Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] swap hamulców D3  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-05, 14:04   

FOSS napisał/a:
Pczester napisał/a:
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?

Montowałem wielokrotnie, do A8/S8 D2 i D3, do różnych wersji silnikowych.
I montowałem je do różnych zestawów zacisków i różnych wielkości tarcz chociaż najczęściej było to już 385mm.

Nic nie przerabiasz oprócz tego, że kierownice montujesz oczywiście do osłon również z Phaetona ;)


pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżej :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-05, 14:46   

maciu napisał/a:
pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżej :)

No jak nie zrozumiałem?... Przecież wyraźnie było o kierownicach powietrza... czy ktoś montował.

Akebono ze zwykłej Q7 to jak rozumiem pod tarcze np. 360x34.
Czy tarcze z Phaetona czy z A8D3 to żadna różnica bo to jest to samo.

To czego nie zrozumiałem? <hmm>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-05, 15:10   

Zaciski oczywiście pod tarcze 360x34 (1500zl z klockami z 2016r) więc chyba warto. Kierownice również pod ten zestaw, osłona tarczy wraz z kierownicą 200zl komplet.

Powiedz Damian samo założenie tych blach z kierownicą poprawia studzenie tarczy?

[ Dodano: 2019-01-05, 15:30 ]
Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone

I zastanawiam się czy te zaciski się różnią, numery mają inne początki ale zaciski są wizualnie identyczne:

4M0615105BA
4M0615105AT
4H0615105AK
4N0615105T

Wydaje mi się że oznaczania są inne bo są od innych modeli aut, ale nie mam pewności. A ceny są bardzo różne wtedy 😊
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-01-05, 15:49   

Pczester napisał/a:
Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone

Z Q7. Poza tym te Sline czy jak zwa ladniejsze wizualnie.
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-05, 16:15   

Pczester napisał/a:
Powiedz Damian samo założenie tych blach z kierownicą poprawia studzenie tarczy?

No taki jest zamysł konstruktorów i moim zdaniem tak właśnie jest.
Zobacz że Phaeton właściwie każdy ma z przodu kierownice powietrza a A8D3 nie.
Z czego to wynika?... Moim zdaniem z masy pojazdu.
Phaeton wyraźnie cięższy więc hamulce bardziej obciążone.
Niedawno miałem jednego Fejtka na serwisie z silnikiem 4.2V8 i masa własna pojazdu z dowodu rej. coś powyżej 2200kg a moje D3 z podobnym przecież silnikiem w dowodzie ma jakieś 1850kg.
Jakby nie było to ponad 300kg masy własnej więcej.

To oczywiście moje subiektywne odczucia i żeby tego dowieść trzeba by wykonać do tego jakieś stanowisko badawcze z pomiarem temperatury tarczy i klocków ale po co...
na pewno ktoś już takie badania wykonał i właśnie dlatego stosowane są takie kierownice powietrza ;)

Pczester napisał/a:
Zastanawiam się jeszcze czy lepiej się sprawdzi zestaw:
385 + zacisk s8 d3
Czy
360 + zacisk Akebone

Moim zdaniem 6-cio tłok Akebono będzie wydajniejszy niż zacisk 2-tłoczkowy pływający ale tarcze 385x36 mają pewnikiem większą wydajność cieplną niż 360x34.

Muszę przyznać, że Akebono na 360 jeszcze u nikogo nie montowałem i nie robiłem porównania tych zestawów :)

Pczester napisał/a:
I zastanawiam się czy te zaciski się różnią, numery mają inne początki ale zaciski są wizualnie identyczne:

4M0615105BA
4M0615105AT
4H0615105AK
4N0615105T

Wydaje mi się że oznaczania są inne bo są od innych modeli aut, ale nie mam pewności. A ceny są bardzo różne wtedy 😊

Nie znam różnic ale mogą się czymś różnić.
Inny numer nie musi wynikać wyłącznie z innego modelu a wręcz najczęściej oznaczają jednak różne części. Nawet litera na końcu ma znaczenie.

