Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?  
Autor Wiadomość
belus 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 21
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-10-24, 14:08   

JPTUNER napisał/a:
emdzej napisał/a:
Panowie poczytałem ten temat i chyba będzie OK jak zmienię olej Shella Hellix 10w40 na coś lepszego typu 5w50? Np. mobil 1?


Z półsyntetyku tj 10w-40 (olej gęsty) nie przechodzi sie na oleje syntetyczne tj 5w-30, 5w-40 (olej rzadki).
Chyba ze co kilka setek km dolewka...


Panowie jak to właściwie jest z tym przejściem? Wcześniej na forum czytałem, że można spokojnie przejść na syntetyk, teraz że nie.
Ja jeżdżę na mobilu 10w40, ale czytając różne fora chciałem spróbować zalać u siebie Motula (pozytywne opinie). I teraz się zastanawiam czy mogę. Ewentualnie czy zalać MOTUL 6100 SYNERGIE czy może 8100 X-CESS.
_________________
belus
 
 
yasio 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 153
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-24, 14:17   

kolego ja mam ten 6100 MOTUL i spalanie oleju od wymiany do wymiany spala od maksimum do płowy stanu tak że polecam sprawdzony poprzednio lałem magnateca 10w40 i nie będę się :mrgreen: chwalić ile spalał ale dużo tego było
 
 
cerbera 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: kraków
Wysłany: 2012-10-25, 09:26   

Ja powiem wprost,przestałem sie podniecać tym motulem i uważam to za nieporozumienie. Przykład motul w a8 4.2pb+lpg = spalanie oleju ok 0,5-1l na 1000km ,yamaha r6 2008r motul to jakaś mega lipa lampka oleju swieci sie przez co najmniej 15km. W jednym i drugim po wymianie na castrola problem znikł w obu przypadkach. A8 po wymianie(5w40) ok 3000km zero dolewki,R6 lampka sie nie swieci wogóle....jak dla mnie przereklamowany..... ;-) :roll:
_________________
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
 
 
yasio 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 153
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-25, 09:36   

no widzisz kolego a u mnie jakoś odwrotnie się stało a poza tym castrol 5w40 nie jest pełnym syntetykiem tylko jest z domieszką syntetyku wystarczy porównać etykiety polskiego castrola i niemieckiego ;-)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-10-25, 09:59   

cerbera napisał/a:
Ja powiem wprost,przestałem sie podniecać tym motulem i uważam to za nieporozumienie.

Ja jestem z tych co maja odmiennne zdanie. Po zmianie "innego" oleju na Motul-a zużycie oleju przez silnik znacznie u mnie się zmniejszyło i nie zaobserwowałem żadnych złych objawów takiej zmiany. Przed zmianą oleju na Motul-a nie były to jakieś duże dolewki, ale były, teraz na Motulu od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać wcale :-)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-25, 10:01   

Kupujmy markowe oleje w Niemczech to bedziemy mieli radość :mrgreen:
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-10-25, 10:02   

cerbera napisał/a:
motul to jakaś mega lipa lampka oleju swieci sie przez co najmniej 15km.

może to nie kwestia oleju tylko kondycji silnika (układu smarowania), wlałeś żadszy olej i w końcu pompa oleju podaje właściwe ciśnienie. Przy gęściejszym oleju -jakim jes Motul pompa oleju nie dawała rady.
 
 
yasio 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 153
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-25, 10:04   

śmigam na 10w40 i tylko producenta zmieniałem a "spalanie " oliwy zniknęło dlatego polecam ;-)
 
 
cerbera 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: kraków
Wysłany: 2012-10-25, 20:01   

sylwekr napisał/a:
cerbera napisał/a:
motul to jakaś mega lipa lampka oleju swieci sie przez co najmniej 15km.

może to nie kwestia oleju tylko kondycji silnika (układu smarowania), wlałeś żadszy olej i w końcu pompa oleju podaje właściwe ciśnienie. Przy gęściejszym oleju -jakim jes Motul pompa oleju nie dawała rady.


Niestety nie i jest to powszechnie znany problem motocyklistom...... jedni sie podniecaja inni narzekają ja jestem w tej drugiej grupie. Juz kiedys pisałem ze jestem zadowolony z castrola a w ostatnich 4 latach przerobilem 6 aut zanim kupiłem Złotą i różne oleje lałem od mobila1 do vavoline,bez szału. Ja jednak zostane przy tym co sprawdzone,rocznie kazdym autem jest robione ok 60.000kk.
_________________
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-25, 21:57   

Ja leję vavoline max life 10w40 od 2 lat i jest ok.
 
