Autor |
Wiadomość |
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-15, 10:13
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-15, 11:32
|
|
|
123 |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-06-15, 14:22
|
|
|
Mateuszku nie pitol.
Wiesz gdzie jest problem? To Ci tak szybciutko wytłumaczę.
Pojawił się temat tuningu S8 czyli silnika 4.0TFSI i padła z mojej strony propozycja na sprawdzenie co robią takie firmy jak ABT czy MTM.
Oczywiście zanegowałeś ten kierunek jak i markę tych firm bo jak to określiłeś "konie placebo dla takich ludzi mojego pokroju..."
Padają pytania o różnice między silnikami... a z Twojej strony pada odpowiedź "różni się softem" że S8 ma 520HP a takie RS7,RS6 czy S8 plus ma 605HP co jest oczywiście bzdurą ale kto to zweryfikuje jak 98% osób na tym forum nie ma wiedzy i jej szuka. (?)
https://a8team.pl/d4-all-opinie-i-recenzje-a8-d4-vt17388,75.htm
Hgo napisał/a: |
Nie różni się softem sterownika S8 do RS6/7 czy też S8+. Zapewniam Cię, że nie znajdziesz S8 nawet pierwszych modeli z mocą poniżej 560 KM zmierzonych na hamowni- chyba, że pomiar będzie na kołach, a to co innego niż na silniku ( mówię o zdrowej serii- a nie trupie ). Seria S8 D4 pokazuje moc zazwyczaj od 560 do 580 KM i uwaga ciekawostka- to, że modele performance czy + mają troszkę większy potencjał mocy spowodowane jest tym, że kręcą się obrotami NIEZNACZNIE wyżej przez co da się bardziej wykres dociągnąć- oczywiście czasy też będą notabene lepsze. Tune fabryczny dotyczy przesunięcia [i]limitera obrotów [/i]wyżej. |
To, że wypisujesz bzdury to masz wcześniej wykres z hamowni od Patryka Pachury (tak to ABT nieszczęsne), który pokazuje przy jakich obrotach jest max moc i ile tej mocy wychodzi w silniku DDTA z S8 Plus.
Ale skąd Ty tę "wiedzę" czerpiesz bo przecież sam tego nie wymyśliłeś.... (?)
Proszę:
https://www.audiworld.com...turbos-2969478/
MP4.2+6.0 napisał/a: |
Good luck trying to truly nail it down. My net take is it is all in the tune. You can back into it by looking at the APR site and quickly realizing it is the same end result whether you have an S8 or S8+. I recall some S8+ guys whose jaws kind of dropped when they found out you didn't get any farther up the post tune power chart, pre or post +. At factory tune level, S8+ has a higher redline where some of the final HP may be. But owning a pre-+, good luck using that real world, at least in more built up metro areas. Car just runs away when you get on it; mine almost never sees up close to redline. Also know that just about every test on the planet says stock S8 is more like 575HP, so Audi sandbagged it to try to differentiate some to the RS7 most likely. But, the few tests out there say S8 + is close to the rated number. So, stock to stock, the comparo is really 575:605, not 520:605. It in turn explains why it really is apparently just a slightly massaged factory tune tweak and the real tuner result from APR comes out the same on either one.
Equally hard to pin down the RS7 and 7 competition side. You get lots of "mine's better/bigger" and has an R and various blustering stuff on the forums, but when push comes to shove, not so easy to find documented differences. If anything, with the greater general under hood room, exhaust clearance, etc. plus the known twin air boxes on the S8 and S8 Plus, has always seemed yet more dubious. To be clear, both S8 (and +) and RS7 have the larger turbos, but it is relative to the "standard 4.0T" in the A8, S7 and S6. Both also have the beefier main bearings, more oil cooling and various other tweaks. Thus you will find true differences from std 4.0T to S8/RS7, some of which you really can't even mod like internal engine. |
Dlatego robiłeś turbiny u Michała z PERUN TURBO a jak się to skończyło to doskonale wiemy.
Wiesz już ile kosztuje intercooler od sprintech.ua, wiesz też jak zrobiło się ciepło po sofcie i przy jakiej temp.zewnętrznej.
I można zadać sobie pytanie "Panowie w czym problem?".
Problem w tym, że ktoś z mizerną wiedzy kreuje swoją osobę na speca od tuningu 4.0T by później pod szyldem "HGO Motosport"...(?) Tune...(?) Performance (?) robić $$$$ a ja mu ten marketing spie**....tzn. popsułem stąd te wszystkie określenia od oszołomów po świnie i negatywne emocje
ps: Panowie nie ma sensu karać kogoś za określenia, których używa... nie jestem zwolennikiem jakiś kropek a tym bardziej banowania...jeżeli faktycznie leci dużo epitetów i dla osób postronnych mało komfortowo się to czyta to moderujcie |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Lukasz_S8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Mar 2021 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-15, 16:34
|
|
|
Wracając do wątku o stage 3...