Patrząc na to z innej strony to jest wiele przypadków kiedy numery pomiędzy różnymi modelami aut są identyczne bo części są identyczne - np. zaciski od S8D3 są takie same jak w S6C6 i mają ten sam numer... albo niektóre części pomiędzy A8/S8 D3 a Phaetonem mają te same numery bo to jest to samo.

Wystarczy że podejście do przewodu hamulcowego jest inne czy inny rozstaw otworów pod jarzmo jest albo inna ich średnica i już masz inne numery bo jakby nie było zacisk inny.
Niestety musiałbyś mieć oba w ręku aby je fizycznie porównać w każdym szczególe ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-05, 18:10   

Dzięki za info póki co, blachy zamówione A z zaciskami spróbuję coś jeszcze się dowiedzieć, porównać. Chyba że ktoś jeszcze zna inne zaciski które pasują bez skomplikowanych przeróbek....

[ Dodano: 2019-01-05, 18:27 ]
Jeszcze tylko prośba do was koledzy, którzy macie etke i możecie sprawdzić po numerach części i powiedzieć czym się różnią według niej...

4M0615105AT i 4M0615105BA ewentualnie czy adaptery są te same.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-05, 19:00   

FOSS napisał/a:
maciu napisał/a:
pan nie zrozumiał pytania... poczyta sobie z linku dwa posty wyżej :)

No jak nie zrozumiałem?... Przecież wyraźnie było o kierownicach powietrza... czy ktoś montował.

Akebono ze zwykłej Q7 to jak rozumiem pod tarcze np. 360x34.
Czy tarcze z Phaetona czy z A8D3 to żadna różnica bo to jest to samo.

To czego nie zrozumiałem? <hmm>


no tego że pytanie było o to czy po montażu kierownic robic coś aby w kierownice wpadało więcej
powietrza - to o co ja wczesniej pytałem w wątku do którego podałem link

a nie o to czy mechanicznie trzeba coś przerabiać

wymiary adaptera podawałem pod 385/400 na mniejsze 11mm pewnie będzie ok
ale w drugą stronę powinien wystarczyć mniejszy

ja szukam tych wiekszych zacisków
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-05, 20:49   

maciu napisał/a:
... wymiary adaptera podawałem pod 385/400 na mniejsze 11mm pewnie będzie ok
ale w drugą stronę powinien wystarczyć mniejszy

ja szukam tych wiekszych zacisków


Masz może nr tych zacisków większych albo od jakich silników są? Ciekawe po ile chodzą, to może bym wrzucił tarcze 385 😎
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-05, 21:25   

Wszystko co nie ma końcówki cześci jak te:

nic, A, B, C, E, F, G, H, J, K, Q, BH, BK, BR, BS, BT

czyli te większe to będą np końcówki S, CS, AG, FH.... sporo tego jest
bo kolor inny to już numerek też inny

pooglądasz na A nauczysz się odróżniać od tych mniejszych wizualnie dosyć szybko
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-05, 21:28   

4M0615105 - S, CS, AG, FH

Dobrze rozumiem ?

[ Dodano: 2019-01-05, 22:17 ]
Masz rację MACIEK już widzę różnicę: w wyglądzie i Cenie 😂 2,5k zaciski i klocki 1k <boisie> no i tarcze jeszcze 385 1k...
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-06, 00:16   

jak tarcze 385 (za parę 1000) cie przerażają to 400 zdecydowanie nawet nie sprawdzaj ;)

reszta apropo numerów części jest ok...
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-06, 01:00   

maciu napisał/a:
jak tarcze 385 (za parę 1000) cie przerażają to 400 zdecydowanie nawet nie sprawdzaj ;)

Tym bardziej, że te 400mm chyba wciąż poza ASO są niedostępne.

Cena ASO to 2379pln brutto detal za 1 sztukę ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-06, 01:13   

ale jak to tak nieprecyzyjnie podawać ceny bez groszy... idź juz lepiej spać ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-06, 07:58   

Zostane przy 385mm 😁😁😁 o ile znajdą zaciski w przyzwoitej cenie.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-01-06, 11:29   

Pczester napisał/a:
Zostane przy 385mm 😁😁😁 o ile znajdą zaciski w przyzwoitej cenie.

W dobrych cenach wciąż można znaleźć zaciski z D4 <okok>
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.