Autor |
Wiadomość |
jacenty1400
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 26 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-10-05, 12:17
|
|
|
Castol LONG LIFE to oryginał i taki trzeba lać.
Pamiętajmy że są to jednak auta dość obciążane przecież nikt z nas nie jeździ nimi 90km/h, a kręcenie do 5 tysiecy jest czymś standardowym dla tych silników. |
_________________ Jacenty |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-10-05, 13:58
|
|
|
JPTUNER napisał/a: | Wyjątkami są zadbane jednostki które krótko jeździły na 10w-40
Tam przejscie na wyższy jakościowo olej jest możliwe.
Jesli jednak auto ma juz znaczny przebieg lub było katowane i bierze 10w-40 to na 5w-30 na pewno nie przestanie... | Ja nie wiem jaki ma przebieg rzeczywisty ale wlałem 5w30 i po 3 tkm branie oleju spadło do minimum w porownaniu do tego co było. Jakosciowe oleje są odporne na temperature i trzymają film a nie jak te polskie syfy spalają sie z rozkoszą...to tak na logike a poza tym zastosowałem se ceramizer dwie dawki i to tez swoje dało wg mojego doswiadczenia. |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-10-05, 14:03
|
|
|
lejcie mobil1 5W50 - bardzo dobry olej i przy bardzo wysokiej temperaturze zrywa film olejowy , jest dużo lepszy niż 5w40 , 5w30 , 0w40 i tak poza tym nie ma czegoś takiego jak gęstość oleju , w olejach chodzi o lepkość :-D ( ktoś coś pisał w poprzednich postach ) , ponad to moim zdaniem przejście z 10w40 na 5w40 lub 5w50 to tylko lepiej dla silnika , nie wiem dlaczego co poniektórzy mają takie zdanie żeby nie zmieniać - przecież to nie silniki z epoki PRL :lol: |
_________________
|
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2012-10-05, 15:18
|
|
|
MOTUL 6100 SYNERGIE + 10W40 i zniknęło " spalanie " oliwy a tak dla waszej wiedzy są tylko dwie firmy które stosują jeszcze technologie pełnego syntetyku np. castrol 5w40 w polsce jest opisywany fully syntetic a poszukajcie sobie z Niemiec tego samego oleju i będzie opisywany jaki HTC syntetic czyli z domieszką syntetika :-) |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-10-05, 15:24
|
|
|
yasio napisał/a: | castrol 5w40 w polsce jest opisywany fully syntetic a poszukajcie sobie z Niemiec tego samego oleju i będzie opisywany jaki HTC syntetic czyli z domieszką syntetika :-) | Polskie to są tyle warte co słonecznikowy z marketu |
|
|
|
|
yasio
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 2012-10-05, 15:29
|
|
|
u nas jest wolna amerykanka :wpale: co chcesz mieć napisane to napiszą :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
JPTUNER
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: JAREK
Jeżdzę: AUDI S8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: DW
|
Wysłany: 2012-10-05, 17:13
|
|
|
badyl napisał/a: | lejcie mobil1 5W50 - bardzo dobry olej i przy bardzo wysokiej temperaturze zrywa film olejowy , jest dużo lepszy niż 5w40 , 5w30 , 0w40 i tak poza tym nie ma czegoś takiego jak gęstość oleju , w olejach chodzi o lepkość :-D ( ktoś coś pisał w poprzednich postach ) , ponad to moim zdaniem przejście z 10w40 na 5w40 lub 5w50 to tylko lepiej dla silnika , nie wiem dlaczego co poniektórzy mają takie zdanie żeby nie zmieniać - przecież to nie silniki z epoki PRL :lol: |
Niestety olej ten robią typowo na rynek nasz rodzimy wiec o jego jakości wole sie nie wypowiadac ;-)
Co nie znaczy ze nie mozna na nim tys km robic, tym bardziej w prostych silnikach.
