Autor |
Wiadomość |
stasko1
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 6 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2010-02-27, 12:37 [D2 95 4.2PB/LPG
] Pompa paliwa
|
|
|
Witam. Czy może ma ktoś podobny problem jak ja lub wie jak sobie z nim poradzić. Mam A8 4,2Q z LPG, raz skończyło mi sie paliwo i zatarłem pompę. Kupiłem drugą i po wymianie musiałem mieć ponad pół zbiornika paliwa. Po jakimś czasie znów zatarła sie pompa. Wymieniłem na oryginalną z A8, i teraz tzn dziś znów mi sie zatarła choć miałem pełen zbiornik paliwa, nie mam pojęcia co z tym zrobić, a bez sensu ciągle wymieniać bo to też nie małe są pieniądze. Prosze o pomoc jeżeli ktoś sie zna. Jestem z pomorza, może jest jakiś bardzo dobry mechanik na pomorzu co by sobie z tym poradził. Z góry dziekuje, i pozdrawiam. Mój nr gg 3864009 Przemek. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-02-27, 12:44
|
|
|
to niezly rzeznik jestes. Kolego poszukaj na forum bylo tego mnustwo, jak znajdziesz i poczytasz to nie bedziesz mial wiecej pytan a twoje pompy dluzej pozyja.
Zmien nick na: "zacieracz pomp- zadna nie da mi rady"
Bez urazy kolego ale czy nie byles zdziwiony przy zacieraniu trzeciej pompy? |
|
|
|
|
|
|
|
stasko1
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 6 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2010-02-27, 13:17
|
|
|
Pewnie że byłem zdziwiony. Ale nie wiem co z tym zrobić, no a nazywając mnie tak jak to robisz, to bez sensu, bo ja nic z tymi pompami nie robie, a paliwa cały czas mam pełny zbiornik, i samo nagle pada i dupa.
[ Dodano: 2010-02-27, 13:20 ]
A może ktoś zna po prostu jakiegoś specjalistę od Audi (oprócz serwisu), a nie uniwersalnych mechaników. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-02-27, 16:10
|
|
|
Ja u siebie wymieniałem sam. Na prawdę nie jest to trudne. Trzeba tylko dobrze trafić rurką przelewową do gniazda. Morze to ci trochę pomoże:
[ Dodano: 2010-01-18, 10:07 ]
No i diagnoza 100% pompa paliwa. I teraz jaka pompa Simens 450 złociszy czy dobry zamiennik jakiejś niemieckiej firmy 340. Czy jest między nimi jakaś wielka różnica.
Jedna i druga ma ciśnienie 4 bary. I z tego co mówią w hurtowni obydwie są dobre (nie chińszczyzna). A gdzie je składają naprawdę to tylko ten na górze wie. Może jakieś sugestie?
[ Dodano: 2010-01-18, 21:45 ]
No i po bólu. Nowa pompa siedzi tam gdzie powinna. Roboty jest na 2 godziny max. Mi zeszło się prawie 4 z rozebraniem. Dlatego tyle mi to zajęło, że jestem budowlańcem a nie mechanikiem i nie chciałem nic ułamać. Może też trochę przyczyniła się temperatura bo robiłem na zewnątrz i czasami trzeba było się ogrzać. Robota trzeba przyznać precyzyjna i trzeba się pobawić. Nie rozumiem tych co mówią, że pompę trzeba zalewać paliwem. Mi paliwo samo zalało pompę. Pompa nie była jednak całkiem padnięta tylko szczotki po prostu nie zawsze łączyły i nie trybiła. Jak podłączyłem do prostownika to czasami łapała. Pompa kupiona Intercarsie zamiennik produkowany na licencji Simensa przez jakąś niemiecką firmę 400 zł. Autko złapało od pierwszego strzału. Skrzynia pracuję równiutko bo o nią się najbardziej bałem po holowaniu. I mogę stwierdzić, że można holować automat ale z rozwagą. Ja jechałem tylko 3 kilometry z prędkością 10km/godz. Mam kilka zdjęć z tej zabawy więc wrzucam może komuś się przydadzą.
