Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych  
Autor Wiadomość
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-10-01, 14:26   

Korton napisał/a:
Motomaks, moc jak moc, ale zobacz ile brakuje Nm do serii. 340Nm to troche slabo jak na 4.2 v8.


Ja jestem zaskoczony ubytkiem Nm. Moc jest naprawdę ok, ale moment obrotowy masakra, aż się zastanawiam ile ja mam pod maską :-/
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-01, 14:59   

A mi sie wydaje że wynik jest z duzym błedem bo za duża jest ta róznica miedzy momentem obrotowym a mocą.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-01, 16:44   

Korton napisał/a:
Motomaks, moc jak moc, ale zobacz ile brakuje Nm do serii. 340Nm to troche slabo jak na 4.2 v8.

Swoją drogą bardzo ciekawy ten pomiar - w pierwszym hamowaniu max moment miał dopiero przy 5434obr/min a przy drugim max miał już przy 3697obr/min....
ciekawe skąd takie rozbieżności bo raczej ciężko to nazwać wynikiem powtarzalnym :shock:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Motomaks 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Getrag (6-biegowa manualna),
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2 6G 98'
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-01, 16:45   

Cytując pana z V-tech'u a jak mniemam wie o czym mówi i zna się na tym co robi: Nie da się osiągnąć seryjnych wartości podawanych przez Audi w niemodzonym samochodzie.
Ale nawet jeśli trochę momentu uciekło to przez 14lat miało prawo:)
Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:)
_________________
Quattro i wszystko jasne.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-01, 16:50   

Motomaks napisał/a:
Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:)

Tylko nie mów, że już gdzieś hamowałeś i nie mów jakie są tego efekty - udawaj totalnego laika a oni niech jadą na nieświadomce.
Już jestem ciekaw efektu.
A na koniec zmieniłbym koła na inne i pojechał na trzecią hamownię również bez mówienia o poprzednich - ciekawe czy pomiary byłyby jakkolwiek powtarzalne ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Motomaks 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Getrag (6-biegowa manualna),
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2 6G 98'
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-01, 17:59   

FOSS napisał/a:
Motomaks napisał/a:
Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:)

Tylko nie mów, że już gdzieś hamowałeś i nie mów jakie są tego efekty - udawaj totalnego laika a oni niech jadą na nieświadomce.
Już jestem ciekaw efektu.
A na koniec zmieniłbym koła na inne i pojechał na trzecią hamownię również bez mówienia o poprzednich - ciekawe czy pomiary byłyby jakkolwiek powtarzalne ;-)



Okej, tylko po co zamiana kół? Bo koła mam ori S8 z oponą ori 245/45/R18.

I chyba zadzwonię jutro z pytaniem do Vtechu czemu Nm są zmierzone w dwóch różnych prędkość obrotowych silnika. Jestem ciekaw ich odpowiedzi.

Jeszcze jedno,
Sąsiad mój, ten od nocnika powiedział żebym sprawdził swoją przepływkę i zastanowił się nad jej wymianą.
_________________
Quattro i wszystko jasne.
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-01, 18:39   

Skoro wykres momentu jest płaski jak stół to co za różnica czy wartość max wypadła akurat przy 4000 czy 5500 obr.
 
 
Motomaks 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Getrag (6-biegowa manualna),
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2 6G 98'
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-01, 18:53   

Maciex napisał/a:
Skoro wykres momentu jest płaski jak stół to co za różnica czy wartość max wypadła akurat przy 4000 czy 5500 obr.


Tak samo powiedział sąsiadero.
_________________
Quattro i wszystko jasne.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-01, 19:22   

FOSS napisał/a:

Swoją drogą bardzo ciekawy ten pomiar - w pierwszym hamowaniu max moment miał dopiero przy 5434obr/min a przy drugim max miał już przy 3697obr/min....
ciekawe skąd takie rozbieżności bo raczej ciężko to nazwać wynikiem powtarzalnym :shock:


Wg mnie ma to uzasadnienie, Nm przy obrotch 3600 i 5400 osiagaja wartosc maksymalna (+/- kilk Nm), co przy tolerancji pomiaru kilku %, moze powodowac "przeskakiwanie" maksimum po tych dwoch wartosciach obrotow/min.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-01, 19:37   

Ja bym zmierzył tak jak FOSS prawi bo cos w kościach mnie łupie że te wyniki to kupa jakaś.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-01, 20:17   

kupa nie kupa przy płaskim (prawie) przebiegu takie rozbiezności mogą
być i nie jest to nic niezwykłego

niepokojący jest ten dołek koło 4.5k, może to moment skrócenia dolotu?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-01, 20:32   

maciu napisał/a:

niepokojący jest ten dołek koło 4.5k, może to moment skrócenia dolotu?


