Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.0TDI ] Problem z kompresorem zawieszenia  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-13, 11:13   

bodyg napisał/a:
... nagle zaczela migac mi kontrolka zawieszenia żółta i zielona (...) tył leży na glebie a przód normalnie.
Pojechałem do mechanika (...) stwierdził zebym mu zostawił auto na chwile (...) Po kilku godzinach zadzwonił i powiedział ze pompa pneumatyki do wymiany bo daje cisnienie 8bar i ze to na pewno to.
Jak zadzwonilem do Pana co zajmuje sie regeneracja stwierdził ze kompresor powinien dawac cos około 14bar ale dziwna sprawa ze tylko tył opadl bo zazwyczaj w takim wypadku opada przód... ehh teraz nie wiem czy to naprawde potrzebna wymiana kompresora czy koles co mi robi sie nie zna i probuje zwalic wine na pompe? dodam ze jak wyszedlem od niego powiedział ze auto samo wstało ale to pewnie dlatego ze kompresor chwilowo zwiekszył cisnienie.


bodyg napisał/a:
dodam jeszcze bo przeczytałem w sieci takie coś ze jak akumulator jest słaby to może wyłączyć kompresor. U mnie wywala błąd akumulatora ze jest rozładowany, mimo wszystko auto odpala bez problemu

Czyli klasyczne problemy z kodowaniem akumulatora + klasyczne problemy z mechanikiem :)

Nt. akumulatora jest tu kilka tematów.
Co do pneumatyki... jak kompresor padnięty jest to auto nie pada tyłem na glebę.
Ale żeby dyskusja nie była jałowa to potrzeba więcej informacji....
- czy kompresor w ogóle się załącza?
- czy auto próbuje się cokolwiek podnosić?
- jakie są odczyty z VCDSa dla konkretnych nastawów zawieszenia?
- czy z zawieszenia nie słychać gdzieś uciekającego powietrza (nieszczelności)?
Pytań jest wiele a mechanik, jak to wielu mechaników, może nie chcieć współpracować w dążeniu do poprawnej diagnostyki :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
And 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: And
Jeżdzę: A8
Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 21
Skąd: leszno
Wysłany: 2015-11-13, 13:19   

Jeśli kompresor daje 8 atmosfer to jest na pewno niewydajny ,z braku powietrza potrafią dziać się różne cuda i włącza się tryb awaryjny ,dlatego palą się lub mrugają kontrolki oraz nie idzie wybrać innych trybów pracy zawieszenia .Akumulator nie ma nic do rzeczy .Na chwile obecną zregenerować kompresor ,tłumik kompresora ,wymienić przekaźnik i filtr kompresora + sprawdzić szczelność układu.Kompresor na aucie pompuje 14 atm ,po za autem 20 atm.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-13, 13:57   

Jeżeli opadł sam tył a przód stoi na właściwym poziomie to szczerze wątpię w uszkodzenie kompresora :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
bodyg 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krystian
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-13, 14:34   

nie bylem jeszcze u mechanika ale dzwonilem do niego i jak wspomnialem mu o forum to sie obrazil i powiedział ze jak chce naprawiac auto z forum i mu nie wierze to mam zabrac auto....
Spytalem sie go jak sprawdził to ze kompresor daje 8 atmofer to powiedzial ze sprawdzil to za pomocą programu... ja w szoku i pytam sie czy manometrem sprawdzal a on ze to co pokazuje na kompie to wydajnosc pompy... Dzwonilem takze do fachowca co zajmuje sie regeneracja zawieszenia pneumatycznego to on stwierdzil ze mase aut przerobil i jak przod stoi a tyl opadl to on sam nie widzi winy kompresora bo zeby przd podniesc to trzeba dmuchnac bardziej niz tył
 
 
bodyg 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krystian
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-13, 14:38   

FOSS napisał/a:
- czy kompresor w ogóle się załącza?
- czy auto próbuje się cokolwiek podnosić?
- jakie są odczyty z VCDSa dla konkretnych nastawów zawieszenia?
- czy z zawieszenia nie słychać gdzieś uciekającego powietrza (nieszczelności)?


auto podniosło przod słychac ze kompresorek sie włącza VCDSa to miał mechanik nie pokaywal mi parametrow nastawów, w zawieszeniu nie slychac syczenia. Teraz auto stoi jak trzeba ale nie wiem ile to potrwa i czy znowu nie opadnie za jakis czas
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-13, 15:18   

bodyg napisał/a:
auto podniosło przod słychac ze kompresorek sie włącza VCDSa to miał mechanik nie pokaywal mi parametrow nastawów, w zawieszeniu nie slychac syczenia. Teraz auto stoi jak trzeba ale nie wiem ile to potrwa i czy znowu nie opadnie za jakis czas

