Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-05-09, 16:05
|
|
|
Bugalon napisał/a: | W przedlifcie na eskowym zawieszeniu 1BE linki po postawieniu auta na kołach są wręcz owinięte wokół półosi | Po swapie na 330 mm jeździłem rok na fabrycznych linkach i tylko jedna miała zdartą gumową osłonę (nie pamiętam która), auto ma eSkowe fabryczne zawieszenie. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-05-09, 19:07
|
|
|
Może w polifcie mocowanie linki do zacisku jest inne i większy zapas jest? Poza tym moj tyl oczywiscie mogl deko bardziej przysiasc niz Twoj bo butle z gazem mam 93 litry (walec) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-05-09, 21:40
|
|
|
Butla akurat tu nie robi różnicy, u mnie jest 82L a więc raptem 10-15 kg mniej. Podejrzewam, że mocowanie linek jest inne, minęły dwa lata ale pamiętam że lewe mocowanie lekko podgiąłem i chyba obróciłem. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-10, 07:32
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | PanMariusz napisał/a:
Jasne, rozumiem to, że 360/330 to proporcja , która zdaje egzamin.
Kalkulacyjnie to z tych średnic tłoczków to 360/300-310
PanMariusz napisał/a:
Tak więc szukam odpowiedzi dla mnie i dla innych szukających osób- czy ktoś wkładał tarcze około 310 mm, które współpracują z seryjnym zaciskiem i jarzmem z d2 FL przy zastosowaniu prostego adaptera?
Były tu takie rzeczy, 300mm z s4 jest najtańszym wyjściem i nie zostanie pasek bo klocek jest na całej powierzchni. Tylko pamiętaj aby adapter był grubości 10-12mm (różnica odsadzenia tarcz) a otwory przesunięte z 16-17mm. 310mm zostawi pasek bliżej osi. 300 i 310 wymaga adaptera z płaskownika i tyle. Są jeszcze tarcze 312mm z rs4 ale tutaj ich cena jest spora jak i same jarzma po 650zł/szt kosztowały jak je kupowałem z 3 lata wstecz.. Nie ma zamienników, dostępność używek, lipa. |
Dzięki za konkretna odpowiedź. Czyli 300 mm z oryginalnym klockiem pozostaje bez paska?
Myślałem jeszcze nad opcją 310 plus klocki od peugota 407 - TRW GDB1596 jak u CINKA.
pepi napisał/a: | ja mam 310 mm
zaciski z patona tarcze też oprócz tarcz i zacisków i przewodów elastycznych nic nie zmieniałem .
mowa o tyle siada 17
Jarzma są mojej konstrukcji |
w przypadku hamulców jakoś nie widzi mi się zabawa w spawanie lub zdejmowanie materiału z elementów nośnych
CINEK napisał/a: | Ale faktycznie seryjne 323 z przodu i 330 z tyłu to średni pomysł. Jeśli już to zacznij najpierw od przodu |
Niestety muszę zacząć od tyłu, przysłowiowo od du*y strony bo tarcze już są słabe, a z przodu jeszcze jest sporo mięsa na klockach i tarcza również nie sprawia problemów i jest w niezłym stanie.
dice111 napisał/a: | Jeździłem tak ze 2 miesiące, nie ma tragedii, wręcz przy codziennej, normalnej jeździe nic nie poczuje.
Adaptery można zrobić samemu i bez urazy dla Daniela, ale 30x taniej |
Przy jeździe po mieście pewnie bym z tego powodu nie płakał, ale obawiam się jak samochód zachował by się w sytuacji awaryjnej przy większej prędkości. Upraszczając niestety zasada jest taka, że przód musi hamować mocniej, żeby pojazd nie tracił stateczności.