Prace zacząłem od natchnienia i zamówienia pompy. Są pompy na allegro za 75/150 zł ale odradzam. Stara pompa miała znaczek Audi:
Nowa ma numer 4D0 906 091 C
Rozbieranie zacząłem od zdjęcia osłon pompy i przewodów paliwowych znajdujących się na wierzchu kosza pompy:
Potem działałem według schematu znajdującego się na forum:
A tu zamieszczam zdjęcia jak wyglądał rozebrany kosz i to co w nim się znajdowało i jaki syf może zebrać się na filtrze z siatki:
A tu syf który zebrał się w koszu w którym znajduje się pompa z obudową.
A tak wygląda koszyk znajdujący się w zbiorniku w który trzeba dobrze trafić koszem pompy. I to jest właśnie najtrudniejsza czynność w całym montażu:
I to już cała relacja z wymiany pompy paliwowej. Nie mam zdjęć z montażu ponieważ było ciemno a zdjęcia robione telefonem.
P.s. Jeżeli ktoś będzie się za to zabierać służę pomocą.
Nie wiem co będzie z pobieraniem paliwa z drugiej komory ale wkrótce się okaże bo mam 3/4 zbiornika. Pozdrawiam wszystkich i naprawdę nie ma co się tego bać. Zapomniałem jeszcze powiedzieć do wszystkiego trzeba dodać 2 piwa.
Pozdrawiam no i powodzenia. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-02-28, 22:27
|
|
|
daro72 napisał/a: | Ja u siebie wymieniałem sam. Na prawdę nie jest to trudne. Trzeba tylko dobrze trafić rurką przelewową do gniazda. Morze to ci trochę pomoże:
[ Dodano: 2010-01-18, 10:07 ]
No i diagnoza 100% pompa paliwa.... |
kolego, tekst kopiowałeś czyjegoś autorstwa czy opisałeś swój przypadek? jeżeli Twój opis to interesuje mnie czy już wyssałeś paliwo do rezerwy, czyli czy zabieg udał się? |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-03-01, 18:05
|
|
|
Opis jest mój. Przerabiałem ten problem w styczniu. Tu masz adres odnośnika.
http://www.a8team.pl/topics24/1108.htm
Paliwo wyjechałem do momentu kiedy mogłem przejechać tylko 10 km.
Prosiłem modów aby przenieśli temat do warsztatu ale bez odzewu.
Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz. Może pomogę mi poszło w miarę gładko.
Pozdro. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-03-01, 18:22
|
|
|
U mnie zauważyłem (niestety po zakupie), że nie spija paliwa od 1/3 baku. Niby można tym jeździć, tankować gdy jest w połowie, jednak jestem taki, że jak jadę to myślę cały czas o czymś co jest nie tak w aucie, nie daje mi to spokoju i nawet pierdoła a zrobić muszę :-P zapewne jak się ociepli i trochę kasy świeżej spłynie zabiorę się za to. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
blekot
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: adam
Jeżdzę: było audi A8
Wiek: 41 Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2010-03-05, 22:31
|
|
|
super opis daro. Bardzo mi pomogl. Moja pompa sie nie zatarla tylko komutator byl tak wytarty ze kawalek sie odlamal i zablokowal pompe.
