Autor |
Wiadomość |
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-10-01, 14:26
|
|
|
Korton napisał/a: | Motomaks, moc jak moc, ale zobacz ile brakuje Nm do serii. 340Nm to troche slabo jak na 4.2 v8. |
Ja jestem zaskoczony ubytkiem Nm. Moc jest naprawdę ok, ale moment obrotowy masakra, aż się zastanawiam ile ja mam pod maską :-/ |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-01, 14:59
|
|
|
A mi sie wydaje że wynik jest z duzym błedem bo za duża jest ta róznica miedzy momentem obrotowym a mocą. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-01, 16:44
|
|
|
Korton napisał/a: | Motomaks, moc jak moc, ale zobacz ile brakuje Nm do serii. 340Nm to troche slabo jak na 4.2 v8. |
Swoją drogą bardzo ciekawy ten pomiar - w pierwszym hamowaniu max moment miał dopiero przy 5434obr/min a przy drugim max miał już przy 3697obr/min....
ciekawe skąd takie rozbieżności bo raczej ciężko to nazwać wynikiem powtarzalnym :shock: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Motomaks
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Getrag (6-biegowa manualna),
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2 6G 98'
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-10-01, 16:45
|
|
|
Cytując pana z V-tech'u a jak mniemam wie o czym mówi i zna się na tym co robi: Nie da się osiągnąć seryjnych wartości podawanych przez Audi w niemodzonym samochodzie.
Ale nawet jeśli trochę momentu uciekło to przez 14lat miało prawo:)
Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:) |
_________________ Quattro i wszystko jasne. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-01, 16:50
|
|
|
Motomaks napisał/a: | Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:) |
Tylko nie mów, że już gdzieś hamowałeś i nie mów jakie są tego efekty - udawaj totalnego laika a oni niech jadą na nieświadomce.
Już jestem ciekaw efektu.
A na koniec zmieniłbym koła na inne i pojechał na trzecią hamownię również bez mówienia o poprzednich - ciekawe czy pomiary byłyby jakkolwiek powtarzalne ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Motomaks
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Getrag (6-biegowa manualna),
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2 6G 98'
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-10-01, 17:59
|
|
|
FOSS napisał/a: | Motomaks napisał/a: | Ale dla świętego spokoju pojadę do PitStopu w Słupsku by tam zmierzyć i porównać wyniki:) |
Tylko nie mów, że już gdzieś hamowałeś i nie mów jakie są tego efekty - udawaj totalnego laika a oni niech jadą na nieświadomce.
Już jestem ciekaw efektu.
A na koniec zmieniłbym koła na inne i pojechał na trzecią hamownię również bez mówienia o poprzednich - ciekawe czy pomiary byłyby jakkolwiek powtarzalne ;-) |
Okej, tylko po co zamiana kół? Bo koła mam ori S8 z oponą ori 245/45/R18.
I chyba zadzwonię jutro z pytaniem do Vtechu czemu Nm są zmierzone w dwóch różnych prędkość obrotowych silnika. Jestem ciekaw ich odpowiedzi.
Jeszcze jedno,
Sąsiad mój, ten od nocnika powiedział żebym sprawdził swoją przepływkę i zastanowił się nad jej wymianą. |
_________________ Quattro i wszystko jasne. |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-10-01, 18:39
|
|
|
Skoro wykres momentu jest płaski jak stół to co za różnica czy wartość max wypadła akurat przy 4000 czy 5500 obr. |
|
|
|
|
Motomaks
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Getrag (6-biegowa manualna),
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2 6G 98'
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-10-01, 18:53
|
|
|
Maciex napisał/a: | Skoro wykres momentu jest płaski jak stół to co za różnica czy wartość max wypadła akurat przy 4000 czy 5500 obr. |
Tak samo powiedział sąsiadero. |
_________________ Quattro i wszystko jasne. |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:22
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Swoją drogą bardzo ciekawy ten pomiar - w pierwszym hamowaniu max moment miał dopiero przy 5434obr/min a przy drugim max miał już przy 3697obr/min....
ciekawe skąd takie rozbieżności bo raczej ciężko to nazwać wynikiem powtarzalnym :shock: |
Wg mnie ma to uzasadnienie, Nm przy obrotch 3600 i 5400 osiagaja wartosc maksymalna (+/- kilk Nm), co przy tolerancji pomiaru kilku %, moze powodowac "przeskakiwanie" maksimum po tych dwoch wartosciach obrotow/min. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-01, 19:37
|
|
|
Ja bym zmierzył tak jak FOSS prawi bo cos w kościach mnie łupie że te wyniki to kupa jakaś. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-01, 20:17
|
|
|
kupa nie kupa przy płaskim (prawie) przebiegu takie rozbiezności mogą
być i nie jest to nic niezwykłego
niepokojący jest ten dołek koło 4.5k, może to moment skrócenia dolotu? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-10-01, 20:32
|
|
|
maciu napisał/a: |
niepokojący jest ten dołek koło 4.5k, może to moment skrócenia dolotu? |
Raczej tak, jak mialem mondeo v6, to tam bylo IMRC (przelaczanie dolotow dlugie/krotkie) i przy 3.5tys obr/min nastepowalo przelaczenie i tez taki dolek wystepowal.
