Autor |
Wiadomość |
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-09-08, 13:58
|
|
|
a nie da sie do niego dostac,
od strony kierowcy, od pedalow hamulca i gazu ?
bo mechanik jakos tam sie dostawal, zeby odkrecic kolumne od magla....
bede mial troche czasu to pogrzebie przy audiolce. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-11, 16:19
|
|
|
Mi w warsztacie kumpla wymontowali w godzine i zamontowali w podobnym czasie,wiem że musiał zlecieć kawałek wydechu od kolektora. Czujnik zardzewiał i wywaliło caly płyn-cudem nie zatarłem pompy. Po wymianie czujnika(zawoziłem magiel) piekny efekt progresywnego wspomagania ktorego dzis juz albo nie czuje albo nie zauważam :mrgreen: Dziwi mnie tylko jedno czemu ustawienia geometrii?? Ja po tej operacji miałem wszystko ok. |
|
|
|
|
|
|
|
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-09-12, 08:59
|
|
|
jak wymieniam magiel, koncowki,drazki,
to zawsze ustawiam geometrie/zbierznosc,
tyl+przod.
to konieczne przecierz, po inerencji w uklad kierowniczy.
mechanik ci zlozyl "na oko" i jest wszystko dobrze ?
niech gra w totolotka , jak tak trafia ;-) |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-09-12, 09:38
|
|
|
Jak wyciągnęli magiel razem z drążkami i włożyli ten sam bez ich odkręcania, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania zbieżności ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-12, 10:30
|
|
|
Dokładnie tak jak piszeszgtfan, czasami wystarczy trochę pomysleć żeby nie narażać człowieka na dodatkowe koszta Po wymianie wachaczy przedniej zawiechy i drązków regulowałem tylko zbieżnośc i to sam z kolegą z którym robiłem. Wszystko jest ok |
|
|
|
|
smoczek
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42 Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 76 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-09-13, 12:32
|
|
|
moze i tak.
ale nie zaszkodzi,
i ja to robie zawsze po wyjmowaniu magla.
ale ja jezdze dosyc szybko, i dynamicznie,
czesto z zona i dwoma synkami,
i chetnie poswiece 100zl dla naszego bezpieczenstwa,
zeby laserowo pomierzyc i ustwic uklad jezdny.
wtedy WIEM , ze jest ok,
a nie UFAM na slowo.
i mam swiadomosc,
ze awaryjnie hamujac przy 180-220 km/h ,
np. nie sciagnie mnie na bok.
a ustawianie zbieznosci,
nigdy nie bylo ok po pierwszej reglacji.
wracam minimum raz na poprawke.
wazne zeby miec rowne cisnienie w oponach, ma to duzy wplyw na prowadzenie sie auta,
i wyniki/efekty regulacji. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-13, 12:51
|
|
|
Kolego smoczek, ja jeżdżę spokojnie ale czasami tez we mnie diabeł wsiądzie i korzystam z V8 dlatego moje auto jest technicznie tip top. poprostu nie musze robić zawsze wszystkiego i tracić kasy na pomiary i regulacje ktore śa zwyczajnie niepotrzebne ale to nie znaczy że Ty dla spokoju nie możesz sobie to sprawdzic Ja zazwyczaj jak nie robie sam(to najczęściej)to dokładnie obserwuje to co jest w aucie robione Nie ma lipy :mrgreen: |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-11-24, 11:10
|
|
|
Panowie, mam problem ze wspomaganiem, rano po odpaleniu samochodu muszę się siłować z kierownicą, po upływie kliku minut wspomaganie działa już prawidłowo i tak przez cały dzień aż do kolejnego odpalania z rana. Posiadam wspomaganiem z servotronikiem, płyn wymieniany jesienią zeszłego roku na oryginał z ASO, przed wymianą ani po wymianie nie było żadnych problemów. Moim zdaniem, maglownica nie ma luzów, stuków itp, ale powiem aby zostało to sprawdzone na przeglądzie przez mechanika.
Objawy:
- latem jak było ciepło wszystko było ok
- wczesną jesienią, gdy zrobiło się chłodniej czasami z rana przez kilka sekund po ruszeniu jak by nie było wspomagania
- aktualna pora (rano no 3 stopnie na plusie) prawie że brak wspomagania przez kilkadziesiąt metrów, aż wyturlam się z osiedlowej uliczki.
Od czego zacząć aby nie wymieniać bez potrzeby całego układu ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-25, 19:36
|
|
|
olej :mrgreen: |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-11-25, 19:56
|
|
|
pepi napisał/a: | olej :mrgreen: |
Nie ma takiej opcji, wszystko musi działać po to aby w trasie nie mieć przypału 800 km od domu ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-25, 19:59
|
|
|
Koledze pepi chodziło raczej o olej do wspomagania a nie stan duchowy. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-25, 20:05
|
|
|
u mnie był olej zmieniłem go i jest lepiej
a jak kupowałem auto to gość twierdził że magiel mu padł i robił jego regeneracie i olej zmienił
ale ja zmieniłem profilaktycznie i pomogło :-D
może być jeszcze pompa |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2012-11-26, 07:25
|
|
|
Olej zmieniałem rok temu, oczywiście można spróbować od tej czynności ale nie wierzę że w roku po przejechaniu 20 tys km olej aż tak stracił swoje właściwości....
Zastanawiałem się, czy to możliwe, że gdzieś jakiś przewód jest zagięty, z rana pompa zanim da ciśnienie to wspomaganie może słabo działać, a jak już pompa się rozchodzi to przepchnie olej ? ;-) Nie wiem czy to ma sens ale tak mi przyszło do głowy. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-26, 09:32
|
|
|
Wygląda jakby sie coś przytkało,rozgrzany rzadszy olej daje rade a zimny nie...no ja nawet jak wlałem nie taki jak trzeba to nie miałem takich objawów ot zabuczała po odpaleniu i potem cicho. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-01-04, 21:08
|
|
|
a mi działa odwrotnie niekiedy na ciepłym tak jakby się przycinał
tylko na ciepłym ? |
|
|
|
|
|