Autor |
Wiadomość |
belus
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 21 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-24, 14:08
|
|
|
JPTUNER napisał/a: | emdzej napisał/a: | Panowie poczytałem ten temat i chyba będzie OK jak zmienię olej Shella Hellix 10w40 na coś lepszego typu 5w50? Np. mobil 1? |
Z półsyntetyku tj 10w-40 (olej gęsty) nie przechodzi sie na oleje syntetyczne tj 5w-30, 5w-40 (olej rzadki).
Chyba ze co kilka setek km dolewka... |
Panowie jak to właściwie jest z tym przejściem? Wcześniej na forum czytałem, że można spokojnie przejść na syntetyk, teraz że nie.
Ja jeżdżę na mobilu 10w40, ale czytając różne fora chciałem spróbować zalać u siebie Motula (pozytywne opinie). I teraz się zastanawiam czy mogę. Ewentualnie czy zalać MOTUL 6100 SYNERGIE czy może 8100 X-CESS. |
_________________ belus |
|
|
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2012-10-24, 14:17
|
|
|
kolego ja mam ten 6100 MOTUL i spalanie oleju od wymiany do wymiany spala od maksimum do płowy stanu tak że polecam sprawdzony poprzednio lałem magnateca 10w40 i nie będę się :mrgreen: chwalić ile spalał ale dużo tego było |
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2012-10-25, 09:26
|
|
|
Ja powiem wprost,przestałem sie podniecać tym motulem i uważam to za nieporozumienie. Przykład motul w a8 4.2pb+lpg = spalanie oleju ok 0,5-1l na 1000km ,yamaha r6 2008r motul to jakaś mega lipa lampka oleju swieci sie przez co najmniej 15km. W jednym i drugim po wymianie na castrola problem znikł w obu przypadkach. A8 po wymianie(5w40) ok 3000km zero dolewki,R6 lampka sie nie swieci wogóle....jak dla mnie przereklamowany..... ;-) :roll: |
_________________ A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2012-10-25, 09:36
|
|
|
no widzisz kolego a u mnie jakoś odwrotnie się stało a poza tym castrol 5w40 nie jest pełnym syntetykiem tylko jest z domieszką syntetyku wystarczy porównać etykiety polskiego castrola i niemieckiego ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-10-25, 09:59
|
|
|
cerbera napisał/a: | Ja powiem wprost,przestałem sie podniecać tym motulem i uważam to za nieporozumienie. |
Ja jestem z tych co maja odmiennne zdanie. Po zmianie "innego" oleju na Motul-a zużycie oleju przez silnik znacznie u mnie się zmniejszyło i nie zaobserwowałem żadnych złych objawów takiej zmiany. Przed zmianą oleju na Motul-a nie były to jakieś duże dolewki, ale były, teraz na Motulu od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać wcale :-) |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-10-25, 10:01
|
|
|
Kupujmy markowe oleje w Niemczech to bedziemy mieli radość :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-10-25, 10:02
|
|
|
cerbera napisał/a: | motul to jakaś mega lipa lampka oleju swieci sie przez co najmniej 15km. |
może to nie kwestia oleju tylko kondycji silnika (układu smarowania), wlałeś żadszy olej i w końcu pompa oleju podaje właściwe ciśnienie. Przy gęściejszym oleju -jakim jes Motul pompa oleju nie dawała rady. |
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2012-10-25, 10:04
|
|
|
śmigam na 10w40 i tylko producenta zmieniałem a "spalanie " oliwy zniknęło dlatego polecam ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2012-10-25, 20:01
|
|
|
sylwekr napisał/a: | cerbera napisał/a: | motul to jakaś mega lipa lampka oleju swieci sie przez co najmniej 15km. |
może to nie kwestia oleju tylko kondycji silnika (układu smarowania), wlałeś żadszy olej i w końcu pompa oleju podaje właściwe ciśnienie. Przy gęściejszym oleju -jakim jes Motul pompa oleju nie dawała rady. |
Niestety nie i jest to powszechnie znany problem motocyklistom...... jedni sie podniecaja inni narzekają ja jestem w tej drugiej grupie. Juz kiedys pisałem ze jestem zadowolony z castrola a w ostatnich 4 latach przerobilem 6 aut zanim kupiłem Złotą i różne oleje lałem od mobila1 do vavoline,bez szału. Ja jednak zostane przy tym co sprawdzone,rocznie kazdym autem jest robione ok 60.000kk. |
_________________ A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-10-25, 21:57
|
|
|
Ja leję vavoline max life 10w40 od 2 lat i jest ok. |
