Autor |
Wiadomość |
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-08-21, 19:50
|
|
|
Robiłem tych koszy i pomp kilka , za każdym razem auto działa poprawnie, a dlaczego ?
1 Pompa Siemens ewentualnie VEMO .
2 Zestaw uszczelnień ( z g... bata nie ukręcisz) raz rozebrane do wywalenia bez względu na ich ładny wygląd .
Koszt około 750 zł za wszystko ,więc albo to albo lanie po korek. To tyle w temacie kosza i pompy . Co do kolegów wiercących kosze proponuje bormaszynkę przystawić sobie do kolana. Z resztą mam dla nich propozycję , kup sobie jeden z drugim dwie pompki od fiata ,trójnik , dwie pończochy od żony , trochę kabla połączyć wrzucić w zbiornik , i iść wypolerować lakier co by lans na osiedlu się udał .
jeśli kogoś uraziłem to przepraszam, ale już czytać się nie da takich kosmicznych BZDUR. |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-08-21, 20:13
|
|
|
Ten króciec nie ciągnie rezerwy tylko pompuje paliwo w te przewody rozłożone po zbiorniku na końcu tych przewodów ą takie plastikowe cuda z otworami i paliwo wraca z powrotem do kosza pompy paliwa .ja nie mam problemu z tym że muszę mieć pełen zbiornik tylko od 1/4 zbiornika zaczynają się problemy z odpaleniem silnika 3,4 razy i zapala .Pompa VDO oringi nowe i dalej problem .
[ Dodano: 2013-08-21, 21:21 ]
http://forums.audiworld.c....php?p=15512644
kolega z forum wrzucił schemat zbiornika
[ Dodano: 2013-08-21, 21:26 ]
kolego Pepeka jak masz czas i ochotę chętnie Cię odwiedzę . |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-08-21, 20:26
|
|
|
pepi napisał/a: | to dlaczego te pompy w tych audi tak padają ?
co chwila ktoś z tym problemem się zgłasza
wada fabryczna i tyle |
Wadą dla tych aut są ich właściciele.
99,99% usterek pompy jest w autach zaszczepionych LPG, użyszkodnikom tychże pojazdów żal wydać 2-3 stówki w miesiącu na benzynę, odpalają na gazie lub przegazówka po starcie, jazda tylko na gazie a w baku 5 litrów benzyny - muszą padać pompy.
Jeśli ktoś nie umie użytkować pojazdu z LPG i pada pompa, to dobrze mu tak :lol: |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-08-21, 20:37
|
|
|
Nie chcę nikogo denerwować ale mam też kilku znajomych którzy mają a8 bez lpg i według nich gaz to tylko do zapalniczek i kuchenek gazowych ,ale i jeżdżą nimi przeważnie w niedziele do mamuni na obiad i księdzu na tacę wrzucić ,roczny przebieg 7000-10000 km .Ja miesięcznie tyle zrobię ,moje auto służy mi do pracy a nie do lansu |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-08-21, 20:37
|
|
|
Marcin1981 napisał/a: |
kolego Pepeka jak masz czas i ochotę chętnie Cię odwiedzę . |
Nie ma problemu, zapraszam .Jeśli masz ochotę na przyjazd do mnie ,jestem za.
Natomiast jeśli Twój problem występuje przy 1/4 zbiornika to nie szukaj w pompie ,sprawdź system przewietrzania zbiornika ,zawór ,przewód itp. |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-08-21, 20:39
|
|
|
No i to ma sens a nie tylko pompa
[ Dodano: 2013-08-21, 21:59 ]
regulator ciśnienia na listwie nowy czyli teoretycznie odpada ,zawór ten nad filtrem powietrza od przewietrzania zbiornika słychać że pracuje ,delikatnie poluzuję korek wlewu paliwa jest podciśnienie w zbiorniku ,nie wiem czy to dobrze czy źle.
[ Dodano: 2013-08-21, 22:06 ]
mdamian napisał/a: | Marcin1981 napisał/a: | zawsze zalewam kosz przez powrót i teoretycznie wszystko działa ,ale zatankowałem dziś do pełna ,może coś to da. |
Brawo , myślę że problem zniknie do czasu , aż wrócisz do stanu paliwa przed zatankowaniem ;-)
W tedy napiszesz , znowu kicha :mrgreen:
Myślę że wina właśnie może leżeć w tym o ringu co jest na tym króćcu co ciągnie z rezerwy . | jak jest nieszczelność na tym oringu to pompa po 5 min. zasuwa na sucho a po 10 min. można sobie pompę w buty włożyć ;-) znam to z autopsji
[ Dodano: 2013-08-21, 22:18 ]
jeszcze jedno, według mnie PEPI ma rację że to wada fabryczna bo nawet serwis wymienia cały kosz a nie tylko wkład ,a druga sprawa to akurat ten temat ma 8 stron a przeglądało go ponad 16 000 osób. więc coś w tym jest. ale się rozpisałem :-P |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-21, 22:04
|
|
|
Marcin1981 napisał/a: | jeszcze jedno, według mnie PEPI ma rację że to wada fabryczna bo nawet serwis wymienia cały kosz a nie tylko wkład ,a druga sprawa to akurat ten temat ma 8 stron a przeglądało go ponad 16 000 osób. więc coś w tym jest. ale się rozpisałem :-P |
Powariowaliście z tą wadą fabryczną chyba... niektóre auta wciąż jeżdżą jeszcze na pierwszej fabrycznej pompie a wy tu jakąś wadę fabryczną widzicie?... po 10 latach użytkowania ma prawo chyba odmówić współpracy, prawda??
