Autor |
Wiadomość |
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-08-24, 16:37
|
|
|
JIMM napisał/a: | Panowie i Panie, proponuje raz spróbować oleje z seri sportowej 10W60 np castrola, shella czy liqui molly.......jego stabilność i odporność na wysokie temperatury jest okupiona delikatnie wiekszym spalaniem paliwa ale znika problem dolewania oleju. Sprawdzone organoleptycznie na dwóch A8 i jednej S8. Pozdrawiam i zyczę radosci z użytkowania |
Za to silnik tak dostaje po dupie jak masz dużo zimnych startów że szkoda w ogóle gadać.
10 w 60. To oleje na tor do upalania a nie do codziennego użytkowania. Nie wspominając już jaka z tego jest galaretka w zimię.
Obczaj sobie lepkość takiego oleju w niskich temp, porównaj z jakimś markowym 0w40/5w40 o wysokim hths które równie dobrze sobie radzą w wysokich temp |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-08-24, 17:37
|
|
|
jak lac to najlepiej 0w40 LM Parametry sa swietne i jest to olej w pełni syntetyczny inne oleje typu valvo shell itd wypadaja blado w porównaniu z LM osobiscie jezdze od lat na LM 0W40 i polecam z doswiadczenia nie z palca |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-08-24, 18:42
|
|
|
Ja akurat wlałem LM ale 5W40 wcześniej jak miałem S3 jeździłem na Valvo 0w40 i złego słowa nie powiem, i tak samo uważam ze do A8 by był jak najbardziej na miejscu. Ale poszedłem w LM |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-08-24, 19:17
|
|
|
Stillbadboy, nie wiedziałem, że shell 0w40 a 5w40 rożni się kosmetycznie cenowo..
Możesz popróbować, ja już pobawiłem się trochę w te ostatnie zimy i różnicy nie widzę jakiejś super kolosalnej. Może to przez webasto, bo od parady tego nie wożę <jezyk> Na poprzednich olejach między wymianami nie dolałem nic, za wyjątkiem pierwszego razu, było to na mobilu a potem się uspokoiło. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-08-24, 19:46
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Stillbadboy, nie wiedziałem, że shell 0w40 a 5w40 rożni się kosmetycznie cenowo..
Możesz popróbować, ja już pobawiłem się trochę w te ostatnie zimy i różnicy nie widzę jakiejś super kolosalnej. Może to przez webasto, bo od parady tego nie wożę <jezyk> Na poprzednich olejach między wymianami nie dolałem nic, za wyjątkiem pierwszego razu, było to na mobilu a potem się uspokoiło. |
Krzysiek nie no wiesz o co mi chodzi psiales ze jedynie w cenie odczules dlatego pytam;)bo sam chce dokonac optymalnego wyboru.
lm 0w40 napewno jest wporzo ale nie wiem na czym polega wnim tak drastyczna roznica bo porownywalem go, orlen platinium 0w40 o ktorym tez tu ktos pisal wczesniej no i shell ultra 0w40 wszystkie maja zblizone temp plyniecia czy jak to sie tam pisze no ale nie siedze w chemii dlatego nie wyrokuje. Bynajmniej cena razy dwa za 0w40 LM vs shell, motul orlen jest zastanawiajaca.
Ciekawie tez ktos pisal ze nie ma sensu stosowac kosmicznych technologi do 20latkow i lepiej zmienic 2razy shella co 5tys niz raz lm co 10tys. Oczywiscie to tez temat rzeka, i ile uzytkownikow tyle opinii
Bardziej chodzi mi o to czy ktos ma dluzsze doswiadczenia z Shellem, duzo dobrych opinii tez czytalem o totalu... wybor olbrzymi wiec czemu nie probowac i nie porownywac?
W porpzednim aucie lalem tylko valvo synpower 5w30 (tojka 2.4 16v ) i byl rewelka tyle ze odczuwalnie glosniej silnik na nim pracowal no ale to ogolna opinia o olejach valvo. |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-24, 22:06
|
|
|
Shell to bardzo niedoceniany olej. Cechuje się dobrą cena i jakością. Sam uzywam juz drugi raz 5W40 i jest spoko.
