Autor |
Wiadomość |
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-07-13, 15:48
|
|
|
Nie wiem czy mówimy o tym samym "hałasie", zasadniczo kompresor chodził cicho, tylko się nie wyłączał...
Nie wiem do jakiego ciśnienia mógł się nabić ale w pewnym momencie tak jakby brakowało już mu siły na kolejny ruch cyliderka i wtedy był słyszalny huk, uderzenie... To że spalił się bezpiecznik mnie nie dziwi, ale ważniejsze z jakiego powody kompresor się nie wyłączał..?
Czy to tylko "zespawany" przekaźnik, czy jednak coś innego..?
No i nie wiem który to przekaźnik, a nie chciał bym rozbierać wszystkich przekaźników...
[ Dodano: 2018-07-13, 16:50 ]
Radny A8 D3 napisał/a: | ...( opisalem w innym temacie jak ja wykonac) | A mógł byś podać linka?
[ Dodano: 2018-07-14, 11:59 ]
Dobra to przekaźnik znalazłem.
Dla innych to ten u góry po lewej.
kompresor.jpg
|
|
Plik ściągnięto 471 raz(y) 109,5 KB |
3.jpg
|
|
Plik ściągnięto 46 raz(y) 213,08 KB |
2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 15 raz(y) 141,47 KB |
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 22 raz(y) 153,24 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-07-14, 14:29
|
|
|
Szukałem i trafiałem tylko na nieaktywne zdjęcia, do tego filmiku nie dotarłem.
Tak czy inaczej, bezpiecznik i przekaźnik wymieniony... nie pomogło, co prawda zniknęły (00668, 01598, 01770) 3 z 4 błędów, ale pozostaje jeden 01400.
Kompresor już wyjąłem, widać że już gdzieś był w 2014r -plomba gwarancyjna.
Podłączyłem kompresor pod 12V i nic zupełnie martwy, nie bierze nawet 1mA.
widać nawet przewód przetarty/przetopiony...
I pozostaje pytanie, czy wystarczy tylko wymienić kompresor, filterek, przekaźnik, bezpiecznik. skasować błędy i powinno wszystko śmigać? czy będzie potrzebna jeszcze jakaś inna procedura?
No i najważniejsze czym to wszystko było spowodowane?
I jeszcze jedno pytanie czy na którychś blokach pomiarowych można sprawdzić aktualne ciśnienie kompresora?
[ Dodano: 2018-07-14, 18:43 ]
A silnik w środku aż niebieski jest...
silnik.jpg
|
|
Plik ściągnięto 48 raz(y) 177,05 KB |
wytczka.jpg
|
|
Plik ściągnięto 46 raz(y) 162,13 KB |
2014.jpg
|
|
Plik ściągnięto 29 raz(y) 221,87 KB |
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2018-07-15, 13:32
|
|
|
joy_pl napisał/a: | ...
1. I pozostaje pytanie, czy wystarczy tylko wymienić kompresor, filterek, przekaźnik, bezpiecznik. skasować błędy i powinno wszystko śmigać? czy będzie potrzebna jeszcze jakaś inna procedura?
2. No i najważniejsze czym to wszystko było spowodowane?
3. I jeszcze jedno pytanie czy na którychś blokach pomiarowych można sprawdzić aktualne ciśnienie kompresora?
[ Dodano: 2018-07-14, 18:43 ]
A silnik w środku aż niebieski jest... |
1.Nie trzeba robic zadnej dodatkowej adaptacji
2. W moim przypadku stalo sie to w bardzo goracy dzień tal jakby przegrzal sie, przez co przepalilu sie zwoje
3. W programie VCDS da sie sprawdzic podczas jazdy w kazdym monencie kiedy kompresor pompuje jakie jest cisnienie i przy jakim cisnieiu zaczyna halasowac.
Podmien sam silnik od kompresora i zrob regeneracje sprezarki i bedzie ok (ja z tym dlugo walczylem ale w koncu jest ok od okolo roku)
[ Dodano: 2018-07-15, 14:35 ]
Link do regeneracji sprezarki ktora wykonywalem https://www.a8team.pl/d3-...ghlight=#317236 |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2018-07-15, 19:33
|
|
|
Proponuje jeszcze kupic ten zestaw oringow. Cena nie jest kosmiczna a napewno uszczelni duzo lepiej |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-18, 18:53
|
|
|
daj znać ile te wszystkie graty i roboty wyszły |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-07-18, 20:00
|
|
|
Jeśli chodzi o mnie to:
Silnik - 350 zł
pierścień - 80 zł
filterek - ok 90 zł (to jest jakiś filtr paliwa, stary był dokładnie taki sam)
Przekaźnik - 20 zł
wkład do osuszacza - 40 zł
kilka oringów - 5 zł
bezpieczniki - 2 zł
Czyli razem z przesyłkami ok 600 zł
Musiałem przerobić wtyczkę silnika, więc jak ktoś będzie to robił niech nie wyrzuca od razu starego silnika...
Czas "regeneracja" sprężarki z 30..40 minut montaż i demontaż w aucie ok. 2..3 godziny... ciężko stwierdzić bo zajmowałem się jeszcze inna usterką... |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-18, 20:43
|
|
|
to tylko dopiszę dla potomności że cały nowy po oddaniu starego 830
dobrany tak aby było bez przeróbek |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2018-07-18, 21:08
|
|
|
Gdzie można takiej wymiany dokonać ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2018-07-18, 22:37
|
|
|
Za filtr sporo przeplaciles kosztuje okolo 40zl Numer OE:
220 320 00 69
A 220 320 00 69
Co do wkladu osuszacza za grosze mozna kupic u ludzi zajmujacych sie klimatyzacja.
Ten nowy kompresor za 830 nie jest nowy tylko rogenerowany. Gdyby byl nowy nie chieli by przeciez starego to oczywiste. ( ich regeneracja polega na wymiane osuszacza i to nie zawsze , pomalowaniu i wlozeniu nowego pierscienia i za to placimy 830zl. A jak w tym "nowym" porysuje sie cylinder od przegrzania czarnego pierscienia to i tak gwarancji nikt nie uzna bo powie ze zassal piach i nie udowodnisz im tego ze tak nie bylo.)
Przekonalem sie na wlasniej skorze ... |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-07-19, 07:13
|
|
|
Cytat: | Za filtr sporo przeplaciles kosztuje okolo 40zl Numer OE:
220 320 00 69
A 220 320 00 69 | Być może, za komplet filtr + przekaźnik dałem 95, ale kupowałem większość od jednego sprzedawcy więc odchodzą przesyłki...
[ Dodano: 2018-07-19, 08:23 ]
A co tego "nowego" to trzeba doliczyć jeszcze przekaźnik i filtr...
[ Dodano: 2018-07-19, 08:29 ]
W ogóle wydaje się mi, że profilaktyczna wymiana samego przekaźnika może przedłużyć życie kompresora... |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-08-01, 08:34
|
|
|
830 z filtrem, przekaźnik to 15pln nie wpływa na żywotnośc kompresora
fakt nie wiadomo dokładnie co jest w środku... ale pompuje błyskawicznie 16
nie przegrzewa się więc uważam działa jak nowy
kupiłem sobie spokój... na ile zobaczymy |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
joy_pl
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2016 Posty: 54 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2018-08-01, 09:12
|
|
|
Każdy element stykowy ma ograniczoną liczbę załączeń.
Dla takiego przekaźnika będzie to kilkadziesiąt..kilkaset tysięcy załączeń przy obciążeniu rezystancyjnym, dla silnika będzie to zdecydowanie mniej...
U mnie kompresor padł dopiero po zespawaniu przekaźnika, przed tym nie dawał żadnych objawów... |
|
|
|
|
|