Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8 D3 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-24, 17:49   

Ja dziś właśnie zamówiłem zestaw do statycznej wymiany oleju w skrzyni - oryginał ZF : filtr, magnesy 6szt, sruby, uszczelke i 14L oleju... ;) w sobote zaczynam działać...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-24, 18:34   

CINEK napisał/a:
statycznej

Czemu skoro do statycznej kupiłeś aż tyle zapasu oleju? Z tego co się dowiadywałem to 15 na dynamiczną się kupuje a w skrzynie jakieś 11l wchodzi. Nie obawiasz się statycznej po tylu latach auta?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-24, 18:58   

No bede robił dwie wymiany statyczne. Pierwsza, to zlewam stary olej i zalewam nowy, z tego co wyczytałem wchodzi ok 6-6,5L . Autem pojezdze tak przez tydzien ( ok. 500km) aby stary olej ktory został w konwerterze wymieszał sie z nowym.
Pozniej już przy drugiej wymianie, zlewam znow całość, odkrecam miske, wszystko czyszcze, nowy filtr, magnesy, uszczelki, sprawidzi sie cewki jeszcze itp... I zalewam znow nowym olejem, mysle ze ok. tych 7L wejdzie. ... Tyle ..

Czego mam sie bac <bezradny> w D2 robilem tak przy podobnym przebiegu (gdzie pewnikiem był krecony) i skrzynia jezdzila 6lat i jezdzi (chyba) do tej pory <cicho> ...

Raczej obawiałbym sie wymiany dynamicznej <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-24, 19:21   

CINEK napisał/a:
mysle ze ok. tych 7L wejdzie.

Ja już sam nie wiem... Każdy trochę inaczej mi pisze o tym ile go tam wchodzi :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-24, 19:26   

Jak wymienialem w D2 to wlalem ok. 7 L .... Tez myslalem, ze tu wejdzie wiecej, ale w tematach o wymianie oleju w D3 podane byly wlasnie takie ilosci jak miedzy 6-7 litrow <bezradny>
Jak nie starczy to tragedii nie ma. 62zl za littr oleju to nie dramat ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pawelec 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 98
Skąd: München/Geretsried/Łódź
Wysłany: 2018-10-24, 19:37   

Zgadza się ... przy statycznej mi oststnio weszło 6.5 litra
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-10-25, 06:30   

Jak się nie ściągnie miski i filtra oleju z ASB to wchodzi max 4.5-5L. I to po dłuższym czekaniu
by zleciało. Czasami wejdzie tylko 3.5L. Więc 2x bez ściągania miski raczej Ciebie czeka.

Co do mieszania nowego oleju ze starym to nie trzeba jeździć przez tydzień.
Wystarczy odpalić auto na podnośniku, polatać nim na wszystkich biegach
z 10 minutek i co się miało wybełtać to się wybełtało.

Przepływ oleju przez konwerter jest spory. Tam liczy się w kilku litrach / min. na biegu jałowym
Strzelam, z tymi wartościami. Olej w konwerterze się grzeje i przez niego trzeba
przede wszystkim go chłodzić więc wymiana tego oleju w tym elemencie jest sporawa.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-25, 06:39   

marekp750 napisał/a:
Olej w konwerterze się grzeje i przez niego trzeba
przede wszystkim go chłodzić

A odbiegając od tematu, czy można w naszej skrzyni zrobić sobie samodzielną kontrolę startu czy sprzęgło dostanie po dupie jak się zagrzeje mocno? Chodzi mi własnie o jego grzanie się.

marekp750 napisał/a:
Jak się nie ściągnie miski i filtra oleju z ASB to wchodzi max 4.5-5L. I to po dłuższym czekaniu
by zleciało. Czasami wejdzie tylko 3.5L. Więc 2x bez ściągania miski raczej Ciebie czeka.

