Autor |
Wiadomość |
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-03-10, 21:31
|
|
|
Dzięki Panowie za 28stron o oleju,
przeczytałem i zdecydowałem,
LM Synthoil High Tech 5W-40 |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-03-15, 14:36
|
|
|
A co powiecie o oleju Valvoline SYN POWER TM, 5W-30 FULL Syntetic do mojego S8 D2 preFL? Olej spełnia normy 502.00/505.00. Czy to odpowiedni olej i czy będę zadowolony (do tej pory miałem olej TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 z kupiony na alledrogo)? Kupiłem go w promocji w Holandii po 4,5 Euro za litr w banieczkach 1 litrowych
http://www.fotosik.pl/pok...7d0ff588b8.html |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-03-18, 03:54
|
|
|
Nikt nie podpowie co z tym Valvoline o którym pisałem wyżej? |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-03-18, 06:44
|
|
|
Jak oryginał i pewne źródło to też będzie dobry.
Ale ja tez używam LM 5W40 Synthoil :-) |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-03-18, 13:03
|
|
|
Chodzi mi dokładnie o to że olej spełnia normę VW 502.00/505.00
A do naszych S8 jakie parametry musi spełniać? Czy powyższe są ok? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-03-18, 13:16
|
|
|
501.01 i 505.00.
502.00 olej odpowiadający normie 501.01 i 500.00. Zalecany jest gdy auto pracuje często pod obciążeniem np. w gorących strefach klimatycznych, jazda w górach albo gdzy często się targa przyczepkę lub kemping.
Powyższe info jest z instrukcji obsługi.
Do siebie leję VW 502.00/505.00 i jest OK. Zwracaj na to aby olej nie był z naszej rozlewni. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-03-18, 14:26
|
|
|
lesdud, Ja zalewam valvoline ale czerwony max life 5W30. Zmieniłem 2lata temu z Mobil 1 Peak Life 5W-50 silnik jest suchy rzadko gdzie jest zapocony i mniej bierze bo ok 300ml/1000km. a nie 600ml jak wcześniej.
Zresztą każde swoje auto przestawiam na Valvoline. |
_________________
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-03-18, 15:01
|
|
|
Ok dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieję, że u mnie po przesiadce na ten Valvoline o którym pisałem też apetyt na olej się zmniejszy, bo to jednak full syntetyk a nie jak do tej pory Total Quartz w technologii syntetycznej po 65zł z alledrogo.
Valvoline który kupiłem jest z rozlewni w Rotterdamie-NL, więc wieżę, że nie bedzie taki jak z PL |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-03-18, 15:19
|
|
|
lesdud, też kiedyś kupiłem valvoline i porównałem kolorystycznie i niestety inne odcienie. Nie wiadomo co w PL jest wlewane. Co najlepsze to odkręciłem korek z butelki tej co kupiłem w PL bez zerwania koronki
Oryginalny olej ma taki ciemniejszy odcień. |
_________________
|
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-03-18, 16:37
|
|
|
ja zalalem w listopadzie motul 8100 synergy 10w40 bierze nie wiecej jak 200ml na 1000km
wczesniej byl jakis syfiasty magnatec to byla tragedia.
polecam zakupy w Pro Choice |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-18, 22:07
|
|
|
Panowie i Panie, proponuje raz spróbować oleje z seri sportowej 10W60 np castrola, shella czy liqui molly.......jego stabilność i odporność na wysokie temperatury jest okupiona delikatnie wiekszym spalaniem paliwa ale znika problem dolewania oleju. Sprawdzone organoleptycznie na dwóch A8 i jednej S8. Pozdrawiam i zyczę radosci z użytkowania |
|
|
|
|
MartiniNBR
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 16 Mar 2015 Posty: 28 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 2015-03-18, 22:38
|
|
|
A ja wlałem Elfa 10w40- 8L plus filtr to koszt 146ZŁ po rabacie. Wydaje się ok |
|
|
|
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-08-24, 13:37
|
|
|
Panowie i znowu wraca temat zmiany oleju obecnie motul 10w40 skutecznie ograniczyl pobor oleju po syfiastym magnatecu i zlego slowa nie powiem na motula, ale zdecydowalem przejsc na 0w40.
teraz pytanko , czytnalem caly temat znowu ale malo info jest o SHELL HELIX ULTRA 0W40 ktos moze cos powiedziec ? wyglada zachecajaco i ma dobre parametry. |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-08-24, 15:27
|
|
|
Nie kombinuj, zalej 5w40 z resztą taki jest zalecany. Wcześniej lałem:
- mobil 0w40
- motul xcess 5w40
- motul xcess 5w40
- mobil 0w40
Obecnie shell ultra 5w40 i różnica jaką widzę teraz przez pryzmat czasu to cena |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-08-24, 16:01
|
|
|
nie rozumiem Krzychu wczym ten 5w40 ma byc lepszy od 0w40 np w zimie. Albo 0w40 mobila od 0w40 shella .
Chodzi mi bardziej o info czy ktos z shellem mial doczynienia w tej specyfikacji. Jezdzilem na shellu 10w40 i byl naprawde w pytke, ale nie chce juz 10w40 na zime.
"Obecnie shell ultra 5w40 i różnica jaką widzę teraz przez pryzmat czasu to cena "
akurat roznice cenowe sa rzadne.
shell helix ultra 0w40 stoi 25zl za litre wiec nie jest ani drozszy ani tanszy od 5w30 itd..bynajmniej roznice sa male.
http://allegro.pl/shell-h...5510082348.html
wiadomo to nie lm 0w40 ... |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|