Poszedłem za rada Michała i kilku jeszcze użytkowników. U mnie ABZ ma obecnie okres rozszczelnienia i ponownie musze się zajac krzywą chyba miską. Wtedy dopiero skończy sie dolewanie Ale juz obecnie nie ma nawet pól litra na 1000km z tym wyciekiem. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-08-25, 04:18
|
|
|
stillbadboy napisał/a: | krzychu22.p1i napisał/a: | Stillbadboy, nie wiedziałem, że shell 0w40 a 5w40 rożni się kosmetycznie cenowo..
Możesz popróbować, ja już pobawiłem się trochę w te ostatnie zimy i różnicy nie widzę jakiejś super kolosalnej. Może to przez webasto, bo od parady tego nie wożę <jezyk> Na poprzednich olejach między wymianami nie dolałem nic, za wyjątkiem pierwszego razu, było to na mobilu a potem się uspokoiło. |
Krzysiek nie no wiesz o co mi chodzi psiales ze jedynie w cenie odczules dlatego pytam;)bo sam chce dokonac optymalnego wyboru.
lm 0w40 napewno jest wporzo ale nie wiem na czym polega wnim tak drastyczna roznica bo porownywalem go, orlen platinium 0w40 o ktorym tez tu ktos pisal wczesniej no i shell ultra 0w40 wszystkie maja zblizone temp plyniecia czy jak to sie tam pisze no ale nie siedze w chemii dlatego nie wyrokuje. Bynajmniej cena razy dwa za 0w40 LM vs shell, motul orlen jest zastanawiajaca.
Ciekawie tez ktos pisal ze nie ma sensu stosowac kosmicznych technologi do 20latkow i lepiej zmienic 2razy shella co 5tys niz raz lm co 10tys. Oczywiscie to tez temat rzeka, i ile uzytkownikow tyle opinii
Bardziej chodzi mi o to czy ktos ma dluzsze doswiadczenia z Shellem, duzo dobrych opinii tez czytalem o totalu... wybor olbrzymi wiec czemu nie probowac i nie porownywac?
W porpzednim aucie lalem tylko valvo synpower 5w30 (tojka 2.4 16v ) i byl rewelka tyle ze odczuwalnie glosniej silnik na nim pracowal no ale to ogolna opinia o olejach valvo. |
Jakość i brak podróbek to własnie winduje cene kto podrobi drogi olej i wypusci z a1/3 ceny?? odrazu nikt nie wezmie
druga sprawa jakosc jest nieporównywalna i popioły .... wystarczy spojrzec na etykiete
dodatkowo jest to w pełnisyntetyczny olej a nie pseudosyntetyk |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-08-25, 05:49
|
|
|
nie podrabiają tylko olei które są mało znane i tanie a tak to wy nie wiecie co lejecie |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-08-25, 07:14
|
|
|
Wszystko zalezy od tego z jakiego źródła lejesz olej pepi. Ja biorę olej od bezpośredniego importera z niemiec. Nawet nalepki są po szwabsku. Jestem pewien źródła i przy okazji mam wyjątkowo dobrą cenę. Zdecydowałem sie na mobila 5w50 z racji tego że lubię mocniej pocisnąć a zimą nie znęcam się na zimnym silniku nigdy (dlatego nie bralem 0w40). Przy lejących się uszczelkach pod głowicami, wyrobionymi prowadnicami wydechowymi i uszczelniaczami zaworow twardymi jak kamienie ubywalo mi pol litra na 1000 (tylko w trasie gdzie odcinka byla bardzo często a jak nie byla to i tak obrotek powyzej 4k rpm prawie caly czas). W miescie nie bral prawie wcale (spokojna jazda). |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-08-25, 08:31
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | stillbadboy napisał/a: | krzychu22.p1i napisał/a: | Stillbadboy, nie wiedziałem, że shell 0w40 a 5w40 rożni się kosmetycznie cenowo..
