Autor |
Wiadomość |
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-03-03, 13:10
|
|
|
A ja dalej będę obstawiał przy swoim.
Ostatnio miałem na warsztacie A6 C6 znajomego 2,7TDI (jak dobrze pamiętam silnik BPP) w quattro z prościutko przywiezione z niemcowni z programem robionym przez mtm i na wykresie z hamowni straty napędu jak dobrze pamiętam 13 albo 18%.
Pewnie zaraz będzie ze piszemy o benzyniakach a w dieslu zapewne straty niższe |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-03-03, 13:16
|
|
|
Właśnie te straty są dla mnie nie do pojęcia :shock: Znaczyło by to właśnie, że tylko połowa mocy z silnika napędza auto :roll: Z drugiej strony jadąc na zlot do Kronach byliśmy w szoku jak przyspiesza załadowana w czterech chłopa przedliftowa A8 2.8 ośka :shock: Nawet przy prędkościach powyżej 200 km/h nie było miażdżącej różnicy na korzyść 4.2. Jednak straty w napędzie Q i TiPie są spore...
Kolega mierzył przede mną Borę po programie i u niego wyszło na silniku 187KM, na kołach 140KM, 389 niutów momentu. Moje audi i ta Bora przyspieszają równo, co by znaczyło, że według pomiarów powinien mnie dymać mając większą moc na kołach i mniejszą o ponad pół tony masę :->
Generalnie ogólna opinia jest taka, że nie są to super fachowcy od pomiarów... |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-03-03, 13:40
|
|
|
Czy te auta mają 300 czy 250 KM to i tak 90% samochodów przy nich puchnie jak się zaczyna przyśpieszać ;-)
robertas napisał/a: | adrian949, jesli mozesz, to najlepiej byloby gdybys shamowal auto na automacie i potem pojechal i shamowal na manualu...wtedy bedzie juz wiadomo ile w przyblizeniu automat traci |
To byłoby najlepsze rozwiązanie. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-03, 13:41
|
|
|
Kacper na moje myslenie to auto 300konne ma tyle mocy na kołach a sam silnik ma jej jeszcze więcej. Gdzies o tym kiedys oglądałem na discovery chyba. Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi. A8 2.8 w ośce i manualu wiadomo że ma mniejsze straty i do tego o 300kg mase więc 200KM będzie nią zamiatac bardzo dobrze
Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi ale przeglądając niemieckie fora nie maja takich wykresów a własnie jak kiedys FOSS wspominał bliskie fabrycznym parametrom. |
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2013-03-03, 14:10
|
|
|
k44761 napisał/a: | A ja dalej będę obstawiał przy swoim.
Ostatnio miałem na warsztacie A6 C6 znajomego 2,7TDI (jak dobrze pamiętam silnik BPP) w quattro z prościutko przywiezione z niemcowni z programem robionym przez mtm i na wykresie z hamowni straty napędu jak dobrze pamiętam 13 albo 18%.
Pewnie zaraz będzie ze piszemy o benzyniakach a w dieslu zapewne straty niższe |
Kolego tutaj uważałbym na te cyferki z MTM. Tak się składa że śledzę dość dokładnie poczynania firmy Sportmile Polska. Zdarzyło się już kilkukrotnie u nich tak że przyjechało auto typu RS6 czy A5 w TDI która miało mieć np. zamiast 580KM 730KM i okazało się że ma 615KM. A jak mieli A5 w TDI okazało się że ma jeszcze mniej niż powinno mieć wyjeżdżając z fabryki . Teraz ich przerobione RS6 C6 wygrywają z GTR z Nos-em
Także jak kiedyś będę w ich rejonach (Wawa) to się wybiorę. |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-03-03, 17:17
|
|
|
Z tymi cyferkami różnie bywa. Sam wiem bo chipuję. Może jak ktoś chipował to miała faktycznie 730KM. A jak padła przepływka lub egr to teraz na hamowni ma 615.
Generalnie sam miałem kiedyś AELa podchipowanego przez mtm ze 140KM na 175, i faktycznie miał tyle.
Co do strat na kołach, skoro to 4.2 ma na kołach 128KM to nie wiem jak to jeździ, ale cinquecento sporting pewnie go objedzie
A mój były AEL w C4 miał właśnie po chipie 175KM, z tego na kołach 159.
