|
Autor |
Wiadomość |
shultz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 19 Lip 2014 Posty: 49 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-08-20, 12:31
|
|
|
dobra, nie doczytałem wątku i miałem głupi pomysł. zaśmieciłem tylko:)) |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-08-20, 18:08
|
|
|
gacuś napisał/a: | cewki zamienione,świece też,zamieniłem nawet wtryskiwacze i dalej to samo .zaznaczam,że vag nie pokazuje żadnych błędów,auto jedzie ładnie,ładnie się wkręca itd.,tylko na jałowym biegu minimalnie telepie,co prawda jest to mało odczuwalne i można z tym jeździć,ale mnie to wkurza!nie po to jeżdzę benzynką,żeby się czuć jak w klekocie .spróbuje jeszcze z tymi kablami i modułami.
kable sprawdzone,wydają sie ok,moduły zamieniłem i dalej to samo.olewam to,nie mam nerwów,jak coś w końcu nawali to wtedy będę wiedział. |
Może rozrząd źle ustawiony. U mnie ponowne ustawienie rozrządu-mega luźny pasek był skutecznie wyeliminowało drgania na postoju |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-20, 18:41
|
|
|
I u mnie też |
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-08-21, 08:34
|
|
|
kurcze,a może rzeczywiście,bo nie dawno wymieniałem rozrząd .tylko nie moge sobie przypomniec czy przed wymiana też telepało.a może to objaw niedomagania cylindra?po powrocie z wczasów pomierze kompresje dla świętego spokoju. |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-08-24, 22:44
|
|
|
Podłączę się pod temat panowie gdyż mam problem jak wielu na tym forum i innych forach miało i być może ma a chodzi o to że mam telepanie silnika na jałowych obrotach na P i N, takie dosyć jednostajne około 2 telepnięcia na sekundę, jest to trochę drażniące, wolałbym żeby było aksamitnie. Nie jest to jakieś straszne telepanie że aż szyby drżą i rzeczy w schowkach brzęczą ale czuć to na kierownicy, za to podczas jazdy czy na wyższych obrotach żadnych niepokojących objawów, auto pali na dotyk, nigdy nie zgasło na D czy na R nie czuć tego tak bardzo. Śmierdzi za to trochę nieprzepaloną benzyną na zimnym, można by nawet pomyśleć że przeciek gdzieś jest tak śmierdzi na zimnym.
To telepanie mam już od momentu zakupu, jak na razie wymienione zostały:
świece bosh, cewki beru, pasek osprzętu+rolki, kompletny rozrząd paski, rolki, ślizgi napinaczy, łańcuszki, termostat, pompa wody, uszczelki, zaworki zwrotne, uszczelki w kolektorze dolotowym, oleje i wszystkie filtry, rozrząd składany na blokadach zgodnie z elsą, dekle były zerwane i wszystko było na znakach po obracaniu silnikiem.
Wcześniej grupa 093 miałem (-15, -8) Teraz mam (-10, 0)
Ostatnio wymieniłem też przewody podciśnień (SAI) od gruszek do blaszanych banieczek za silnikiem przy podszybiu, przy gruszkach zostały oryginalne gumowe przewody gdyż są w dobrym stanie natomiast te oplecione ala szmatą rozpadały się w rękach.
Tak naprawdę wszystkie te wymienione elementy nie przyniosły żadnej zmiany w pracy silnika od momentu zakupu, chciałoby się oszukać samego siebie i innych że teraz doszło 100 koni i pali o wiele mniej i lepiej na gaz reaguje ale to także oszukiwanie samego siebie. Szczerze to pewnie nic się nie zmieniło, auto zbiera się tak samo jak wcześniej i tyle.
Dolałem też specyfiku do paliwa żeby przeczyściło wtryski, poprawa być może jest ale minimalna lub efekt placebo więc uważam że zmian brak.
Nie mierzyłem kompresji a może to by dało jakiś wgląd.
