Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-06, 06:18
|
|
|
no tak na 10w40 w zimie nie zakręci
widać jak fajnie i fachowo opisane |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-06, 12:09
|
|
|
Biorę mobila 0w40, w cenie będzie filtr oleju w porównaniu do x-maxa. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-10-06, 12:32
|
|
|
pepi napisał/a: | no tak na 10w40 w zimie nie zakręci |
Autor artykułu tak nie napisał, to Twoja błędna nadinterpretacja. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-06, 13:43
|
|
|
przerysowanie
tak jak oni przerysowali prawie ten cały artykuł
Za parę lat pewnie wymyślą oleje które same będą biegały po motorze
Przepraszam ale wy za duże nadzieje pokładacie w olejach
w normalnych cywilnych autach nie katowanych to aż takiego znaczenia nie ma
ale jak to mówią kto bogatemu zabroni
Bo tak na prawdę nie ma dowodów na to że im lepszy olej tym ochrona silnika lepsza
mowa o syntetyku w normalnych warunkach pracy |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2014-10-07, 07:39
|
|
|
pepi napisał/a: | Przepraszam ale wy za duże nadzieje pokładacie w olejach
w normalnych cywilnych autach nie katowanych to aż takiego znaczenia nie ma
ale jak to mówią kto bogatemu zabroni |
No właśnie. Zastanówcie się kiedy te silniki były projektowane, a później produkowane i jakie wtedy były normy oleju. Przecież to już co najmniej pokolenie minęło. Dzisiejszy zwykły lotos czy orlen to i tak luxus na ówczesne normy. Czy olej wlewany 20 lat wstecz do v8 zmasakrował silnik. Śmiem twierdzić, że nie. A wy dzisiaj zastanawiacie się nad tym czy stosować "kosmiczną technologię" i wsłuchujecie się rano z lubością w grzechoczące napinacze. Też miałem przypadek, gdzie gość (według jego zdania) super dbał o samochód, tzn. umieścił naklejkę od motula pod maską ale czy tam był ten olej śmiem wątpić, ale stan techniczny był moim zdaniem opłakany. Bo jak wyjaśnić jeżdżenie bez ustawionej zbieżności, bo wszystkie połączenia metalowo-gumowe trzeba było wymienić albo nie działający ręczy - linka zblokowana, tłoczki zardzewiałe a klocki w proszku. Ale przekonywał mnie, że on dba o samochód przecież leje jeden z najlepszych i najdroższych olejów. |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-10-07, 10:01
|
|
|
to tak troche jak byś lał 91 oktanów dzisiaj bo taka tachnologia , auto ,silnik zaprojektowany by wytrzymał określoną ilość km a potem sie sypnął bo przecież jak serwisy i koncerny samochodowe mają zarabiać to tak jak zmiana oleju w skrzyni ... lepiej zmienić całą Aso stwierdza zamiast zadbać i wymienić filt +olej ale to były takie czasy , ktoś kogo nie stac na klocki hamulcowe ,pod maską słusznie może mieć tylko i wyłącznie naklejkę przykladowo motula i nic pozatym związanego z olejem i tu w 100 procentach sie zgadzam .....
olej nie uszczenia tylko smaruje lepiej lub gorzej w zależności od jego wlasciwości a zapewne parametry oleju silnikowego po takim czasie technologicznie się poprawiły |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-10-07, 10:13
|
|
|
Jest różnica w olejach... jest, jest.
Po pierwsze:
Ci którzy jeżdżą troszeczkę ostrzej, szybciej, dłużej z większym obciążeniem
silnika, to co nieco wiedza na ten temat. A jak manometr mierzący ciśnienie oleju
w silniku jest to i widać różnicę w olejach (poza wrażeniami słuchowymi).
Druga sprawa to czystość silnika w środku... osobna "bajka".
Trzecia sprawa, lepiej wymieniać częściej słabszej jakości olej niż dłużej jeździć
na dobrym oleju.
