Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8 D3 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-10-25, 15:40   

_________________
Black Cars Matters
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-25, 15:57   

cholera muszę zadzwonić do centrali ZFa, że mojego klekota 4.2 wzięli za W12 i wlali zły olej.... LOL :D

dice111, A tak poważnie to dokument na który się powołujesz jest z 29-09-2010 i jest nieaktualny. ;)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-10-25, 16:57   

Analizowałeś specyfikacje obu i dlaczego to zmienili ?

Rozumiem, że w 2016 nadal nie aktualizowali, a byłeś tam w 2015r ?
https://www.zf.com/global...it_50145_EN.pdf
_________________
Black Cars Matters
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-25, 17:13   

Ja czytałem że zf8 jest po prostu nowszy i można nim zastąpić zf6. Na broszurze jakiejś od strony tak było napisane.

Cinek odpowiadając na Twoje pytanie co to adaptacja. To najprościej mówiąc procedura mająca dostosować skrzynie do nowych warunków pracy(świeży olej). Można ją przyspieszyć i uważam że to bardzo dobre podejście ale są to skrzynie adaptacyjne więc i same ja wykonają z czasem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-25, 17:16   

dokładnie - byłem tam wrzesień 2015 i wtedy do wszystkich 6HPXX zalecali ZF8 i tylko takim zalewali (co widać na fakturze)
również zalecali wymianę oleju tylko metodą dynamiczną i wymieniali cały olej w: 1) skrzynia 2) chłodnica 3) konwerter ......gdzie w PL spece twierdzili, że nie ma możliwości wymiany oleju w konwerterze dlatego warto rozmawiać bezpośrednio z ZF nawet drogą elektroniczną... są bardzo pomocni i kompetentni

a dokumenty, które wypuszczali do sieci w formie elektronicznej mają taką wartość jaką mają i tymi PDF-ami bym się nie podniecał
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-25, 17:18   

byłem u mechanika looknąć sobie na teile :D

wygląda to tak:




w tej oto instrukcji wymiany (o ile aktualna, a zakładam, że tak ) jest zawarta informacja o typach skrzyń biegów i oleju jaki powinien być przy nich stosowany (odpowiadam od razu...na wcześniejszej stronie jest tylko olej fluid 6 bądź 5 <bezradny> ):



rozumiem że w kolumnie na końcu jest podana ilość oleju jaka wchodzi do "suchej" skrzyni <hmm>

no dobra...to szukam jak tą adaptację przeprowadzić po wymianie oleju...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-25, 17:21   

Co zalecają jak porozmawiasz a co zaleca firma to też różne tematy. Z tego co wiem to w pierwszych latach również było zalecenie o niewymienianiu oleju. Po dwóch czy trzech latach weszło zalecenie o wymianie tylko i wyłącznie dynamicznej i drogiej, bo jak wspomniałeś, wymagającej drogiego sprzętu który miało mało warsztatów. A ostatecznie jest jak jest. Najlepiej dynamicznie ale może pan statycznie.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-25, 17:23   

o kurde teraz widzę, że filtr z tamtego roku .. a rabatu nie dali <hmm> <bezradny> :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-25, 17:23   

W prefl tylko przy wgrywaniu nowego softu możesz to przyspieszyć. Ale teoretycznie nie trzeba tylko to potrwa dłużej.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-25, 17:30   

drago_o napisał/a:
W prefl tylko przy wgrywaniu nowego softu możesz to przyspieszyć. Ale teoretycznie nie trzeba tylko to potrwa dłużej.


ok rozumiem, ale idzie tą "samodzielną" adaptację jakoś szczególnie wyczuć ?

Ja mam jeden z pierwszych modeli jaki zjechał z linii produkcyjnej ze skrzynia GNU. A z tym wgraniem nowszego softu to też gdzieś rzuciło mi się w oczy...tyle że nie było napisane nigdzie, że jest to wymagane po wymianie oleju. Raczej w sytuacji kiedy skrzynia zaczyna świrować
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-25, 17:34   

Nowszy soft zawsze wychodzi po coś... Nie ma zalecane, jakby było trzeba to pewnie już by tonacja serwisowa załatwiała. Po prostu coś poprawili a przy okazji adaptacja nigdy nie zaszkodzi a czasem coś poprawi :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-10-25, 17:34   

panton napisał/a:
a dokumenty, które wypuszczali do sieci w formie elektronicznej mają taką wartość jaką mają i tymi PDF-ami bym się nie podniecał

Tu się nikt nie podnieca, po prostu Cinek może zalać ASB tym co ma, do tego taniej, bo Fluid6 jest tańszy od 8 i też będzie dobrze.
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-25, 17:36   

dice111 napisał/a:
bo Fluid6 jest tańszy od 8 i też będzie dobrze.


no jest i to sporo.

1L Fluid 6 = 62zł

1L Fluid 8 = 93zł


a skoro nie widać różnicy ... <cicho>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-25, 17:37   

dice111 napisał/a:
Analizowałeś specyfikacje obu i dlaczego to zmienili ?

zmienili dlatego, że "ZF8 jest nowszym i lepszym olejem... poprawia pracę skrzyni, wydłuża czas życia... i update softu + ZF8 rozwiązuje pewne problemy, które miały skrzynie 6HPXX" - takie informacje uzyskałem od osoby, która wykonywała wymianę i z którą wykonywałem test drive już po wymianie

dice111 napisał/a:

Rozumiem, że w 2016 nadal nie aktualizowali, a byłeś tam w 2015r ?
https://www.zf.com/global...it_50145_EN.pdf


tak jak wspomniałem wcześniej - nie należy się podniecać tymi PDF-ami, które udostępniają

https://aftermarket.zf.com/remotemedia/lol-lubricants/lol-en/lol-te-ml-11-en.pdf

CINEK napisał/a:
dice111 napisał/a:
bo Fluid6 jest tańszy od 8 i też będzie dobrze.


przy takiej wymianie jaką wykonuje CINEK nie robiłbym szejka ze starego ZF6 i świeżego ZF8 mimo, że te oleje teoretycznie są mieszalne
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-31, 15:22   

a ja wczoraj wymieniłem statycznie olej w skrzyni. Zeszło i weszło ok. 5L bez odkręcania miski..

Nagrałem jak wyglądał ten olej i dla mnie przynajmniej nie wygląda tragicznie... powiedziałbym wręcz, że wygląda całkiem dobrze <hmm>

https://youtu.be/S8Q7gK7pct4

Teraz pomigam kilka dni i później micha w dół, czyszczenie, nowy filtr itp...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.