Czyli nie mam się bać statycznej wymiany? Też się przymierzam do takiego zabiegu, znaczy wymiany oleju.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-10-25, 08:56   

CINEK napisał/a:
Autem pojezdze tak przez tydzien ( ok. 500km) aby stary olej ktory został w konwerterze wymieszał sie z nowym.


marekp750 napisał/a:
Co do mieszania nowego oleju ze starym to nie trzeba jeździć przez tydzień.
Wystarczy odpalić auto na podnośniku, polatać nim na wszystkich biegach
z 10 minutek i co się miało wybełtać to się wybełtało.


Kiedyś, kiedyś zaczerpnąłem opini . w paru warsztatach. Opinie na temat wymiany był różny, ale w tamcie mieszania się oleju była zgodność, po 500 km to wylelesz dobry olej. Kolejną wymianę statyczną powinno się robić po ok 5000 km lub po 10, by nowy olej mógł wupłukać to co się dało wypłukać.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-25, 09:49   

marekp750 napisał/a:
Jak się nie ściągnie miski i filtra oleju z ASB to wchodzi max 4.5-5L. I to po dłuższym czekaniu

by zleciało. Czasami wejdzie tylko 3.5L.


kurcze skoro tak jest i/lub będzie w moim przypadku, to w sumie i może lepiej aby skrzynia nie doznała "szoku", o którym tu jeż czytałem...
Później się zmieni już ze zdjętą miską... i filtrem i dołożę, tego ceramizera, o którym Marek pisałeś.

drago_o napisał/a:
Czyli nie mam się bać statycznej wymiany? Też się przymierzam do takiego zabiegu, znaczy wymiany oleju.


Powiem tak... w D2 się bałem ale zrobiłem i jeździłem przez 6 lata, w ciągu których wymieniałem olej jeszcze 2 x...tutaj też jest pewna obawa, że może coś się pogorszyć, tylko w sumie czemu miało by się tak stać.
Jestem przekonany że przebieg jest u mnie autentyczny (240KKM) po historii w ASO oraz CEPIKu w Danii, gdzie auto robiło rocznie 10kkm. Więc, cóż..."idziem na żywioł" <boisie> <bezradny> <faktycznie>

Lechu napisał/a:
Kolejną wymianę statyczną powinno się robić po ok 5000 km lub po 10, by nowy olej mógł wupłukać to co się dało wypłukać.


a to ja znów czytałem że po 1000km, w różnych warunkach ... ale taka wymiana jak piszesz wymaga już dwukrotnej wymiany filtra oleju. A to że zleje sie nowy olej to wiem. Ja chce za pierwszym razem "przepłukać" skrzynie i zmieszać olej w konwerterze, który już przy drugiej wymianie będzie już w 80% świeży... tak myślę <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-25, 13:31   

CINEK napisał/a:
Raczej obawiałbym sie wymiany dynamicznej

hehee jest dokładnie odwrotnie ale jak to kiedyś powiedział Goebbels "Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą."

Lechu napisał/a:
Kiedyś, kiedyś zaczerpnąłem opini . w paru warsztatach. Opinie na temat wymiany był różny, ale w tamcie mieszania się oleju była zgodność, po 500 km to wylelesz dobry olej. Kolejną wymianę statyczną powinno się robić po ok 5000 km lub po 10, by nowy olej mógł wupłukać to co się dało wypłukać.

