Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-17, 20:26
|
|
|
Z D2 powinno być łatwiej
SENTEZA, jakby się dało z 850Nm wyciągnąć i tak z 480KM to było by git. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2015-01-17, 20:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-17, 20:31
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Jakby się dało z 850Nm wyciągnąć i tak z 480KM to było by git. |
A jaka skrzynia w D2 to zniesie?Bo do manuala tez trza by lepsze skrzęgło kołować |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-01-17, 20:34
|
|
|
Sprzęgło na bank, ale to znikomy koszt w porównaniu do takich przeróbek. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-17, 20:42
|
|
|
Apophis napisał/a: | A jaka skrzynia w D2 to zniesie? |
Graty z rs6, bo to te same skrzynie Z resztą manual nie podchodzi do tego auta, również tarcza sprzęgłowa 280mm to jakieś nieporozumienie..
Poprawiłem cytat ale nie obraziłbym się na 450-500KM w D2, w końcu jeździło by to jak trzeba. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-17, 20:46
|
|
|
Takie moce to żaden problem-wkładasz zespól napędowy z rsy C5 i nawet nie ma wielkiej pracy jak przy uturbianiu 4,2. |
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-01-18, 10:26
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Z D2 powinno być łatwiej
SENTEZA, jakby się dało z 850Nm wyciągnąć i tak z 480KM to było by git. |
850Nm w BFM urywa korbe :p
skrzynia w D3 czyli 6hp26 wg. katalogu wytrzymuje 650Nm. U mnie już jest więcej. Wzmocnienie skrzyni (do 900Nm) to ok 7000pln i nie bardzo jest sens bez zmiany korbowodów.
Wiec lepiej iść w moc górą (przy wyższych obrotach) niż w moment który jest dostępny szybko ale na krótko. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-01-18, 13:38
|
|
|
"Po przeróbce wyszło średnio. 420KM i 690Nm."
1.każdy robi co zechce ale ja sensu tu nie widzę w dodatku ten pomiar był robiony na rolkach przypuszczam bardziej miarodajny byłby pomiar dynamiczny....
2. projekt juz kosztował swoje i za pewne to nie koniec z sypaniem mamony, pytanie czy nie lepiej zainwestowac w W12 (450KM/580Nm) skoro to taki mały przyrost mocy tak dużym kosztem - finansowym i sporo modyfikacji które nie wiadomo jak beda sie sprawowac na osi czasu... im wiecej czesci tym wieksza awaryjność ...
wazne ze jestes zadowolony |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-01-18, 16:21
|
|
|
@Preston
wiesz, w sumie pewnie myślałbym podobnie jak mówisz i też szukał W12 zamiast ładować tyle kasy i sprawdzać czy się nie posypie, ale w sumie przecież dlatego, że Sentenza zdecydował się na uturbienie i przetestowanie gruntu wszyscy tutaj zaglądamy z ciekawością wypatrując efektów
Jak dla mnie brawa za odwagę, fajnie, że prace idą do przodu i trzymam kciuki |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-01-18, 17:27
|
|
|
Mogę dodać, że na żywo prezentuje się całkiem ciekawie.
Noi duży plus za przedni zderzak który pozostał w fabrycznym kształcie i pod którym udało się upchnąć intercoolery bo z zewnątrz na tą chwilę jest dobry sleeper
Czekam dnia aż będzie skończone, finalnie poskładane i wystrojone - też mam ochotę podłubać przy swoim ale jak się zdecyduję to pójdę chyba jednak inną, bardziej skromną drogą <tjaa> |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-01-18, 17:42
|
|
|
preston81 napisał/a: | "Po przeróbce wyszło średnio. 420KM i 690Nm."
1.każdy robi co zechce ale ja sensu tu nie widzę w dodatku ten pomiar był robiony na rolkach przypuszczam bardziej miarodajny byłby pomiar dynamiczny....
2. projekt juz kosztował swoje i za pewne to nie koniec z sypaniem mamony, pytanie czy nie lepiej zainwestowac w W12 (450KM/580Nm) skoro to taki mały przyrost mocy tak dużym kosztem - finansowym i sporo modyfikacji które nie wiadomo jak beda sie sprawowac na osi czasu... im wiecej czesci tym wieksza awaryjność ...
wazne ze jestes zadowolony |
Liczby na papierze to jedno, a na drodze to druga sprawa. To że W12 ma 450KM i 580Nm nie oznacza ze będzie szybsze od RS6 C5 450KM i 560Nm. Masa obu aut jest porównywalna. Jednak RS6 będzie wyraźnie lepiej jeździć. Liczy się charakterystyka silnika. Owe wartości są to maksymalne wychylenia na wykresie. Auto może mieć 1000KM ale tylko w bardzo wąskim zakresie obrotów i będzie słabiej jeździć niż 500-konne auto co ma te 500KM dostępne przez większość obrotomierza. To samo tyczy się momentu.
