w nim kiedyś grzebał bo wygląda jak wyciągnięty psu z gardła.
Silniczek moge wysłać tak gdzie mówiłeś FOSS, mają swoją aukcje na allegro, ale jest takich firm więcej. Mój tata miał to auto przede mną i mówił mi dzisiaj że wymieniał już kiedyś ten prawy silniczek a błąd był nadal bo podobno uszkodzony jest jakiś czujnik w zacisku, ale to tylko powtarzanie słów mechanika który to robił. Dodam że oglądając niektóre aukcje gdzie oferują regeneracje, jest napisane, że nie regenerują czujników halla, tylko sama mechanika (przekładnia, silnik, uszczelnienie)
Dodam że auto do dnia wczorajszego miało ręczny na oba koła i potwierdziło się to nawet na przeglądzie technicznym w pazdzierniku, miał mniej więcej równo na oba koła i wypadł z rolek. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2016-01-11, 06:48
|
|
|
Czyli jest uszkodzony czujnik który jest w silniczku . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Pixel
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 108 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2016-01-11, 11:47
|
|
|
W sumie w zacisku chyba żadnej elektroniki nie ma więc zakupie silniczek (podejrzewam że w regenerowanym silniczku który miałem wcześniej naprawie został poddany silnik, napęd itd, a nie czujnik i dlatego palił się błąd). |
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2016-01-11, 14:11
|
|
|
Z reguły regeneracja zacisku polega na wypiaskowaniu zacisku i wymianie silniczka na nowy. |
|
|
|
|
Pixel
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 108 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2016-01-11, 15:22
|
|
|
Mój zacisk jest ok, nie wymaga regeneracji, jeśli nie ma w nim elektroniki to do wymiany mam tylko silniczek, z tym że mój nie nadaje się do regeneracji bo ma uszkodzony czujnik, silnik sam z siebie chyba działa, ale przekładnia już nie, ma uszkodzoną obudowe i pęknięte ucho, tak więc chciałbym kupić inny, 100% sprawny. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-11, 21:22
|
|
|
Pixel napisał/a: | Silniczek moge wysłać tak gdzie mówiłeś FOSS, mają swoją aukcje na allegro, ale jest takich firm więcej. Mój tata miał to auto przede mną i mówił mi dzisiaj że wymieniał już kiedyś ten prawy silniczek a błąd był nadal bo podobno uszkodzony jest jakiś czujnik w zacisku, ale to tylko powtarzanie słów mechanika który to robił. |
Więc mechanik który to robił albo gadał bzdury albo specjalnie tak zaciemniał aby skasować odpowiednią kwotę za naprawę.
W samym zacisku nie ma żadnego czujnika - ŻADNEGO.
Sam zacisk to tylko klasyczny tłoczek hydrauliczny.
Cała elektronika jest po stronie silniczka który jest oddzielną częścią zamienną.
shaqal napisał/a: | Z reguły regeneracja zacisku polega na wypiaskowaniu zacisku i wymianie silniczka na nowy. |
Z reguły naprawa tego zacisku polega przede wszystkim na jego uszczelnieniu - piaskowanie to tylko kosmetyka która nie ma wiele wspólnego z naprawienie usterki.
Pixel napisał/a: | Mój zacisk jest ok, nie wymaga regeneracji, jeśli nie ma w nim elektroniki to do wymiany mam tylko silniczek, z tym że mój nie nadaje się do regeneracji bo ma uszkodzony czujnik, silnik sam z siebie chyba działa, ale przekładnia już nie, ma uszkodzoną obudowe i pęknięte ucho, tak więc chciałbym kupić inny, 100% sprawny. |
Oj panie, głupoty piszesz.
Wyślij do Rafała na Stare Babice i będziesz miał zrobiony ten czujnik.
No chyba, że urwane ucho zdyskwalifikuje regenerację ale o to pytaj już wykonawcę tej naprawy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Pixel
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 108 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2016-01-11, 22:47
|
|
|
Rafał może tak, ale znalazłem tez inne formy i mają dopisek "nie naprawiamy czujników halla" |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-12, 00:51
|
|
|
Pixel napisał/a: | Rafał może tak, ale znalazłem tez inne formy i mają dopisek "nie naprawiamy czujników halla" |
Cóż, sam wybierzesz kogoś komu zlecisz tą naprawę.
Skoro ktoś tego nie robi to może nie bardzo wie jak to zrobić co raczej niezbyt dobrze o nim świadczy. No chyba, że ja się na problematyce tego czujnika Halla nie znam, czego nie można wykluczyć, i on rzeczywiście jest nienaprawialny i niewymienialny
Ale jak pamiętam silniczki robione przez Rafała, a przez ten czas co miałem warsztat w PL robił on dla mnie takich pewnie i z kilkadziesiąt, to było sporo takich z problemem czujnika Halla i jakoś musiał sobie z tym radzić skoro dawał mi takie które tego błędu już nie generowały i w samochodzie pracowały poprawnie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Pixel
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 7G tronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: W221
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 108 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2016-01-12, 09:49
|
|
|
Skoro polecasz to wezmę od Rafała
pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
wasyl997
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Lut 2016 Posty: 1 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2016-02-24, 12:26
|
|
|
Witam kolegów. Czy ktoś słyszał żeby do silniczka od ręcznego wkladać smar? Ostatnio zamówiłem silniczek w którym był włożony smar. Z początku chodził bardzo ładnie i nie było z nim problemów. A teraz rano jak odpalam to pojawia się błąd i pokazuje na kompie uszkodzony czujnik hella i zużyte klocki. Dodam że po zgaszeniu auta błąd znika. Silniczek chodzi cicho? Czy to może być wina smaru włożonego? |
|
|
|
|
|