Ludzie CUD <boisie>

No przecież diagnoza była jasna - kompresor padnięty.
To jak to auto się uniosło ja się pytam?... bo jak znam się na tym ledwo co o ile to jak kompresor przestaje dawać wystarczające ciśnienie to tu cudów żadnych już nie ma co się spodziewać :)

To aktualnie jeżeli stoi normalnie to czy dasz radę unieść go na lift chociaż 1 raz?
Jeżeli po przejażdżce po zatrzymaniu podniesie się na Lift chociaż 1 raz bez używania kompresora to szczerze wątpię w padnięty kompresor.
Jeżeli bez przejażdżki, na postoju, przy uruchomionym silniku podniesie się na Lift ze 3 razy pod rząd to również szczerze wątpię w padnięty kompresor.
;)

bodyg napisał/a:
nie bylem jeszcze u mechanika ale dzwonilem do niego i jak wspomnialem mu o forum to sie obrazil i powiedział ze jak chce naprawiac auto z forum i mu nie wierze to mam zabrac auto....

Może warto rozpatrzyć i taką ewentualność.....
tym bardziej w świetle tego, że nagle auto bez wymiany kompresora ponownie stoi poprawnie....
no chyba, że jednak poprawnie nie jest :)

bodyg napisał/a:
Dzwonilem takze do fachowca co zajmuje sie regeneracja zawieszenia pneumatycznego to on stwierdzil ze mase aut przerobil i jak przod stoi a tyl opadl to on sam nie widzi winy kompresora...

Tak jak mówiłem.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
And 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: And
Jeżdzę: A8
Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 21
Skąd: leszno
Wysłany: 2015-11-13, 17:28   

Powodem stwierdzenia że kompresor jest padnięty nie są objawy opadania, a to ,że na teście ciśnienia pokazał 8 barów a nie 14 . Na prawdę nie gdybajmy ,bo potem ludzie nie wiedzą o co chodzi jak każdy mówi coś innego ,a to jest po to żeby pomóc a nie zamieszać w głowie. <prosze>


Nie wolno podnosić auta kilka razy pod rząd (instrukcja obsługi audi) Jest to niszczenie kompresora gdyż się przegrzewa

Sprawne auto podnosi się z dołu do góry w 5 sekund
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-11-13, 18:32   

And napisał/a:


Sprawne auto podnosi się z dołu do góry w 5 sekund

5 sek ale chyba z poziomu jednego na następny ? Bo niemożliwe, że z najniższego do najwyższego. Chociaż i te 5 sek wydaje się bardzo szybko, przynajmniej u mnie to pewnie będzie bliżej 10 sek. <hmm>
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-13, 18:33   

And napisał/a:
Powodem stwierdzenia że kompresor jest padnięty nie są objawy opadania, a to ,że na teście ciśnienia pokazał 8 barów a nie 14 .

A jak został ten test wykonany?... wiesz czy nie wiesz?....
W który momencie pokazało 8bar?...
A jeżeli to ty to robiłeś to napisz wprost i będzie łatwiej.



Przynaję, sugeruję się opisem usterki oczami właściciela bo auta nie mam i nie mogę tego zweryfikować osobiście więc...
bodyg napisał/a:
... byl piękny dzień jakies 3 dni temu heh jade sobie po prostej i nagle zaczela migac mi kontrolka zawieszenia żółta i zielona auto jakies sztywniejsze sie stalo i wyłączyły sie szare pola w ustawieniach zawieszenia i można ustawiac albo automatycznei albo comfort. Mysle no nic dynamic mialem i jakis twardszy sie zrobil chce przejechac przez garba a tu chacze podwoziem.... wyszedlem auta i tył leży na glebie a przód normalnie. Pojechałem do mechanika ten podłączył kompa i wyskoczył jakis błą zwarcie z masa jakis błąd elektryczny i przegrzewanie kompresora....

Mi to nie wygląda na padnięty kompresor ale jak wszyscy mogę się mylić.
Jeżeli uważasz, że to co się wydarzyło jest następstwem padniętego kompresora to uzasadnij proszę.


A jak już uzasadnisz to wytłumacz również co się wydarzyło, że padnięty kompresor nie został wymieniony a jest teraz tak:
bodyg napisał/a:
auto podniosło przod słychac ze kompresorek sie włącza VCDSa to miał mechanik nie pokaywal mi parametrow nastawów, w zawieszeniu nie slychac syczenia. Teraz auto stoi jak trzeba ale nie wiem ile to potrwa i czy znowu nie opadnie za jakis czas





And napisał/a:
Na prawdę nie gdybajmy ,bo potem ludzie nie wiedzą o co chodzi jak każdy mówi coś innego ,a to jest po to żeby pomóc a nie zamieszać w głowie. <prosze>

No właśnie, piszemy tu żeby pomóc a nie zamieszać w głowie.

