Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-05-15, 15:00
|
|
|
moim zdaniem to 310 bo wtedy wejdzie 17
a parametry hamowania podobne |
|
|
|
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-15, 19:01
|
|
|
CINEK napisał/a: | moim zdaniem jak robić swapa na większe zaciski z tylu to min. 310 lub najlepiej 330.
Co z tego, że widać kawałeczek 2-3mm paska, jak najważniejsze, że hamowanie polepszyło sie "5cio krotnie" ...
Zrobie Wam później fotke jak to u mnie teraz wygląda. |
Tylko czy przy 330 ktoś potwierdzi, że wchodzą parabole 17x8? Ewentualnie nawet dystans bym przebolał. Skusiłbym się, ale muszę mieć pewność, bo w 18 na zimę nie chce się pchać.
Znowu z 310 adapter nie jest już tak banalnym płaskownikiem z dziurami jak przy 330 oraz 300 z s4. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-05-15, 19:57
|
|
|
Nie wiejdzie 17 na 330mm.
OT. Poza tym czemu 18" na zime ? Profil 45 bardzo dobrze sobie radzi na sniegu.
Ja mam na zime 19" i jezdzi sie dobrze. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-05-15, 23:39
|
|
|
PanMariusz napisał/a: | Mucholejkolator napisał/a: | PanMariusz napisał/a: | Pytanie do osób, które wykonywały sobie adaptery sami- cięliście stalowe czy może z jakiegoś konkretnego duralu?
|
Ja kiedyś w A8 dorbiłem sobie adaperki na tył pod tarcze 300mm z S4 B6 z kwasówki. Akurat taki material miałem "pod ręką". Wiem, że nie jest to stal konstrukcyjna ale stwierdziłem, że bez przesady. Na 15mm odsunięcia otworów na blaszy 10mm co się może wydażyć... Ja jeździłem, potem kolega Kosmy, który nie oszędzał auta i teraz nastepny nabywca osemki na pewno dalej tak lata. Adaptery od Daniela mają odsunięcie 30mm wzg. tarcz 269, grubość 12mm i atest. I tak ma być |
Czy w zestawie adapter 10mm + org zacisk + tarcza 300mm z s4 coś jeszcze trzeba przerabiać? na przykład osłonę tarczy?
Klocki zostały z d2 i obejmowały całą powierzchnie tarczy? |
Ja to robiłem w przedlifie więc musiałem trochę rozszlifować jarzma, żeby bez obcierki weszły tarcze 22mm grubości -S4 B6. Oryginal jest 20mm. Osłony zostawiłem stare i było OK. Klocki nie obejmujmowały całej powierzchni tarczy. Zdjęcia tej przróbki wrzucałem na forum ale od kilku lat się nie wyświetlały a teraz ich nie ma wogóle...
Na tył zapomnijcie o 17 przy tarczy 330mm i zacisku polifttowym - jest ok 10mm więcej na promieniu niż przednie Brembo S8 na które ledwo wchodzą niektore 17. Ale jak słusznie zauważył gtfan na zacisku przedliftowym powinno być optymistyczniej bo chyba jest "zgrabniejszy" z tego co pamietam
[ Dodano: 2018-05-16, 00:45 ]
https://www.a8team.pl/bre...bo+ebc&start=30 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-05-16, 09:03
|
|
|
czyli wychodzi że 310 jest optymalnym rozmiarem
co nie |
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-06-05, 07:49
|
|
|
Zdecydowałem się na 300mm z s4, projekt adapteru jarzma już mam, wyczytałem, że śruby do przykręcenia jarzma posiadają gwint M10x1.25, w moim przypadku długość to 20mm.
I tu pytanie: stosować śrubę o twardości 10.9 czy 12.9? mogę użyć podkładki pod łeb śruby? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-06-05, 10:07
|
|
|
12.9. Podkładkę możesz ale nie musisz. |
_________________
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-06-05, 14:47
|
|
|
Mucholejkolator, a jak to jest pompą hamulcową,? tam coś czytałem że zmieniałeś ale coś jednak było nie tak |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-06-05, 20:49
|
|
|
podobno nic nie dało |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-06-07, 21:50
|
|
|
Odkopałem na starym kompie, który podarowałem rodzicom kilka zdjęć które tu się już nie wyświetlają
Niestety nie mam zdjecia jak układają się klocki na tarczy.
Pompa o większej średnicy tłoczka pogarsza efektywność hamulców. Żeby to działao trzebaby zmienić pewnie także serwo i całą mechanikę - przełożenie na dzwigni pedała. A może i jeszcze więcej... |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-07-17, 17:00
|
|
|
CINEK napisał/a: | Nie wiejdzie 17 na 330mm. |
A jednak wejdzie, dziś zrobiłem mała przymiarki adapter ów i założyłem Ori 17 i ku mojemu zdziwieniu wszystko się mieści, tak więc w najbliższym czasie będę się cieszył z nowych hebli
|
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-18, 06:25
|
|
|
niestety w fl w parabole 17' 330 nie wchodzi, z tego co pamiętam jest ok 5-10 mm za daleko zacisk.
Ja zdecydowałem się na 300mm z s4. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-07-18, 08:51
|
|
|
To wychodzi na to że zacisk musi być trochę inny, |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
PanMariusz
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-08, 07:47
|
|
|
Mam pytanie odnośnie tych klocków peugota TRW GDB1596. Według danych z intercarsu w przypadku TRW są krótsze o 0,8 mm, w przypadku jurid white nawet o 1,3mm. Czy przy montażu nie wystąpił nadmierny luz?
druga sprawa to "uszy" prowadzące klocek po jarzmie. na zdjęciu widać, że są wyższe niż w oryginalnym klocku, przez co klocek odsuwa się bardziej po obwodzie i może wystawać ponad tarcze- podszlifowywałeś delikatnie te uszy czy zostawiłeś?
CINEK napisał/a: | U mnie od wczoraj gości cały kompletny zestaw na swapa 330mm. Teraz tylko znależć chwile by to zamontować...
Obrazek
krzychu22.p1i napisał/a: | Wizualnie to tarcze powiększa sie większymi tarczami |
No i aby powiekszyc jeszcze 330mm, oslony poszly w ocyk
Obrazek
[ Dodano: 2018-04-28, 23:08 ]
no i znalazłem chwilę
no i w końcu są 330mm zawitały z tyłu zamiast oryginalnych 269mm
cały zestaw składa się z :
* adaptery odsuwające seryjne zaciski
* tarcze 330mm od , S4, S5, Q5 - TRW DF4860S
* klocki hamulcowe od Peugeota 407 - TRW GDB1596
* osłony tarcz z vw phaeton'a 3D0615611A i 612A
poniżej małe fotostory. Generalnie nie miałem czasu sprawdzić jak hamuje ale wygląda zajebiscie
tak więc obecnie przód 360mm / tył 330mm
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek
wielkie dzięki dla Daniela za pomoc w doborze odpowiednich części |
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-08-08, 08:38
|
|
|
Tak na szybko odpowiadając , to tak jak te klocki kupiłem, tak zamontowalem bez zadnych przeróbek. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|