Czwarta sprawa... tematu modyfikatorów metalu nie będę poruszał bo będzie
burza... ale warto stosować. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-07, 12:54
|
|
|
Witam!
marekp750 napisał/a: | lepiej wymieniać częściej słabszej jakości olej niż dłużej jeździć
na dobrym oleju. | - to punkt widzenia warsztatu. Z punktu widzenia uzytkownika jak i ze wzgledu na parametry eksploatacyjne olej powinien byc dobrej jakosci i mozna na nim dlugo jezdzic przestrzegajac starych dobrych i sprawdzonych zasad.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-10-07, 13:27
|
|
|
Olej lepiej tańszy i częściej wymieniać niż lać porządny.
No Politechnice w Gliwicach za czasów studenckich, czytałem protokoły z badań olei różnych marek. Film olejowy nie istniał już po 5000km bez znaczenia jaka marka oleju. A coś takiego jak longlife to zwykły olej z jakimiś dodatkami, ale film olejowy jak w pozostałych. Z oleju robiła się tylko śliska woda i tyle, nie spełniały żadnych norm ani właściwości technicznych podawanych przez producenta.
Ja studiowałem na kierunku elektrycznym i "samochodówkę" miałem tylko 2 lata, ale na "laborkach" nie raz mi się "gały otwarły".
A co do modyfikatorów to faktycznie coś w tym jest, bo jako ciekawostkę dodam że sadza, substancje smolista, mocno poprawiają właściwości oleju, ale filmu olejowego nie odtwarzają |
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2014-10-07, 14:25
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Film olejowy nie istniał już po 5000km;) |
Dokładnie. Mam gdzieś ściągnięty artykuł naukowy z badań olejowych. Do 3 tys. "jako tako" trzyma parametry, do 5 tys. "leci na łeb na szyję", a po 5 tys. skokowo w dół (w zależności od warunków pracy). Jak znajdę podeślę linka. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-10-07, 14:47
|
|
|
to znajdz jak trzyma parametry LIQUI MOLY 0W40 SYNTHOIL ENERGY to jest full syntetyk nie technologia hydrocracku ....
co do parametrów to sprawdz dokładnie a raczej porównaj z innymi wiodacymi markami oraz tanimi olejami co co 2 tys km ma się niby wymieniać
olej co 10000 tys km zlewam i zalewam nowym , jak nie stać kogoś na olej to niech na rower przejdzie
no chyba że olej miedzy wymianami dolewa w takiej ilości że nie ma czego wymieniać poprostu wymiana na bieżąco nastepuje to rzeczywiście 15 w 50 byleby taniej i czekać agoni silnika bo przecież poco remontować silnik jak mozna na 2 miesiace kupić beczkę oleju prosto od producenta to wyjdzie z 8 pln za litr ;(
a tak na poważnie olej nawet long life najlepiej trzyma parametry do 10000 km mówimy tutaj o naprawdę dobrych olejach
pozdrawiam |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-07, 14:52
|
|
|
Witam!
Gabriel napisał/a: | Film olejowy nie istniał już po 5000km bez znaczenia jaka marka oleju. A coś takiego jak longlife to zwykły olej z jakimiś dodatkami, ale film olejowy jak w pozostałych. Z oleju robiła się tylko śliska woda i tyle, nie spełniały żadnych norm ani właściwości technicznych podawanych przez producenta. |
Niesamowita bzdura.Jestem ciekaw kto to "filmowal".Z tego wynika ze liczac srednia wymiane na 15 tys to 12 tys auta jezdza "bezfilmowo"?
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-07, 14:58
|
|
|
Jaka burza się rozpętała Gdyby mi motor chlał 1l/1000km to nie wracałbym do 0w40 bo obecnie wychodzi coś koło 1l ale na 15t km więc nich ma co żałować 25zł w cenie między droższym a tańszym.. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-07, 15:18
|
|
|
nie prawda bo do audi się co raz dolewa świeży olej wiaderkami
to ma poprawione parametry |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-07, 16:43
|
|
|
Ja mam LM 5W40 juz od 30tyś i na nastepne tez taki wejdzie. Dolewałem ok pół litra na 1000km ale miałem wycieki więc wymiany robiłem dopiero po 15tyś gdyż wzrokowo olej po 10tyś był nadal swieży przez te dolewki. Teraz jak bedą zlikwidowane wycieki to sie okaże co i jak |
|
|
|
|
|