Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5144 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-01-07, 20:55
|
|
|
To patrz RS4/RS5 pod 365 R18 wlezie, ale ceny tarcz tez są wysokie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-01-07, 21:17
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | No właśnie jest problem z 6 tłokiem na 385mm... |
Nic bardziej mylnego
Nie ma żadnego problemu z 6-cio tłokiem na tarcze 385x36 - montowałem takich zestawów kilka.
Zaciski np. od RS6C6 albo MB C63 AMG.
Coś mi się wydaje, że to jedne z najmocniejszych zestawów na tradycyjnych tarczach i sam na takich jeżdżę już jakiś czas
Mocniejsze to już chyba tylko SQ7
.
I małe porównanie klocków hamulcowych - na górze S8D3 a na dole RS6C6.
Jednak rozmiar ma znaczenie
Jeżdżę na tym od ponad roku i mogę powiedzieć tylko jedno: polecam
Marcin2013 napisał/a: | większa tarcza odpada cenowo... |
385mm może tanie nie są ale spokojnie dostępne poza ASO więc nie ma tragedii.
Za to klocki do zacisków RS6 schodzą szybko ale są relatywnie tanie
Marcin2013 napisał/a: | ... no i na zimę mam 18 jak nie znajdę zacisku na tarcze 385 to zostanę przy 360 i do tego 6 tłok będzie ok. |
Tu niestety jest problem - 6-tłoki na tarczach 385mm wymuszają koło minimum 19" |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-01-08, 18:40
|
|
|
FOSS napisał/a: | Marcin2013 napisał/a:
No właśnie jest problem z 6 tłokiem na 385mm...
Nic bardziej mylnego
Nie ma żadnego problemu z 6-cio tłokiem na tarcze 385x36 - montowałem takich zestawów kilka.
Zaciski np. od RS6C6 albo MB C63 AMG. |
FOSS napisał/a: | Marcin2013 napisał/a:
większa tarcza odpada cenowo...
385mm może tanie nie są ale spokojnie dostępne poza ASO więc nie ma tragedii.
Za to klocki do zacisków RS6 schodzą szybko ale są relatywnie tanie |
Większa miałem na mysli 400 właśnie z SQ7
FOSS napisał/a: | Marcin2013 napisał/a:
... no i na zimę mam 18 jak nie znajdę zacisku na tarcze 385 to zostanę przy 360 i do tego 6 tłok będzie ok.
Tu niestety jest problem - 6-tłoki na tarczach 385mm wymuszają koło minimum 19"
|
No to lipa cały czas byłem przekonany że wejdzie 18" może zmyliło mnie że w W12 na 385mm wchodzi 18", ale nie wziołem pod uwagę 6-tłoka i w moin przypadku chyba najrozsądniej i naj taniej będzie zostać przy 360mm i do tego np. Akebono, mam na zinę nowe zimówki drugi sezon założyłem |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-01-08, 21:29
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | No to lipa cały czas byłem przekonany że wejdzie 18" może zmyliło mnie że w W12 na 385mm wchodzi 18", ale nie wziołem pod uwagę 6-tłoka i w moin przypadku chyba najrozsądniej i naj taniej będzie zostać przy 360mm i do tego np. Akebono, mam na zinę nowe zimówki drugi sezon założyłem |
Tylko pomysł czego oczekujesz od hamulców, czy większej jednorazowej siły hamowania, czy powtarzalności i dłuższej odporności na mocne hamowania. Jeśli pierwszego to 6 tłoków na 360 a jeśli drugiego to raczej 385 i np w12. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5144 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-01-08, 21:38
|
|
|
360 na 6 tłokach będzie za którymś z rzędu hamowaniem i tak lepiej hamował niż ten 2 tłok z S8/W12 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-01-09, 01:45
|
|
|
dice111 napisał/a: | 360 na 6 tłokach będzie za którymś z rzędu hamowaniem i tak lepiej hamował niż ten 2 tłok z S8/W12 |
dokładnie!
szybciej spuchną 2 tłoczkowe od S8/W12 niż 6tłok nawet na tarczy 360
FOSS napisał/a: | dice111 napisał/a: | No to klamia, bo nie ma niewiadomo jakiej roznicy. 385 fajniej wyglada przy R20 i tyle. |
Nie no, nie przesadzaj.
Moim zdaniem różnica pomiędzy zestawem 360/310 a 385/335 jest całkiem wyraźna.