|
|
|
|
|
|
|
MARCIN S8 SDL
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 36 Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 21 Skąd: mazowieckie/Siedlce
|
Wysłany: 2012-10-27, 12:30
|
|
|
polecam castroll 0w30 albo 5w30
a idzie zima czym rzadszy tym lżej i pali i lepiej smaruje
ja zalewam i jest ok ubytku tyle co nic i cena 4L 120zł czyli 8L 240zł+filter z 30 pln
ale zależy jak sie silnik trzyma zeby nie ciekł |
|
|
|
|
cheyen
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-11-05, 10:20
|
|
|
Panowie jak to jest z tymi naszymi V-kami ? Bardzo wiele się naczytałem o wzmożonym ,,apetycie" tych jednostek na olej. Posiadam A4 2.4 V6, auto osobiście sprowadziłem do kraju 8 lat temu. Obecny przebieg, to 186.000 km. Od samego początku jeżdżę na Mobilu 5w40, wymieniany max co 15.000 km, i nigdy nie miałem potrzeby dolania nawet 100 ml. Drugi samochód, to S8 D2, przebieg 201.000 w moim posiadaniu niecały rok ( jeszcze niezarejestrowane ;-) ) ale zrobiłem ok 2500 km, i na wskaźniku brak jakiegokolwiek ubytku. Znajomy jest użytkownikiem S6 C5, jeździ na półsyntetyku 10w40 ( marki nie pamietam ) przebieg ok 200.000 km, jednak na przejechany 1000 km, jest zmuszony dolać od 0.5 do ok 1 l oliwki ( w zalezności od dynamiki jazdy ), z czego jest w sumie zadowolony, mówiąc że taka jest norma dla tych motorów. Przeglądajac net znalazłem w sumie same potwierdzenia na słuszność racji mojego kolegi, Nie chodzi mi o wychwalanie mobila 5w40, bo z pewnością są oleje o znacznie lepszych parametrach, ale raczej o obalenie mitu że wszystkie V-ki, są olejo-żercami ! W każdym razie nie moję, z czego jestem bardzo happy :-) |
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2012-11-08, 22:35
|
|
|
cheyen napisał/a: | Panowie jak to jest z tymi naszymi V-kami ? Bardzo wiele się naczytałem o wzmożonym ,,apetycie" tych jednostek na olej. Posiadam A4 2.4 V6, auto osobiście sprowadziłem do kraju 8 lat temu. Obecny przebieg, to 186.000 km. Od samego początku jeżdżę na Mobilu 5w40, wymieniany max co 15.000 km, i nigdy nie miałem potrzeby dolania nawet 100 ml. Drugi samochód, to S8 D2, przebieg 201.000 w moim posiadaniu niecały rok ( jeszcze niezarejestrowane ;-) ) ale zrobiłem ok 2500 km, i na wskaźniku brak jakiegokolwiek ubytku. Znajomy jest użytkownikiem S6 C5, jeździ na półsyntetyku 10w40 ( marki nie pamietam ) przebieg ok 200.000 km, jednak na przejechany 1000 km, jest zmuszony dolać od 0.5 do ok 1 l oliwki ( w zalezności od dynamiki jazdy ), z czego jest w sumie zadowolony, mówiąc że taka jest norma dla tych motorów. Przeglądajac net znalazłem w sumie same potwierdzenia na słuszność racji mojego kolegi, Nie chodzi mi o wychwalanie mobila 5w40, bo z pewnością są oleje o znacznie lepszych parametrach, ale raczej o obalenie mitu że wszystkie V-ki, są olejo-żercami ! W każdym razie nie moję, z czego jestem bardzo happy :-) |
Kolego ja w bmw 750il na kazde 1000kk dolewałem 0,5 castrola jak przeszedlem na mobila to 1l,to samo w trans am v8 |
_________________ A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-11-09, 00:23
|
|
|
Ja ponawiam temat oleju.. Aktualnie mam Mobil 1 0w40. Olej wymieniam co 10k km. Dzisiaj dolałem z ciekawości oleju ze względu na następną wymianę i weszło +/- 400ml. Mało spalił mi oleju ale może jest to spowodowane spokojnym stylem jazdy.. Do rzeczy:
za 8l oleju M1 - 370,4zł, Motul 5w40 8100 xcess- 343,46zł + filtr MANN 32zł albo KNECHT 60zł. Zostać przy sprawdzonym czy zaaplikować Motulka, bo patrząc po cenach różnica jest niewielka. Odnośnie filtra sporo osób poleca i montuje MANNa i chyba przy 2 raz się na niego skuszę.
//Edit:
Temat rozstrzygnięty. Zamówiony został Motul 8100 X-cess 5w40 + filtr MANN. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2012-12-07, 18:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2012-11-09, 09:50
|
|
|
Ja u siebie mam Castrol EDGE sport 0w30 i filtr Knecht - niemonitoruje ile wlewam ale po zmianie oleju juz ponad 3tys km zrobiłem (dziś czas na sprawdzenie poziomu oleju).
Ja za 12L oleju dałem 360zł ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|