W12 fajne ale ciężko o lpg... droższy w utrzymaniu... z racji że dostępny dopiero od 2005 roku to i droższy w zakupie (nawet doliczając modyfikacje bardziej się opłaca to co mam). Tylko wersja long w W12 (co mi akurat nie odpowiada).
Hamowane było u kolegi Krzysztofa z CP-Tuning.
to jego a8 d2: https://www.youtube.com/watch?v=MTf4F1jzMeI
a to ze środka: https://www.youtube.com/watch?v=wQv2_0jkeLY
Miarodajny wynik. Po wszystkim pogadamy zmierzymy na drodze nikt nie mówił, że będzie słodko od razu :p
FOSS napisał/a: | Mogę dodać, że na żywo prezentuje się całkiem ciekawie.
Noi duży plus za przedni zderzak który pozostał w fabrycznym kształcie i pod którym udało się upchnąć intercoolery bo z zewnątrz na tą chwilę jest dobry sleeper
Czekam dnia aż będzie skończone, finalnie poskładane i wystrojone - też mam ochotę podłubać przy swoim ale jak się zdecyduję to pójdę chyba jednak inną, bardziej skromną drogą <tjaa> |
FOSS co masz na myśli "skromną"? na jednej turbinie? Dużo łatwiej. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-01-18, 17:58
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | Tylko wersja long w W12 (co mi akurat nie odpowiada). |
W12 wystepuje takze pospolicie w wersji "krótkiej"
SENTENZA napisał/a: | W12 fajne ale ciężko o lpg... droższy w utrzymaniu... z racji że dostępny dopiero od 2005 roku to i droższy w zakupie (nawet doliczając modyfikacje bardziej się opłaca to co mam) |
To racja, chociaz u Ciebie tez tak latwo z lpg nie bedzie , ale jak wszystko do ogarniecia dla speców.
Gratulacje za podjecie proby, przecieranie szlakow, popoprawiasz poprzerabiasz i pod 500km powinienes dokręcic. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-01-18, 18:25
|
|
|
aro51 napisał/a: | W12 wystepuje takze pospolicie w wersji "krótkiej"
Gratulacje za podjecie proby, przecieranie szlakow, popoprawiasz poprzerabiasz i pod 500km powinienes dokręcic. |
Chyba bardzo rzadki okaz
No ja też chciałbym, żeby to ktoś już zrobił, a ja bym się wszystkiego dowiedział i już.
Każdy następny chętny będzie miał już z górki. I szybciej będzie to trwało i już będzie wiadomo co i jak.
Ciężko o części. Generalnie łatwiej kupić cały silnik z osprzętem niż sam osprzęt. Tylko cena silnika oscyluje koło 20k... Ja miałem szczęście: jakiś niemiec przyjechał i uparł się że chce sam słupek (blok) i reszta została.
Nie sądzę też żeby kolega guzior zrobił to w tych samych pieniądzach jeszcze raz. On też już zdaje sobie sprawę ile to czasu kosztuje.
Ale każdy następny kto będzie chciał się pobawić i będzie miał środki będzie miał już z górki.
P.S. W12 też można uturbić https://www.youtube.com/watch?v=Q-fyHhjrEak
Kto pierwszy spróbuje? |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-01-18, 19:07
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | FOSS co masz na myśli "skromną"? na jednej turbinie? Dużo łatwiej. |
Raczej nie w tym kierunku ale teraz nie ma co opisywać - najpierw chciałbym odzyskać auto w nowym body ale wszystko się pokomplikowało
SENTENZA napisał/a: | Nie sądzę też żeby kolega guzior zrobił to w tych samych pieniądzach jeszcze raz. On też już zdaje sobie sprawę ile to czasu kosztuje. |
No nawet bardzo sobie zdał z tego sprawę..... i już wspomina że w tych pieniądzach już się pewnikiem tego nie podejmie
Karkołomny projekt - do 4.2V8 nie bardzo jest miejsce na suszarki a jak to upchnąć w W12.
A tu z linku to jeszcze D2 i wrzucone do przed-lifta - ciekawe czy projekt został dokończony i czy to jeździ. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-18, 19:35
|
|
|
FOSS napisał/a: | A tu z linku to jeszcze D2 i wrzucone do przed-lifta - ciekawe czy projekt został dokończony i czy to jeździ. |
Jeździ jeździ, zobacz inne filmy tego gościa |
_________________
|
|
|
|
|
|