Miałem teraz sobie TDSa, który miał mieć 143KM, shamowałem, wyszło 133, poczipowałem na 160, sprzedałem szwagrowi. Na kołach ma po chipie 140. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Nowak_zg
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: Vette
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 137 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2013-03-05, 09:22
|
|
|
Apophis napisał/a: | Kacper na moje myslenie to auto 300konne ma tyle mocy na kołach a sam silnik ma jej jeszcze więcej. Gdzies o tym kiedys oglądałem na discovery chyba. Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi. A8 2.8 w ośce i manualu wiadomo że ma mniejsze straty i do tego o 300kg mase więc 200KM będzie nią zamiatac bardzo dobrze
Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi ale przeglądając niemieckie fora nie maja takich wykresów a własnie jak kiedys FOSS wspominał bliskie fabrycznym parametrom. |
jesli auto ma 300KM w dodwodzie to jest to moc na silniku a nie na kolach.
ja nie wiem o jakich wykresach piszecie ale wystarczy wejsc na racingforum i poszukac wykresow 4.2 lub poczytac i latwo dojsc do wniosku ze te auta po prostu mocy nie trzymaja .... narazie chyba najlepszy wykres z 4.2 to widzialem z s4 b7 4.2 v8 mpi kolegi MALIK`a z forum a4 gdzie z 344KM bylo 320KM ... i to bylo najwiecej ile widzialem z 4.2 mpi
tutaj troche mozna poczytac:
http://www.racingforum.pl...12&st=0&start=0
a tutaj jako ciekawostke o syfiacych sie FSI:
http://www.racingforum.pl...06&st=0&start=0
a tak jak ktos wyzej napisal wystarczy poczytac troche postow Adama ze Sportmile odnosnie poprawiania regularnie po np. MTM .... i ich "papierowych" koniach.
Zreszta skoro do niego ludzie przyjezdzaja ktorzy startowali na Unlim`ie w Rosji to juz cos znaczy ...
http://www.facebook.com/s...s_stream?ref=ts
http://sportmile.pl/ |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-05, 18:33
|
|
|
Nowak_zg napisał/a: | jesli auto ma 300KM w dodwodzie to jest to moc na silniku a nie na kolach.
|
Nowak_zg napisał/a: | i latwo dojsc do wniosku ze te auta po prostu mocy nie trzymaja .... |
No to kazdy co innego sugeruje i zdurniec mozna.
Pozostaje wsiąśc w fure ze stoperem i depnać to bedzie wiadomo czy zdechlak czy nie. Moja na szczeście nie. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-03-05, 19:05
|
|
|
Apophis, po takim teście połowa automatów na forum padnie A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-03-05, 19:32
|
|
|
k44761 napisał/a: | Apophis, po takim teście połowa automatów na forum padnie A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" |
Szkoda, że na forum nie ma opcji "Lubię to" :-D |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-05, 20:40
|
|
|
k44761 napisał/a: | Apophis, po takim teście połowa automatów na forum padnie A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" |
Szczegolnie te co "lepiej nie zmieniac oleju"
Sory musialem to napisać |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-03-05, 21:15
|
|
|
k44761 napisał/a: | po takim teście połowa automatów na forum padnie A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" |
A niby dlaczego miały by padać. Ja to robię często. Tak jakoś mam
Jak często śmigam dynamicznie, to po jakimś czasie wydaje mi się że jakoś słabo jedzie. No i stoper i jazda, wówczas wiem że jest jak było, tylko mój apetyt wzrósł.
Wracając do tematu, kiedyś jakiś program oglądałem w telewizji na temat strat mocy na całym układzie przeniesienia napędu w samochodzie. Zaskoczyło mnie jak ogromne te straty były. Moc na kołach a moc silnika to były dwie bardzo odmienne wielkości. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-03-05, 23:13
|
|
|
Cytat: | A niby dlaczego miały by padać. Ja to robię często. Tak jakoś mam | no to taki zart byl
Ale już widze ludzi z forum z naklejkami klubu co jeżdzą ze stoperami zawieszonymi przy lusterku |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-05, 23:27
|
|
|
k44761 napisał/a: | no to taki zart byl | Żart,nie żart ale skrzynie nie lubią takiego traktowania :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-03-06, 08:07
|
|
|
Wczoraj miałem klienta, który pod niebiosa zachwalał automaty w amerykańcach. Facet ma w rodzinie 3 amerykańce w automatach,prócz tego 2 audi i jedną bmw. W 3 samochodach naprawiał skrzynie. Zgadnijcie w jakich |
_________________ Elektronika samochodowa. |
Ostatnio zmieniony przez k44761 2013-03-06, 08:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|