Ogłoszenie 
forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu



Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] swap hamulców D3  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 197 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4366
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-01-07, 20:55   

To patrz RS4/RS5 pod 365 R18 wlezie, ale ceny tarcz tez są wysokie.
_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL...
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 6004
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-07, 21:17   

Marcin2013 napisał/a:
No właśnie jest problem z 6 tłokiem na 385mm...

Nic bardziej mylnego <faktycznie>

Nie ma żadnego problemu z 6-cio tłokiem na tarcze 385x36 - montowałem takich zestawów kilka.
Zaciski np. od RS6C6 albo MB C63 AMG.

Coś mi się wydaje, że to jedne z najmocniejszych zestawów na tradycyjnych tarczach i sam na takich jeżdżę już jakiś czas <faktycznie>
Mocniejsze to już chyba tylko SQ7 ;)



.

I małe porównanie klocków hamulcowych - na górze S8D3 a na dole RS6C6.
Jednak rozmiar ma znaczenie <faktycznie>



Jeżdżę na tym od ponad roku i mogę powiedzieć tylko jedno: polecam <faktycznie>

Marcin2013 napisał/a:
większa tarcza odpada cenowo...

385mm może tanie nie są ale spokojnie dostępne poza ASO więc nie ma tragedii.
Za to klocki do zacisków RS6 schodzą szybko ale są relatywnie tanie :P

Marcin2013 napisał/a:
... no i na zimę mam 18 jak nie znajdę zacisku na tarcze 385 to zostanę przy 360 i do tego 6 tłok będzie ok.

Tu niestety jest problem - 6-tłoki na tarczach 385mm wymuszają koło minimum 19" :)
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1101
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-01-08, 18:40   

FOSS napisał/a:
Marcin2013 napisał/a:
No właśnie jest problem z 6 tłokiem na 385mm...

Nic bardziej mylnego

Nie ma żadnego problemu z 6-cio tłokiem na tarcze 385x36 - montowałem takich zestawów kilka.
Zaciski np. od RS6C6 albo MB C63 AMG.

<brawo>

FOSS napisał/a:
Marcin2013 napisał/a:
większa tarcza odpada cenowo...

385mm może tanie nie są ale spokojnie dostępne poza ASO więc nie ma tragedii.
Za to klocki do zacisków RS6 schodzą szybko ale są relatywnie tanie

Większa miałem na mysli 400 właśnie z SQ7
FOSS napisał/a:
Marcin2013 napisał/a:
... no i na zimę mam 18 jak nie znajdę zacisku na tarcze 385 to zostanę przy 360 i do tego 6 tłok będzie ok.

Tu niestety jest problem - 6-tłoki na tarczach 385mm wymuszają koło minimum 19"


No to lipa cały czas byłem przekonany że wejdzie 18" może zmyliło mnie że w W12 na 385mm wchodzi 18", ale nie wziołem pod uwagę 6-tłoka <onie> i w moin przypadku chyba najrozsądniej i naj taniej będzie zostać przy 360mm i do tego np. Akebono, mam na zinę nowe zimówki drugi sezon założyłem <onie>
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 736
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-08, 21:29   

Marcin2013 napisał/a:
No to lipa cały czas byłem przekonany że wejdzie 18" może zmyliło mnie że w W12 na 385mm wchodzi 18", ale nie wziołem pod uwagę 6-tłoka i w moin przypadku chyba najrozsądniej i naj taniej będzie zostać przy 360mm i do tego np. Akebono, mam na zinę nowe zimówki drugi sezon założyłem


Tylko pomysł czego oczekujesz od hamulców, czy większej jednorazowej siły hamowania, czy powtarzalności i dłuższej odporności na mocne hamowania. Jeśli pierwszego to 6 tłoków na 360 a jeśli drugiego to raczej 385 i np w12.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 197 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4366
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-01-08, 21:38   

360 na 6 tłokach będzie za którymś z rzędu hamowaniem i tak lepiej hamował niż ten 2 tłok z S8/W12
_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL...
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 27 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1065
Skąd: Łódź
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 2019-01-09, 01:45   

dice111 napisał/a:
360 na 6 tłokach będzie za którymś z rzędu hamowaniem i tak lepiej hamował niż ten 2 tłok z S8/W12

dokładnie!
szybciej spuchną 2 tłoczkowe od S8/W12 niż 6tłok nawet na tarczy 360

FOSS napisał/a:
dice111 napisał/a:
No to klamia, bo nie ma niewiadomo jakiej roznicy. 385 fajniej wyglada przy R20 i tyle.

