Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych  
Autor Wiadomość
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-03-03, 13:10   

A ja dalej będę obstawiał przy swoim.
Ostatnio miałem na warsztacie A6 C6 znajomego 2,7TDI (jak dobrze pamiętam silnik BPP) w quattro z prościutko przywiezione z niemcowni z programem robionym przez mtm i na wykresie z hamowni straty napędu jak dobrze pamiętam 13 albo 18%.
Pewnie zaraz będzie ze piszemy o benzyniakach a w dieslu zapewne straty niższe :) :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-03, 13:16   

Właśnie te straty są dla mnie nie do pojęcia :shock: Znaczyło by to właśnie, że tylko połowa mocy z silnika napędza auto :roll: Z drugiej strony jadąc na zlot do Kronach byliśmy w szoku jak przyspiesza załadowana w czterech chłopa przedliftowa A8 2.8 ośka :shock: Nawet przy prędkościach powyżej 200 km/h nie było miażdżącej różnicy na korzyść 4.2. Jednak straty w napędzie Q i TiPie są spore...

Kolega mierzył przede mną Borę po programie i u niego wyszło na silniku 187KM, na kołach 140KM, 389 niutów momentu. Moje audi i ta Bora przyspieszają równo, co by znaczyło, że według pomiarów powinien mnie dymać mając większą moc na kołach i mniejszą o ponad pół tony masę :->

Generalnie ogólna opinia jest taka, że nie są to super fachowcy od pomiarów...
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-03-03, 13:40   

Czy te auta mają 300 czy 250 KM to i tak 90% samochodów przy nich puchnie jak się zaczyna przyśpieszać ;-)

robertas napisał/a:
adrian949, jesli mozesz, to najlepiej byloby gdybys shamowal auto na automacie i potem pojechal i shamowal na manualu...wtedy bedzie juz wiadomo ile w przyblizeniu automat traci ;)

To byłoby najlepsze rozwiązanie.
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-03, 13:41   

Kacper na moje myslenie to auto 300konne ma tyle mocy na kołach a sam silnik ma jej jeszcze więcej. Gdzies o tym kiedys oglądałem na discovery chyba. Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi. A8 2.8 w ośce i manualu wiadomo że ma mniejsze straty i do tego o 300kg mase więc 200KM będzie nią zamiatac bardzo dobrze ;)
Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi ale przeglądając niemieckie fora nie maja takich wykresów a własnie jak kiedys FOSS wspominał bliskie fabrycznym parametrom.
 
 
emdzej 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 373
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-03-03, 14:10   

k44761 napisał/a:
A ja dalej będę obstawiał przy swoim.
Ostatnio miałem na warsztacie A6 C6 znajomego 2,7TDI (jak dobrze pamiętam silnik BPP) w quattro z prościutko przywiezione z niemcowni z programem robionym przez mtm i na wykresie z hamowni straty napędu jak dobrze pamiętam 13 albo 18%.
Pewnie zaraz będzie ze piszemy o benzyniakach a w dieslu zapewne straty niższe :) :)


Kolego tutaj uważałbym na te cyferki z MTM. Tak się składa że śledzę dość dokładnie poczynania firmy Sportmile Polska. Zdarzyło się już kilkukrotnie u nich tak że przyjechało auto typu RS6 czy A5 w TDI która miało mieć np. zamiast 580KM 730KM i okazało się że ma 615KM. A jak mieli A5 w TDI okazało się że ma jeszcze mniej niż powinno mieć wyjeżdżając z fabryki . Teraz ich przerobione RS6 C6 wygrywają z GTR z Nos-em :)
Także jak kiedyś będę w ich rejonach (Wawa) to się wybiorę.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-03-03, 17:17   

Z tymi cyferkami różnie bywa. Sam wiem bo chipuję. Może jak ktoś chipował to miała faktycznie 730KM. A jak padła przepływka lub egr to teraz na hamowni ma 615.
Generalnie sam miałem kiedyś AELa podchipowanego przez mtm ze 140KM na 175, i faktycznie miał tyle.
Co do strat na kołach, skoro to 4.2 ma na kołach 128KM to nie wiem jak to jeździ, ale cinquecento sporting pewnie go objedzie :P
A mój były AEL w C4 miał właśnie po chipie 175KM, z tego na kołach 159.

