Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB ] Katalizator  
Autor Wiadomość
igor.ostrowski 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 259
Skąd: Łódz
Wysłany: 2016-11-23, 15:15   

martin_rs4 napisał/a:
wycinaj, wstawiaj przelot, wyciągnij żarówkę CAT i ciesz się jazdą ;)

Bez szydzenia, całe życie jeździłem dieslem, nie znam się na benzynie ani trochę. Silnik pracuje równo, ciepły i zimny, nie widzę nie prawidłowości w pracy. Przy normalnej jeździe nawet trasie kilkaset km 100-140 nie zapala się ta kontrolka. Dopiero przy ostrzejszej jeździe po mieście się to przydażyło, kilka razy do 200, i wyskoczyła kontrolka, zgasły chyba 2 cylindry, silnik nie pracował równo, dymiło się z pod spodu. Po ostygnięciu auto odpaliło normalnie i przejechałem od tamtej pory z 500 km bez problemu ale spokojnie.
Więc pierwsze co pomyśłałem, katy zapchane, nagrzewają się za mocno, czujnik widzi problem i przerzuca w awaryjny. Oczywiście jeżeli się mylę, zasugerujcie co dalej..
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-23, 15:30   

igor.ostrowski napisał/a:
martin_rs4 napisał/a:
napisał/a: wycinaj, wstawiaj przelot, wyciągnij żarówkę CAT i ciesz się jazdą



Bez szydzenia


ależ ja nie szydzę :D tylko serio Ci mówię bo prędzej czy późnej i tak Ci się katy pośpią i będziesz wycinać. A jak już to robisz to wtedy auto "odetchnie" ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
piotrekdomy 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 52
Skąd: GDA
Wysłany: 2016-11-23, 20:00   

martin_rs4 napisał/a:
wycinaj, wstawiaj przelot, wyciągnij żarówkę CAT i ciesz się jazdą ;)




ja tak mam od półtora roku,czyli od kiedy kupiłem auto;p poprzedni wlasciciel tez jezdził tak rok czy dwa i wszystko jest ok
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-11-24, 09:09   

Ale czego się tu wstydzić, wyciętych katów ? Lepiej jeździć z rurkami zamiast katów niż mordować silnik nieprawidłowymi przelotami gazów. U mnie nie ma katów, środkowego i końcowego i też jeżdżę :)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
igor.ostrowski 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 259
Skąd: Łódz
Wysłany: 2016-11-24, 09:47   

Z samą rurką będzie problem na przeglądzie, miałem taki pomysł, aby wyjąć układ od góry zrobić ''okno'' wydłubać środek kata i zaspawać, zostawiając pustą puszkę. Do póki spalin nie będą mierzyć powinno przechodzić.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-24, 10:21   

igor.ostrowski napisał/a:
Z samą rurką będzie problem na przeglądzie


haha to przyjedziesz do mojego znajomego i nie będzie problemu <faktycznie>

która stacja diagnostyczna się przyczepi do tego??? poza tym są przeloty o kształcie kata więc to jest najmniejszy problem ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-11-24, 10:35   

Nie wydłubuj kata bo dźwięk pustej puchy jest tragiczny, jeszcze nie słyszałem żeby w polsce nie podbili przeglądu za rurę zamiast katalizatora, ja mam u siebie rurki i jedynie raz mi diagnosta powiedział: ładne katy :)
 
 
igor.ostrowski 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 259
Skąd: Łódz
Wysłany: 2016-11-24, 11:41   

Ok, w takim razie wspawam rurkę <amasz> oby diagności byli tacy jak mówicie, coś czytałem, że ma byc z czasem bardziej rygorystycznie
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-24, 13:25   

igor.ostrowski napisał/a:
coś czytałem, że ma byc z czasem bardziej rygorystycznie


nono co rok tak się słyszy, a tak na prawdę jak masz znajomego diagnostę, czy stacje diagnostyczną to nikt na to nawet uwagi nie zwróci.

Ja jak do swojego jade, to on musi moim autem wjechać (żeby sobie posiedzieć :D ) popatrzy, aha, aha, mhmm no fajne. fajne... a ręczny jest...no oczywiście, że jest....to ok, choć do biura ;)

Ja u siebie ma strumienice wsadzone i na szczęście się nic nie dzieje w sensie dźwięku. Takie mam:

http://www.kadex-tlumiki....ca-rurowa-550mm
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
gwiktor02 
Użytkownik


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Xoxo
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-23, 23:27   

Odkopię trochę temat. Ktos może wrzucić filmik jak mu brzęczały te katalizatory???

Mam podobny objaw na zimnym, silniku, lub nawet jak silnik postoi rozgrzany do 90 stopni. Ze coś brzęczy jak się odpali i delikatnie Doda obroty i spuści z gazu.

Kolega miał podobny problem obstawiał nastawiniki, jednak u niego słychać to było pod maksa.
U mnie słychać to wyraźnie pod samochodem z okolicy katalizatorów, pod maska cisza.

Jak samochód się trochę zagrzeje - robi się Cicho.

Jak ma 90 stopni na blacie, odpalę, nie słychać terakotania nastawnika, a ten dzieł wstępuje. Wyglada to tak jakby wydech szybciej stygł zmieniał swoją objętość materiałowa i znowu tłucze.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-02-24, 05:36   

To jest takie pukanie jak byś wziął małego mloteczka i pukal w rurę. A żeby sprawdzić to w kanał i porządnie ręką wał, albo wykręcić go i potrzasnij
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2017-03-04, 16:38   

U mnie też jeden sie sypnał ;D

filmik nagrany prze zemnie:
https://youtu.be/NvwCMKobCDI

Spaliny uderzają małą częstotliwością i powodują pukanie. Przy 2000 tys i wyżej jest cisza. Tylko na ciepłym. Na zimnym mam terkotanie ale nie sprawdzone czy to kat wydaje.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-03-16, 12:31   

Katalizator z metalowym wkładem kosztuje coś 550.
Zastanawiam się czy warto? Czasem bywam za granicą, zawsze miałem sprawne katy.
Jak wstawię rury czy tłumiki w kształcie to czy aby nie będę musiał wracać lawetą?

Wkład wysypał się na tyle, że strzela aż ludzie się oglądają ;-)
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Lasombra 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2 lift
Wiek: 32
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-03-16, 19:07   

Witam. Poczytałem ten temat, i jeszcze kilka związanych z katalizatorami. Na moje pytanie nie znalazłem odpowiedzi, tym bardziej, że jest straszne zamieszanie z sondami. Mianowicie posiadam silnik 4.2 AUW, auto jest z 2001 roku i zaczął mi brzęczeć jeden katalizator. Sondy są cztery. Wydech identyczny jak na zdjęciu w załączniku. Na zdjęciu również można zobaczyć, że przed każdym katalizatorem jest sonda. Pytanie jest takie: co jeśli wytnę ostatnie katalizatory? Spalanie wzrośnie? Zmieni się charakterystyka pracy silnika? Jestem gotów kupić używkę kata. Proszę o sugestię :)

15a81b69486494c7afcd712f47d5.jpg
Zdjęcie wydechu
Plik ściągnięto 59 raz(y) 109,68 KB

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-03-16, 19:22   

Ja mam u siebie wyciete tylne katy i wstawione strumienica. Zadne spalanie nie wzrosnie. Wrecz przeciwnie silnik troche "odetchnie" bo nie bedzie przytkany. Nie mam zadnych niepozadanych dzwiekow, rezonansu czy innych problemow. Ogolnie polecam

Wyzej dalem linka do strumienic jakie posiadam juz od co najmniej 4 lat...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.