Cytat: | Wiesz już ile kosztuje intercooler od sprintech.ua, wiesz też jak zrobiło się ciepło po sofcie i przy jakiej temp.zewnętrznej. |
panton ile kosztuje taki cooler w sprintech, ewentualnie czy znasz jakieś alternatywne ?
Ja znalazłem takie coś:
https://dmt-racing.net/en/catalog/air-to-air-cooling-kit/
Nikt w u nas w kraju naprawdę nie robi takich rzeczy ? |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-06-15, 18:30
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Mówisz Łukaszu, że jak ktoś Ciebie nazywa ŚWINIA to jest OK. Tylko zmoderować? |
To nie jest OK ale daje do myślenia i zupełnie do mnie nie trafia więc jest mi to obojętne.
Jestem jednak zwolennikiem swobodnej wypowiedzi (odnośnie słownictwa) nawet jak jest ona na słabym poziomie niż ostrej moderacji bo wtedy prowadzi to do cenzury.
marekp750 napisał/a: | W dyskusji pojawiają się kłamstwa, próba uciszenia
mnie bo inaczej coś wypłynie na jaw w sprawie jakiejś S8...
Powtórzę.
DNO, CAŁKOWIE DNO. |
W 100% się zgadzam.
Lukasz_S8 napisał/a: | panton ile kosztuje taki cooler w sprintech, ewentualnie czy znasz jakieś alternatywne ? |
Nie wiem i uważam, że to jest zły kierunek
https://www.youtube.com/watch?v=6z-35TzeGBg |
|
|
|
|
Lukasz_S8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Mar 2021 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-15, 18:42
|
|
|
Cytat: | Nie wiem i uważam, że to jest zły kierunek |
Jaki według ciebie jest słuszny kierunek przy stage 3 ? |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-15, 20:50
|
|
|
123 |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-06-16, 00:30
|
|
|
Mateusz zadzwoń do Adasia tego u którego miałeś wymieniać pompke paliwa z filterkiem w zbiorniku bo ci sypało błędami ale z uwagi na fakt, że sporo krzyknął to sam ogarnąłeś (brawo Ty bo to żadna filozofia ) i niech Ci wytłumaczy jak On te wykresy rysuje, że już któregoś S8+ w serii tak narysował:
W przypadku jakby Adaś nie odbierał to pisz mu na fajsbuku - na pewno odpisze.
I o co chodzi z tym przesunięciem "limitera obrotów" z 6500 w S8 do 6800 w S8Plus, gdzie max moc powstała przy 6294 RPM (?) O co kaman (?)
I dlaczego Adaś nie poszedł tym "fabrycznym tunem" przesuwając obroty do np. 8200 by uzyskać więcej kuni tylko nie ruszając limitera obrotów zrobił 718 kunia i to przy 6029 RPM???!!!
Dlaczego?
I nie obrażaj, nie wyzywaj tylko tłumacz jak dziecku w piaskownicy bo ja jestem żywo zainteresowany by to zrozumieć i czegoś się nauczyć.
Lukasz_S8 napisał/a: | Cytat: | Nie wiem i uważam, że to jest zły kierunek |
Jaki według ciebie jest słuszny kierunek przy stage 3 ? |
takim w którym poszła fabryka czyli wodny... wiem, że FORGE coś ma od siebie co usprawnia fabrykę ale na ile i jak to działa nie mam pojęcia bo tematu nie dotykałem i auta nie "tuninguje" |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-06-16, 01:01
|
|
|
123 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2021-06-16, 05:33
|
|
|
panton napisał/a: | Dlatego robiłeś turbiny u Michała z PERUN TURBO a jak się to skończyło to doskonale wiemy. |
Reszta wątku delikatnie mnie p.... bo to jakieś przepychanki ale moje hybrydy będą tam robione. Możesz rozwinąć? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2021-06-16, 07:05
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Hgo napisał/a: | Z Tobą ŚWINIO nie dyskutuję. |
Wiesz co HGO. Przeginasz. Mam nadzieję, że admini dadzą ci bana za takie odzywki.
Dno, kompletne dno. Nie pierwszy raz tak się odnosisz do ludzi na tym forum.
Czy Admini coś z tym zrobią, czy będą chować głowę w piasek? |
To typowy warszawiak który ze wsi do miasta się wyprowadził i świruje pawiana.
Oj cisną mi się na język rózne epitety ale nie będę się zniżał do jego poziomu. |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-06-16, 07:28
|
|
|
Hgo napisał/a: | Jedynym dnem w tej dyskusji jesteście Wy dwaj. |
faktycznie szkoda czasu na dyskusję z Tobą a przyznam się szczerze, że mimo różnic i tego całego języka liczyłem, że dojdziemy do wspólnego miejsca w dyskusji czego wynikiem będą jakieś sensowne wnioski i wiedza, która innym się przyda... czegoś nowego człowiek się dowie a tutaj lipa
Hgo napisał/a: | Jeżeli w kolejnych dniach nie będzie sprostowania w kwestii wyżej wymienionych pomówień wówczas podejmę odpowiednie kroki prawne. |
buhahahaa.... to już dzisiaj możesz pisać pozew
drago_o, śmiało rób w PERUN będzie |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|