Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.0TDI ] Problem z kompresorem zawieszenia  
Autor Wiadomość
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-10-31, 20:17   

Sprawdzę to bo być może to akurat będzie to. A masz może jakieś zdjęcie podgladowe jak on wygląda ?
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-31, 20:20   

Jest w srodku wyspy zaworowej. Bedziesz widzial wezyki pneumatyki :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-10-31, 20:24   

A może to być wina np zasmiedzialego styku od kostki zasilającej kompresora ? Dziś jak ja rozpielem to zobaczyłem że jeden pon jest zasniedzialy i tak jakby kostka delikatnie przytopiona w środku .

[ Dodano: 2016-10-31, 21:48 ]
Drago_o masz na myśli cały ten rozdzielacz ?
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-31, 23:10   

Taaa... w nim jest czujnik
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-11-01, 13:18   

pebo napisał/a:
drago_o napisał/a:
dmuchaj bezpośrednio w przewody pneumatyczne i jak podniesiesz amor to zatkaj przewód.... po kolei każde koło.

Trochę niebezpieczne i sporo rozkładania. A czy nie da się podłączyć kompa i prostownik do akumulatora i podnieść auto np. poprzez test zawieszenia?


Ja robiłem troszkę prościej, wypiąłem tylko przewód z kompresora i podpiąłem go do kompresora zewnętrznego,włączyłem zapłon w MMI dałem lift i auto poszło w górę w 2-4 sek. nic nie musiałem zatykać bo przez przewód kompersor- rozdzielacz powietrze nie ucieknie no chyba że się zada np: "dynamic" :] Dziwnie to zabrzmi, ale myślałem w zderzaku zamontować wentyl i wpiąć go trójnikiem na przewodzie kompresor-rozdzielacz tak na wszelki wypadek jak by się kompresor skończył w trasie i wtedy można na stacji dopompować zbiornik z powietrzem, rozwiązanie awaryjne ;)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-01, 13:23   

No moxe nie pyknac jesli kompresor jest umarty. Ale jesli chociaz na chwile dziala a po zalaczeniu dopiero wywala blad zawieszenia to moze tak zadzialac.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-11-01, 13:24   

Dokładnie bo jak wywali błąd to zamyka zawory.
 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-11-01, 17:12   

Mam jeszcze pytanie czy podczas wymiany rozdzielacza jak odkrece wszystkie przewody to auto nie opadnie ?
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-11-01, 19:26   

Opadnie i to na glebe całkowicie ;)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-11-02, 20:31   

Marcin2013 napisał/a:
Opadnie i to na glebe całkowicie ;)

A czy w każdym z amortyzatorów nie ma zaworu, który utrzymuje tzw. ciśnienie resztkowe?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-02, 22:03   

Nie opadna calkiem. Sa zaworki ale mam wrazenie ze tylko dzialaja jako dlawienia. Bo mogloby za szybko spadac na dol przy tej masie :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-11-03, 08:22   

Jak rozpiąłem rozdzielacz to auto powoli opadało do momentu aż koła się schowały w nadkolach, a prześwit był może 2-3 cm dlatego napisałem gleba całkowita :] Po rozpięciu przewodów od rozdzielacza auto opada powoli, przy podmianie rozdzielacza można pojedynczo przekładać przewody i prawie w ogóle nie opadnie.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-08, 09:21   

hehe... w moim poprzednim poście napisałem:
Cytat:
Nie opadna calkiem.

...ale oczywiście miałem na myśli "Nie, opadną całkiem." ;) Opada powoli bo włąśnie te zaworki w amorach to powodują :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
joy_pl 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic HKM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3, golf4
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-07-12, 21:34   

Odświeżę trochę temat...
Moje auto to co prawda 4.2 FSI (2008), ale...

Przedwczoraj, zamykam auto odchodzę i słyszę sprężarka chodzi, czekam chwile dalej chodzi...
Wracam do auta odpalam dalej chodzi sprężarka. podnoszenie, opuszczanie działa normalnie...
Aż w końcu coś zaczyna strzelać/walić/uderzać jakby zawór bezpieczeństwa, albo sprężarka nabiła takie ciśnienie że nie miała siły obrócić już cylinderka...

Pierwsza myśl zespawał się przekaźnik... po kilku takich uderzeniach, wszystko wróciło do normy...

Do wczoraj, problem się powtórzył, ale waliło dłużej, aż padł bezpiecznik...


Teraz pytania:

1. czy to tylko bezpiecznik i przekaźnik?
2. który to przekaźnik?
3. czym mogło to być spowodowane?

na foto przekaźniki pod kierownicą..

[ Dodano: 2018-07-12, 21:36 ]
A jeszcze jedno wyjąłem przekaźnik 370 rozebrałem, miał lekkie, bardzo delikatne przykopcenie na stykach, ale nie wiem czy to ten?

b_40A.jpg
Plik ściągnięto 3376 raz(y) 32,36 KB

przekaźniki.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 108,43 KB

 
 
Radny A8 D3 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2018-07-13, 13:25   

Mialem identycznia sytuacje. W moim przypadku byl winny silnik kompresora. Podczas jazdy zaczelo stukac cos mosno jak kompresor dluzej pochodzil po 2 dniach zaczelo ciagle palic wlasnie ten bezpiecznik. Kompresor pobieraz tyle pradu ze spalil by pewnie bezpiecznik 90 albo i wiekszy. Wymiana samego silnika w kompresorze + regeneracja ( opisalem w innym temacie jak ja wykonac) pompki + filtr nowy i tlumik przerobiony na osuszacz i jest taka cisza ze nie wiem kiedy kompresor sie zalacza.

Moja rada zacznik od sprawdzenia poboru pradu przez kompresor jak jest za duzy to szukaj albo samego silnika albo calego kompresora moze bym od audi mercedesa albo bmw. Wszystkie silniki sa takie same wiec nie bedzie problemu.
_________________
Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.