Producent do Audi zaleca 5w-30 od lat i tak od D3 po dzien dzisiejszy czyli D4 leje sie wyłacznie 5w-30.
W starszych jednostkach mozna eksperymentowac z 0w-30 0w-40 5w-40 5w-50 10w-60 itd ale po co. Chyba ze ktos jest mądrzejszy od producenta auta :lol: |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-10-05, 17:17
|
|
|
JPTUNER napisał/a: |
Niestety olej ten robią typowo na rynek nasz rodzimy wiec o jego jakości wole sie nie wypowiadac ;-)
Co nie znaczy ze nie mozna na nim tys km robic, tym bardziej w prostych silnikach.
Producent do Audi zaleca 5w-30 od lat i tak od D3 po dzien dzisiejszy czyli D4 leje sie wyłacznie 5w-30.
W starszych jednostkach mozna eksperymentowac z 0w-30 0w-40 5w-40 5w-50 10w-60 itd ale po co. Chyba ze ktos jest mądrzejszy od producenta auta :lol: |
e tam ja producentom nie wierzę , podam głupie przykłady : nie zmieniać oleju w skrzyni :mrgreen: - jest dożywotni , olej w silniku wymieniać co 30 tyś - a pózniej nagar itp. itd :mrgreen: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
JPTUNER
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: JAREK
Jeżdzę: AUDI S8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: DW
|
Wysłany: 2012-10-05, 17:24
|
|
|
Od lat wspólracujemy z serwisami autoryzowanymi VW AUDI.
Oni te auta produkują pod siebie, nie pod Polaków.
U nich oleje zmienia sie co 30 tys km (w naszych warunkach ten sam olej zuzywa sie po 15 tys).
W skrzyni sie nie zmienia bo zaden Niemiec nie robi wiecej danym autem niz 200 w skrajnych przypadkach 300 tys km. Wiec dla nich jest to tryb dożywotni.
Jakby nie Wschód Europy to oni by te auta złomowali :mrgreen: |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-10-05, 17:31
|
|
|
JPTUNER napisał/a: | Od lat wspólracujemy z serwisami autoryzowanymi VW AUDI.
Oni te auta produkują pod siebie, nie pod Polaków.
U nich oleje zmienia sie co 30 tys km (w naszych warunkach ten sam olej zuzywa sie po 15 tys).
W skrzyni sie nie zmienia bo zaden Niemiec nie robi wiecej danym autem niz 200 w skrajnych przypadkach 300 tys km. Wiec dla nich jest to tryb dożywotni.
Jakby nie Wschód Europy to oni by te auta złomowali :mrgreen: |
Widziałem auta z niemiec i uwierz mi olej się tak samo zużywa , silniki miały taki syf w środku że szok :shock: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-10-05, 17:42
|
|
|
JPTUNER napisał/a: |
.
U nich oleje zmienia sie co 30 tys km (w naszych warunkach ten sam olej zuzywa sie po 15 tys).
: |
Za cholerę nie mogę zgadnąć, co u nich jest lepsze że olej zużywa się dwa razy wolniej.
- dziurawy asfalt ? :shock:
- korki ? :shock:
- powietrze ? :shock: |
|
|
|
|
JPTUNER
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: JAREK
Jeżdzę: AUDI S8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: DW
|
Wysłany: 2012-10-05, 17:46
|
|
|
Sa rozne opinie.
Wystarczy przyjąc jako testowy nowego mesia który sam ocenia moment zuzycia oleju i jego wymiane.
W Niemczech auta spokojnie przejeżdzaja te 30 tys, w Polsce po 20 tys max olej do wymiany...
Paliwo mają lepsze, oleje tez i najwazniejsze.... autostrady.
Najlepszym przykladem sa auta z filtrem czastek stałych. Wyjątkowo szybko u Nas padają a Niemcy jeżdża i jeżdża. Cuda po prostu... ;-) Podobnie z wtryskami...
Co do samych olei to jak wspominalem od lat sie nimi zajmuję w hurcie.