Miałem teraz sobie TDSa, który miał mieć 143KM, shamowałem, wyszło 133, poczipowałem na 160, sprzedałem szwagrowi. Na kołach ma po chipie 140.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Nowak_zg 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: Vette
Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 137
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-05, 09:22   

Apophis napisał/a:
Kacper na moje myslenie to auto 300konne ma tyle mocy na kołach a sam silnik ma jej jeszcze więcej. Gdzies o tym kiedys oglądałem na discovery chyba. Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi. A8 2.8 w ośce i manualu wiadomo że ma mniejsze straty i do tego o 300kg mase więc 200KM będzie nią zamiatac bardzo dobrze ;)
Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi ale przeglądając niemieckie fora nie maja takich wykresów a własnie jak kiedys FOSS wspominał bliskie fabrycznym parametrom.


jesli auto ma 300KM w dodwodzie to jest to moc na silniku a nie na kolach.

ja nie wiem o jakich wykresach piszecie ale wystarczy wejsc na racingforum i poszukac wykresow 4.2 lub poczytac i latwo dojsc do wniosku ze te auta po prostu mocy nie trzymaja .... narazie chyba najlepszy wykres z 4.2 to widzialem z s4 b7 4.2 v8 mpi kolegi MALIK`a z forum a4 gdzie z 344KM bylo 320KM ... i to bylo najwiecej ile widzialem z 4.2 mpi

tutaj troche mozna poczytac:

http://www.racingforum.pl...12&st=0&start=0

a tutaj jako ciekawostke o syfiacych sie FSI:

http://www.racingforum.pl...06&st=0&start=0


a tak jak ktos wyzej napisal wystarczy poczytac troche postow Adama ze Sportmile odnosnie poprawiania regularnie po np. MTM .... i ich "papierowych" koniach.

Zreszta skoro do niego ludzie przyjezdzaja ktorzy startowali na Unlim`ie w Rosji to juz cos znaczy ...

http://www.facebook.com/s...s_stream?ref=ts

http://sportmile.pl/
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-05, 18:33   

Nowak_zg napisał/a:
jesli auto ma 300KM w dodwodzie to jest to moc na silniku a nie na kolach.

Nowak_zg napisał/a:
i latwo dojsc do wniosku ze te auta po prostu mocy nie trzymaja ....

No to kazdy co innego sugeruje i zdurniec mozna.
Pozostaje wsiąśc w fure ze stoperem i depnać to bedzie wiadomo czy zdechlak czy nie. Moja na szczeście nie. ;)
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-03-05, 19:05   

Apophis, po takim teście połowa automatów na forum padnie :P A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-03-05, 19:32   

k44761 napisał/a:
Apophis, po takim teście połowa automatów na forum padnie :P A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" :)


Szkoda, że na forum nie ma opcji "Lubię to" :-D
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-05, 20:40   

k44761 napisał/a:
Apophis, po takim teście połowa automatów na forum padnie :P A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" :)

Szczegolnie te co "lepiej nie zmieniac oleju" :D
Sory musialem to napisać :D
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-03-05, 21:15   

k44761 napisał/a:
po takim teście połowa automatów na forum padnie :P A potem będzie pełno tematów "ratunku, tiptronic padł" :)

A niby dlaczego miały by padać. Ja to robię często. Tak jakoś mam :)
Jak często śmigam dynamicznie, to po jakimś czasie wydaje mi się że jakoś słabo jedzie. No i stoper i jazda, wówczas wiem że jest jak było, tylko mój apetyt wzrósł.

Wracając do tematu, kiedyś jakiś program oglądałem w telewizji na temat strat mocy na całym układzie przeniesienia napędu w samochodzie. Zaskoczyło mnie jak ogromne te straty były. Moc na kołach a moc silnika to były dwie bardzo odmienne wielkości.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-03-05, 23:13   

Cytat:
A niby dlaczego miały by padać. Ja to robię często. Tak jakoś mam :)
no to taki zart byl :)
Ale już widze ludzi z forum z naklejkami klubu co jeżdzą ze stoperami zawieszonymi przy lusterku ;)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-05, 23:27   

k44761 napisał/a:
no to taki zart byl :)
Żart,nie żart ale skrzynie nie lubią takiego traktowania :mrgreen:
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-03-06, 08:07   

Wczoraj miałem klienta, który pod niebiosa zachwalał automaty w amerykańcach. Facet ma w rodzinie 3 amerykańce w automatach,prócz tego 2 audi i jedną bmw. W 3 samochodach naprawiał skrzynie. Zgadnijcie w jakich
_________________
Elektronika samochodowa.
Ostatnio zmieniony przez k44761 2013-03-06, 08:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.