Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-02-28, 20:47
|
|
|
sondy za katalizatorami nie wpływają na prace silnika, są to czujniki kontrolne stanu katalizatora
Rys. po lewej katalizator sprawny a po prawej katalizator niesprawny lub jego brak.
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-28, 20:54
|
|
|
karol208 napisał/a: | sondy za katalizatorami nie wpływają na prace silnika, są to czujniki kontrolne stanu katalizatora |
Wszystko dobrze ale....
jeżeli ktoś sprawdził koledze sondy i te okazały się sprawne a błędy się pojawiały....
i później jako procedurę naprawczą zastosowano wyłącznie modyfikację programu silnika tak aby sterownik nie odczytywał stanu tychże sond...
to czy uważasz, że wszystko jest OK?? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-02-28, 21:38
|
|
|
FOSS, Jeżeli sondy były sprawne to świadczyło o tym że katalizator nie był sprawny.
A to że ktoś to wyłączył programowo to taka wyższa technika patentu z tulejką.
Ja zrozumiałem że sprawdził katalizatory.
czy ktoś sprawdzał przebieg oscylacji sondy tej za katalizatorem w momencie wywalenia błedu?
Fakt blad moze się pojawić w momencie zapchania katalizatora (zatopienia)
Często w Toyotach kasuję właśnie taki błąd, a to wszystko za sprawą norm emisji spalin i kijowego paliwa.
Z tymi drugimi sondami to tak samo jak z DPF (EKOLOGIA) tylko kasa dołożona do produkcji auta a pożytku żadnego. |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-28, 23:02
|
|
|
karol208 napisał/a: | FOSS, Jeżeli sondy były sprawne to świadczyło o tym że katalizator nie był sprawny.
A to że ktoś to wyłączył programowo to taka wyższa technika patentu z tulejką.
Ja zrozumiałem że sprawdził katalizatory.
czy ktoś sprawdzał przebieg oscylacji sondy tej za katalizatorem w momencie wywalenia błedu?
Fakt blad moze się pojawić w momencie zapchania katalizatora (zatopienia) |
Ja to odczytałem inaczej...
Auto miało często błędy pochodzące z tych sond. Ktoś sprawdził wnikliwie sondy i stwierdził, że są w pełni sprawne.
Jeżeli sondy są sprawne i działają poprawnie to można podejrzewać, że jednak katalizatory są już przytkane.
Moim zdaniem, jeżeli tak to wyglądało to jednak należało zająć się właśnie katami.
Ktoś jednak wybrał inną metodę naprawy, moim zdaniem "po łebkach" - zmienił soft sterownika silnika który nie czyta wskazań sond i dzięki temu w sterowniku brak ich błędów.
Niby jest super, błędów brak, auto jeździ...
ale jeżeli katalizatory rzeczywiście są przytkane to co dalej?
Czy przytkane katalizatory mają wpływ na sprawność silnika?
karol208 napisał/a: | Często w Toyotach kasuję właśnie taki błąd, a to wszystko za sprawą norm emisji spalin i kijowego paliwa.
Z tymi drugimi sondami to tak samo jak z DPF (EKOLOGIA) tylko kasa dołożona do produkcji auta a pożytku żadnego. |
Wiem po co są te drugie sondy... kiedyś o tym gdzieś czytałem
Porównanie do DPF bardzo trafne.
Idąc tym właśnie porównaniem to przy zapchanym DPF co robimy?... wycinamy fizycznie DPF i modyfikujemy program silnika aby nie obsługiwał DPF'a.
I wracając do powyższego przypadku....
Usunięto programowo obsługę drugiej sondy... a co z katalizatorami?... nic, siedzą dalej w aucie.
Czy katy są przytkane?... Czy auto jeździ tak jak powinno jeździć?... Czy "wykodowanie" sond i pozostawienie katów będą miały wpływ na sprawność tego silnika?... - nie wiem, auta na oczy nie widziałem |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-28, 23:19
|
|
|
Proste jak budowa cepa-zapchany DPF w końcu unieruchomi auto-spotykało sie załamanych gości co nie wiedzieli czemu po wyprogramowaniu DPFa po jakims czasie stracili opcje uruchamiania silnika-cós podobna sprawa z katami-zwykle sie one rozpadaja ale moga sie tez zapchać. jak tak się stanie i silnik nie odpali to niech ktos kreci a ty sprawdzaj czy z wydechu cokolwiek wylatuje |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-02-29, 19:10
|
|
|
FOSS, Hesher napisał/a: | Ja chłopaki całkiem co innego zrobiłem mam cztery sondy i ciagle wyskakiwaly bledy ze stan ich krytyczne i ze stwarza niebezpieczenstwo , kumpel powiedzial po diagnozie ze sa okey katy ale jak troche je podgrzeje czyli w deche dam to wyskakuje blad |
Kwestia teraz o których sondach kolega Hesher pisze, które zgłaszały błąd, mowa w temacie była o sondzie za katem. Tak czy inaczej jeżeli pierwsza sonda nie wykryje bogatej mieszanki to w katalizatorze może dojść do zatopienia wtedy silnik nie ma gdzie oddać spalin i zaczyna mulić wydmuchiwać wszystko co się da, oraz rozgrzewa się do czerwoności. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-06, 09:01
|
|
|
mi poprostu kat ale w dieslu sie przepalil ale nie sam element ceramiczny tylko jego mocowanie w puszce i zaczal grzechotac , z czasem by popekal od tego stukania i sie rozlecial dlatego go wycialem. w benzynie ktora mam nic sie mi nie dzialo oprocz tego ze bledy katalizatora wciaz wyskakiwaly wiec mi doradzili zebym to zrobil , bo emulatory nie zawsze sie spisuja dobrze, narazie spalinki wylatuja z rury, a i sprawdzili mi z jednej strony ze kat nie zapchany, jest bialutki. |
|
|
|
|
bobersky
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 11 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2016-04-27, 20:08
|
|
|
Szybkie pytanie- po wywaleniu dolnego samego wkładu katalizatora (tego pod samochodem) będzie sie palił check? Nadmienie, iż mam wersje na 4 sondach. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-04-27, 20:23
|
|
|
raczej tak |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-04-28, 07:10
|
|
|
Chyba że zdystansujesz tulejką sonde za katem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-11-23, 09:21
|
|
|
Witam panowie, kupiłem a8 4.2 abz, po ostrzejszej jeździe wyskakuje kontrolka CAT i z katów aż się dymi. Zapchane? |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-11-23, 10:14
|
|
|
igor.ostrowski napisał/a: | Witam panowie, kupiłem a8 4.2 abz, po ostrzejszej jeździe wyskakuje kontrolka CAT i z katów aż się dymi. Zapchane? |
Pewnie zapchane, albo pluje olejem lub Pb |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-11-23, 10:21
|
|
|
Ok czyli najpierw trzeba wyciąć i zobaczymy co dalej? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-23, 10:33
|
|
|
wycinaj, wstawiaj przelot, wyciągnij żarówkę CAT i ciesz się jazdą |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-11-23, 12:10
|
|
|
Że dymi się z katów to świadczy o tym że dopala się w nim co, jak mruga Cat to głównie jest to wina braku zapłonu na cylindrze. Lejący wtrysk brak iskry, malowydajna pompa paliwa. |
_________________
|
|
|
|
|
|