A to że serwis wymienia całość (nie sprawdzałem czy tak jest więc na tą chwilę z tym nie polemizuję) to i tak nie wskazuje to na wadę fabryczną... taki może zamysł producenta żeby jakoś na serwisie zarabiać.
Cięgna gruszek podciśnienia też nie można zmienić jako odrębnego elementu... w ASO dostępny tylko w komplecie z gruszką za bodajże coś koło 800pln... a gdyby to plastikowe cięgno wymieniać samo to kosztowało by nie więcej niż 50pln - czy to oznacza wadę fabryczną tych gruszek??
Dolne ucho zamka klapy bagażnika które służy jako mechanizm dociągania klapy (A8 D3) w ASO również występuje w komplecie z silnikiem... ale uszkodzeniu często ulega nie silnik tylko jakaś mała sprężynka przy samym uchu - to też oznacza wadę fabryczną silnika dociągania??? ;-)
Pomyślcie przez chwilę...
najmłodsza D2 ma już ponad 10 lat nie wspominając już o tych z pierwszych lat produkcji którym stuknie niedługo 20-tka...
zmieniacie samą pompę (często najtańszy zamiennik zamiast coś firmowego), 99% osób składa to na uszczelkach nie rzadko jeszcze pierwszych, z fabrycznego montażu i kiedy to nie rusza jak powinno wietrzycie wadę fabryczną ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-08-21, 22:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-08-21, 22:30
|
|
|
to też prawda w 100% ale jest to ciężki temat w tych autach i mało kto tak w 100% to ogarnia .co do wieku tych aut to pewnie że są stare ale np.żonie kupiłem opla merive 2010r 80 000km 1.7cdti i to auto nie jest stare ale gorsz złom niż ta moja 17-sto letnia 8.
[ Dodano: 2013-08-21, 23:36 ]
przepraszam że porównuję opla do AUDI |
|
|
|
|
|
|
|
Malinowy
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Sie 2013 Posty: 10 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2013-08-21, 23:41
|
|
|
. . . . produkcja dobrych aut zakończyła się w latach 90-tych te nowe to jedno wielkie siano |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-22, 05:34
|
|
|
Ja mam prawie 340000 tys km nalatane. Jak zaglądałem kiedyś pod osłonę pompki to wyglądało tak że jeszcze nikt tam nie grzebał, więc to nie jest wada. Ja sam zrobiłem 70 tys km z czego 60 na lpg i działa bez problemu. Staram się tylko mieć PB ponad pół baku ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-22, 06:38
|
|
|
FOSS napisał/a: | po 10 latach użytkowania ma prawo chyba odmówić współpracy, prawda?? | -to wychodzi na to że moje 20 letnie fordy były lepsze
i 20 letnie audi b4 też
jak popatrzyłem na schemat tego układu to wiem czemu tak jest i tak będzie
co do lpg itp
i mało paliwa
jakoś inne auta nie boją się mało paliwa a takie audi a8 strach się bać mieć mniej jak 1/4 baku
a to ze są osobniki że jeszcze nie padła to przykład potwierdzający regułę
każdy model auta ma jakieś wady
tylko gorzej jak to auto to same wady :-D
[ Dodano: 2013-08-22, 07:40 ]
Malinowy napisał/a: | . . . produkcja dobrych aut zakończyła się w latach 90-tych te nowe to jedno wielkie siano | -i tu jest prawda a auta po 2000 roku są już celowo psute |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-08-22, 08:08
|
|
|
Marcin1981 podciśnienia być nie powinno , jeśli takie występuje i zwiększa się wraz z ubywaniem paliwa ze zbiornika masz odpowiedź .
Zawór, pochłaniacz lub połączenia elastyczne przewodów odprowadzających pary .
sprawdź zawór , to że on sobie tam coś robi to nie znaczy że otwiera się poprawnie. |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-08-25, 22:34
|
|
|
cześć . na dzień dzisiejszy 3/4 paliwa i zapala za pierwszym razem ale powoli wchodzi na obroty czyli coś nie halo .reduktor sprawdzony ,nie puszcza gazu ,vag nie pokazuje błędów,więc hu.. wie o co chodzi . |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-26, 05:59
|
|
|
pompa daje za małe ciśnienie ? |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-08-26, 07:22
|
|
|
Trzeba koniecznie sprawdzić wydatek pompy, jest też możliwe, że zaworek zwrotny znajdujący się w pompce nie działa prawidłowo i miesza paliwo z powietrzem. Przy awarii tegoż zaworka objaw może być taki jak wspomniałeś występuje też zaraz po odpaleniu efekt ( tak jak by) nie palenia na wszystkie cylindry, pomimo poprawnego zapłonu . |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|