Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-05-15, 16:00   

moim zdaniem to 310 bo wtedy wejdzie 17 :]
a parametry hamowania podobne
 
 
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-15, 20:01   

CINEK napisał/a:
moim zdaniem jak robić swapa na większe zaciski z tylu to min. 310 lub najlepiej 330.

Co z tego, że widać kawałeczek 2-3mm paska, jak najważniejsze, że hamowanie polepszyło sie "5cio krotnie" ...

Zrobie Wam później fotke jak to u mnie teraz wygląda.



Tylko czy przy 330 ktoś potwierdzi, że wchodzą parabole 17x8? Ewentualnie nawet dystans bym przebolał. Skusiłbym się, ale muszę mieć pewność, bo w 18 na zimę nie chce się pchać.

Znowu z 310 adapter nie jest już tak banalnym płaskownikiem z dziurami jak przy 330 oraz 300 z s4.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-05-15, 20:57   

Nie wiejdzie 17 na 330mm.

OT. Poza tym czemu 18" na zime ? Profil 45 bardzo dobrze sobie radzi na sniegu.
Ja mam na zime 19" i jezdzi sie dobrze.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-05-16, 00:39   

PanMariusz napisał/a:
Mucholejkolator napisał/a:
PanMariusz napisał/a:
Pytanie do osób, które wykonywały sobie adaptery sami- cięliście stalowe czy może z jakiegoś konkretnego duralu?


Ja kiedyś w A8 dorbiłem sobie adaperki na tył pod tarcze 300mm z S4 B6 z kwasówki. Akurat taki material miałem "pod ręką". Wiem, że nie jest to stal konstrukcyjna ale stwierdziłem, że bez przesady. Na 15mm odsunięcia otworów na blaszy 10mm co się może wydażyć... Ja jeździłem, potem kolega Kosmy, który nie oszędzał auta i teraz nastepny nabywca osemki na pewno dalej tak lata. Adaptery od Daniela mają odsunięcie 30mm wzg. tarcz 269, grubość 12mm i atest. I tak ma być :)


Czy w zestawie adapter 10mm + org zacisk + tarcza 300mm z s4 coś jeszcze trzeba przerabiać? na przykład osłonę tarczy?
Klocki zostały z d2 i obejmowały całą powierzchnie tarczy?



Ja to robiłem w przedlifie więc musiałem trochę rozszlifować jarzma, żeby bez obcierki weszły tarcze 22mm grubości -S4 B6. Oryginal jest 20mm. Osłony zostawiłem stare i było OK. Klocki nie obejmujmowały całej powierzchni tarczy. Zdjęcia tej przróbki wrzucałem na forum ale od kilku lat się nie wyświetlały a teraz ich nie ma wogóle...

Na tył zapomnijcie o 17 przy tarczy 330mm i zacisku polifttowym - jest ok 10mm więcej na promieniu niż przednie Brembo S8 na które ledwo wchodzą niektore 17. Ale jak słusznie zauważył gtfan na zacisku przedliftowym powinno być optymistyczniej bo chyba jest "zgrabniejszy" z tego co pamietam :)

[ Dodano: 2018-05-16, 00:45 ]
https://www.a8team.pl/bre...bo+ebc&start=30
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-05-16, 10:03   

czyli wychodzi że 310 jest optymalnym rozmiarem :]
co nie :P
 
 
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-05, 08:49   

Zdecydowałem się na 300mm z s4, projekt adapteru jarzma już mam, wyczytałem, że śruby do przykręcenia jarzma posiadają gwint M10x1.25, w moim przypadku długość to 20mm.

I tu pytanie: stosować śrubę o twardości 10.9 czy 12.9? mogę użyć podkładki pod łeb śruby?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-06-05, 11:07   

12.9. Podkładkę możesz ale nie musisz.
_________________
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-06-05, 15:47   

Mucholejkolator, a jak to jest pompą hamulcową,? tam coś czytałem że zmieniałeś ale coś jednak było nie tak
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-06-05, 21:49   

podobno nic nie dało
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-06-07, 22:50   

Odkopałem na starym kompie, który podarowałem rodzicom kilka zdjęć które tu się już nie wyświetlają :)



















Niestety nie mam zdjecia jak układają się klocki na tarczy.
Pompa o większej średnicy tłoczka pogarsza efektywność hamulców. Żeby to działao trzebaby zmienić pewnie także serwo i całą mechanikę - przełożenie na dzwigni pedała. A może i jeszcze więcej...
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-07-17, 18:00   

CINEK napisał/a:
Nie wiejdzie 17 na 330mm.

A jednak wejdzie, dziś zrobiłem mała przymiarki adapter ów i założyłem Ori 17 i ku mojemu zdziwieniu wszystko się mieści, tak więc w najbliższym czasie będę się cieszył z nowych hebli
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-18, 07:25   

pb41ns napisał/a:
CINEK napisał/a:
Nie wiejdzie 17 na 330mm.

A jednak wejdzie, dziś zrobiłem mała przymiarki adapter ów i założyłem Ori 17 i ku mojemu zdziwieniu wszystko się mieści, tak więc w najbliższym czasie będę się cieszył z nowych hebli
[url=https://images83.fotosik.pl/1118/cd0919e766bdddf0m.jpg]Obrazek[/URL]


niestety w fl w parabole 17' 330 nie wchodzi, z tego co pamiętam jest ok 5-10 mm za daleko zacisk.
Ja zdecydowałem się na 300mm z s4.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-07-18, 09:51   

To wychodzi na to że zacisk musi być trochę inny,
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-08, 08:47   

Mam pytanie odnośnie tych klocków peugota TRW GDB1596. Według danych z intercarsu w przypadku TRW są krótsze o 0,8 mm, w przypadku jurid white nawet o 1,3mm. Czy przy montażu nie wystąpił nadmierny luz?
druga sprawa to "uszy" prowadzące klocek po jarzmie. na zdjęciu widać, że są wyższe niż w oryginalnym klocku, przez co klocek odsuwa się bardziej po obwodzie i może wystawać ponad tarcze- podszlifowywałeś delikatnie te uszy czy zostawiłeś?

CINEK napisał/a:
U mnie od wczoraj gości cały kompletny zestaw na swapa 330mm. Teraz tylko znależć chwile by to zamontować...
Obrazek

krzychu22.p1i napisał/a:
Wizualnie to tarcze powiększa sie większymi tarczami


No i aby powiekszyc jeszcze 330mm, oslony poszly w ocyk <faktycznie> <jezyk2>

Obrazek

[ Dodano: 2018-04-28, 23:08 ]

no i znalazłem chwilę :D

no i w końcu są <amasz> 330mm zawitały z tyłu zamiast oryginalnych 269mm

cały zestaw składa się z :

* adaptery odsuwające seryjne zaciski
* tarcze 330mm od , S4, S5, Q5 - TRW DF4860S
* klocki hamulcowe od Peugeota 407 - TRW GDB1596
* osłony tarcz z vw phaeton'a 3D0615611A i 612A

poniżej małe fotostory. Generalnie nie miałem czasu sprawdzić jak hamuje <faktycznie> ale wygląda zajebiscie :D

tak więc obecnie przód 360mm / tył 330mm

Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

wielkie dzięki dla Daniela za pomoc w doborze odpowiednich części <brawo> <okok>
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-08-08, 09:38   

Tak na szybko odpowiadając , to tak jak te klocki kupiłem, tak zamontowalem bez zadnych przeróbek. :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.