Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] LPG do oceny - co zrobić aby było lepiej  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-27, 08:22   

karol208 napisał/a:
U mnie jeden Gold napędza 300KM
-fabryczny ???
bo raczej mało możliwe
i w zimie też ???

Co do sterownika jak byś miał nowy to masz dwa lata gwarancji :)
wiesz chyba to ty masz pod maską
wszystko można zepsuć ale po nieładzie pod maską ...
czego możemy się ....

Ja robiłem na apisach takie s8
ale jak bym robił to bym dał niebieską bo każdy tak daje :)
w górze też paliwo jest potrzebne
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-27, 10:35   

Witam!
marekp750 napisał/a:

Padanie termiczne = w wyniku poboru (produkcji LPG w stanie gazowym) LPG, reduktor
schładza się a układ ogrzewania nie jest w stanie temperatury reduktora utrzymać.
I temp. reduktora idzie w dół. Czym bliżej jesteśmy z poborem LPG max wydajności
reduktora tym to zjawisko widoczne jest bardziej.

Wpływ na to ma często sposób wpięcia reduktora do układu chłodzenia oraz
wystawienie reduktora na działanie pędów powietrza pod maską (schładzanie zimnym powietrzem). "


Tak jak slusznie kolega podsumowal wplyw na to ma "wpiecie" do ukladu chlodzenia. Moim zdaniem zastosowanie dodatkowo niewielkiej pompki obiegowej znacznie poprawia prace ukladu.

Stefan.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-27, 16:03   

człowieku jak byś widział reduktory i ich budowę
to byś nie wypisywał tego co piszesz
nie twierdzę że to co teraz dałeś jest błędem bo sporo prawdy w tym jest
ale są reduktory które termicznie nigdy nie umierają
goldy tak :)
Dziwi mnie fakt że taki jeden w a8 daje radę jak przy 3 litrowym motorze umierał :)
i nie są to odosobnione przypadki
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-09-28, 18:58   

Co do uwalonego sterownika to może zwarcie na kablac h wtryskowych bądż cewka wtrysku i spalilo końcówke w sterowniku

pepi, jedyne co mam przerobione to wielozawór w butli rozwiercony. Zasilanie na faro.
Mam chyba jeszcze osc stagowskie z jazdy po zabiegu rozwiercenia.

cyt. z forum LPG mojego autorstwa.
Za co byłem mocno zjechany przez mózgi tamtejszego forum. Własne obserwacje chyba należy zachować dla siebie bo pan Kaziu wie lepiej.
,, KME GOLD Moc auta 299KM, A8 ABZ V8, wtryski hana zielona (kompensacja rozdzielaczy) 2x FL02, filtr FC valtek 8mm
Ciśnienie robocze 1.31 Spadek PRZY MAX BUCIE do 1.21 przy opk 5700 rpm

Brak błędów o zapętleniu, Max prędkość podczas testu ok 160km/h
Spadek temperatury gazu z 14 na 5 stopni C przy temperaturze reduktora ok 50 stopni C
Zasilanie reduktora faro 8
rozwiercony wielozawór w butli 4,5mm, butla walec

Edit. Zimową porą może zapewne się zamrozić reduktor przy temperaturach poniżej 0st.
Jak napisali koledzy poniżej dla emeryta wystarczająco. Jak ktoś zimą lata ponad 200km/h dłuższe odcinki to nie polecam.
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-28, 19:35   

i dobrze że cię zjechali bo jesteś w błędzie :)
karol208 napisał/a:
z 14 na 5 stopni C przy temperaturze reduktora ok 50 stopni C
-i to ma być ok ?
lpg nadaje się tylko do wolnej jazdy ??
Moim zdaniem ma być taj jak na paliwie
w każdych warunkach pracy !
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-09-28, 19:40   

pepi napisał/a:
Moim zdaniem ma być taj jak na paliwie
w każdych warunkach pracy !


Nic dodać, nic ująć.
Nie pamiętam, kiedy wcześniej odpowiedziałeś jednym zdaniem, wyczerpująco i na temat.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-28, 20:16   

ale i tak nic nie trafi do ludzi
takie mamy realia
Potem się dorabia zasady pod błędne założenia ;)
Jeszcze bym rozumiał jakby 4.2 było trudnym autem do zagazowania
jest bardzo mało wymagającym ale na pewnych zasadach
które się co chwila przewijają tu i w paru tematach
Bardziej pasowało by zatytułować jak nie zakładać lpg do a8
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-28, 20:35   

Witam!
Gabriel napisał/a:
Nie pamiętam, kiedy wcześniej odpowiedziałeś jednym zdaniem, wyczerpująco i na temat.
bardzo sluszna uwaga.
Jezdze autem ktore "robil" karol 208. Wiozlem nim tez klubowych (z tego forum) kolegow. Lekkiej nogi to raczej nie mam.Pokazywalem jednemu z kolegow przymierzajacemu sie wowczas do zakupu rachunki za paliwo z ktorych wynika zuzycie.Moga opowiedziec o swoich wrazeniach z jazdy tym samochodem. Auto jest bardzo dynamiczne nie szarpie nie sprawia jakichkolwiek problemow.Tankowalem tez w Polsce gaz i zadnej roznicy.Oczywiscie zaraz wypowie sie ktos kto bedzie twierdzil ze wszyscy sie myla a tylko on ma wiedze i racje.
Wnioski wyciagnijcie sami.


