Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-25, 11:23
|
|
|
Proszę trzymać się tematu. Każdy kolejny post nie związany z tematem zostanie usunięty. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-10-26, 17:33
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | Dla osób zainteresowanych zalewaniem silnika najlepszym jakościowo olejem polecam również przy wymianie płukankę LM tylko nie lać wszystkiego przez korek tylko pół na pół pół przez korek pół przez bagnet.. |
W przypadku swego auta też korzystam z płukanki LM, ale dlaczego proponujesz wlać połowę przez bagnet? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-26, 19:06
|
|
|
Witam!
pebo napisał/a: | W przypadku swego auta też korzystam z płukanki LM | Zastanawialem sie kiedys nad tym ale nie bardzo wiedzialem jak to "ugryzc".Mozesz opisac stosowana przez siebie procedure?
Stefan. |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-10-27, 17:55
|
|
|
No nareszcie ktoś kto normalnie myśli ....
Panowie po pierwsze jak to ugryźć:
Po pierwsze sprawdzamy ile mamy oleju w silniku jezeli mamy za dużo nalezy upuścić lub odessać specjalnym ssakiem zależy kto czym dysponuje
no więc rozgrzany silnik
wolne obroty
najlepiej robić to na chodzie ale można zgasić silnik na mpment wlania
wlewamy pod korek jedną puszke albo połowę dużej
wlewamy drugą w rurkę od bagnetu
motyw ten po to by nie tylko oczyścił góre ale także i dół silnika
pamiętajmy nie wlewamy 4litrów płukanki tylko jedna większa albo 2 małe puszeczki jezeli wlejemy górą to większość tam pozostanie jezeli podzielimy na dwie czesci i tak zalejemy jak mówie to równomiernie wypłuczemy silnik
pracę na postoju zostawiamy na 10 minut i po zgaszeniu silnika natychmiast zlewamy
Dlaczego nie dłużej ? bo ten syf zacznie zapychać filter i zawalony olej zacznie krązyć po silniku (rozumiem że każdy wie w jaki sposób) a my chcemy się go pozbyć właśnie i nie gazować na płukance ! wiem ze to logiczne ale może nie dla wszystkich
plukanka nie uczyni cudów i odrazu nie będzie mega czysto ale bardzo dużo syfu wypłynie czarnego jak smoła stosuje LM przy każdej wymianie oleju
mam klopot z netem |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-27, 19:24
|
|
|
Witam!
dracus6662 napisał/a: | nie wlewamy 4litrów płukanki tylko jedna większa albo 2 małe puszeczki jezeli wlejemy górą to większość tam pozostanie | czy to znaczy ze ja wlewam 8 l oleju przez korek to tylko glowice smaruje?
Druga sprawa to czas.Jesli w ciagu 10 min jest to w stanie tyle rozpuscic to jest powod do obaw.Reszta ktora zostanie w kanalach na kolejne kilkanascie minut moze niezlej szkody w silniku narobic.
Podsumowujac to BARDZO RYZYKOWNA operacja.
Stefan. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-27, 19:24
|
|
|
Nie lepiej używać oleju który doskonale płucze ?
Bo to bym porównał z wymianą oleju w asb
dynamiczna i statyczna
Są olej na rynku które bardzo dobrze myją i robią to powoli
nie tak drastycznie jak w przypadku wyżej .
To może wystarczy wlać dobry olej ? |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-10-28, 06:06
|
|
|
wracająć do meritum sprawy każdy olej zawiera środki myjące nawet i ten mineralny tylko wiadomo jakość =cena
dlatego też gorąco polecam olej LM 0w40
płukankę LM do silnika stosuję od wielu lat i nie zaszkodziła nigdy stosuje przy każdej wymianie oleju i nawet przy wysoko jakościowo gatunkowym oleju który zawiera dużą ilośc składników czyszczących brud jakiś w silniku pozostaje i pomimo że olej zmieniam co 10000 km tak dokładnie co tyle i niejest koloru ciemno brunatnego wpadającego w czerń to po zastosowaniu płukanki zlewa sie czarny olej
płukanka nie jest lekiem na całe zło i nie jest proagresywna typu chlor <jezu> odrazu nie zrobi silnika idealnie czystym wolnym od brudu
śmiało mogę ją polecić z czystym sumieniem
ps wlewając podczas pracy silnika płulkankę przez korek jak uważacie ile jej dostanie się do częsci korbowej silnika?? 100 procent 50 procent czy 30 procent , oczywiście to co póżniej spłynie to znajdzie się na dole ale to już będzie olej brudny zmieszany z płukanka która już górę poczyściła troszkę
Oczywiście jest to bardzo ale to bardzo ryzykowna operacja jeżeli tak jak poniektórzy stosują do silnika olej rzepakowy |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-28, 06:13
|
|
|
ja nie płukam i mam silniki czyste w środku
Jak widać dobry olej nie jest drogi . |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-10-28, 06:34
|
|
|
z olejem tak jak z proszkiem jak Stefan trafnie powiedział jeden pierze a drugi zmywa plamy
każdy leje olej na jaki go stać i tego sie trzymajmy
Polecam lać najlepszy gatunkowo olej nie minerał , nie rzeapk, słonecznik itp , to że auto ma 2xxxxxxxxx nie znaczy ze należy lać jakieś błotko za 8pln no chyba ze to auto firmowe i mamy to gdzieś na czym jeździ ... ale ja takiego podejścia to samochodu nie mam i zawsze staram się dawać do auta to co gatunkowo oraz jakościowo najlepsze <hura>
napisałem wcześniej że nawet najgorze oleje zawierają jakieś sladowe ilości składników myjących a nawet najlepszy olej na rynku nie uchroni właściciela przed jego własną głupotą jeżeli będzie przeciągal terminy wymiany niestety <lipa> |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-10-28, 12:18
|
|
|
A mnie się wydaje że lepiej częściej wymieniać olej niż jakieś płukanki urządzać.