Nie no, nie przesadzaj.
Moim zdaniem różnica pomiędzy zestawem 360/310 a 385/335 jest całkiem wyraźna.
Moje odczucia są takie, że na zestawie S8 hamowałem trochę później i właściwie nawet lżej.
Noi różnica ta robi się bardziej odczuwalna jak zaczniesz jechać agresywnie - wyprzedzanie, dohamowanie, przyspieszanie, wyprzedzanie, dohamowanie. Albo już typowo autostradowo kiedy lecisz zdecydowanie szybciej niż inni i co jakiś czas wyskakuje ci przed maskę TIR albo coś innego zdecydowanie wolniej jadącego. 360 przy takiej jeździe szybko się grzeje i moim zdaniem 385 wytrzymuje wyraźniej dłużej.


miałem cały zestaw od S8 na swojej D3 i to poza aspektem wizualnym niewiele daje
tarcza jest większa, ma większą pojemność cieplną to fakt trudniej ją przegrzać a tym samym skrzywić i tutaj pojawia się plus tego zestawu - tarcze tak nie biją jak seria (serie można było szybko skrzywić)
wracając do siły hamowania to jej nie ma a hamulec jest drewniany (przewody były w oplocie, kierownice powietrza od Pytona) i dlatego poprosiłem naszego forumowego kolegę Michała W. by coś z tym zrobił
rozwiązanie, które zaproponował - zacisk od AMG (6tłok Brembo a było tego kilka wersji różniących się wielkością tłoczków/zacisku) był strzałem w 10 <okok>
dodatkowo porównałeś wielkość klocka i słusznie... porównaj wielkość klocka z serii i S8/W12 + zacisk 2tłoczkowy = nie hamuje
ori tarcza od S8 D3 jest bardzo dobra i nie taka droga więc warto ją wykorzystać ale zaciski od S8/W12 - szkoda czasu i kasy
a najprościej zweryfikować ori zestaw od S8/W12 rozpędzając auto (najlepiej to samo z tym samym zestawem kół i opon!) do 100-150km/h i hamując do 0 (mierząc drogę hamowania)
wykonać kilka pomiarów - uśrednić i matematyka nie kłamie ;)
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 736
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-09, 07:04   

Cytat:
360 na 6 tłokach będzie za którymś z rzędu hamowaniem i tak lepiej hamował niż ten 2 tłok z S8/W12


panton napisał/a:
dokładnie!
szybciej spuchną 2 tłoczkowe od S8/W12 niż 6tłok nawet na tarczy 360


Nie będę się kłócił, ale moim zdaniem nie macie racji. Większa tarcza to większa pojemność cieplna a co za tym idzie w parze większa liczba hamowań zanim zagotujemy układ i zrobi Cię kółek z hamulca. Rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat (bardzo poważnych tu na forum 😁 i podobnie uważają). Zacisk 6t nawet prędzej zagotuje tarcze ponieważ siłą hamowania będzie większa. Dla mnie hamulce 360 nie hamują ZA SŁABO tylko szybko się kończą po prostu, podobnie było z 321mm, po zmianie różnica jest duża, więc po kolejnej zmianie spodziewam się podobnego efektu czyli zwiększenia liczby mocnych hamowań w krótkim odstępie czasu. Jeśli miałbym weryfikować to właśnie ten aspekt i zrobić to bardzo chętnie 😉 a już tarcze 360 + 6 tłoków to z góry stawiam na przegranej pozycji, skoro zwykle 2 tłoki ją palą szybko.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1101
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-01-09, 09:14   

No tak, ale chyba niezależnie od średnicy tarcz lepszy będzie 6 tłok niż 2 sam napisałeś większa siła hamowania co za tym idzie że może właśnie jak ci coś wyskoczy na drogę to ten 1metr czy dwa uratują życie, no be według tego co napisałeś to najlepiej wsadzić tarcze np. 400 i do tego dwutłok żeby ilość hamowań raz po raz był większa, tylko ja jeżdżę po drodze, a nie po torze i skoro 6tłok lepiej hamuje to szedł bym w ta stronę, a jeździłem autami co miały 6tłok i można powiedzieć że hamowało się "językiem" tak lekko :]
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 172 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6865
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-01-09, 09:22   

hehe... wszystko ma znaczenie i pewnie należy to odpowiednio zbalansować :)

A może 440mm i 10-tłoczkowe zaciski z Urusa? :D
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1101
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-01-09, 09:37   

drago_o napisał/a:
A może 440mm i 10-tłoczkowe zaciski z Urusa?


