Autor |
Wiadomość |
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2016-08-27, 23:26
|
|
|
takie odsunięcie zacisku w bok w skrajnym przypadku słabo by sie skończyło duże siły działaja i mógł by taki dystansik nie wytrzymać... niby nie dużo te 17mm, ale jakoś nikt nie idzie na taką łatwizne |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-08-28, 16:46
|
|
|
O jakich siłach piszesz? Przecież robisz zwykły dystans przelotowy. Wszystko i tak jak w oryginale opiera się na dwóch M10 czy M12 bodajże tyle że 17mm dłuższych. Pytanie tylko dlaczego nikt nie poszedł w tym kierunku? |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-08-28, 19:19
|
|
|
Pepek, bo struganie samemu takich dystansów/adapterów może sie źle skończyć dla "strugacza" i pasażerów |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-08-28, 19:40
|
|
|
Wy o kozie ja o wozie... Pytam dlaczego nikt nie poszedł szybszą i bezpieczniejszą drogą odsadzenia jarzma poprzez zastosowanie przelotowego kawałka płyty stalowej tylko każdy uparcie pcha się w dystans odsadzający koło, który wg mnie jest o wiele bardziej niebezpieczny i trudniejszy do wykonania. Jeśli to wg Was takie niebezpieczne to analogicznie można doczepić się dlaczego montujecie na tył adaptery żeby po taniości zostawić oryginalne zaciski zamiast zakupić jarzma z RS4 (pomijam obejmowanie powierzchni tarczy przez oryginalny zacisk). Więc jeszcze raz, co stoi na przeszkodzie odsadzenia jarzma od zwrotnicy że zostawiający żeliwo z preFL pchają się w odsadzanie tarczy? |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-08-28, 19:47
|
|
|
bo nie da sie tego spasowac tak jak myslisz
zostawiajac seryjna tarcze 360 i zeliwna zwrotke uszy zwrotnicy i jarzma pokrywaja sie w jednej glebokosci, nakladaja sie na siebie
a blacha na tyl to zaden powod do niepokoju, nawet zrobiona ze zwyklej stali ale kazdy robito co uwaza za sluszne tylko z glowa i bez oszczednosci
[ Dodano: 2016-08-28, 20:52 ]
inaczej ci to obrazujac, jak nalozysz jarzmo 360 na tarcze 360 uszy tego jarzma beda przy samej tarczy, bo taka ma ono budowe
a z kolei to samo dzieje sie z uszami zwrotnicy preFL, naloz tarcze na ta zwrotke i zobaczycz ta sama sytuacje, ze uszy zwrotnicy znajda sie tuz przy tarczy
w przedlifcie sruba mocowala zacisk do zwrotnicy i w zrotnicy byl gwint
w polifcie odwrotnie, sruba mocuje zwrotke do zacisku, w jarzmie masz gwint
kiedys tez myslalem aby za pomoca jakiegos pseuda plaskownika sprobowac zalozyc jarzmo tak aby bylo troche przesuniete po obwodzie aby ominac nakladanie sie uszu zwrotnicy i jarzma d3, ale to tez nie jest wykonalne bo jarzmo na to nie pozwala - przestrzen miedzy otworami w jarzmie nie jest na tyle wycieta aby ucho zwrotnicy weszlo sobie w nie
[ Dodano: 2016-08-28, 21:12 ]
reasumujac jesli chodzi o sprawoanie jarzm z d3 i prefl zwrotek
montaz jarzm glebiej niz uszy zwrotnicy jest niewykonalny
natomiast montaz jarzm po zewnetrznej stronie zwrotnicy jest mozliwy, ale raz trzeba by bylo znalezc tarcze ok 360mm plytsza od seryjnek 60tki o grubosc uszu (10-12mm chyba) i trzeba by bylo przewiercic uszy zwrotnicy tak aby zrobic otwor przelotowy z gwintowanego |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-08-28, 20:34
|
|
|
Pepek napisał/a: | zamiast zakupić jarzma z RS4 (pomijam obejmowanie powierzchni tarczy przez oryginalny zacisk) |
Jarzmo z RS4 współpracuje z zaciskiem seryjnym d2 bo to te same zaciski. Do tych jarzm pasuje tylko tarcza 312mm, która do najtańszych nie należy a klocek pozostaje seryjny z D2 bo jest taki sam jak w rs4 i obejmuje całą tarczę. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-08-28, 21:05
|
|
|