Nigdy nie płukałem silnika w żadnym aucie i jeżdżą zachowując swoją moc.
Ja mam auto do użytku codziennego a nie jako hobby, więc dbam o nie, ale bez pedanterii.
To tak jak ludzie kombinują z olejami, jaki wlać aby mniej spalało oleju. Mnie spalał i wymieniłem uszczelniacze i pierścienie i nie dolewam już nic. A te wszystkie kombinatorstwa to strata czasu i pieniędzy, lepiej naprawić auto. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-28, 13:39
|
|
|
Gabriel napisał/a: | A mnie się wydaje że lepiej częściej wymieniać olej niż jakieś płukanki urządzać.
Nigdy nie płukałem silnika w żadnym aucie i jeżdżą zachowując swoją moc.
Ja mam auto do użytku codziennego a nie jako hobby, więc dbam o nie, ale bez pedanterii.
To tak jak ludzie kombinują z olejami, jaki wlać aby mniej spalało oleju. Mnie spalał i wymieniłem uszczelniacze i pierścienie i nie dolewam już nic. A te wszystkie kombinatorstwa to strata czasu i pieniędzy, lepiej naprawić auto. |
Świete słowa. Lepiej czesciej zmieniać niz cudować. |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-10-28, 15:11
|
|
|
Zwłaszcza że człowiek myśli ze kupił jakiś mega fajny olej, za duże pieniądze a się okazuje, ze podróbka w drogim opakowaniu. A przecież kupował w sklepie a nie na bazarze.
Lepiej tani co 5000km wymienić niż jakiś 3 razy droższy i co 15000km. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-28, 15:13
|
|
|
Gabriel napisał/a: | A mnie się wydaje że lepiej częściej wymieniać olej niż jakieś płukanki urządzać. |
Tu się zgodzę w 100%, jeśli nie dopuścisz do stanu kiedy olej robi się czarny jak smoła to i przypalania i syfu nie będzie.
Wiele też zależy od tego jakie odcinki i w jakich warunkach auto jest eksploatowane.
Jeśli są to krótkie dystanse to zawsze jest lepiej skrócić interwał wymiany oleju. Zwłaszcza teraz w warunkach zimowych gdzie silnik nie jest dogrzany w 100%
Ale jak to mówią że każdy zrobi jak uważa. I nawet czasami choć by człowiek stanął na głowie to i tak nie przekona drugiego. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-10-28, 15:28
|
|
|
fakt jeden w PL jest wiele ale to wiele podróbek i też wiele nierzetelnych etykiet na olejach typu full a jest to technologia hydro a nie full ,
olej co 10000 km jest wymieniany u mnie sumiennie plus plukanka ciekawe ilu z was wymienia olej co 5000 predzej zgodzę się ze niektórzy przy 5000km mają pełną wymiane zrobioną bo silniczek pije <niewiem> to rozumiem olej kupuje osobiście w duisburgu od certyfikowanego dystrybutora LM nie na EBAY czy alledrogo
i dalej podtrzymam zdanie lać najlepszy gatunkowo olej nie szit no chyba że tyle trzeba dolewać to rozumiem ....
Ja osobiscie płukankę leje co wymiane oleju (10000) i żadne abra kadabra się nie dzieje ale nikogo nie zmuszam do jej użycia a koszt jest nieduży około 21e i oszczędności na oleju zupełnie ale to zupełnie nie rozumie <niewiem>
<niewiem> każdy szuka oszczędności ale na oleju?? <lipa> |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-28, 18:19
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Lepiej tani co 5000km wymienić niż jakiś 3 razy droższy i co 15000km. |
15tyś to jeszcze dla dobrego oleju ujdzie ale modne są ostatnio te LL i wszędzie w DE wmawiają ludziom herezje. Tak samo jak z silnikami FSI i nagarem który piorunująco szybko zrobi się od syfiastego paliwa typu E10 czy E5 ale to juz inny temat. |
|
|
|
|
|