i dlatego jest odpowiednia procdura wymiany oleju metodą dynamiczną, gdzie wyciąga się miskę z filtrem i płucze się całą skrzynię środkami czyszczącymi przepompowując cały olej przez maszynę w której umieszczony jest filt, którego zadaniem jest zbieranie całego syfu i filtrowanie oleju z dodatkami czyszczącymi... dopiero tak przygotowana skrzynia dostaje nowy olej aż cały stary zostanie wygoniony do zbiornika w maszynie......... a dopiero na samym końcu nowy filtr, micha i zalanie michy nowym olejem do odpowiedniego poziomu... update softu........ adaptacja sterownika i test drive
i adaptacja sterownika nie wymaga zawsze jazdy zgodnie z procedurą i jak niektórzy znawcy, którzy kreują się na speców w swojej dziedzinie.... "o północy jak jest pełnia wyjechać na autobana celem przeprowadzenia jazdy adaptacyjnej" można to wszystko wykonać nie ruszając się z garażu

metodę, którą CINEK opisał a nazywana "wymianą statyczną" stwarza wiele zagrożeń i potencjalnych problemów bo takie dolewanie nowego oleju do starego to robienie szejków a nie wymiana... nowy olej może ruszyć stare złogi, może ruszyć syf, który dalej popchnie pompa i potrafi conieco przytkać? co wpływa na pracę skrzyni? co steruje pracą skrzyni? i później są opinie
"po wymianie oleju skrzynia pracuje gorzej niż przed..."
"po wymianie oleju skrzynia szapie..."
"po wymianie oleju skrzynia trzyma za długo biegi lub za szybko zmienia na wyższy..."

I na koniec pytanie - kiedy wykonujecie adaptacje sterownika?
A). Zaraz po zmianie oleju?
B). Po przejechaniu 100-200km?
C). Po przejechaniu 1000km i więcej?

Jaka jest jakość zaraz po wymianie (skład oleju i właściwości)? Jaka jest po 200km? A jaka po przejechaniu 1000-3000km?
jakim olejem zalewasz swoją skrzynię w D3?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-10-25, 13:59   

Panowie, przez ostatnie 4 lata wymieniłem olej w ~60 sztukach A8.

Tam gdzie skrzynia pracowała poprawnie to było tylko lepiej. Większość aut: 55 sztuk.

Jak ktoś chciał ratować padniętą skrzynię to zazwyczaj już nic nie dawało. Były takie 3 sztuki.

Dwie sztuki pracowały gorzej ale uważam, że winowajcą było bełtanie oleju Revanol z ZF''em. Właściciele aut upierali się, że tak robić i basta...

Wszystkie to wymiany statyczne. Ani jedna skrzynia nie padła po wymianie.

Olej jak rozpuści coś w skrzyni to i tak wlatuje do miski, gdzie przez filtr oleju jest zasysany
olej do bebechów. Nic się nie dostanie do układu.

Było też z 10 aut A8 ze źle działającymi skrzyniami po wymianach w innych serwisach. Nie robiłem tych aut. Odsyłałem do miejsca gdzie była wykonywana wymiana.

Co było powodem nieprawidłowego działania skrzyni po wymianie w innych serwisach:

1. Niewłaściwy olej, lub bełtany ZF z czymś co tamten serwis uważał za najlepszy

2. Za mała ilość oleju, ktoś potraktował ASB jak manuala, lał olej tylko do momentu kiedy zaczynał wylatywać, zapomniał o dolewaniu podczas pracy pompy olejowej.

3. Niewłaściwie dobrany filtr (5HP)

4. Niewłaściwie uszczelniony filtr (4HP).

Co do adaptacji skrzyni...

4HP i 5HP - nie adaptujemy

6HP - w niektórych, gdzie da się skasować adaptację, lub można podejrzeć w blokach pomiarowych jaki jest stan poszczególnych sprzęgieł, jeżeli nie przeprowadzimy adaptacji
to i tak w końcu się dopasuje sama, tylko dłużej będzie to trwało.

Reszta 6HP sama się zaadaptuje (ta co nie ma możliwości kasowania adaptacji)
Można popędzić adaptację wgrywając nowy soft do skrzyni.

