Autor |
Wiadomość |
DobraRobota
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 17 Skąd: Koszalin/Wrocław
|
Wysłany: 2010-12-05, 20:20
|
|
|
Witam wszystkich.
Muszę powiedzieć, że już troche zęby pościerałem na D2 i z nierównym chodzeniem mialem do czynienia wielokrotnie.
Za pierwszym razem sprawa była dość prosta. Nie mialem jeszcze VAGa, bo był do mnie akurat w drodze i nie moglem sprawdzic bledow. Moja wstepna diagnoza byla taka, ze nie pali na jeden cylinder. Wyczyścilem świece i cewki - dalej to samo. W miedzyczasie zaczela migac kontrolka CAT, ale tez nie zawsze. Chcialem juz kupowac nowe kable i cewki, ale ostalem VAGa i mialem blad wypadania zaplonu na jednym z cylindrow o konkretnym numerze. Zamienilem wiec cewki miejscami i dalej byl ten sam cylinder, wiec wykluczylem cewke. Kabel sprawdzilem miernikiem i tez go wykluczylem. Kupilem chyba za 50 zl jeden i nieoryginalny modul zaplonowy (są dwa i to takie same jak np. w A4 1.8 turbo - sprawdzalem u kolegi).
To bylo rozwiazanie nierownego chodzenia.
Za drugim razem przyczyna bylo lewe powietrze. Pomiędzy przelywomierzem a przepustnicą, a właściwie tuż przed nią, w wężu dolotowym jest otwór. Fabrycznie jest on zakołkowany taką jakby zaślepką ze śrubą w środku od strony silnika. U mnie leżała obok i na niskich obrotach silnik przez to chodził nierówno i nieregularnie - inaczej niż w przypadku wypadającego zapłonu.
Teraz nadszedł czas na trzecią opcję, na którą napotkałem się ostatnio i do dziś jeszcze z nią nic nie zrobiłem z braku funduszy. Możliwe, że kolega z kilku postów wyżej, u którego występuje szarpanie ma ten sam problem. Po wymianie oleju w skrzyni wypłukały mi się stare nagary ze sprzęgła hydrokinetycznego i uszkodziła mi się skrzynia. Teraz gaśnie przy hamowaniu, szarpie przy zmianie biegów (często nawet dość mocno uderzy, jakby ktoś puknął mnie z tyłu w zderzak), na zakrętach jaby się wysprzęgla, a na postoju odczuwalne są dość mocne wibracje. Nie tak mocne jak przy niepalącym cylindrze, ale równie nieprzyjemne. Ta awaria jest jak narazie moją najbardziej kosztowną, ale zdarza się bardzo bardzo rzadko i u kolegi z pierwszego postu niekoniecznie musi się sprawdzić, bo nie wspomniał o szarpaniu.
Posprawdzać i dać znać czy pomogłem |
_________________ To nie my stworzyliśmy V8 - To V8 stworzylo nas. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-12-06, 17:05
|
|
|
Ja prawie rozgryzłem problem (bolączka A8) ...i stawiam na pompę paliwa lub cokolwiek z tym związane bo zatankowałem ostatnio prawie do pełna i lepiej pali i chodzi równo więc czekam aż się ciepło zrobi, a puki co to trzymam pełny bak. |
|
|
|
|
|
|
|
DobraRobota
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 17 Skąd: Koszalin/Wrocław
|
Wysłany: 2010-12-07, 17:06
|
|
|
:peace:
No nie wziąłem tego pod uwagę, może dlatego, że mi nie chodziła nierówno tylko jakby gwizdała, a mam już trzecią po każdej wymianie łapała w innym miejscu, ale o tym pisałem już w jakimś poście. W każdym razie ciesze sie, że znalazłeś przyczynę. |
_________________ To nie my stworzyliśmy V8 - To V8 stworzylo nas. |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-05, 11:47
|
|
|
Witam, jak widzę z większości odpowiedzi nie równa praca wynika z uszkodzonego modułu . Tylko jak by ktoś mógł podrzucić fotkę tego bloku (VAG) z wypadającymi zapłonami ponieważ nie mam błędów na silniku a chciałbym zobaczyć który cylinder wariuje . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-05, 13:31
|
|
|
Bloki w sterowniku silnika 19 - cylindry 1,2,3,4; 20 - cylindry - 5,6,7,8. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-10, 09:49
|
|
|
sprawdzałem te bloki i wszędzie zera , czyli wszystko gra. Błędów też nie wywala a drgania nadal są. Hmmm .. gdzie to dalej ugryźć?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-08-01, 13:06
|
|
|
panowie a jak zdiagnozowac poduszke silnika ta z przodu koło alternatora??
U mnie tez zaczęło trzaśc i nie wiadomo co
błędów nie ma
Sondy pracują
zapłon nie wypada
Korekty 0% 0% 0% 14,5% |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-08-01, 13:27
|
|
|
tomi5 napisał/a: | panowie a jak zdiagnozowac poduszke silnika ta z przodu koło alternatora??
