Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-09-25, 06:46   

Adrian, nie przesadzaj z odprężeniem tego silnika. 9:1 spokojnie wystarczy przy tej mocy ktora planujesz zrobic. Im niższy stopien sprezania tym mniej mocy i auto wiecej paliwa chleje. Nie bez powodu silniki 1.8T fabrycznie mają 9,5:1 a spokojnie na nich robi się 350 koni bez otwierania słupka (a to tylko 1.8). Ty komore spalania masz w zasadzie identyczna jak w 1.8T więc według mnie każdy stopien sprezania ponizej 9:1 to bezsensowna utrata mocy i zwiększenie spalania. Lepiej dać przy pelnych obciazeniach mniej zaplonu i paliwa i miec ta sama moc co przy niższym CR i bardziej agresywnym zaplonie zalanym benzyna. O ile WOT bedziesz mial taki sam to zakres niskich obciażen drastycznie Ci sie pogorszy przy niskim stopniu sprezania.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-09-25, 15:53   

SENTENZA napisał/a:

Hydrokinetyk od RSa nie wchodzi mimo, że dzwon skrzyni taki sam. Więc jest od 4.2 TDI (w 6hp26 to jest najmocniejsze sprzęgło) dodatkowo wzmocnione i przerobione tak aby pasowało + najnowszy soft rzecz jasna. 800-850Nm powinno dźwignąć na stałe - jak serie. Dodatkowo podniesione ciśnienie o 3.5 bara co ma spowodować szybszą pracę.


Jak można podnieść ciśnienie w ASB?
_________________
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-25, 20:15   

Apophis napisał/a:
Do D3 tez da sie wadzic manuala :)

manual z tego co kojarze to tylko w napędzie na przednią oś występował.
Kris, który stroił mi auto ma hamownie jednorolkową, więc aby wystroić trzeba odłączyć tył.
Przy tej konfiguracji co była czyli 412hp i 750Nm i ASB na 3 biegu jeszcze koła piszczały przy bucie w podłoge.
Dlatego takie moce to albo 4 buty napęd albo tył.
Bugalon napisał/a:
Im niższy stopien sprezania tym mniej mocy i auto wiecej paliwa chleje.

Nie wiem skąd takie informacje... Jakiś mit...
Oczywiście przy wolnossaku wysoki stopień sprężania to zaleta.
Przy turbo już niekoniecznie. Wysokooktanowe paliwo musi wtedy być... inaczej nie idzie wystroić.
I niebezpieczeństwo wystąpienia spalania stukowego duuużo większe.
krzychu22.p1i napisał/a:
Jak można podnieść ciśnienie w ASB?

Ciśnienie oleju w skrzyni jest uzyskiwane w wyniku napędu pompy olejowej skrzyni od silnika za pośrednictwem konwertora. Dlatego wyłącza się silnik zawsze w pozycji P lub N - nigdy na biegu. Niektóre auta nawet nie pozwolą na biegu zgasić silnika bo układ smarowania elementów skrzyni jest równoległym układem ciśnieniowym pobieranym z ciśnienia głównego skrzyni. Zwiększenie ciśnienia odbywa się na pompie.
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-25, 20:19   

W D3 nie było manuali-ale mozna cos zaadoptowac z innych audi. :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-09-25, 20:51   

SENTENZA, dzięki za odpowiedź. Czyli aby zwiększyć ciśnienie trzeba wymienić pompę na wydajniejszą czy jest tam magiczna śrubka od regulacji? W mechatroniku jest też zawór od regulacji ciśnienia. On też jest od czegoś odpowiedzialny lecz ciężko coś na necie wyszukać a w zapiskach zf nic nie znalazłem.
_________________
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-09-25, 21:27   

SENTENZA napisał/a:
Zwiększenie ciśnienia odbywa się na pompie.
Interesujące, może masz troszku więcej info na ten temat? <amasz>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-25, 21:52   

Apophis napisał/a:
W D3 nie było manuali-ale mozna cos zaadoptowac z innych audi. :)

osobiście nie widziałem ale... oto cytat np. z wikipedii:
"Napęd przenoszony był na oś przednią lub na obie osie (quattro). Za przekazanie momentu obrotowego na koła odpowiedzialna była 6-biegowa manualna oraz automatyczna skrzynia biegów (...)"


Odnośnie zwiększenia ciśnienia to nie jestem specem. Jedynie więcej co wiem to tyle, że zwiększyć ciśnienie bezpiecznie można pod warunkiem wzmocnienia skrzyni. Polecam się skontaktować z tym Panem z Poznania. O ile dobrze kojarzę to Przemka skrzynia też była od niego kupowana.
Jak z nim rozmawiałem to nawijał jak katarynka. W ASB Długołęka nie dowiedziałem się tyle. Generalnie sprawił wrażenie jakby te skrzynie robił rutynowo kilka razy w miesiącu. Przekonał mnie. Przede wszystkim wyleczył mnie z kupowania 6hp28. Powiedział, że to w zasadzie te same skrzynie, a może być problem ze sterowaniem. I nawet takie firmy jak mtm nie wymieniają skrzyń tylko wzmacniają te co są i ewentualnie program zmieniają. Zakończyło się jego zdaniem: "zobaczy Pan jak teraz będzie skrzynia chodzić".
P.S. on wzmacnia skrzynia dla sportmile.
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-26, 07:28   

SENTENZA, To daj jakis namiar na owego speca,wielu z nas sie przyda taka skrzynia,jej wzmocnienie do codziennej jazdy.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-09-27, 19:31   

krzychu22.p1i napisał/a:
SENTENZA, dzięki za odpowiedź. Czyli aby zwiększyć ciśnienie trzeba wymienić pompę na wydajniejszą czy jest tam magiczna śrubka od regulacji? W mechatroniku jest też zawór od regulacji ciśnienia. On też jest od czegoś odpowiedzialny lecz ciężko coś na necie wyszukać a w zapiskach zf nic nie znalazłem.

Może przez wysterowanie zaworu -N371- czyli przeprogramowanie sterownika skrzyni.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
yasio 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 153
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2015-10-03, 05:44   

Kolego jak myślisz o dłubnieciu skrzyni to mam kolegę któremu już to robili pisz na pw dam ci numer tel. On ci wytłumaczy co i jak ;) . Po dobrym sofciku silnika i skrzyni 4.0 tdi jest <amasz>
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-03, 10:53   

A to nie można do benzyny wsadzic o wiele mocniejszej dieslowskiej skrzynki z 4,2?
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-10-12, 19:39   

Apophis, nie można
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-12, 19:41   

panton napisał/a:
Apophis, nie można


Bo?
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-10-12, 19:55   

Apophis napisał/a:
panton napisał/a:
Apophis, nie można


Bo?


inne przełożenia?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-10-12, 20:00   

Przełożenia to pryszcz, są krótsze więc i osiągi lepsze ...tu najważniejsze jest sterowanie i mocowanie do silnika.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.