8HP - można skasować adaptację, ale czy wykonamy ją czy nie to i tak skrzynia
w końcu ją wykona sama

A8 z największym przebiegiem, gdzie zmieniałem olej w ASB to: 480000 km.
Olej był zmieniany pierwszy raz, to co zleciało z miski było bardzo interesujące.
Wymiana była, 2x statycznie bez ściągania miski i filtra, później standardowo.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-25, 14:07   

o Chryste Panieee <boisie> zabiłeś mnie teraz tymi pytaniami <faktycznie> Mam D3 co prawda od 2 miesięcy i dopiero sie uczę tak więc:

panton napisał/a:
I na koniec pytanie - kiedy wykonujecie adaptacje sterownika?


głupio zapytam...jaką adaptację ? <cicho> tematy które przeczytałem nie zawierały takiej informacji <bezradny> bardzo proszę o takim razie o konkrety, żebym sobie kuku nie zrobił :/

panton napisał/a:
Jaka jest jakość zaraz po wymianie (skład oleju i właściwości)? Jaka jest po 200km? A jaka po przejechaniu 1000-3000km?


domniemam, że raczej słabej jakości skoro robimy tutaj szejka ;) Dlatego też dopiero po drugiej wymianie jakość tego oleju powinna wzrosnąć to tych 80% jak napisałem wyżej. Wiem że wymiana statyczna, nawet dwukrotna nie gwarantuje 100% wymiany na olej świeży. Niemniej jednak odnosząc się do :

panton napisał/a:
później są opinie
"po wymianie oleju skrzynia pracuje gorzej niż przed..."
"po wymianie oleju skrzynia szapie..."
"po wymianie oleju skrzynia trzyma za długo biegi lub za szybko zmienia na wyższy..."


powiem szczerze, że słyszałem i czytałem owe opinie jw. ale o autach w których próbowano "ratować" skrzynie, która była w stanie agonalnym... <bezradny>
Wymieniając olej w D2 wymiana była na duży + ... tutaj zobaczymy, ale liczę, że nic się nie pogorszy.

Cytat:
jakim olejem zalewasz swoją skrzynię w D3?


zgodnie ze specyfikacją producenta czyli ZF Lifeguard Fluid 6

Łukasz,c o do wymiany dynamicznej, czy też statycznej to "nie taki diabeł straszny jak go malują" w obu przypadkach jak widać. Oba sposoby dają szansę 50/50, że coś pójdzie nie tak...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-25, 15:00   

do 6HPXX ZF zaleca olej ZF LifeGuard fluid 8 i taki został zalany przy wymianie metodą dynamiczną w ZFie...





Odnośnie statycznej to oczywiście, że nie taki diabeł straszny ale są pewne zagrożenia, których nie ma przy dynamicznej. :)
I wykonując porządnie wymianę oleju w skrzyni automatycznej to tylko metodą dynamiczną.
Aaaa i jeszcze jeden mit, który mi wciskali w PL - po wymianie dynamicznej skrzynia się rozszczelni, padnie, zacznie gorzej pracować a wręcz się po 6 miesiącach rozpadnie.... i co? Minęło 3lata od wymiany dynamicznej i około 55-60kkm... <prosze> Paweł jeździ i chyba zastrzeżeń do jej pracy nie ma...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-25, 15:30   

panton napisał/a:
do 6HPXX ZF zaleca olej ZF LifeGuard fluid 8 i taki został zalany przy wymianie metodą dynamiczną w ZFie...


Łukasz ja sprawdzałem po aucie na stronie ZF i jest Fluid 6

http://tecapp-portal.teca...nsmission%20Oil

Nr Oleju ZF S671.090.255 / ASO G 055005A2 i taki też zamówiłem



panton napisał/a:
Aaaa i jeszcze jeden mit, .....


hahah :D to ja mogę podobny mit przytoczyć odnośnie wymiany statycznej w mojej byłej D2, gdzie tak olej wymieniałem 3x w ciągu przejechanych ponad 120.000KM przez 6 lat <faktycznie>

najważniejsze aby wymienić! Co potem ... będziemy się zastanawiać i obalać koleje mity ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.