Możesz popróbować, ja już pobawiłem się trochę w te ostatnie zimy i różnicy nie widzę jakiejś super kolosalnej. Może to przez webasto, bo od parady tego nie wożę <jezyk> Na poprzednich olejach między wymianami nie dolałem nic, za wyjątkiem pierwszego razu, było to na mobilu a potem się uspokoiło. |
Krzysiek nie no wiesz o co mi chodzi psiales ze jedynie w cenie odczules dlatego pytam;)bo sam chce dokonac optymalnego wyboru.
lm 0w40 napewno jest wporzo ale nie wiem na czym polega wnim tak drastyczna roznica bo porownywalem go, orlen platinium 0w40 o ktorym tez tu ktos pisal wczesniej no i shell ultra 0w40 wszystkie maja zblizone temp plyniecia czy jak to sie tam pisze no ale nie siedze w chemii dlatego nie wyrokuje. Bynajmniej cena razy dwa za 0w40 LM vs shell, motul orlen jest zastanawiajaca.
Ciekawie tez ktos pisal ze nie ma sensu stosowac kosmicznych technologi do 20latkow i lepiej zmienic 2razy shella co 5tys niz raz lm co 10tys. Oczywiscie to tez temat rzeka, i ile uzytkownikow tyle opinii
Bardziej chodzi mi o to czy ktos ma dluzsze doswiadczenia z Shellem, duzo dobrych opinii tez czytalem o totalu... wybor olbrzymi wiec czemu nie probowac i nie porownywac?
W porpzednim aucie lalem tylko valvo synpower 5w30 (tojka 2.4 16v ) i byl rewelka tyle ze odczuwalnie glosniej silnik na nim pracowal no ale to ogolna opinia o olejach valvo. |
Jakość i brak podróbek to własnie winduje cene kto podrobi drogi olej i wypusci z a1/3 ceny?? odrazu nikt nie wezmie
druga sprawa jakosc jest nieporównywalna i popioły .... wystarczy spojrzec na etykiete
dodatkowo jest to w pełnisyntetyczny olej a nie pseudosyntetyk |
Dracus sugerowalem sie twoimi radami przy wyborze 0w40 ale nie popadajmyw paranoje, motul tez tani nie jest a podrobek od fixa. pozatym na podrobce drogiego przebitka lepsza , co do etykiet te tez mozna wydrukowac i spreparowac jak sie chce takze podchodze do tego wszystkiego z zimna krwia i racjonalnym mysleniem. Z naszych dywagacji wychodzi ze w Polsce wszystkie oleje są be, nawet te od oficjalnego dystrybutora i najlepiej jechac po oleum do Berlina
w podrobkach bardziej chyba o popyt chodzi, lepiej podrobic castrola ktory zejdzie na pniu, niz lm ktory sprzedaje sie niszowo,
teraz sie tak zastanawiam jaka bedzie roznica miedzy 5w30 5w40 a 0w40. |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2015-08-26, 16:54
|
|
|
roznice masz w W 30 a W 40 oraz w 5 a 0
osobiscie brałbym 0w40 ze względu na zachowaną równowage czyli
o wiele lżejszy rozruch w chłodne dni co przy dieslu powinno byc dodatkowym atutem oraz 40 bo0 trzyma parametry w wysokich temp i jest o wiele lzejsza kosystencja niz 5w30 czy tez 5w40 , co zatym idzie owiele lepiej chroni silnik i turbo rzecz jasna |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-08-27, 08:53
|
|
|
dzieki Dracus, wezme 0w40 zwlaszczcza ze auto stoi w zimie pod chmurka 80% czasu
Apo no tak mi wlasnie sie gdzies obilo o ucho ze polecales mi kiedys shella |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-27, 09:18
|
|
|
No latam na shellu. Gdyby nie wycieki mógł bym mieć nawet z cząstkami złota olej ale teraz to była by strata kasy. Shell ma dobre zachowanie w moim silniku. |
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-08-27, 10:14
|
|
|
no i shella bjere! |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
dareka6
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptroinic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 45 Skąd: WR
|
Wysłany: 2016-02-16, 12:12
|
|
|
Witam, panowie jaki olej wlać u mnie do A8 D2 4.2 2001 z LPG, teraz jeździ na 10W60... I nie wiem czy ktoś zalał by zmniejszyć zurzycie oleju czy co? Totalnie nie wiem co zalać, do tego czasem przy odpalaniu na zimnym słychać jakby panewki ok 3 sekund lub napinacz zmiennych faz rozrządu. Juz sam nie wiem, poradzcie coś |
_________________ Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW |
|
|
|
|
|