Autor |
Wiadomość |
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-11-23, 15:15
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | wycinaj, wstawiaj przelot, wyciągnij żarówkę CAT i ciesz się jazdą |
Bez szydzenia, całe życie jeździłem dieslem, nie znam się na benzynie ani trochę. Silnik pracuje równo, ciepły i zimny, nie widzę nie prawidłowości w pracy. Przy normalnej jeździe nawet trasie kilkaset km 100-140 nie zapala się ta kontrolka. Dopiero przy ostrzejszej jeździe po mieście się to przydażyło, kilka razy do 200, i wyskoczyła kontrolka, zgasły chyba 2 cylindry, silnik nie pracował równo, dymiło się z pod spodu. Po ostygnięciu auto odpaliło normalnie i przejechałem od tamtej pory z 500 km bez problemu ale spokojnie.
Więc pierwsze co pomyśłałem, katy zapchane, nagrzewają się za mocno, czujnik widzi problem i przerzuca w awaryjny. Oczywiście jeżeli się mylę, zasugerujcie co dalej.. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-23, 15:30
|
|
|
igor.ostrowski napisał/a: | martin_rs4 napisał/a: | napisał/a: wycinaj, wstawiaj przelot, wyciągnij żarówkę CAT i ciesz się jazdą |
Bez szydzenia |
ależ ja nie szydzę tylko serio Ci mówię bo prędzej czy późnej i tak Ci się katy pośpią i będziesz wycinać. A jak już to robisz to wtedy auto "odetchnie" |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
piotrekdomy
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 52 Skąd: GDA
|
Wysłany: 2016-11-23, 20:00
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | wycinaj, wstawiaj przelot, wyciągnij żarówkę CAT i ciesz się jazdą |
ja tak mam od półtora roku,czyli od kiedy kupiłem auto;p poprzedni wlasciciel tez jezdził tak rok czy dwa i wszystko jest ok |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-11-24, 09:09
|
|
|
Ale czego się tu wstydzić, wyciętych katów ? Lepiej jeździć z rurkami zamiast katów niż mordować silnik nieprawidłowymi przelotami gazów. U mnie nie ma katów, środkowego i końcowego i też jeżdżę |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-11-24, 09:47
|
|
|
Z samą rurką będzie problem na przeglądzie, miałem taki pomysł, aby wyjąć układ od góry zrobić ''okno'' wydłubać środek kata i zaspawać, zostawiając pustą puszkę. Do póki spalin nie będą mierzyć powinno przechodzić. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-24, 10:21
|
|
|
igor.ostrowski napisał/a: | Z samą rurką będzie problem na przeglądzie |
haha to przyjedziesz do mojego znajomego i nie będzie problemu
która stacja diagnostyczna się przyczepi do tego??? poza tym są przeloty o kształcie kata więc to jest najmniejszy problem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-11-24, 10:35
|
|
|
Nie wydłubuj kata bo dźwięk pustej puchy jest tragiczny, jeszcze nie słyszałem żeby w polsce nie podbili przeglądu za rurę zamiast katalizatora, ja mam u siebie rurki i jedynie raz mi diagnosta powiedział: ładne katy |
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-11-24, 11:41
|
|
|
Ok, w takim razie wspawam rurkę oby diagności byli tacy jak mówicie, coś czytałem, że ma byc z czasem bardziej rygorystycznie |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-24, 13:25
|
|
|
igor.ostrowski napisał/a: | coś czytałem, że ma byc z czasem bardziej rygorystycznie |
nono co rok tak się słyszy, a tak na prawdę jak masz znajomego diagnostę, czy stacje diagnostyczną to nikt na to nawet uwagi nie zwróci.
Ja jak do swojego jade, to on musi moim autem wjechać (żeby sobie posiedzieć ) popatrzy, aha, aha, mhmm no fajne. fajne... a ręczny jest...no oczywiście, że jest....to ok, choć do biura
Ja u siebie ma strumienice wsadzone i na szczęście się nic nie dzieje w sensie dźwięku. Takie mam:
http://www.kadex-tlumiki....ca-rurowa-550mm |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
gwiktor02
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Xoxo
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 49 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-02-23, 23:27
|
|
|
Odkopię trochę temat. Ktos może wrzucić filmik jak mu brzęczały te katalizatory???
Mam podobny objaw na zimnym, silniku, lub nawet jak silnik postoi rozgrzany do 90 stopni. Ze coś brzęczy jak się odpali i delikatnie Doda obroty i spuści z gazu.
Kolega miał podobny problem obstawiał nastawiniki, jednak u niego słychać to było pod maksa.
U mnie słychać to wyraźnie pod samochodem z okolicy katalizatorów, pod maska cisza.
Jak samochód się trochę zagrzeje - robi się Cicho.
Jak ma 90 stopni na blacie, odpalę, nie słychać terakotania nastawnika, a ten dzieł wstępuje. Wyglada to tak jakby wydech szybciej stygł zmieniał swoją objętość materiałowa i znowu tłucze. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-02-24, 05:36
|
|
|
To jest takie pukanie jak byś wziął małego mloteczka i pukal w rurę. A żeby sprawdzić to w kanał i porządnie ręką wał, albo wykręcić go i potrzasnij |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-03-04, 16:38
|
|
|
U mnie też jeden sie sypnał ;D
filmik nagrany prze zemnie:
https://youtu.be/NvwCMKobCDI
Spaliny uderzają małą częstotliwością i powodują pukanie. Przy 2000 tys i wyżej jest cisza. Tylko na ciepłym. Na zimnym mam terkotanie ale nie sprawdzone czy to kat wydaje. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-03-16, 12:31
|
|
|
Katalizator z metalowym wkładem kosztuje coś 550.
Zastanawiam się czy warto? Czasem bywam za granicą, zawsze miałem sprawne katy.
Jak wstawię rury czy tłumiki w kształcie to czy aby nie będę musiał wracać lawetą?
Wkład wysypał się na tyle, że strzela aż ludzie się oglądają ;-) |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Lasombra
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2 lift
Wiek: 32 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 4 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2017-03-16, 19:07
|
|
|
Witam. Poczytałem ten temat, i jeszcze kilka związanych z katalizatorami. Na moje pytanie nie znalazłem odpowiedzi, tym bardziej, że jest straszne zamieszanie z sondami. Mianowicie posiadam silnik 4.2 AUW, auto jest z 2001 roku i zaczął mi brzęczeć jeden katalizator. Sondy są cztery. Wydech identyczny jak na zdjęciu w załączniku. Na zdjęciu również można zobaczyć, że przed każdym katalizatorem jest sonda. Pytanie jest takie: co jeśli wytnę ostatnie katalizatory? Spalanie wzrośnie? Zmieni się charakterystyka pracy silnika? Jestem gotów kupić używkę kata. Proszę o sugestię
15a81b69486494c7afcd712f47d5.jpg Zdjęcie wydechu |
|
Plik ściągnięto 59 raz(y) 109,68 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-03-16, 19:22
|
|
|
Ja mam u siebie wyciete tylne katy i wstawione strumienica. Zadne spalanie nie wzrosnie. Wrecz przeciwnie silnik troche "odetchnie" bo nie bedzie przytkany. Nie mam zadnych niepozadanych dzwiekow, rezonansu czy innych problemow. Ogolnie polecam
Wyzej dalem linka do strumienic jakie posiadam juz od co najmniej 4 lat... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|