[ Dodano: 2010-03-07, 21:22 ]
moja pompa wlozona tylko pojawil sie inny problem a mianowicie w zbiorniku paliwa bylo na dnie i na wskazniku tez pokazywalo pusto wiec przed pierwsza proba wlalem kolo 10-15l paliwa a na wskazniku pokazuje 2/3 zbiornika. Czy cos zle zlozylem ? wszystko podpialem tak jak bylo |
|
|
|
|
lisek24uk
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: pawel
Jeżdzę: a8
Wiek: 43 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 17 Skąd: hull
|
Wysłany: 2010-03-20, 22:29
|
|
|
chyba kazdy z nas mai problem z pompa paliwa . ja niestety wymieniam juz 4 pompy w przeciagu 5 miesiecy moze to i glupio zabrzmi ale co ja do cholery robie zle ze tak padaja . 1 padla zaraz jak kupilem auto moja wina nie zalalem jezdzilem na rezerwie padla ok . 2 wszystko tak jak opisywaliscie az do czasu gdy zalalem do pelna , wypila z jednej strony i padla . w srode kupilem nowa , chodzila 10 minut nawet fura nie odpalila zgrzytnela i padla . dzis odebralem 4 pompe tak panowie 4 . i ni h.... nie odpalila okazalo sie po podlaczeniu vaga ze blad z imobilajzerem nie mailem iskry nie odpalala . wykasowany i prawie zalapuje ale ni h..... nie odpala w zbiorniku polowa co zrobic blagam . kiedys po przekreceni stacyjki slychac bylo wyrazne pociagniecie i przelew a dzis tylko cichutkie bzyykkkk. co jes nie tak . prosze o pomoc . |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-03-20, 22:56
|
|
|
Nie ciągnie ci paliwa z drugiej komory,nie trafiłeś w otwór przelewowy.Wlej 10 l i na pewno zapali.Wyjścia są dwa-albo jeszcze raz rozebrać pompę i trafić w otworek albo jeździć zawsze powyżej połowy baku.Na zdjęciu masz to o czym piszę.
|
_________________
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-03-21, 10:52
|
|
|
Bardzo możliwe, że podczas wkładania kosza pompy źle utrafiono w koszyk który znajduje się w zbiorniku. Lub oring który znajduje się na przelewie nie uszczelnia dobrze.
Otwór w którym powinien być przelew:
Sprawdź oring na rurce może być słaby:
Ja pasując pompę otwierałem obydwie komory zbiornika, aby dobrze spasować.
Jeśli pompa chodzi to musisz sprawdzić jeszcze podłączenie samej pompy w koszu bo to wciąż ta sama pompa przelewa paliwo z drugiej komory do kosza. Sprawdź też połączenia elektryczne. Przelewem steruje czujnik poziomu paliwa umieszczony w zbiorniku i dlatego może też niektórym nie zasysać paliwa z drugiej komory zbiornika. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
lisek24uk
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: pawel
Jeżdzę: a8
Wiek: 43 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 17 Skąd: hull
|
Wysłany: 2010-03-21, 11:03
|
|
|
co do tego przelewu jestem pewien ze trafilem,sprawdzilem to podlaczajac kamerke do laptopa :mrgreen: i wsadzilem od 2 komory , siedzi elegancko dzis sprubuje wlac dodatkowego paliwa. ale jaka by byla przyczyne ze nie ciagnie od polowy , z tego co kumam ten maly cypelek sluzy do pobierania paliwa z 2 komory czy tez z 1 ??????? |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-03-21, 11:40
|
|
|
Sprawdź dokładnie samo podłączenie pompy. No i podłączenia elektryczne bo tak jak opisałem w temacie na forum przelewem pompy steruje czujnik poziomu paliwa. Jak na pewno zauważyłeś podczas montażu pompy. Sama pompa nie pompuje paliwa bezpośrednio ze zbiornika tylko z kosza więc wszystkie połączenia gumowe (wężyki) i połączenia elektryczne też muszą być poprawnie podłączone. Możesz sprawdzić jeszcze oporność na pływaku w drugiej komorze bo on prawdopodobnie steruje przelewem. Spróbuj jeszcze zalać zbiornik paliwem tak żeby było ponad połowę bo to może wykluczyć awarię pompy. I pokazać problemy może tylko z przelewem.
Pozdro. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
pawel
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 106 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2010-03-21, 13:36
|
|
|
Oj te pompy ja u siebie tez mam podobny problem u mnie wskaznik pokazuje prawie od polowy a w zbiorniku pusto troszke mnie to denerwuje bo nigdy tak dokladnie niewiem ile mam paliwa ale boje sie tego ruszac zeby nie miec problemow , bo chociaz pokazuje od polowy to nawet jak wyjezdze do konca paliwo zaleje i nie ma zadnego problemu z ponownym uruchomieniem |
|
|
|
|
|