I o dziwo nawet Rumuni nie chca słyszec o naszym oleju silnikowym, dla nich to syf jakich mało... :lol:
Nie tylko oleju to dotyczy ale też innych podzespołów.
Przykładowo: mam jeszcze komplet oryginalnych wahaczy w aucie przy ponad 200 tys km.
Przejeździł ktoś w Polsce na wahaczach chociaż 100 tys km? |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-10-05, 18:06
|
|
|
JPTUNER napisał/a: |
Najlepszym przykladem sa auta z filtrem czastek stałych. Wyjątkowo szybko u Nas padają a Niemcy jeżdża i jeżdża. Cuda po prostu... ;-) Podobnie z wtryskami...
: |
Miałeś z tym problemem do czynienia, czy tylko słyszałeś? ;-)
Ja mam ten filtr, mam przejechane 248 tyś. i nigdy nie miałem z nim problemu, przy każdym dużym przeglądzie trzeba tylko ,,coś"(żadne wypalanie) przy nim zrobić.
Problem mają tylko druciarze :lol: |
|
|
|
|
JPTUNER
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: JAREK
Jeżdzę: AUDI S8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: DW
|
Wysłany: 2012-10-05, 18:11
|
|
|
labas napisał/a: | JPTUNER napisał/a: |
Najlepszym przykladem sa auta z filtrem czastek stałych. Wyjątkowo szybko u Nas padają a Niemcy jeżdża i jeżdża. Cuda po prostu... ;-) Podobnie z wtryskami...
: |
Miałeś z tym problemem do czynienia, czy tylko słyszałeś? ;-)
Ja mam ten filtr, mam przejechane 248 tyś. i nigdy nie miałem z nim problemu, przy każdym dużym przeglądzie trzeba tylko ,,coś"(żadne wypalanie) przy nim zrobić.
Problem mają tylko druciarze :lol: |
Jak sie bawilem w audi A3/A4/A6 w dieslach (2.0, 3.0) to mialem z tym duuuzo do czynienia.
Mam znajomy warsztat i dziennie kilka wycinają.... |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-10-06, 08:52
|
|
|
labas napisał/a: | Miałeś z tym problemem do czynienia, czy tylko słyszałeś? ;-)
Ja mam ten filtr, mam przejechane 248 tyś. i nigdy nie miałem z nim problemu, przy każdym dużym przeglądzie trzeba tylko ,,coś"(żadne wypalanie) przy nim zrobić.
Problem mają tylko druciarze :lol: |
No tutaj to się z Tobą nie zgodzę...
tu nie chodzi o jakieś "druciarstwo" tylko najzwyczajniej o tryb jazdy...
aby filtr cząsteczek stałych pracował prawidłowo musi się czasem w "naturalny sposób" przepalić a do tego potrzebne są bardzo specyficzne warunki takie jak prędkość i czas jazdy.
Moi znajomi mają dużo problemów z filtrami ale oni praktycznie nie wyjeżdżają tymi autami z Warszawy...
Subaru Forester - podczas 4-5 lat użytkowania ma już 3-ci filtr a pierwszy zapchał się na amen już po pół roku użytkowania...
Mazda 6 - już nie ma filtra wogóle bo nie dało się nią normalnie jeździć.
Jak jeździsz czasem w trasę i przegonisz auto na prędkościach to filtr w naturalny sposób się wypali i działa to bez zastrzeżeń ale dla osób jeżdżących głównie po mieście i to takich większych aglomeracjach gdzie w godzinach szczytu zawsze tworzą się korki to auto z filtrem cząstek stałych to przekleństwo.
Duża w tym wina samych sprzedawców w salonach - zamiast rozpoznać potrzeby klienta i odpowiednio doradzić właściwą do tych potrzeb wersję silnika i wyposażenia to wpychają klientom to co mają na stanie albo sprzedają ślepo coś co klient sobie wymyślił nawet jeżeli nie odpowiada do realnym potrzebom klienta wogóle :evil: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|