Bardzo chętnie tylko wywalę felgę i oponę założę na tarcze :D
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 736
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-09, 10:14   

Marcin2013 napisał/a:
No tak, ale chyba niezależnie od średnicy tarcz lepszy będzie 6 tłok niż 2 sam napisałeś większa siła hamowania co za tym idzie że może właśnie jak ci coś wyskoczy na drogę to ten 1metr czy dwa uratują życie, no be według tego co napisałeś to najlepiej wsadzić tarcze np. 400 i do tego dwutłok żeby ilość hamowań raz po raz był większa, tylko ja jeżdżę po drodze, a nie po torze i skoro 6tłok lepiej hamuje to szedł bym w ta stronę, a jeździłem autami co miały 6tłok i można powiedzieć że hamowało się "językiem" tak lekko :]


Zgadzam się z Tobą teraz 😊
6 tłoków = większa siła
Większa i grubsza tarcza = dłuższa sprawność hamulców
A nie tak jak pisałeś wyżej że szybciej spuchnie 385 + 2 tłoki niż 360 + 6 tłoków.

Mi brakowało wytrzymałości a nie skuteczności dlatego poszedłem w 385mm. Każdy wie czego potrzebuje i myślę, że teraz czytając ten temat bedzie wiedział co wybrać.

Świetną opcja jest 385 + 6 tłoków, np jak ma Damian, ALE CENA tez odpowiednia. Zaciski ok 3 tys, klocki ok 800zł 🙄 nie na moją kieszeń.

Morał jest taki, że jednak rozmiar ma znacznie 😆
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1101
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-01-09, 10:27   

Pczester napisał/a:
A nie tak jak pisałeś wyżej że szybciej spuchnie 385 + 2 tłoki niż 360 + 6 tłoków.

Hej ja tego nie pisałem <niechce>

Też bym wsadził 385 plus 6tlok ,ale cena itd.. dlatego myślę że dla mnie będzie dobrym kompromisem 360 plus 6tlok <jezyk2>
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 736
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-09, 11:01   

Marcin2013 napisał/a:
Pczester napisał/a:
A nie tak jak pisałeś wyżej że szybciej spuchnie 385 + 2 tłoki niż 360 + 6 tłoków.

Hej ja tego nie pisałem <niechce>

Też bym wsadził 385 plus 6tlok ,ale cena itd.. dlatego myślę że dla mnie będzie dobrym kompromisem 360 plus 6tlok <jezyk2>


A faktycznie, przepraszam Cie za pomówienie 😋
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 27 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1065
Skąd: Łódź
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 2019-01-09, 13:38   

Marcin2013 napisał/a:
Pczester napisał/a:
A nie tak jak pisałeś wyżej że szybciej spuchnie 385 + 2 tłoki niż 360 + 6 tłoków.

Hej ja tego nie pisałem


ja to napisałem i to podtrzymuję... nie tylko tarcza wpływa na odporność hebla na przegrzanie ale również zacisk, jego konstrukcja (ilość płynu w zacisku, który ma wpływ na sprawność całego układu)

przykład kolegi Marka (Serwis SMPV), który na lotnisku w Borsku w swojej W12 D3 wykonał chyba 4 ostre hamowania a przy piątym hebel spuchł i pojechał w pole... przy mniejszej tarczy i zacisku 6 tłoczkowym takiego efektu nie miał dlatego ta sytuacja go zaskoczyła

tak jak wspomniałem wcześniej - możecie w jakimś bezpiecznym miejscu zweryfikować to co napisałem wykonując kilka hamowań z rzędu i przekonacie się gdzie szybciej skończy się hebel

Pczester napisał/a:
dlatego myślę że dla mnie będzie dobrym kompromisem 360 plus 6tlok


oczywiście
zwróć uwagę jaką wielkość tarczy mają takie auta jak RS3, RS4, RS5 czy R8 a one nie mają problemu z heblami mimo swojej mocy i stylu użytkowania :)
dlatego w modelu D4 ktoś w Audi poszedł po rozum do głowy i stosuje jaki zacisk w W12 czy S8? ;)

[ Dodano: 2019-01-09, 13:47 ]
Pczester napisał/a:
Świetną opcja jest 385 + 6 tłoków, np jak ma Damian, ALE CENA tez odpowiednia. Zaciski ok 3 tys, klocki ok 800zł 🙄 nie na moją kieszeń.

coś za coś... prawda jest taka, że zestaw który ma Damian na swojej D3 to już najlepszy setup przy stali i przebija to tylko ceramika

[ Dodano: 2019-01-09, 13:48 ]
Pczester napisał/a:
Morał jest taki, że jednak rozmiar ma znacznie 😆

nie do końca rozmiar ale technika :D - patrz ceramika
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 736
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-01-09, 16:53   

Projekt ukończony:










 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon
hamulce OC/AC


| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |