Autor |
Wiadomość |
silvae
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mam
Jeżdzę: A8, Jaguar
Wiek: 51 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2011-10-05, 21:44
|
|
|
Hej :-)
FOSS - przypatrz się proszę jeszcze raz temu obrazkowi tutaj:
link
Obrazek kolegi wolek przekręciłem o 90 stopni, żeby było jasne, że tam jest widoczny kawałek akumulatora - dla porównania wkleiłem zdjęcie prawdziwego akumulatora, żeby można było porównać. I teraz mi powiedz - czy to naprawde może być pod kierownicą? :-D Chyba jednak nie. ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-10-05, 22:07
|
|
|
silvae napisał/a: | (...) I teraz mi powiedz - czy to naprawde może być pod kierownicą? :-D Chyba jednak nie. ;-) |
ŁoŁ... wcześniej tego nie dostrzegłem ale teraz rzeczywiście wygląda mi to na akumulator ;-)
to może w bagażniku też jest ten 370 :roll: nie mam schematów a do garażu już dzisiaj nie idę aby zajrzeć w swoje bezpieczniki/przekaźniki ale jutro chyba tam zajrzę z ciekawości ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
silvae
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mam
Jeżdzę: A8, Jaguar
Wiek: 51 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2011-10-05, 22:34
|
|
|
No no.. ;-) Tylko czasem teraz nie rozbieraj Twojego cacka z powodu odnalezienia przekaźnika. Prędzej czy później - i tak go znajdziemy. ;-)
[ Dodano: 2011-10-06, 00:09 ]
ok - chyba nareszcie znalazłem, gdzie ten przekaźnik siedzi, lub który to jest:
Przekaźnik J403 (numer na przek. 373)
Jutro go sobie zobaczę, no i wymienię.
;-) |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-10-06, 16:47
|
|
|
więc rysunek który ci zapodałem to rysunek wyłącznie poglądowy a pochodzi z A6 c6.
a co do tego czy to jest 370 czy 373, powiem ci tak u mnie na 100% jest to 370 bo sam wymieniałem ale spotkałem sie z 373 również i nie wiem od czego to zależy. ale cana 373 w ASO to około 100pln. Co ciekawe w A6 również występuje 370 o czym mówi elsa, i jest to potwierdzona informacja. najprościej jest zobaczyć który z tych przekaźników zabezpieczony jest dodatkowym bezpiecznikiem 40A a jest napewno.
[ Dodano: 2011-10-06, 17:51 ]
najłatwiej wyjąć go i rozebrać (zdjąć obudowę) upalenia będzie widać gołym okiem. możesz podmienić go wyjmując inny z gniazda, najwyżej złapie jakiś błąd który po ponownym podłączeniu przekaźnika i tak będzie nieznaczący. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
silvae
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mam
Jeżdzę: A8, Jaguar
Wiek: 51 Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 10 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2011-10-06, 21:34
|
|
|
@ wolek
tak tak, już go sobie rozebrałem i widziałem, że jest mocno przypalony. :-)
Już częściej tu czytałem, że nowy przekaźnik w ASO kosztuje ok. 100 pln. Wydaje mi się, że możemy go kupić dużo taniej -> tutaj:
Conrad
Sprawdziłem dane techniczne (zajmuję się elektroniką), powinien pasować.
(W niemczech ten przekaźnik kosztuje w serwisie audi ok. 12,- euro).
silvae |
|
|
|
|
Arek B
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-26, 10:08
|
|
|
Dziękuję bardzo za taki dokładny opis problemu bardzo mi się przydał. Mój przekaźnik pracował bardzo głośno i czasami miał kłopot z przełączaniem.
Kupiłem dzisiaj w audi przekaźnik za 63 brutto więc kombinowanie z Conradem nie ma sensu.
Pozdrawiam,
Arek |
|
|
|
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2015-01-07, 11:13
|
|
|
Hej,
Sorry za odkrzewanie kotleta ale fotki już nie są dostępne.
Może ktoś opisać gdzie w końcu znajduje się ten przekaźnik? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-07, 12:48
|
|
|
Blade napisał/a: | Może ktoś opisać gdzie w końcu znajduje się ten przekaźnik? |
http://www.a8team.pl/efek...4031.htm#166533
Cyt: "Filterek masz pod przednim nadkolem od strony kierowcy,a do przekażnika musisz ściągnąc obudowe pod kierownicą i słuchaj który pyka jak kompresor sie włączy..." |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2015-01-08, 13:43
|
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedź
Odkręciłem osłonę nad nogami kierowcy i po lewo od kolumny kierowniczej ujrzałem takie przekaźniki:
Od kompresora jest ten czarny 373, 12V, 40A.
Za to mam pytanie o samą procedurę wymiany kompresora.
Podnoszę auto na warsztatowym podnośniku (cała buda do góry) najlepiej na lifcie z car jack mode on.
Wymieniam kompresor oraz filtr. Opuszczam auto. Odpalam i samochód się dźwignie, tak? Nie trzeba jakiś nowych adaptacji kompem robić? |
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2015-01-09, 21:14
|
|
|
EDIT:
Filtr jest nad nadkolem a dokladnie u szczytu tej materiałowej połowy. Co ciekawe pasuje jedynie przepływem tzn. strzałką "na odwrót". Stary również był zamontowany odwrotnie.
Kompresor dorwałem nowy dedykowany za 1299: http://allegro.pl/kompres...4895283162.html
Do przełożenia był czujnik temp. oraz zwór spustowy (taki z wtyczką). W ori kompresorze jest na przewodzie a w zamienniku bez przewodu o może blokować się o osuszacz klimy.
Całość na spokojnie zajęła ok 2h na podnośniku
Przyjemna robota <okioki> Teraz auto zapiernicza
PS.: Wszystkim zainteresowanym pracą zawieszenia pneumatycznego polecam ściągniecie takich instrukcji opisujących zawieszenie w Allroadzie: http://www.touaregclub.pl/download.php?id=2188 |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2015-01-09, 22:25
|
|
|
Tak, widzialem to ale o filtrze ktos zapomnial |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-09, 23:54
|
|
|
pioter napisał/a: | o filtrze ktos zapomnial |
filtr? - to chyba normalne i nie trzeba nic dodawać
Blade napisał/a: | Odpalam i samochód się dźwignie, tak? |
nie, bo samochód po zablokowaniu zawieszenie pozostanie w tym samym położeniu i się nie dźwignie. |
|
|
|
|
PiotrekS
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Paź 2009 Posty: 124 Skąd: WLKP
|
|
|
|
|
|
|
|
Blade
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 64 Skąd: W-wa/WPR/WB
|
Wysłany: 2015-01-12, 11:56
|
|
|
Też myślałem nad tym pierwszym ale nowe konto na allegro. Po NIPie i adresie znalazlem ze koleś z żoną ma firmę zajmująca się logistyką etc... dlatego wolalem kupić od sprawdzonej firmy która m.in. regeneruje amortyzatory. |
|
|
|
|
|