Pozdrawiam.Stefan.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-09-28, 21:36   

pepi napisał/a:
karol208 napisał/a:
z 14 na 5 stopni C przy temperaturze reduktora ok 50 stopni C
-i to ma być ok ?
lpg nadaje się tylko do wolnej jazdy ??

Zauważ że podałem temperaturę reduktora nierozgrzanego bo w takich warunkach zimowych robiłem OSC.
Różnica pomiędzy temperatura reduktora a lpg 45st. jeżeli reduktor rozgrzeje do normalnej temp pracy czyli ok 90st to lpg będzie miało 20-30st.
Latem nie mam wyższej temp lpg niż 50st.
Ciągle testuje Agisa P13 przeglądałem właśnie osc z P13 i w ciepły dzień ok 25st.
Temp reduktora ok 90-95st
ciśnienie spadek max z 1 bar robocze na 0,9 przy bucie ok 220km/h
Temp reduktora nieco spad o kilka stopni natomiast gazu wynosi w granicy 35-50st


To są moje obserwacje więc jeżeli ktoś uważa że jeden za mało bo zimą musi pokręcić bokiem na parkingu to ok. Ja zimą nie latam pełnym butem.

Ja nie powielam plotek ,,Tata a Marcin powiedział..." sam sprawdzę i się dowiem.

Należy pamiętać że 2 reduktory to więcej płynu w układzie co wydłuża czas rozgrzewania silnika i przełaczenia na LPG.

Mi jak na razie 1 gold wystarcza, czas pokaże. nad pompą ABS ma ciepło i węże do niego nie są kilometrowe
_________________

 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-09-28, 22:10   

No tak, jednemu starczy to... innemu tamto...
Prawda jest taka, że zakład który montuje LPG do samochodu, ma tak dobrać komponenty i montaż, aby LPG obsługiwało cały zakres pracy silnika. Choćby cały świat w koło, kierowca z butem w podłodze, chciał przejechać. A jak sam kierowca jezdzi, to już nie powinno ich obchodzić. W końcu za to biorą kasę, a nie patrzeć gdzie dla siebie zaoszczędzić kolejną stówkę.
I wydaje mi się że tego temat dotyczy, a nie jak zaoszczędzić na instalacji, bo nie używam pełnej mocy samochodu.
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-28, 22:57   

Witam!
Gabriel napisał/a:

Prawda jest taka, że zakład który montuje LPG do samochodu, ma tak dobrać komponenty i montaż, aby LPG obsługiwało cały zakres pracy silnika.

I tu jest sedno sprawy!Nie ze "wiatr polnocny" czy Kowalski pijany albo brak autoryzacji Jozka.Czytajac posty niektorych "gwiazdorow" wlosy deba staja.W wiekszosci instalacji sa uzyte komponenty zupelnie do tego sie nie nadajace za ktore klient placi pozniej potwornie wysoka cene a auto zamiast jezdzic taniej sumujac koszty napraw i "strojen" znacznie drozej!
Wniosek z tego taki:nalezy omijac "ekspierdow" oraz idiotow i cieszyc sie zyciem.

Pozdrawiam.Stefan.
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2014-09-29, 10:08   

no i samochód poszedł znowu do gazoli... powiedział, że instalacji nic nie zmieniali, jedynie kable od czujnika temp... czyli najprawdopodobniej gdzieś w instalacji już było delikatne zwarcie, a jak ruszyli kablami to się odezwało znowu, bo bezpiecznik był wsadzony już 25A, jak mi się on przepalił wsadziłem nowy, który dzisiaj dopiero zobaczyliśmy że się nie przepalił tylko przytopił i przez to pewnie sterownik dostał... ;(
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-09-29, 11:38   

ALe dyskusja rozgorzała :) Ja tam mam jeden parownik,pracuje to poprawnie czy zapitalam czy nie jeszcze nie zawiodło :)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-09-29, 17:46   

:)
jeden lubi raz a dobrze
drugi lubi poprawiać
jeszcze inny jedzie to jedzie ale jak by jechało jak by było zgodnie ze sztuką :)

Opaski nie poprawili widać nie trzeba ;)
to po co dali na 12mm ?
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2014-10-04, 21:50   

Pany, tu rozpiska mojego sterownika:
http://www.ac.com.pl/publ...wyprowadzen.pdf
rozebrałem dziada i spalone są ścieżki od pinów 13 i 41... ogólnie aż się płyta przepaliła...
z miernikiem w dłoni obydwa kable są na zwarciu z masą samochodu... nawet jak je złącze ze sobą to są też na zwarciu na mierniku :/
czyli od czego jest ten pin 41 - +12V do zaworu LPG... to idzie do elektrozaworu w zbiorniku? nie mam niestety jak wejść pod samochód i sprawdzić dokładnie jak mi te gazole pociągnęli te kable jak zmieniali butle... bo jak by się okazało, że to do zaworu w zbiorniku to bym miał trochę do pogadania z nimi bo niepotrzebnie prawie tysiaka do tyłu jestem :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.