Moje odczucia są takie, że na zestawie S8 hamowałem trochę później i właściwie nawet lżej.
Noi różnica ta robi się bardziej odczuwalna jak zaczniesz jechać agresywnie - wyprzedzanie, dohamowanie, przyspieszanie, wyprzedzanie, dohamowanie. Albo już typowo autostradowo kiedy lecisz zdecydowanie szybciej niż inni i co jakiś czas wyskakuje ci przed maskę TIR albo coś innego zdecydowanie wolniej jadącego. 360 przy takiej jeździe szybko się grzeje i moim zdaniem 385 wytrzymuje wyraźniej dłużej.
|
miałem cały zestaw od S8 na swojej D3 i to poza aspektem wizualnym niewiele daje
tarcza jest większa, ma większą pojemność cieplną to fakt trudniej ją przegrzać a tym samym skrzywić i tutaj pojawia się plus tego zestawu - tarcze tak nie biją jak seria (serie można było szybko skrzywić)
wracając do siły hamowania to jej nie ma a hamulec jest drewniany (przewody były w oplocie, kierownice powietrza od Pytona) i dlatego poprosiłem naszego forumowego kolegę Michała W. by coś z tym zrobił
rozwiązanie, które zaproponował - zacisk od AMG (6tłok Brembo a było tego kilka wersji różniących się wielkością tłoczków/zacisku) był strzałem w 10
dodatkowo porównałeś wielkość klocka i słusznie... porównaj wielkość klocka z serii i S8/W12 + zacisk 2tłoczkowy = nie hamuje
ori tarcza od S8 D3 jest bardzo dobra i nie taka droga więc warto ją wykorzystać ale zaciski od S8/W12 - szkoda czasu i kasy
a najprościej zweryfikować ori zestaw od S8/W12 rozpędzając auto (najlepiej to samo z tym samym zestawem kół i opon!) do 100-150km/h i hamując do 0 (mierząc drogę hamowania)
wykonać kilka pomiarów - uśrednić i matematyka nie kłamie |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-01-09, 07:04
|
|
|
Cytat: | 360 na 6 tłokach będzie za którymś z rzędu hamowaniem i tak lepiej hamował niż ten 2 tłok z S8/W12 |
panton napisał/a: | dokładnie!
szybciej spuchną 2 tłoczkowe od S8/W12 niż 6tłok nawet na tarczy 360 |
Nie będę się kłócił, ale moim zdaniem nie macie racji. Większa tarcza to większa pojemność cieplna a co za tym idzie w parze większa liczba hamowań zanim zagotujemy układ i zrobi Cię kółek z hamulca. Rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat (bardzo poważnych tu na forum 😁 i podobnie uważają). Zacisk 6t nawet prędzej zagotuje tarcze ponieważ siłą hamowania będzie większa. Dla mnie hamulce 360 nie hamują ZA SŁABO tylko szybko się kończą po prostu, podobnie było z 321mm, po zmianie różnica jest duża, więc po kolejnej zmianie spodziewam się podobnego efektu czyli zwiększenia liczby mocnych hamowań w krótkim odstępie czasu. Jeśli miałbym weryfikować to właśnie ten aspekt i zrobić to bardzo chętnie 😉 a już tarcze 360 + 6 tłoków to z góry stawiam na przegranej pozycji, skoro zwykle 2 tłoki ją palą szybko. |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-01-09, 09:14
|
|
|
No tak, ale chyba niezależnie od średnicy tarcz lepszy będzie 6 tłok niż 2 sam napisałeś większa siła hamowania co za tym idzie że może właśnie jak ci coś wyskoczy na drogę to ten 1metr czy dwa uratują życie, no be według tego co napisałeś to najlepiej wsadzić tarcze np. 400 i do tego dwutłok żeby ilość hamowań raz po raz był większa, tylko ja jeżdżę po drodze, a nie po torze i skoro 6tłok lepiej hamuje to szedł bym w ta stronę, a jeździłem autami co miały 6tłok i można powiedzieć że hamowało się "językiem" tak lekko |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-01-09, 09:37
|
|
|
drago_o napisał/a: | A może 440mm i 10-tłoczkowe zaciski z Urusa? |
Bardzo chętnie tylko wywalę felgę i oponę założę na tarcze |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-01-09, 10:14
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | No tak, ale chyba niezależnie od średnicy tarcz lepszy będzie 6 tłok niż 2 sam napisałeś większa siła hamowania co za tym idzie że może właśnie jak ci coś wyskoczy na drogę to ten 1metr czy dwa uratują życie, no be według tego co napisałeś to najlepiej wsadzić tarcze np. 400 i do tego dwutłok żeby ilość hamowań raz po raz był większa, tylko ja jeżdżę po drodze, a nie po torze i skoro 6tłok lepiej hamuje to szedł bym w ta stronę, a jeździłem autami co miały 6tłok i można powiedzieć że hamowało się "językiem" tak lekko |
Zgadzam się z Tobą teraz 😊
6 tłoków = większa siła
Większa i grubsza tarcza = dłuższa sprawność hamulców
A nie tak jak pisałeś wyżej że szybciej spuchnie 385 + 2 tłoki niż 360 + 6 tłoków.
