Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-08-29, 23:34
|
|
|
123mielony napisał/a: | Panowie byłem dzisiaj w sklepie pytałem o olej 0W40 i koleś w jednym sklepie mi powiedział że 0W i 5W to mie ma różnicy,a w drugim sklepie że jak miałem zalany 5W50 to żebym nie zmieniał na 0W40 bo może brać olej.Co Wy na to? |
no widzę że cię to ruszyło i dobrze, czyli chyba już sobie sam odpowiedziałeś?
jeśli nie to zapytaj tego "mądrego" sprzedawcy po co w ogóle są różne oleje?
czemu nie jest napisane: olej silnikowy. i kropka..
no skoro nie ma różnic to tak powinno być no nie? :-P
to tak jak z lakierem auta są metalic i zwykłe, no ale to lakier i to lakier to po co przepłacać na jednym i z drugim można jeździć :d |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2010-08-31, 08:28
|
|
|
colln napisał/a: | 123mielony napisał/a: | Panowie byłem dzisiaj w sklepie pytałem o olej 0W40 i koleś w jednym sklepie mi powiedział że 0W i 5W to mie ma różnicy,a w drugim sklepie że jak miałem zalany 5W50 to żebym nie zmieniał na 0W40 bo może brać olej.Co Wy na to? |
no widzę że cię to ruszyło i dobrze, czyli chyba już sobie sam odpowiedziałeś?
jeśli nie to zapytaj tego "mądrego" sprzedawcy po co w ogóle są różne oleje?
czemu nie jest napisane: olej silnikowy. i kropka..
no skoro nie ma różnic to tak powinno być no nie? :-P
to tak jak z lakierem auta są metalic i zwykłe, no ale to lakier i to lakier to po co przepłacać na jednym i z drugim można jeździć :d | Kolego ten gość powinien sprzedawać gwoździe,jak zmieniałem olej w tipie to chciałem go właśnie zakupić u tego gościa to dał mi zielony płyn do wspomagania febi i mówi że to taki,taki leją Jak mu powiedziałem jaki ma być to trochę się zdziwił i powiedział żę musi zadzwonić.Dlatego pytam ludzi którzy mają pojęcie co i jak a nie zgadują.Forum A8 to piękna i bardzo potrzebna skarbnica wiedzy. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-08-31, 09:18
|
|
|
123mielony napisał/a: | Kolego ten gość powinien sprzedawać gwoździe,jak zmieniałem olej w tipie to chciałem go właśnie zakupić u tego gościa to dał mi zielony płyn do wspomagania febi i mówi że to taki,taki leją Jak mu powiedziałem jaki ma być to trochę się zdziwił i powiedział żę musi zadzwonić... |
Ja pierdziu... zawsze mnie dziwi jak tacy ludzie dostają pracę i jak się w niej utrzymują
Kurrrr... w dzisiejszych czasach trudniej być specjalistą w swoim fachu niż partaczem
taki partacz to nic nie bierze do "bani" (nie dąży do zdobycia jakiejkolwiek wiedzy - wręcz olewa kwestię fachowości jako czasochłonną i zupełnie zbędną, olewa kilenta i jego potrzeby i ogólnie to ma w nosie co następny dzień przyniesie) a pracę i tak znajdzie bo świadomy swojej niewiedzy nie ma żadnych sprecyzowanych oczekiwań finansowych i socjalnych - taki złoty pracownik bo jest tani, bezproblemowy i dobrze liże d... :wpale:
(Sorki za mały OT- to taka moja mała refleksja życiowa związana z aktualnymi perturbacjami zawodowymi.) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2010-08-31, 09:44
|
|
|
Gość jest panem bo to on jest właścicielem tego sklepu,ale teraz z innej beczki jakie są Wasze doświadczenia z olejem Shel helix ultra 5W40. |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-08-31, 11:10
|
|
|
123mielony napisał/a: | Gość jest panem bo to on jest właścicielem tego sklepu,ale teraz z innej beczki jakie są Wasze doświadczenia z olejem Shel helix ultra 5W40. |
mój brat zalewał do swojego BMW i nie narzekał. Nie wiedział, co było wcześniej zalane, ale mówił, że silnik pracuje lżej na zimno.
