Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.0TDI ] Problem z kompresorem zawieszenia  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-01, 11:04   

no i dlatego sie go wymienia ale to jest awaria totalna dopóki działa nie ma wpływu
czy ma 2 lata czy tydzień

to jest błędne koło bo słaby kompresor wymusza częstsze załączanie...
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-08-01, 12:12   

Częste załączenie nie ma nic wspólnego z jakością / stanem kompresora...
Patrząc na bloki pomiarowe, kompresor załącza się tylko w czasie unoszenia samochód, więc częstsze załączanie kompresora może być co najwyżej spowodowane uszkodzeniem samego zawieszenia...
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-01, 13:01   

joy_pl napisał/a:
Częste załączenie nie ma nic wspólnego z jakością / stanem kompresora...
Patrząc na bloki pomiarowe, kompresor załącza się tylko w czasie unoszenia samochód, więc częstsze załączanie kompresora może być co najwyżej spowodowane uszkodzeniem samego zawieszenia...


tłumaczę dokładniej co miałem na myśli:
słaby stan kompresora wymusza częstsze załączanie - 1 stwierdzenie
częstsze załączanie kompresora wpływa na stan przekaźnika - 2 stwierdzenie
i nie musi być koniecznie spowodowane uszkodzeniem zawieszenia (rozumiem nieszczelność)
słaba jego sprawnośc podowuje że podczas cyklu pracy jest wyłączany z powodu przegrzania
zanim nabije układ do końca... załącza się cześciej i szybciej grzeje

to jest to błędne koło

teraz druga sprawa:

kompresor nie załącza się zawsze podczas podnoszenia tylko wtedy gdy cisnienie w układzie
spadnie poniżej pewnej wartości a to się moża stać nie tylko przy podnoszeniu
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-08-01, 18:55   

joy_pl napisał/a:
kompresor załącza się tylko w czasie unoszenia samochód


Ciekawe skąd masz takie informacje :] ostatnio podnosiłem auto i obniżałem kilka razy i dopiero się załączył.

maciu napisał/a:
kompresor nie załącza się zawsze podczas podnoszenia tylko wtedy gdy cisnienie w układzie
spadnie poniżej pewnej wartości a to się moża stać nie tylko przy podnoszeniu


No dokładnie jest tak jak piszesz,a piorytetem jest utrzymac ciśnienie w zasobniku do którego wiadomo że pompowanie następuje po przekroczeniu prędkośći 35km/h
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-01, 19:06   

tez nie do końca, jak ma cisnienie w zasobniku to ponizej 35 bedzie z niego korzystał
priorytetowo ale jak nie ma tam cisnienia to i na postoju dobije - co łatwo zauwazyć
jak mamy drobną nieszczelność, coś nam osiadło i odpalamy auto

to ograniczanie korzystania z kompresora poniżej 35 ma korzyści, po pierwsze jest wtedy
lepiej chłodzony po drugie słychać go mniej... ale jak trzeba to zostanie odpalony
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-08-01, 19:11   

maciu napisał/a:
tez nie do końca, jak ma cisnienie w zasobniku to ponizej 35 bedzie z niego korzystał
priorytetowo ale jak nie ma tam cisnienia to i na postoju dobije - co łatwo zauwazyć
jak mamy drobną nieszczelność, coś nam osiadło i odpalamy auto


No to jest oczywiste jak będzie mało to załączy nawet przy postoju <jezyk2>
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-08-02, 20:03   

Oj Pany, polecam zeszyt metodyczny nr 242, 243 i 292 - dokładnie opisane co i jak.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
TomekCk 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sie 2018
Posty: 1
Skąd: Kielce
Wysłany: 2018-10-04, 11:52   Witam problem z kompresorem

Witam. Czy ktoś orientuję się jakie powinno być ciśnienie na kompresorze bo co jakiś czas pali mi bezpiecznik 40 ten pod kierownicą. Gdy mam zawieszenie ustawione na komfort to dwa tygodnie jest ok a jak na auto to dwa góra trzy dni. Pozdrawiam
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-10-04, 12:31   

Witam

Było w tym temacie... jak pali Ci bezpieczniki to znaczy ze kompresor jest już na wykończeniu...
Może Ci się poszczęści i silnik przetrw... ale jak najszybciej regeneruj kompresor...
 
 
dziku88 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013
Posty: 41
Skąd: nowa sol
Wysłany: 2019-07-06, 19:17   

Panowie mam pytanko odnosnie kompresora
Robilem go rok temu wymiana pierscienia i cylinderka filtra i likwidacja zapchanego tlumika miedzy filtrem a kompresorem
Teraz znowy problemy z podnoszeniem
Wyciagam kompresor a cylinderek znowu porysowany i pierscien zniszczony
Co moze byc tego powodem bo nie mam zamiaru co rok wymieniac tego kompletu ?
Nieszczelnosci brak
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-07-06, 20:06   

Zawsze twierdziłem że regeneracja kompresora na długo nie starcza. Znam bardzo dużo przypadków jak Twój, że po roku lub nawet nie kompresor znowu niedomaga.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dziku88 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013
Posty: 41
Skąd: nowa sol
Wysłany: 2019-07-06, 21:06   

No ale teoretycznie wszystko nowe nowy filtr latwe oddychanie to skad sie biora rysy na nowych czesciach ?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-07-06, 21:25   

drago_o napisał/a:
Zawsze twierdziłem że regeneracja kompresora na długo nie starcza.


Źle twierdzisz :]

dziku88 napisał/a:
No ale teoretycznie wszystko nowe nowy filtr latwe oddychanie to skad sie biora rysy na nowych czesciach ?


Nie zrobiłeś jednej najważniejszej rzeczy o której pisałem tutaj <jezyk2> U mnie po wymianie głowicy minęło ponad 3 lata i chyba 90 tys i dalej śmiga tak samo <chura>
 
 
dziku88 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Gru 2013
Posty: 41
Skąd: nowa sol
Wysłany: 2019-07-06, 23:04   

Ooo to Ci powiem jest naprawde bardzo ciekawe bo komore korbowodu czyscilem zmywaczem od strony glowicy ale tego trojnika nie czyscilem
Ale teoretycznie jesli zasysa powietrze tez z komory korbowodu to i tak to idzie najpierw przez osuszacz to powinno wylapac te zanieczyszczenia chyba ?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-07, 23:24   

osuszacz osusza - nie ma za zadanie wyłapywać syfu, od tego jest filterek
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.