Raczej tak, jak mialem mondeo v6, to tam bylo IMRC (przelaczanie dolotow dlugie/krotkie) i przy 3.5tys obr/min nastepowalo przelaczenie i tez taki dolek wystepowal.
Wykres:
http://imageshack.us/phot...mowankozj6.jpg/
 
 
Motomaks 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Getrag (6-biegowa manualna),
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2 6G 98'
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2013
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-01, 21:02   

maciu napisał/a:
kupa nie kupa przy płaskim (prawie) przebiegu takie rozbiezności mogą
być i nie jest to nic niezwykłego

niepokojący jest ten dołek koło 4.5k, może to moment skrócenia dolotu?



To dokładnie ten moment, silnik inaczej gada i szybciej się wkręca wtedy.

http://www.youtube.com/watch?v=We3ozebzqO4 <-- od 44sek.
_________________
Quattro i wszystko jasne.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-01, 23:58   

Motomaks napisał/a:
Okej, tylko po co zamiana kół? Bo koła mam ori S8 z oponą ori 245/45/R18.

Bo teoretycznie rozmiar kół nie powinien mieć wpływu na pomiary... o ile są one właściwie przeprowadzone.... ale jak można w necie poczytać niestety zdarzają się pomiary robione trochę niechlujnie których wyniki ciężko potem nazwać poprawnymi.

Ja swoje byłe S8 hamowałem kilka razy ale niestety tylko na jednej hamowni i pomimo różnych modyfikacji i robienia go na "żyletę" najwięcej co mi wypluło to 304KM (na nowej przepływce, po zrobieniu wydechu i nowego programu).
Mierzone na kołach 20" i oponach 255/35R20 i bardzo jestem ciekaw jak wyszedł by ten pomiar na innym rozmiarze kół i opon.


Przy okazji zlotu w Ułęży zmierzyłem też swoje obecne D3 - wypluło tylko 274KM i 361Nm
kiedyś bym się tym przejął i drążył temat ale dziś jakoś mnie to nie wzrusza.
Mam słabą wiarę w poprawne hamowanie fur 4x4 z automatem i pomiarze strat napędu poprzez wytracanie prędkości na skrzyni w pozycji Neutral.

Ale przyznaję, że nie znam się na tym dobrze i być może się mylę ;-)

Motomaks napisał/a:
I chyba zadzwonię jutro z pytaniem do Vtechu czemu Nm są zmierzone w dwóch różnych prędkość obrotowych silnika. Jestem ciekaw ich odpowiedzi.

Nie no, nie ma się co czepiać. Koledzy dobrze mówią, że jak wykres prawie płaski to mogło tak być.
Zresztą Nm nie są zmierzone w dwóch różnych prędkościach obrotowych - są mierzone przez cały czas ale z pomiarów wyszło że max wyszedł w zupełnie innym miejscu.

Patrząc na wydruk wychodzi na to, że drugi pomiar robiony kilka minut później...
i przy tym pomiarze chyba było mu już trochę za gorąco ;-)


A może w tym przypadku również się mylę bo zerkając na wykres to mam wrażenie, że nasze V8 powinno jechać właśnie tak jak na drugim wykresie tzn. z dołu masz dużo Nm a na górze dużo KM - do tego właśnie służy ta zmienna geometria kolektora dolotowego.

U mnie w D3 max Nm wyszedł przy 3616obr/min a max KM przy 6670obr/min ;-)

Motomaks napisał/a:
Sąsiad mój, ten od nocnika powiedział żebym sprawdził swoją przepływkę i zastanowił się nad jej wymianą.

Przepływka ma istotny wpływ na wynik osiągnięty na hamowni i oczywiście na codzienną jazdę również. Jeżeli chcesz gonić za serią i wynikiem hamowania to oczywiście wymieniaj ale jeżeli nie masz ciśnienia na wykresy to najpierw sprawdź jak ona działa a później podejmuj decyzje o jej wymianie bo może wcale nie jest jeszcze padnięta ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-02, 14:22   

Dlaczego ja nie wierze w te wykresy?? Ano dlatego że dużo sie jeździ i z innymi autami na drogach ma sie porownanie i jak by było tak jak pokazuja te hamownie to my bysmy naszymi A8 ciągle w tyle zostawali.
Jak pisze FOSS hamownie nie radzą sobie ze zmierzeniem Quattro+ASB.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.