Autor |
Wiadomość |
solox011
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Franciszek
Jeżdzę: S8
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-07-04, 20:53 [S8 D2 00
] Drgania na postoju
|
|
|
Witam mam taki problem, jak odpalę auto (zimne) i chodzi sobie na luzie to siedząc w środku czuję takie lekkie drgania które przenoszą się na całe auto jak dodam gazu to ustępują. Obserwowałem tez obrotomierz i jak się dobrze przypatrzyłem to jak by wskazówka lekko drżała ale to może i takie złudzenia i bardziej to widać na zimnym silniku. Podpinałem vaga na silniku nie ma żadnych błędów jak się nagrzeje obroty trzyma cały czas na 760 nie falują a jednak czuć to drganie takie mrowienie.
Auto jest bez instalacji LPG jeżdżę na benzynie. |
_________________ Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-07-04, 21:02
|
|
|
Wejdź na Vagu w bloki danych i sprawdź czy nie ma braków spalania. Może też być poduszka pod silnikiem ale tego nie da rady tak łatwo stwierdzić. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
solox011
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Franciszek
Jeżdzę: S8
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-07-04, 21:05
|
|
|
daro72 napisał/a: | Wejdź na Vagu w bloki danych i sprawdź czy nie ma braków spalania. Może też być poduszka pod silnikiem ale tego nie da rady tak łatwo stwierdzić. |
kolego a gdzie to dokładnie mam szukać bo nie jestem tak mocno w tym obeznany mam vag-com 409-1 |
_________________ Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-07-05, 17:13
|
|
|
poprostu wejdz w bloki danych, bloki wartosci mierzonych i szukaj - spalanie na cylindrach. Nie wiem jak jest w twoim vagu ale sprawdz bloki od 17 |
|
|
|
|
|
|
|
kkarol
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A4 B6
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2010-07-05, 21:51
|
|
|
wiekszosc v6 i v8 ktore widzialem ma delikatne nierowne obroty biegu jalowego
ale raczej wystepuje to na cieplym silniku |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-07-06, 04:51
|
|
|
kkarol napisał/a: | wiekszosc v6 i v8 ktore widzialem ma delikatne nierowne obroty biegu jalowego
ale raczej wystepuje to na cieplym silniku |
I tu się mylisz. Silnik w układzie V charakteryzuje większą kulturą pracy niż rzędowy.
W praktyce wygląda to tak, że podczas pracy silnika mógłbyś postawić szklankę z wodą i nie powinna się z niej wylać. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
solox011
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Franciszek
Jeżdzę: S8
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-07-06, 09:42
|
|
|
daro72 napisał/a: | kkarol napisał/a: | wiekszosc v6 i v8 ktore widzialem ma delikatne nierowne obroty biegu jalowego
ale raczej wystepuje to na cieplym silniku |
I tu się mylisz. Silnik w układzie V charakteryzuje większą kulturą pracy niż rzędowy.
W praktyce wygląda to tak, że podczas pracy silnika mógłbyś postawić szklankę z wodą i nie powinna się z niej wylać. |
masz kolego rację bo wiem jak pracował wcześniej zero drgań było |
_________________ Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-07-06, 10:23
|
|
|
Poduszka która jest nad alternatorem jest cała? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
solox011
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Franciszek
Jeżdzę: S8
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-07-06, 11:13
|
|
|
pioter napisał/a: | Poduszka która jest nad alternatorem jest cała? |
tak była zmieniana nie dawno na nową |
_________________ Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm |
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-07-06, 11:43
|
|
|
to napewno wypada jakis zaplon - bez VAGa niewiele zdzialasz chyba..
zapala ci sie kontrolka CAT? jak nie to moze byc jakas blacha przyczyna, jakies przebicie/, sprawdz sobie zewki i gumowe fajki na nich, moze jakies przebicie maja i wala zamiast na cewke to na blok.. (ja mialem kiedys za krotka jedna fajke i tak bylo a nikt nie umial zdiagnozowac wypadania zaplonu..) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
solox011
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Franciszek
Jeżdzę: S8
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-07-06, 12:05
|
|
|
jaano napisał/a: | to napewno wypada jakis zaplon - bez VAGa niewiele zdzialasz chyba..
zapala ci sie kontrolka CAT? jak nie to moze byc jakas blacha przyczyna, jakies przebicie/, sprawdz sobie zewki i gumowe fajki na nich, moze jakies przebicie maja i wala zamiast na cewke to na blok.. (ja mialem kiedys za krotka jedna fajke i tak bylo a nikt nie umial zdiagnozowac wypadania zaplonu..) |
nic się nie świeci na desce no też tak obstawiam że coś z zapłonem będę musiał to zbadać dzięki za radę |
_________________ Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm |
|
|
|
|
dixon39
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Maniek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 34 Skąd: uk/polska
|
Wysłany: 2010-07-06, 17:44
|
|
|
Podepne sie do tematu :peace: tez mam tak samo i myslalem ze te silniki tak chodzą, czyli jednak nie.... napisz kolego solox co bylo przyczyną to moze i ja sie za swój wezme :-P[/b] |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2010-07-06, 18:06
|
|
|
solox011 napisał/a: | pioter napisał/a: | Poduszka która jest nad alternatorem jest cała? |
tak była zmieniana nie dawno na nową |
Jeśli dobrze kojarzę, to jest ta poduszka z przodu. Trzeba ją wyregulować mechanicznie (ręcznie). Jeśli się mylę co do poduszki, to pozostają poduszki pod silnikiem. Jak wyżej koledzy piszą, silniki w układzie V a zwłaszcza V8 naprawdę chodzą bardzo równomiernie, nawet na wolnych obrotach. Żadne inne silniki nie mają tak równej pracy, ani 6 cylindrowe ani 12 cylindrowe. V8 rządzi! |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
MarcinD2
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 39 Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 24 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2010-07-06, 21:18
|
|
|
mylisz sie niestety ale pomimo iz w moim 3.3 nie czuje wogole drgan to najlepiej wywazonymi silnikami sa rzedowe 6 cylindrowce oraz 6 w układzie boxer - poczytajcie. W silnikach typu V czesto stosuje sie wałki wyrównoważające a sama konstrukcja powstała ze wzgledu na zaoszczedzenie miejsca pod maska i skrócenia maski.
Choć kocham moja V8 w biturbodieslu:) |
|
|
|
|
|
|
|
solox011
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Franciszek
Jeżdzę: S8
Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 41 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-07-06, 21:37
|
|
|
Panowie podpinałem vaga i na silniku nie mam żadnych błędów a jak wejdę w te bloki pomiarowe to na co to mam patrzeć bo tych bloków trochę jest |
_________________ Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm |
|
|
|
|
|