Po przewertowaniu całego forum a8team jak i akp i innych również zagranicznych obstawiam: sondy lambda, wtryski, nastawniki coś mieszają, gdzieś niezsczelność jakaś możę dolot może jeszcze jakiś wężyk, oring wtrysku. To raczej nie poduszki silnika ani konwerter gdyż skrzynia po remoncie a poduszki w dobrym stanie.
Pozatym z wlotu powietrza wydobywa się takie dudnienie/bulgotanie, można by pomyśleć że to wypadający zapłon, ale w ahq niema jak tego sprawdzić, podobno mogą to być nie domykające się zawory i cofa się do dolotu? Coś takiego wyczytałem na innym forum, myślę że to bulgotanie ma jakiś duzy związek z telepaniem, na akp jest temat z identycznymi objawami jak u mnie i bulgotem. Niestety temat nie został rozwiązany, właściwie to jest tylko parę tematów w całym internecie z rozwiązanym problemem. Ale za każdym razem co innego.
Tutaj ten temat:
http://www.audiklub.org/f...p?f=27&t=121921
Podaję tutaj nagrany ten bulgot z dolotu:
https://www.youtube.com/watch?v=ShhIEUMxXio
Gruszki pracują ok tutaj filmik i instrukcja startują jak należy powyżej 5400RPM:
https://www.youtube.com/watch?v=0c71rrny8s0
Video ukazujące w jakimś stopniu wyglądają drgania od wewnątrz, trzymałem w miarę nieruchomo telefon żeby można było to zarejestrować najlepiej widać to na lewym górnym rogu gdzie jest kawałek kierownicy.
https://www.youtube.com/watch?v=zG1W-Mq8a_4
Odpalanie na zmimnym:
https://www.youtube.com/watch?v=oYWAziIVhAs
Mam logi z vcds ale wszystkie parametry mieszczą się w odchyłkach:
Logi zaraz po odpaleniu auta, widać jak załączają się sondy:
http://vaglogi.pl/log-033_002_001_fvoaq21.html
Jakieś pomysły? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-08-25, 14:20
|
|
|
może i ja mam coś ze słuchem i wzrokiem ale ja nic nie widzę w pracy motoru
a poduszki kolega ma ok ? |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-08-25, 14:58
|
|
|
Hej poduszki są ok nie spękane, błędów na silniku żadnych.
Co do dźwięku koniecznie trzeba na słuchawkach gdyż ten dźwięk jest dosyć niski natomiast
znalazłem dokładnie ten dźwięk o wiele głośniejszy w fordzie mustangu.
https://www.youtube.com/watch?v=hIY1y0lqUMU |
|
|
|
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2018-09-13, 21:26
|
|
|
To mnie zmartwiliście mnie też drga na postoju i nawet na d na światłach jak stoję charakterystyczny basowy dźwięk głuchego pukania w dolocie i co jakiś czas mocniejsze puknięcia które czuć w lędźwiach. I taki krzyżyk wisi mi po poprzednim właścicielu na osłonie przed słońcem i jak puka to on się aż rusza hahha. A miało być tak pięknie
[ Dodano: 2018-09-14, 18:16 ]
Wczoraj na noc żem podłączył akumulator i ładował się całą noc. Swoją drogą mam problem z bezpiecznikiem który mnie trochę rozladowywuje aku i ze słabym ładowaniem po dłuższej jeździe ładowanie oscyluje w okolicach 13V na P. Przez co caly czas jest niedoładowany. Jak zapnę D to spada jeszcze bardziej. Po zgaszeszeniu auta napiecie na aku nie przekracza 12.5V nawet po dlugiej trasie.
