Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-01, 10:04
|
|
|
no i dlatego sie go wymienia ale to jest awaria totalna dopóki działa nie ma wpływu
czy ma 2 lata czy tydzień
to jest błędne koło bo słaby kompresor wymusza częstsze załączanie... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-08-01, 11:12
|
|
|
Częste załączenie nie ma nic wspólnego z jakością / stanem kompresora...
Patrząc na bloki pomiarowe, kompresor załącza się tylko w czasie unoszenia samochód, więc częstsze załączanie kompresora może być co najwyżej spowodowane uszkodzeniem samego zawieszenia... |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-01, 12:01
|
|
|
joy_pl napisał/a: | Częste załączenie nie ma nic wspólnego z jakością / stanem kompresora...
Patrząc na bloki pomiarowe, kompresor załącza się tylko w czasie unoszenia samochód, więc częstsze załączanie kompresora może być co najwyżej spowodowane uszkodzeniem samego zawieszenia... |
tłumaczę dokładniej co miałem na myśli:
słaby stan kompresora wymusza częstsze załączanie - 1 stwierdzenie
częstsze załączanie kompresora wpływa na stan przekaźnika - 2 stwierdzenie
i nie musi być koniecznie spowodowane uszkodzeniem zawieszenia (rozumiem nieszczelność)
słaba jego sprawnośc podowuje że podczas cyklu pracy jest wyłączany z powodu przegrzania
zanim nabije układ do końca... załącza się cześciej i szybciej grzeje
to jest to błędne koło
teraz druga sprawa:
kompresor nie załącza się zawsze podczas podnoszenia tylko wtedy gdy cisnienie w układzie
spadnie poniżej pewnej wartości a to się moża stać nie tylko przy podnoszeniu |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-08-01, 17:55
|
|
|
joy_pl napisał/a: | kompresor załącza się tylko w czasie unoszenia samochód |
Ciekawe skąd masz takie informacje ostatnio podnosiłem auto i obniżałem kilka razy i dopiero się załączył.
maciu napisał/a: | kompresor nie załącza się zawsze podczas podnoszenia tylko wtedy gdy cisnienie w układzie
spadnie poniżej pewnej wartości a to się moża stać nie tylko przy podnoszeniu |
No dokładnie jest tak jak piszesz,a piorytetem jest utrzymac ciśnienie w zasobniku do którego wiadomo że pompowanie następuje po przekroczeniu prędkośći 35km/h |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-01, 18:06
|
|
|
tez nie do końca, jak ma cisnienie w zasobniku to ponizej 35 bedzie z niego korzystał
priorytetowo ale jak nie ma tam cisnienia to i na postoju dobije - co łatwo zauwazyć
jak mamy drobną nieszczelność, coś nam osiadło i odpalamy auto
to ograniczanie korzystania z kompresora poniżej 35 ma korzyści, po pierwsze jest wtedy
lepiej chłodzony po drugie słychać go mniej... ale jak trzeba to zostanie odpalony |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-08-01, 18:11
|
|
|
maciu napisał/a: | tez nie do końca, jak ma cisnienie w zasobniku to ponizej 35 bedzie z niego korzystał
priorytetowo ale jak nie ma tam cisnienia to i na postoju dobije - co łatwo zauwazyć
jak mamy drobną nieszczelność, coś nam osiadło i odpalamy auto |
No to jest oczywiste jak będzie mało to załączy nawet przy postoju |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2018-08-02, 19:03
|
|
|
Oj Pany, polecam zeszyt metodyczny nr 242, 243 i 292 - dokładnie opisane co i jak. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
TomekCk
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 1 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2018-10-04, 10:52 Witam problem z kompresorem
|
|
|
Witam. Czy ktoś orientuję się jakie powinno być ciśnienie na kompresorze bo co jakiś czas pali mi bezpiecznik 40 ten pod kierownicą. Gdy mam zawieszenie ustawione na komfort to dwa tygodnie jest ok a jak na auto to dwa góra trzy dni. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-10-04, 11:31
|
|
|
Witam
Było w tym temacie... jak pali Ci bezpieczniki to znaczy ze kompresor jest już na wykończeniu...
Może Ci się poszczęści i silnik przetrw... ale jak najszybciej regeneruj kompresor... |
|
|
|
|
dziku88
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 41 Skąd: nowa sol
|
Wysłany: 2019-07-06, 18:17
|
|
|
Panowie mam pytanko odnosnie kompresora
Robilem go rok temu wymiana pierscienia i cylinderka filtra i likwidacja zapchanego tlumika miedzy filtrem a kompresorem
Teraz znowy problemy z podnoszeniem
Wyciagam kompresor a cylinderek znowu porysowany i pierscien zniszczony
Co moze byc tego powodem bo nie mam zamiaru co rok wymieniac tego kompletu ?
Nieszczelnosci brak |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
dziku88
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 41 Skąd: nowa sol
|
Wysłany: 2019-07-06, 20:06
|
|
|
No ale teoretycznie wszystko nowe nowy filtr latwe oddychanie to skad sie biora rysy na nowych czesciach ? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-07-06, 20:25
|
|
|
drago_o napisał/a: | Zawsze twierdziłem że regeneracja kompresora na długo nie starcza. |
Źle twierdzisz
dziku88 napisał/a: | No ale teoretycznie wszystko nowe nowy filtr latwe oddychanie to skad sie biora rysy na nowych czesciach ? |
Nie zrobiłeś jednej najważniejszej rzeczy o której pisałem tutaj U mnie po wymianie głowicy minęło ponad 3 lata i chyba 90 tys i dalej śmiga tak samo |
|
|
|
|
dziku88
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013 Posty: 41 Skąd: nowa sol
|
Wysłany: 2019-07-06, 22:04
|
|
|
Ooo to Ci powiem jest naprawde bardzo ciekawe bo komore korbowodu czyscilem zmywaczem od strony glowicy ale tego trojnika nie czyscilem
Ale teoretycznie jesli zasysa powietrze tez z komory korbowodu to i tak to idzie najpierw przez osuszacz to powinno wylapac te zanieczyszczenia chyba ? |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-07, 22:24
|
|
|
osuszacz osusza - nie ma za zadanie wyłapywać syfu, od tego jest filterek |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|