Mi brakowało wytrzymałości a nie skuteczności dlatego poszedłem w 385mm. Każdy wie czego potrzebuje i myślę, że teraz czytając ten temat bedzie wiedział co wybrać.
Świetną opcja jest 385 + 6 tłoków, np jak ma Damian, ALE CENA tez odpowiednia. Zaciski ok 3 tys, klocki ok 800zł 🙄 nie na moją kieszeń.
Morał jest taki, że jednak rozmiar ma znacznie 😆 |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-01-09, 10:27
|
|
|
Pczester napisał/a: | A nie tak jak pisałeś wyżej że szybciej spuchnie 385 + 2 tłoki niż 360 + 6 tłoków.
|
Hej ja tego nie pisałem
Też bym wsadził 385 plus 6tlok ,ale cena itd.. dlatego myślę że dla mnie będzie dobrym kompromisem 360 plus 6tlok |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-01-09, 11:01
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Pczester napisał/a: | A nie tak jak pisałeś wyżej że szybciej spuchnie 385 + 2 tłoki niż 360 + 6 tłoków.
|
Hej ja tego nie pisałem
Też bym wsadził 385 plus 6tlok ,ale cena itd.. dlatego myślę że dla mnie będzie dobrym kompromisem 360 plus 6tlok |
A faktycznie, przepraszam Cie za pomówienie 😋 |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-01-09, 13:38
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Pczester napisał/a:
A nie tak jak pisałeś wyżej że szybciej spuchnie 385 + 2 tłoki niż 360 + 6 tłoków.
Hej ja tego nie pisałem
|
ja to napisałem i to podtrzymuję... nie tylko tarcza wpływa na odporność hebla na przegrzanie ale również zacisk, jego konstrukcja (ilość płynu w zacisku, który ma wpływ na sprawność całego układu)
przykład kolegi Marka (Serwis SMPV), który na lotnisku w Borsku w swojej W12 D3 wykonał chyba 4 ostre hamowania a przy piątym hebel spuchł i pojechał w pole... przy mniejszej tarczy i zacisku 6 tłoczkowym takiego efektu nie miał dlatego ta sytuacja go zaskoczyła
tak jak wspomniałem wcześniej - możecie w jakimś bezpiecznym miejscu zweryfikować to co napisałem wykonując kilka hamowań z rzędu i przekonacie się gdzie szybciej skończy się hebel
Pczester napisał/a: | dlatego myślę że dla mnie będzie dobrym kompromisem 360 plus 6tlok |
oczywiście
zwróć uwagę jaką wielkość tarczy mają takie auta jak RS3, RS4, RS5 czy R8 a one nie mają problemu z heblami mimo swojej mocy i stylu użytkowania
dlatego w modelu D4 ktoś w Audi poszedł po rozum do głowy i stosuje jaki zacisk w W12 czy S8?
[ Dodano: 2019-01-09, 13:47 ]
Pczester napisał/a: | Świetną opcja jest 385 + 6 tłoków, np jak ma Damian, ALE CENA tez odpowiednia. Zaciski ok 3 tys, klocki ok 800zł 🙄 nie na moją kieszeń. |
coś za coś... prawda jest taka, że zestaw który ma Damian na swojej D3 to już najlepszy setup przy stali i przebija to tylko ceramika
[ Dodano: 2019-01-09, 13:48 ]
Pczester napisał/a: | Morał jest taki, że jednak rozmiar ma znacznie 😆 |
nie do końca rozmiar ale technika - patrz ceramika |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-01-09, 16:53
|
|
|
Projekt ukończony:
|
|
|
|
|
|