Wykres:
http://imageshack.us/phot...mowankozj6.jpg/
|
|
|
|
|
|
|
|
Motomaks
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Getrag (6-biegowa manualna),
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2 6G 98'
Wiek: 34 Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-10-01, 21:02
|
|
|
maciu napisał/a: | kupa nie kupa przy płaskim (prawie) przebiegu takie rozbiezności mogą
być i nie jest to nic niezwykłego
niepokojący jest ten dołek koło 4.5k, może to moment skrócenia dolotu? |
To dokładnie ten moment, silnik inaczej gada i szybciej się wkręca wtedy.
http://www.youtube.com/watch?v=We3ozebzqO4 <-- od 44sek. |
_________________ Quattro i wszystko jasne. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-01, 23:58
|
|
|
Motomaks napisał/a: | Okej, tylko po co zamiana kół? Bo koła mam ori S8 z oponą ori 245/45/R18. |
Bo teoretycznie rozmiar kół nie powinien mieć wpływu na pomiary... o ile są one właściwie przeprowadzone.... ale jak można w necie poczytać niestety zdarzają się pomiary robione trochę niechlujnie których wyniki ciężko potem nazwać poprawnymi.
Ja swoje byłe S8 hamowałem kilka razy ale niestety tylko na jednej hamowni i pomimo różnych modyfikacji i robienia go na "żyletę" najwięcej co mi wypluło to 304KM (na nowej przepływce, po zrobieniu wydechu i nowego programu).
Mierzone na kołach 20" i oponach 255/35R20 i bardzo jestem ciekaw jak wyszedł by ten pomiar na innym rozmiarze kół i opon.
Przy okazji zlotu w Ułęży zmierzyłem też swoje obecne D3 - wypluło tylko 274KM i 361Nm
kiedyś bym się tym przejął i drążył temat ale dziś jakoś mnie to nie wzrusza.
Mam słabą wiarę w poprawne hamowanie fur 4x4 z automatem i pomiarze strat napędu poprzez wytracanie prędkości na skrzyni w pozycji Neutral.
Ale przyznaję, że nie znam się na tym dobrze i być może się mylę ;-)
Motomaks napisał/a: | I chyba zadzwonię jutro z pytaniem do Vtechu czemu Nm są zmierzone w dwóch różnych prędkość obrotowych silnika. Jestem ciekaw ich odpowiedzi. |
Nie no, nie ma się co czepiać. Koledzy dobrze mówią, że jak wykres prawie płaski to mogło tak być.
Zresztą Nm nie są zmierzone w dwóch różnych prędkościach obrotowych - są mierzone przez cały czas ale z pomiarów wyszło że max wyszedł w zupełnie innym miejscu.
Patrząc na wydruk wychodzi na to, że drugi pomiar robiony kilka minut później...
i przy tym pomiarze chyba było mu już trochę za gorąco ;-)
A może w tym przypadku również się mylę bo zerkając na wykres to mam wrażenie, że nasze V8 powinno jechać właśnie tak jak na drugim wykresie tzn. z dołu masz dużo Nm a na górze dużo KM - do tego właśnie służy ta zmienna geometria kolektora dolotowego.
U mnie w D3 max Nm wyszedł przy 3616obr/min a max KM przy 6670obr/min ;-)
Motomaks napisał/a: | Sąsiad mój, ten od nocnika powiedział żebym sprawdził swoją przepływkę i zastanowił się nad jej wymianą. |
Przepływka ma istotny wpływ na wynik osiągnięty na hamowni i oczywiście na codzienną jazdę również. Jeżeli chcesz gonić za serią i wynikiem hamowania to oczywiście wymieniaj ale jeżeli nie masz ciśnienia na wykresy to najpierw sprawdź jak ona działa a później podejmuj decyzje o jej wymianie bo może wcale nie jest jeszcze padnięta ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-02, 14:22
|
|
|
Dlaczego ja nie wierze w te wykresy?? Ano dlatego że dużo sie jeździ i z innymi autami na drogach ma sie porownanie i jak by było tak jak pokazuja te hamownie to my bysmy naszymi A8 ciągle w tyle zostawali.
Jak pisze FOSS hamownie nie radzą sobie ze zmierzeniem Quattro+ASB. |
|
|
|
|
|