Ja zamawiałem sobie motul 0W40, ale zadzwonili i powiedzieli, że został wycofany, tak samo jak 0W30. Posprawdzali specyfikacje auta i tego, co dostali od motul'a i zaproponowali 5W30 100% syntetyk, ale nie do stosowania jako long life, ale ja i tak zmieniam co rok.
[ Dodano: 2010-09-21, 20:04 ]
znalazłem jeszcze taki artykuł:
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-09, 16:51
|
|
|
Właśnie przesiadłem się z Agipa 10W40 półsyntetyk na Orlen Platinim 10W60 syntetyk. Po mocniejszym pałowaniu w silniku odzywała się bardzo wyraźnie klawiatura i zapadła decyzja o zmianie na "mocniejszy" olej. Wstępnie chciałem zalać Valvoline VR1 10W60 jednak to też półsyntetyk... Poczytałem o Orlenie i o normach, które spełnia i stwierdziłem, że na pewno nie będzie gorszy od wszystkich "markowych" produktów. Poza tym cena- 32zł za litr wydaje się bardzo trakcyjna za olej o tych parametrach. Inna sprawa, że lubię wspierać rodzimą gospodarkę ;-) I jeszcze jedna sprawa - Orlen ma ciut mniejsze właściwości płuczące od Valvo mimo że jest syntetykiem co jest bezpieczniejszą opcją do mojego motoru, który ma już niecałe 300 tys. przebiegu i dość długo latał na 10W40.
Odczucia - nie dość, że silnik ogólnie wyraźnie się wyciszył to dodatkowo po ostrej jeździe kompletnie nie słychać popychaczy :lol: Jak na razie jestem zachwycony.
Polecam do silników o większym przebiegu. Bardziej gęsty olej dodatkowo działa trochę jak motodoctor uszczelniając go, przywraca także nominalne ciśnienie :-> |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-09, 16:55
|
|
|
Ja żeby silnik był zdrowszy to zastosowałem ceramizer i leje zwykły minerał bo jak sie dolewa ok 0,5-0,7litra na tysiąc to czy warto inwestowac w drogi olej?? |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-09, 17:29
|
|
|
Ceramizer super sprawa, potwierdzam, ale z ty minerałem to w moim odczuciu lekka przesada do 4.2 :-? Producent zaleca pełne syntetyki - mineralny olej może mieć niewystarczające parametry do naszych V8, ba, po moim przykładzie wychodzi że najpopularniejsza lepkość olejów lanych do naszych aut - 10W40 także przy sporych obciążeniach i sporym przebiegu jest niewystarczająca.
Myślę więc, że mimo sporego apetytu na olej Twojego silnika nie warto go dożynać kiepskim olejem. Jestem przekonany, że gdybyś zastosował 5w50 lub jakiegoś półsyntetyka 10W60 o niskim współczynniku zasadowym (płuczącym) to znacznie zmniejszyłbyś branie oleju. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby spróbować :-> |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-09, 17:34
|
|
|
Powiem Ci że minerał stosuje dopiero od 15tkm i obecnie się do wymiany zabrac chcę bo mineło juz sporo czasu nie przebiegu od poprzedniej. Wcześniej był półsyntetyk 10W40 więc na jaki gęstszy(odpowiedni) olej powinienem sie przesiąść??Bo z tym co tu sie pisze to madra sprawa by chociaż spróbowac. |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-09, 18:30
|
|
|
Skoro od 15tkm masz minerał to się nie cykaj i wlej 10W60. Jest tego sporo, myślę, że każda marka oleju w tej lepkości będzie o niebo lepsza od mineralnego oleju. Natomiast jest jedna firma do której mam osobiście awersję i czyta się sporo negatywnych opinii oraz dodatkowo jest często podrabiany - Castrol :-?
