Autor |
Wiadomość |
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-10-28, 19:31
|
|
|
Tak jak wcześniej pisałem o teście olei na Politechnice Śląskiej, to LL od standardowych olei nie różniły się niczym. Ale LM wśród nich nie było a szkoda, bo to faktycznie syntetyczny olej i chętnie bym poczytał jak wyszedł w teście. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-28, 19:33
|
|
|
Bo LL jest tylko po to by syfił silniki jak straci własciwości po 10tyś. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-10-28, 19:41
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Ale LM wśród nich nie było a szkoda, bo to faktycznie syntetyczny olej |
Dlatego że ten olej nie jest sprzedawany w PL niestety a szkoda chodzi o 0W40 synthoil energy |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-10-28, 22:03
|
|
|
Ja przed wymianą w BFM wlewałem 2 opakowania płukanki LM i to jest raczej taka zalecana ilość na taką objętość oleju no i układ V, w którym ma ten olej gdzie krążyć. Przed wlaniem oczywiście silnik rozgrzany, strzykawką odsysałem olej i wlewałem preparat górą. Później praca silnika przez czas podany na opakowaniu na wolnych obrotach i co jakiś czas lekkie wkręcenie na 2-2,5 tys. W ten sposób raczej olej kilkakrotnie okrąży silnik i wypłucze co ma wypłukać. A dalej to już upuszczanie dołem korkiem spustowym. Nie zdarzyło mi się, aby leciał czarny olej, zawsze był lekko przeźroczysty, no ale ja robię małe przebiegi i mam nalatane dopiero 102 tysie. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-29, 06:35
|
|
|
mi po wymianie nawet nie leci czarny
tylko zabarwiony na brunatno |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-29, 09:10
|
|
|
Mi tak samo ciekawe jak bedzie teraz gdy się kilku wycieków pozbywam |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-10-29, 16:59
|
|
|
bardzo dużo latam autem v-max zdarza sie nie jednokrotnie , o korkach w amstrdamie nie wspomne i za każdym razem olej przy zlaniu po użyciu płukanki zawsze ma kolor raczej brązowy nie złoty niestety ale wykorzystuje auto w pełnym zakresie mocy rzadko 2 pas 90% autobany pierwszy pas według mnie exploatacja silnika ma sie również tak samo w stosunku do oleju bynajmniej mi tak się wydaje w ojcowej a6 olej raz na rok zmieniany i kolorek jakby był wlany miesiąc temu ale wiadomo jak prowadzi emeryt i to nie zaczęsto jeździ częsciej to z garazu polerka auta do sklepu polerka i garaz |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
hellracer
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: zależy jak leży
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 20 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-10-29, 22:06
|
|
|
Podzielę się swoim doświadczeniem z byłej D2 00r.
Kupiłem z przebiegiem 270 tys.
Od początku lałem tylko 5W40 Motula Xcess + przed każdą wymianą płukanka Motul Engine Clean.
Sprzedałem auto z przebiegiem 335 tys km, auto wymagało ok 1L dolewki na 15 tys km.
Silnik był w bardzo dobrej kondycji. |
_________________ www.bicyklon.pl
www.fparts.pl
www.tuningowy.na.allegro.pl |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-10-30, 06:59
|
|
|
tylko zdajesz sprawę że olej to nie wszystko
bo też jest ważny olej w głowie kierowcy
Odpowiednie traktowanie też ma bardzo duży wpływ |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-10-30, 22:55
|
|
|
pepi napisał/a: | bo też jest ważny olej w głowie kierowcy |
Ładnie napisane - to podstawa. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-11-07, 07:59
|
|
|
niektórzy używają a8 na niedziele ja używam do pracy , jak miałbym jeździć 90/h to kupiłbym seicento, a jak miałbym się bać że auto się rozleci jak bede jeździł szybciej to takiego złomu bym nie trzymał .... no chyba że jest sie koneserem ,
Jezeli nie stać kogoś na dobry olej bo dużo do v8 trzeba zalać to niech zalewa rzepakowy , ponoć można |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-11-07, 16:15
|
|
|
Jak widać ten rzepakowy to ty masz w głowie |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-11-07, 16:57
|
|
|
no dzięki tobie wciąż nie mogę przestać myśleć o twojej poradzie
pepi [quote] nalej rzepakowego...[quote]
pozdrawiam i nalej sobie lepiej czegoś modrzejszego do głowy, jak to powiedział jeden z forumowiczów o tobie cytuję: " mędrczyku forumowy "
nie miałeś żadnego doświadczenia z tym olejem ...
dla większości właścicieli A8 (czytaj jeżdżących A8) używających auta częsciej niż raz w niedziele i nie bojących się rozwinąć większych prędkości bez obaw że auto się rozkraczy polecam z czystym sumieniem olej LM 0w40 synthoil energy jest to olej sprawdzony którego używam od lat
dla reszty kolega powyżej dał już poradę
pozdrawiam |
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-11-19, 10:17
|
|
|
zalany motul 10w40 6100 od chlopakow z Pro Choice. Musialem chyba mieć wcześniej jakieś bloto zalane bo tłukł sie jak głupi po odpaleniu, teraz jest sekunda dwie i dużo dużo dużo ciszej gdy zimniutki.
reszte ocenimy za parę tysięcy km czyli przy moim tempie pewnie za dobrych kilka miesięcy |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2014-11-19, 21:15
|
|
|
no jest to możliwe sam przerabialem dawno temu i wiem że zły olej przy rozruchu zimnego silnika zwłaszcza to ;( |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|