Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] swap hamulców D3  
Autor Wiadomość
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2013-01-08, 11:01   [D3 ALL ] swap hamulców D3

Panowie jak ocenili byście swap hamulców do D3 pod względem wydajności:

zaciski od RS6 C6 sześcio tłoczkowe tarcza 390 mm wiercona,
a
zaciski od S8 D4 sześcio tłoczkowe tarcza 400 mm gładka.

Który z zestawów powinien mieć większą wydajność, skracać drogę hamowania, w D3?

RS6 ok 2,02 tony i 580 KM 650 Nm, S8 D4 też ok 2,14 ton i 520 KM 650 Nm.
_________________
Forum Audi A6
Ostatnio zmieniony przez bunga bunga 2013-01-09, 10:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-08, 16:59   

Ogólnie im większa tarcza tym lepiej, ale pod uwagę należy brać jeszcze takie czynniki jak powierzchnia klocka i wielkość tłoczków w zaciskach.

Zestaw z S8 ma większe i grubsze tarcze 400mm/38mm (wzrasta pojemność cieplna zestawu - trochę trudniej przegrzać hamulce), a także minimalnie większą powierzchnię klocka. Średnicy tłoczków nie znalazłem.

Zestaw z RS6 ma mniejsze tarcze 390mm/36mm i minimalnie krótszy klocek. Nawierty w tarczy pozwalają na odprowadzanie gazów spod klocka, co poprawia skuteczność hamowania przy wyczynowej jeździe. Tłoczki mają średnicę 34mm, 36mm i 36mm.

Moim zdaniem, w normalnym ruchu ulicznym, lekką przewagę będzie miał zestaw z S8.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2013-01-08, 20:26   

Gładką tarczę zawsze można naciąć na ok 2 mm. Czy da to wymierne efekty oprócz szybszego zużycia klocka?

A w czym miała by okazywać się ta przewaga w ruchu ulicznym?

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-08, 23:09   

Przewagą zestawu z S8 będzie większa siła hamowania wynikająca z większej średnicy tarczy i powierzchni klocka. Jednak kosmiczna różnica to raczej nie będzie i w zależności od Twoich umiejętności i sposobu wykorzystywania tych hamulców, mógłbyś jej nie odczuć (ja sam bym tego raczej nie odczuł, bo hamulców na co dzień nie katuję i pełną ich moc wykorzystuję tylko w sytuacjach kryzysowych).
Nacięcia/nawierty sprawdzają się przy ostrej jeździe torowej, gdzie hamulce cały czas pracują, rozgrzewając się do czerwoności i klocki faktycznie gazują. W jeździe ulicznej takie sytuacje zdarzają się rzadko, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nawiercić gładkie tarcze.

Jak dla mnie oba zestawy są bardzo mocne, z lekką przewagą S8, a wziąłbym ten, który uda się taniej wyrwać i który będzie później tańszy w eksploatacji ;-)
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2013-01-09, 08:00   

O nacinaniu gładkich to słyszałem i wydaje się być proste. Ale wiercenie to już nie wiem czy ktoś by się podjął.

Pomijam, że traci się gwarancję.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-01-09, 10:09   

bunga bunga,
Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2013-01-09, 10:32   

mdamian napisał/a:
Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??


może być?

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-01-09, 10:34   

bunga bunga napisał/a:
mdamian napisał/a:
Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ??


może być?

8-)

Teraz tak ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2013-01-09, 19:44   

Pod zacisk RS6 C6 teoretycznie wchodzi 19". Pod S8 D4 już tylko od 20".

Takie słyszałem opinie.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-09, 20:35   

Elsa podaje, że 400mm z S8 też pod 19" wejdą, ale zając życie nie w każdą felgę, a jak już to z 2mm luzem.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2013-01-09, 21:22   

Co jeszcze Elsa podpowiada?

Czy jarzma zacisków S8 D4 (1LX, 1LN) wejdą plug&play do D3 (1LJ)? Czy trzeba będzie je dorabiać?

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-10, 16:30   

bunga bunga napisał/a:
Co jeszcze Elsa podpowiada?

Czy jarzma zacisków S8 D4 (1LX, 1LN) wejdą plug&play do D3 (1LJ)? Czy trzeba będzie je dorabiać?

8-)


Nic więcej poza suchymi danymi i procedurami serwisowymi Elsa nie powie.

Czy jarzma podpasują nie wiadomo, będziesz musiał sam to sprawdzić.
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-05, 08:27   

Czy może ktoś wie, jakiej grubości dystanse/adaptery trzeba zrobić pod zacisk Akebono z Q7 4M? O ile trzeba je odsunąć od zwrotnicy?

[ Dodano: 2019-01-05, 08:34 ]
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-05, 09:33   

Pczester napisał/a:
Czy może ktoś wie, jakiej grubości dystanse/adaptery trzeba zrobić pod zacisk Akebono z Q7 4M? O ile trzeba je odsunąć od zwrotnicy?

[ Dodano: 2019-01-05, 08:34 ]
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?


11mm grubość
długi ~160mm

poczyta sobie...
https://www.a8team.pl/d3-...ghlight=#283528

konkluzji niestety nie było

gdyby zakup dwóch kompletów akebono robił dobrą cenę to ja też szukam
najchętniej te gołe niemalowane lub czarne
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-05, 14:00   

Pczester napisał/a:
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać?

Montowałem wielokrotnie, do A8/S8 D2 i D3, do różnych wersji silnikowych.
I montowałem je do różnych zestawów zacisków i różnych wielkości tarcz chociaż najczęściej było to już 385mm.

Nic nie przerabiasz oprócz tego, że kierownice montujesz oczywiście do osłon również z Phaetona ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.