U mnie tez zaczęło trzaśc i nie wiadomo co
błędów nie ma
Sondy pracują
zapłon nie wypada
Korekty 0% 0% 0% 14,5% |
Jak by to była poduszka to by szarpał podczas jazdy a pewnie drga ci na postoju , V8 ma wysoką kulturę pracy zerwana poduszka nie spowoduje drgań silnika na postoju
ja już dałem sobie spokój niech sobie drga już tyle rzeczy sprawdziłem i nic nie doczytałem więcej zapłony nie wypadają zero błędów a nie jest to u mnie na pewno poduszka bo jak jest zimny rano na ssaniu to po dodaniu energicznie gazu lekko się dławi czyli coś z elektroniką silnika pewnie, cewki świece wyszły by na zapłonie a tu nic . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-08-01, 13:30
|
|
|
Oj jak rano po odpaleniu się dławi to cos go musi podlewać, u mnie normalnie odpala i normalnie reaguje na dodanie gazu.
Ale tak jak pisałem silnik drży. Chyba profilaktycznie zmienie uszczelke pod kolektorem ssącym.
A mozna jakośc sprawdzic szczelnośc uszczelki pod kolektorem, np jakis preparat do psikania ??? |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-08-01, 14:15
|
|
|
tomi5 napisał/a: |
Ale tak jak pisałem silnik drży. Chyba profilaktycznie zmienie uszczelke pod kolektorem ssącym.
A mozna jakośc sprawdzic szczelnośc uszczelki pod kolektorem, np jakis preparat do psikania ??? |
Może i u mnie ta uszczelka tylko bardziej puszcza niż u ciebie i przez to się dławi |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-08-01, 18:14
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | tomi5 napisał/a: | panowie a jak zdiagnozowac poduszke silnika ta z przodu koło alternatora??
U mnie tez zaczęło trzaśc i nie wiadomo co
błędów nie ma
Sondy pracują
zapłon nie wypada
Korekty 0% 0% 0% 14,5% |
Jak by to była poduszka to by szarpał podczas jazdy a pewnie drga ci na postoju , V8 ma wysoką kulturę pracy zerwana poduszka nie spowoduje drgań silnika na postoju
ja już dałem sobie spokój niech sobie drga już tyle rzeczy sprawdziłem i nic nie doczytałem więcej zapłony nie wypadają zero błędów a nie jest to u mnie na pewno poduszka bo jak jest zimny rano na ssaniu to po dodaniu energicznie gazu lekko się dławi czyli coś z elektroniką silnika pewnie, cewki świece wyszły by na zapłonie a tu nic . |
No własnie o to chodzi że podczas jazdy też jest to wyczówalne, cała buda chodzi, zwłaszcza gdy spokojnie sie rozpedzam albo np jadę 80km/h i lekko dodam gazu, od razu czuć. Tak samo jak puszcze hamulec auto zaczyna sie toczyc do przodu to wtedy robi to takimi skokami, (tylko panne posadzic na kolanach i nic wiecej nie trzeba robić);p
Poduszki pod silnikiem mam z jakimiś czujnikami więc jak by te były wadliwe to VAG powienien chyba wywalić błąd. Ta poduszka kolo alternatora była kiedys wymieniana w ASO mam fakturę, ale byc może nie wytrzymała próby czasu |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-08-01, 21:22
|
|
|
tomi5 napisał/a: | panowie a jak zdiagnozowac poduszke silnika ta z przodu koło alternatora??
U mnie tez zaczęło trzaśc i nie wiadomo co
błędów nie ma
Sondy pracują
zapłon nie wypada
Korekty 0% 0% 0% 14,5% |
Te korekty to tylko przy jeździe na LPG, czy na benzynie też są takie same?
Może któryś oring na wtrysku benzyny przepuszcza lewiznę, albo któryś wtrysk gazowy się przytkał i ECU próbuje nadgonić ubogą mieszankę tą korektą.. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-02, 05:37
|
|
|
kolega ma nowe te gumki ;-)
Ja tam sprawdzam lewiznę WD-40 psikam tam gdzie może być jak namierzę to miejsce
to czuć po pracy motoru
A wkrętki od gazu ci się nie ruszają wężyki ok ? |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-08-02, 07:04
|
|
|
Kupie dzisiaj ten starter w sprayu i zobaczę czy gdzieś jest nieszczelność.
Nie ma róznicy LPG czy BP auto pracuje tak samo.
Takie korekty miałem po przejechaniu 60km, sam się zdziwiłem że same 0 bo zawsze jakieś małe wartości były
[ Dodano: 2013-08-06, 20:21 ]
No i i po probemie,
Winne były cewki, błędów nie robiły, ale pracowały juz na granicy swoich możliwości.
Auto odżyło, czulsze jest na dodanie gazu, co do spalania to musze jeszcze pojeździć, ale odnosze wrażenie że chwilowe na FISie pokazuje mniejsze niż przed wymianą. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2013-08-26, 08:23
|
|
|
panowie podpinam pod temat bo wczoraj zauważyłem lekkie drgania na postoju i ostatnio zauważyłem że rano nierówno odpala(jakby nie na wszystkie cylindry) i dłuzej trzeba kręcić ale pózniej jest ok dodam że spod lewarka zmiany biegów miedzy 80-120 przy mocnym przycisnieciu pedału pochodzi taki cichy szum jakby plastik piszczał lub ocierałale czy to cos ma do siebie nie wiadomo a pózniej dzwięk znika (przy lekkim przyspieszaniu nawet do 200 nic nie słychać ) kat nie zapala się ale kiedyś byłem na komp i były błedy cewek zapłonowych ale wtedy odpalał normalnie i olałem temat |
|
|
|
|
|