Pytanie do osób, które wykonywały sobie adaptery sami- cięliście stalowe czy może z jakiegoś konkretnego duralu? |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2018-05-10, 09:04
|
|
|
Ja na przykład swoje adaptery odlewałem ze staliwa
Ponieważ pracuję w odlewni żeliwa pierwszy komplet zrobiłem z żeliwa sferoidalnego (dokładnie takie samogo z jakiego zrobione jest jarzmo i zacisk). Niestety było według mnie za twarde i za kruche (takie nam wyszło).
Poszedłem w staliwo bo miało lepsze właściwości mechaniczne (szczególnie na skręcenia) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-05-10, 20:53
|
|
|
ja tam zrobiłem po swojemu
innej metody użyłem |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-10, 23:09
|
|
|
Cytat: | ja tam zrobiłem po swojemu
innej metody użyłem |
pepi, jak zawsze rzeczowy - szczegółowy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-05-11, 04:40
|
|
|
bo innej
żeliwo też daje się bezpiecznie łączyć ze sobą
tylko trzeba mieć troszkę wiedzy i oleju w głowie .
Takie mamy czasy że da się wszystko |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-05-11, 15:47
|
|
|
pepi napisał/a: | bo innej
żeliwo też daje się bezpiecznie łączyć ze sobą
tylko trzeba mieć troszkę wiedzy i oleju w głowie .
Takie mamy czasy że da się wszystko |
Klasyczne grzanie palnikiem, spawanie elektrodą na podgrzewanym ruszcie i studzenie zasypując w piachu czy inne czary? |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-05-12, 21:00
|
|
|
mamy 2018 raczej postęp idzie do przodu |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-05-13, 22:05
|
|
|
PanMariusz napisał/a: | Pytanie do osób, które wykonywały sobie adaptery sami- cięliście stalowe czy może z jakiegoś konkretnego duralu?
|
Ja kiedyś w A8 dorbiłem sobie adaperki na tył pod tarcze 300mm z S4 B6 z kwasówki. Akurat taki material miałem "pod ręką". Wiem, że nie jest to stal konstrukcyjna ale stwierdziłem, że bez przesady. Na 15mm odsunięcia otworów na blaszy 10mm co się może wydażyć... Ja jeździłem, potem kolega Kosmy, który nie oszędzał auta i teraz nastepny nabywca osemki na pewno dalej tak lata. Adaptery od Daniela mają odsunięcie 30mm wzg. tarcz 269, grubość 12mm i atest. I tak ma być |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-13, 22:24
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Adaptery od Daniela mają odsunięcie 30mm wzg. tarcz 269, grubość 12mm i atest. I tak ma być |
amen |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-05-14, 06:16
|
|
|
to ja mam prawie fabryczne
tylko otwory przerobione |
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-15, 09:29
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | PanMariusz napisał/a: | Pytanie do osób, które wykonywały sobie adaptery sami- cięliście stalowe czy może z jakiegoś konkretnego duralu?
|
Ja kiedyś w A8 dorbiłem sobie adaperki na tył pod tarcze 300mm z S4 B6 z kwasówki. Akurat taki material miałem "pod ręką". Wiem, że nie jest to stal konstrukcyjna ale stwierdziłem, że bez przesady. Na 15mm odsunięcia otworów na blaszy 10mm co się może wydażyć... Ja jeździłem, potem kolega Kosmy, który nie oszędzał auta i teraz nastepny nabywca osemki na pewno dalej tak lata. Adaptery od Daniela mają odsunięcie 30mm wzg. tarcz 269, grubość 12mm i atest. I tak ma być |
Czy w zestawie adapter 10mm + org zacisk + tarcza 300mm z s4 coś jeszcze trzeba przerabiać? na przykład osłonę tarczy?
Klocki zostały z d2 i obejmowały całą powierzchnie tarczy? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-15, 10:57
|
|
|
moim zdaniem jak robić swapa na większe zaciski z tylu to min. 310 lub najlepiej 330.
Co z tego, że widać kawałeczek 2-3mm paska, jak najważniejsze, że hamowanie polepszyło sie "5cio krotnie" ...
Zrobie Wam później fotke jak to u mnie teraz wygląda. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|