pioteros napisał/a: | bo nie da sie tego spasowac tak jak myslisz(...) |
I teraz wszystko jasne. Dzięki za dokładne wyjaśnienie |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-08-28, 21:18
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Pepek napisał/a: | zamiast zakupić jarzma z RS4 (pomijam obejmowanie powierzchni tarczy przez oryginalny zacisk) |
Jarzmo z RS4 współpracuje z zaciskiem seryjnym d2 bo to te same zaciski. Do tych jarzm pasuje tylko tarcza 312mm, która do najtańszych nie należy a klocek pozostaje seryjny z D2 bo jest taki sam jak w rs4 i obejmuje całą tarczę. |
to ze klocek nie obejmuje calej powierzchni niczemu nie przeszkadza
utwierdzam sie w tym przekonaniu bo co raz wiecej nowych aut tak ma, ostatnio znajomy kupil nowke merive gdzie klocek zostawia sporo miesa na tarczy, widocznie poszli po rozum do glowy i zaczynaja produkowac uniwersalne tarcze zarowno na przednia jak i tylna os
co to zaciskow z rs4 - tam nie ma takiego samego zacisku jak w d2, jest inny ale klocek jest faktycznie ten sam, taki sam, poza tym te jarzma juz chyba nie sa dostepne, a nwet jesli to za masakryczna sume - pomijam tarcze bo 310ti z d3 sa niemalze identyczne wymiarowo i zapewne pasowaly by pod te jarzma z tym ze zaraz wiekszosc znow by marudzila ze sporo tarczy zostaje nieuzyta |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-08-29, 07:45
|
|
|
To jest to samo. Gdybys mial te jarzma i zaciski w rekach to bys inaczej spiewal. Klocek obejmune w rs4 tarcze bo wysokosc powierzchni roboczej tarczy jest mniejsza. Biorac jako przyklad 310 tam powierzchnia robocza jest wieksza i zostawia na dole pasek. Nowe jarzmo kosztuje 610zl/szt
Klocek ma obejmowac cala tarcze bo inaczej to mie wyglada i gryzie sie z moja wizja. Jak robic to dobrze a nie po lebkach.
Dobra konjec OT, wysprzatam temat bo sie balagan robi. |
_________________
|
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-08-31, 19:28
|
|
|
co to znaczy wizją ? to że się gryzie z wizną to nei znaczy że hamuje gorzej niż na tarczy z RSy która po prostu miała mniejszą powierzchnię tarcia
podać ci przykład z A8 ? znajdz sobie w ETCE seryjny numer tarczy tył do s8 d2 polifta - to sobie zobaczysz pewną ciekawostkę
[ Dodano: 2016-08-31, 20:33 ]
dobra, nie trudź się
AUDI po pewnym roku zastapiło seryjna tarcze od S8 280x22 tarczą z A4 B5/B6 która normalnie była na przedniej osi i była fabrycznie przeznaczona pod większy klocek, więc zaprowadzając S8mke do serwisu na wymianę tarcz tył zapewne wsadzone zostały by tarcze nieprzystosowane pod mały klocek i też byś miał niewykorzystany pasek na tarczy
Numer tarczy 8E0615301P |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-08-31, 19:56
|
|
|
pioteros napisał/a: | też byś miał niewykorzystany pasek na tarczy | Takie cuda tez często w "japończykach" widzę, poza tym ja też tak teraz mam i mi to nie przeszkadza |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-08-31, 20:45
|
|
|
domyslam sie bo tez tak mam i jest rewelacja jesli chodzi o hamowanie |
|
|
|
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-03-11, 16:08
|
|
|
witam. jako że i ja nabyłem zaciski od d3 pod tarcze 360mn to potrzebuje schemat dystansu tego co idzie między piaste a tarcze hamulcową. moze ktoś taki posiada i chciałby się podzielić.
z góry dziekuje |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-03-12, 12:37
|
|
|
nie wiem czy ktos ci sie podzieli ale mozna wszystko samemu sobie wymierzyc zdejmujac koło, wazna jest grubosc samego dystansu |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2017-03-12, 20:35
|
|
|
Grubośc samego dystansu to 17mm. O wymiary pytac trzeba kolegi SenatorS8 byc moze wam zdradzi te wymiary |
|
|
|
|
|