Autor |
Wiadomość |
ezez
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-11-09, 11:15
|
|
|
przeczytalem pare ładnych stron ale nadal nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie:
Jeśli nie wiem co było lane wcześniej, autko ma ok. 250 tyś km (i tak wiadomo że zazwyczaj więcej) to czy śmiało lać syntetyk, półsyntetyk czy jednak nie ryzykować i minerał???
Pytam ponieważ w buggym którego mam na hondzie 1.6 16v wymieniałem olej i zalałem półsyntetyk - co się okazało po odpaleniu dym z rury i wydmuchane uszczelniacze. Zalanie znów minerałem nic już nie pomogło - silnik do wymiany albo kapitalki.
Na szczescie drugi silnik do tej hondy to 500-1500pln ale boje sie tego w audi.
Mam D2 4.2 PB+LPG z 96 roku po zakupie oczywiscie przydaloby sie wymienic olej. W sklepie motoryzacyjnym gość stwierdził że najlepiej zalać minerał jeśli nie wiem kiedy i jaki olej był wcześniej zalany.
Tutaj znów czytam co chwile że 0W albo 5W. Chciałem dziś albo po weekendzie jechać na zmianę oleju i sam już nie wiem co zalać..... wolę wydać więcej na olej i jeździć spokojnie niżzaoszczędzić a potem 10x tyle włożyć w remont silnika.... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-09, 13:43
|
|
|
ezez, Nie wiem ile ja mam najechane ale lałem pólsyntetyk potem nie wiem czemu palnąłem głupstwo z minerałem i dopiero zaczął chlac i dymić więc po paru tyś wleciał markowy 5W30 i jest spokoj,silniczek oddech złapał. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-11-09, 21:35
|
|
|
ezez pisanie na forum rozpocznij od działu powitań
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań |
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
lysy78
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: adrian
Jeżdzę: D3
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-11-19, 20:21
|
|
|
A czy zna ktoś tą firmę
http://www.gulf.pl/oferta..._osobowych.html
ofertę mają sporą, a w dosyć dużej sieci sklepów i hurtowni polecili mi te oleje.
Pewnie też ze względu, że sa dystrybutorami |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-11-20, 11:59
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: |
Podobno 3 oleje : Orlen Rally, Castrol TWS i Selenia Racing są produkowane w oparciu o bazę syntetyczną - mieszanina PAO i estrów. Czyli są to prawdziwe syntetyki.
Reszta to albo tzw. syntetyki hydrokrakowane, czyli oleje, które podobno szybko tracą swoje właściwości albo półsyntetyki.
Wybór należy do Ciebie ;-) |
A czy oleje:
LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40
Motul 8100 X-Cess 5W40
Będą należały do syntetyków czy raczej do syntetyków hydrokrakowanych??
Obecnie ponoć moja S8 jest zalana Motul 8100 X-Cess 5W40, ale nie wiem czy nie przesiąść sie na LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 |
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-02-25, 16:48
|
|
|
Witam!
Zastanawiam się nad wyborem..
Motul 8100 X-Cess czy CASTROL EDGE PROFESSIONAL LL III 5W-30
Jak myślicie? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-02-25, 16:52
|
|
|
Motula ;-) Ale oryginała, a nie jakiegoś no name z ChRL w Kongo :-P |
_________________
|
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-02-25, 18:02
|
|
|
No przerabiałem kiedyś tego motula w A6 2.5tdi
Olejek fajny, widać że jakość pierwszej klasy..
Aczkolwiek wtedy kupiłem go w InterCarsie.. a teraz tego nie uczynię. Chcą 210zł za 5L :shock:
Może jakiś sprawdzony sprzedawca na allegro? Allegro 130-150zł za 5L, wiec cena znacznie lepsza.. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-02-25, 18:17
|
|
|
Kupowałem 2 bańki z filtrem na oil-land.pl 5l za 143zł. Jest jeszcze pro-choice.pl i tu mają 5l za 145zł. |
_________________
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-25, 18:32
|
|
|
Ja sobie kupuje z pewnych źródeł już. Naczytałem sie i nasłuchałem a także widziałem sporo i szczerze to bedę kupował oleum w Niemczech :mrgreen: |
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-02-25, 18:41
|
|
|
FILTRY_Gdansk i motul_krakow - sprawdzone, i oryginalne.
OK 135zl /5L |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-02-25, 19:18
|
|
|
Po zakupieniu oleju zrobiłem zdjęcia, spisałem numer z czołowej strony bańki (pod naklejką jest numer nadrukowany) i wysłałem te dane do motula w celu weryfikacji. Przyszło potwierdzenie, że jest to oryginał więc nie ma co trząść portkami. ;-) Nie zapomnij o filtrze oleju :-P |
_________________
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-25, 20:16
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Po zakupieniu oleju zrobiłem zdjęcia, spisałem numer z czołowej strony bańki (pod naklejką jest numer nadrukowany) i wysłałem te dane do motula w celu weryfikacji. Przyszło potwierdzenie, że jest to oryginał więc nie ma co trząść portkami. ;-) Nie zapomnij o filtrze oleju :-P |
Pod jaki adres e-mail wysyłałeś zapytnie? |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|