 
MARCIN S8 SDL 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 36
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 21
Skąd: mazowieckie/Siedlce
Wysłany: 2012-10-27, 12:30   

polecam castroll 0w30 albo 5w30
a idzie zima czym rzadszy tym lżej i pali i lepiej smaruje
ja zalewam i jest ok ubytku tyle co nic i cena 4L 120zł czyli 8L 240zł+filter z 30 pln
ale zależy jak sie silnik trzyma zeby nie ciekł :)
 
 
cheyen 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-11-05, 10:20   

Panowie jak to jest z tymi naszymi V-kami ? Bardzo wiele się naczytałem o wzmożonym ,,apetycie" tych jednostek na olej. Posiadam A4 2.4 V6, auto osobiście sprowadziłem do kraju 8 lat temu. Obecny przebieg, to 186.000 km. Od samego początku jeżdżę na Mobilu 5w40, wymieniany max co 15.000 km, i nigdy nie miałem potrzeby dolania nawet 100 ml. Drugi samochód, to S8 D2, przebieg 201.000 w moim posiadaniu niecały rok ( jeszcze niezarejestrowane ;-) ) ale zrobiłem ok 2500 km, i na wskaźniku brak jakiegokolwiek ubytku. Znajomy jest użytkownikiem S6 C5, jeździ na półsyntetyku 10w40 ( marki nie pamietam ) przebieg ok 200.000 km, jednak na przejechany 1000 km, jest zmuszony dolać od 0.5 do ok 1 l oliwki ( w zalezności od dynamiki jazdy ), z czego jest w sumie zadowolony, mówiąc że taka jest norma dla tych motorów. Przeglądajac net znalazłem w sumie same potwierdzenia na słuszność racji mojego kolegi, Nie chodzi mi o wychwalanie mobila 5w40, bo z pewnością są oleje o znacznie lepszych parametrach, ale raczej o obalenie mitu że wszystkie V-ki, są olejo-żercami ! W każdym razie nie moję, z czego jestem bardzo happy :-)
 
 
cerbera 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: kraków
Wysłany: 2012-11-08, 22:35   

cheyen napisał/a:
Panowie jak to jest z tymi naszymi V-kami ? Bardzo wiele się naczytałem o wzmożonym ,,apetycie" tych jednostek na olej. Posiadam A4 2.4 V6, auto osobiście sprowadziłem do kraju 8 lat temu. Obecny przebieg, to 186.000 km. Od samego początku jeżdżę na Mobilu 5w40, wymieniany max co 15.000 km, i nigdy nie miałem potrzeby dolania nawet 100 ml. Drugi samochód, to S8 D2, przebieg 201.000 w moim posiadaniu niecały rok ( jeszcze niezarejestrowane ;-) ) ale zrobiłem ok 2500 km, i na wskaźniku brak jakiegokolwiek ubytku. Znajomy jest użytkownikiem S6 C5, jeździ na półsyntetyku 10w40 ( marki nie pamietam ) przebieg ok 200.000 km, jednak na przejechany 1000 km, jest zmuszony dolać od 0.5 do ok 1 l oliwki ( w zalezności od dynamiki jazdy ), z czego jest w sumie zadowolony, mówiąc że taka jest norma dla tych motorów. Przeglądajac net znalazłem w sumie same potwierdzenia na słuszność racji mojego kolegi, Nie chodzi mi o wychwalanie mobila 5w40, bo z pewnością są oleje o znacznie lepszych parametrach, ale raczej o obalenie mitu że wszystkie V-ki, są olejo-żercami ! W każdym razie nie moję, z czego jestem bardzo happy :-)



Kolego ja w bmw 750il na kazde 1000kk dolewałem 0,5 castrola jak przeszedlem na mobila to 1l,to samo w trans am v8
_________________
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-11-09, 00:23   

Ja ponawiam temat oleju.. Aktualnie mam Mobil 1 0w40. Olej wymieniam co 10k km. Dzisiaj dolałem z ciekawości oleju ze względu na następną wymianę i weszło +/- 400ml. Mało spalił mi oleju ale może jest to spowodowane spokojnym stylem jazdy.. Do rzeczy:
za 8l oleju M1 - 370,4zł, Motul 5w40 8100 xcess- 343,46zł + filtr MANN 32zł albo KNECHT 60zł. Zostać przy sprawdzonym czy zaaplikować Motulka, bo patrząc po cenach różnica jest niewielka. Odnośnie filtra sporo osób poleca i montuje MANNa i chyba przy 2 raz się na niego skuszę.

//Edit:
Temat rozstrzygnięty. Zamówiony został Motul 8100 X-cess 5w40 + filtr MANN.
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2012-12-07, 18:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Druss 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 290
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 2012-11-09, 09:50   

Ja u siebie mam Castrol EDGE sport 0w30 i filtr Knecht - niemonitoruje ile wlewam ale po zmianie oleju juz ponad 3tys km zrobiłem (dziś czas na sprawdzenie poziomu oleju).

Ja za 12L oleju dałem 360zł ;-)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.