Ale do rzeczy po naladowaniu całonocnym brak tych objawów nie ma stukania silnik chodzi wręcz aksamitnie, nie wiem czy to ma wpływ czy nie czy ja juz wymyślam ale wydaje mnie się ze jest poprawa. Ktoś by mógł to zweryfikować u siebie
Pozdrawiam
Zenon |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-09-14, 17:50
|
|
|
Jeśli masz w slabe ładowanie to czas zabrać się za alternator, zmierz na początek woltomierzem na samym alternatorze ile wynosi ladowanie jeść Li będzie ok 14,5v to latek ok a kabel który idzie do aku nie łączy a jedli będzie to co podajesz to altek padaka |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2018-09-14, 18:41
|
|
|
pb41ns napisał/a: | Jeśli masz w slabe ładowanie to czas zabrać się za alternator, zmierz na początek woltomierzem na samym alternatorze ile wynosi ladowanie jeść Li będzie ok 14,5v to latek ok a kabel który idzie do aku nie łączy a jedli będzie to co podajesz to altek padaka |
Alternator 2 razy wyciągany wszytko wymienione pan elektryk zarzeka się że sprawny jednak po rozgrzaniu napięcie spada na nim do 13.3V, a mówił że nie ma prawa spaść poniżej 13,8. Jak Zimny to ładuję wzorowo nawet pod obciążeniem.
Spadek na kablu od altka do akumulatora około 0.3-0.6V. Łączenie pod podłużnicą poprawione.
Masa podłużnica silnik wyczyszczona. Klema plusowa przy aku tak mnie się grzeje że można jajka smarzyć. Sam przewód alternator rozrusznik muszę wymienić bo jest nieciekawy, ale to grubsza robota bo tam ciasno.
U taty w a8 też się grzeje ale napięcie nie spada poniżej 13.4 na akumulatorze.
W tej chwili poszukuje innego alternatora ale ciężko o taki 077903015k |
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-09-14, 18:59
|
|
|
To że pan tak twierdzi to inna sprawa, tu już nie jeden sugerował się tym co majster mówił a było zupełnie inaczej |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-09-14, 20:50
|
|
|
Co do drgań ja już jestem przy rozwiązaniu problemu którym okazały się lambdy mimo poprawnych wartości pracy mieszały w silniku. Jeżdżę teraz na odłączonych i różnica jest kolosalna, wiadomo silnik nie pracuję tak jak powinien ale zdecydowanie lepiej, zamówiłem już nowe boscha po zamontowaniu zdam relację i może nawet logi wkleję. |
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2018-09-14, 21:56
|
|
|
Przed chwilą vaga podpiąłem masakra też chyba będę je wymieniał
17985 Zawór magnetyczny zawieszenia silnika strona 1 - przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17538 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17539 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17521 Regulacja lambda strona2 - podgrzewanie za wysokie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Tyle błędów a auto jeździ normalnie nic się nie świeci tylko te drgania
(może mnie się wydaje że jeździ normalnie) |
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-09-23, 20:04
|
|
|
Pomyślałem sobie że będę miał pracowitą niedzielę i wymieniłem sobie lambdy, co tu gadać samochód dostał nowe życie spalanie zeszło do 5,4 mniej niż passacie i doszło gdzieś ze 100 koni, ale to nie ważne najważniejsze że silniczek cyka jak zegareczek teraz równiutko sobie warczy, wcześniej jak trzymałem sztywno pedał gazu i starałem się utrzymać obroty np na 1200 obrotów czy 2000 to obroty falowały i spadały a teraz jest sztywno no i brak tej telepaczki to niesamowita ulga.
Różnice w vcds są następujące, w grupie 033 napięcie i wskazania procentowe bardzo szybko skaczą wartość zmienia się nawet 2 razy na sekundę gdzie wcześniej to wszystko jakoś działało jakby w spowolnieniu mimo obserwowania pojedynczego odczytu.
Co do samej wymiany mechanicznej to polecam każdemu wymianę kto lubi gimnastykę ja już nóg nie czułem, zeszło się 5 godzin, dojście do nich jest mówiąc delikatnie nieprzyjemne strona kierowcy to pikuś za to strona pasażera to jakaś masakra szczególnie jeśli chodzi o dokręcanie ale są pewne sztuczki i triki, ciekawe ile mechaniory by skasowały za taką gimnastykę.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|