Do wyboru w lepkości 10W60 masz np:
ceny orientacyjne
Agip Racing 40zł/l
Selenia Racing 45z/l
Shell Helix Utra Racing 60zł/l
Liquy Moly Synthoil Race Tech GT1 45zł/l
Petronas Syntium racer X1 25zł/l
Valvoline VR1 Racing 50zł/l
Castrol TWS 45zł/l
Castrol Edge Sport 30zł/l
Orlen Rally 30zł/l
Mobil 1 Extended Life 50zł/l
Tedex WRC Racing 40zł/l
Millers Oils CFS 35zł/l
Podobno 3 oleje : Orlen Rally, Castrol TWS i Selenia Racing są produkowane w oparciu o bazę syntetyczną - mieszanina PAO i estrów. Czyli są to prawdziwe syntetyki.
Reszta to albo tzw. syntetyki hydrokrakowane, czyli oleje, które podobno szybko tracą swoje właściwości albo półsyntetyki.
Wybór należy do Ciebie ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-09, 18:37
|
|
|
Myślę że podobnie jak Ty zastosuje teraz Orlen Platinum 10W60 bo cena ok 300zł+cos na dolewki,marka ta sama co mam tylko inny rodzaj oleum. Niedługo sie trasa szykuje to sie okaże ile wypije i jak sie bedzie zachowywał. Castrola nie stosowałem nigdy i po lekturze tutaj raczej nie zastosuje |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-06-09, 18:53
|
|
|
Mucholejkolator, Jest jeszcze dobry olej syntetyczny XADO 10W60 58zł/l jednak cena nie jest zadowalająca.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w tym oleju 10W60. Wcześniej czytałem, że słabo sprawdza się podczas mrozów? Spotkałeś się z takimi opiniami? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-09, 18:56
|
|
|
sebos17 napisał/a: | Mucholejkolator, Jest jeszcze dobry olej syntetyczny XADO 10W60 58zł/l jednak cena nie jest zadowalająca.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w tym oleju 10W60. Wcześniej czytałem, że słabo sprawdza się podczas mrozów? Spotkałeś się z takimi opiniami? |
Skoro jest gęstszy to jest to mozliwe. Ale na to wydaje mi sie optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie ceramizera-nie czuje u siebie juz tych charakterystycznych zimnych startów.Dałem jakiś czas temu jeden bo niby wystarczy ale można spokojnie dac podwojna dawke. |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-09, 19:11
|
|
|
Apophis napisał/a: | Myślę że podobnie jak Ty zastosuje teraz Orlen Platinum 10W60 bo cena ok 300zł+cos na dolewki,marka ta sama co mam tylko inny rodzaj oleum. Niedługo sie trasa szykuje to sie okaże ile wypije i jak sie bedzie zachowywał. Castrola nie stosowałem nigdy i po lekturze tutaj raczej nie zastosuje |
Słusznie, na trasie będziesz wszystko widział :-D
sebos17 napisał/a: | Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w tym oleju 10W60. Wcześniej czytałem, że słabo sprawdza się podczas mrozów? Spotkałeś się z takimi opiniami? |
Olej o lepkości 10W60 podczas mrozów zachowuje się tak samo jak 10W40. Za to jest o niebo lepszy przy wysokich temperaturach... Poza tym np. Orlen Rally posiada temperaturę płynięcia czyli temp. poniżej której olej ulega zestaleniu -49 st.C Dla porównania olej, na którym wcześniej jeździłem czyli Agip Sint 2000 10W40 posiada ten punkt przy - 36 st.C. Także nie widzę przeszkód. A nawet jeśli to zawsze na zimę można zalać 5W50 i będzie bardziej zimowo :-D |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-10, 14:47
|
|
|
A powiedzcie mi jeszcze czy fuchs titan gt1 5w30-to te niepelne syntetyki nadał by sie do mojej A8?? Pytam ponieważ mam możliwośc nabyc taki w cenie bardzo hurtowej i atrakcyjnej. Na pewno lepszy niż minerał który mi po silniku obecnie pływa ale czy nie bedzie żadnych kuku jak bym go zalał?? |
|
|
|
|
|