And napisał/a:
Nie wolno podnosić auta kilka razy pod rząd (instrukcja obsługi audi) Jest to niszczenie kompresora gdyż się przegrzewa

hmmmm.... jeżeli piszemy to w taki ogólnikowy sposób to bzdura ;)

Po pierwsze....
Wystarczy wymusić podnoszenie auta z wyłączonym silnikiem.
Kompresor się nie załącza więc kilkukrotne podnoszenie nie ma kompletnie wpływu na żywotność kompresora.

Po drugie....
Podnoszenie z Dynamic na Lift to inna czynność dla układu w zawieszeniu sportowym i inna w zawieszeniu standardowym.

Po trzecie...
Podglądałeś kiedyś temperaturę kompresora w trakcie pracy?
Kilka dni temu bawiłem się pneumatyką w mojej D3, w celach testowych podnosiłem wielokrotnie raz po raz w różnych stanach pracy auta i ani razy kompresor się nie zagrzał.


Instrukcja obsługi to instrukcja obsługi - jest dla użytkowników.
Wg. instrukcji obsługi zielone menu w MMI nie istnieje bo jest to menu serwisowe a jednak my tu dyskutujemy o sprawach wybiegających trochę poza zwykłą instrukcję obsługi ;)

And napisał/a:
Sprawne auto podnosi się z dołu do góry w 5 sekund

Zawsze 5 sekund?.... no to moje jest mocno niesprawne <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
And 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: And
Jeżdzę: A8
Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 21
Skąd: leszno
Wysłany: 2015-11-13, 19:32   

Nie robiłem testu ,ale jeśli ktoś robi test to po to żeby sprawdzić czy osiąga zadane ciśnienie ,jeśli osiągnął 8 atm ,tzn że jest niewydajny.Co oczywiście nie wyklucza jeszcze następnych błędów.Termik jest do rozłączenia awaryjnego .W pierwszej fazie uszkadzania /zużywania się pompy jest to błąd sporadyczny.Kompresor przy awarii może różnie pompować ,raz 8 a raz 12 atm .Po naprawie a8 podnosi mi sie w 5 sekund i nie ma problemu.


W czasie normalnej pracy nie przekracza 40 stopni ,termik wyłącza przy ok 110 stopniach
 
 
bodyg 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krystian
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-13, 21:34   

witajcie mam tylko chwilke czasu wiec powiem tak po poludni odebralem auto nic nie opada... wszystkie opcja zawieszenia dzialaja nic nie swieci sie na szaro ato przechodzi w kazdy tryb zawieszenia kompresor sporadycznie cos tam dopompowuje czasem cos upuszcza ogolnie wszystko dziala jak przed awaria ...auto od wczoraj po poludnai stalo do dzis po poludnia i nie spadlo nawet o 1 cm
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-14, 00:35   

bodyg napisał/a:
witajcie mam tylko chwilke czasu wiec powiem tak po poludni odebralem auto nic nie opada... wszystkie opcja zawieszenia dzialaja nic nie swieci sie na szaro ato przechodzi w kazdy tryb zawieszenia kompresor sporadycznie cos tam dopompowuje czasem cos upuszcza ogolnie wszystko dziala jak przed awaria ...auto od wczoraj po poludnai stalo do dzis po poludnia i nie spadlo nawet o 1 cm

Czyli jest OK.
A teraz pytanie: czy dowiedziałeś się jaka była usterka?.... bo jak rozumiem kompresora nie wymieniłeś jak to sugeruje kolega powyżej.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
bodyg 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: krystian
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-11-14, 01:14   

nic nie robiłem mechanik w sumie tez nic nie zrobił po tym jak zostawiłem auto u mechanika auto samo się podniosło... co było przyczyna nie wiem? mam nadzieje ze juz się naprawiło... znacie może jakiegoś dobrego fachowca z okolic trojmiasta zebym podjechal, moze ktos kumaty by to ogarnął bo w sumie źle by było jak by mi w trasie gdzieś padło...
 
 
Zielakgr 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-21, 12:31   

Mam taki problem padła mi prawa głowica wszystko pod maską rozgrzebane auto ma wjechac na podnosnik a ono opadło na zawieszeniu. MMI pokazuje auto na lift a na zegarach zielona ikonka samochodu ze strzałka w dół. Mam pytanie czy da się jakoś awaryjnie podnieść auto by wjechac na podnosnik ??
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-21, 12:44   

dmuchaj bezpośrednio w przewody pneumatyczne i jak podniesiesz amor to zatkaj przewód.... po kolei każde koło.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.