Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-09-22, 10:25
|
|
|
Panowie odświeżam temat, jak zakończyła się wasza przygoda z pompą??? Ja zabieram sie do usunięcia usterki w moim aucie, bo temat podobny jak u wiekszości czyli jak nie mam zatankowane powyżej połowy zbiornika to lipa z odpalaniem itp. a wskazówka poziomu paliwa też nie schodzi poniżej 1/3 a wtedy jak już jest w okolicy to nie odpale za chiny, tak wiec utrzymuję poziom powyżej połowy ale już mnie to zaczęło drażnić i wolałbym mieć wszystko OK.
[ Dodano: 2011-10-07, 20:41 ]
Wymieniłem pompe z koszem, ale po zmontowaniu nie ciągnie mi paliwa jak jest poniżej połowy paliwa w zbiorniku. Wyciągając starą pompę z koszem wyczaiłem że wcześniej ktoś walnął patent i przerobił trochę wąż (na zdjęciu).
Wąż jest wymieniony na dłuższy i wpięty bezpośrednio w tą metalową rurkę
a że miałem "nowy" kosz to wpięłem ten przerobiony wąż na swoje chyba prawidłowe miejsce? i zmontowałem całość jak normalnie bez przeróbki.
Ale finał taki że nie ciągnie paliwa jak tylko jest poniżej poziomu pompy. Może patent nie taki zły i też powinienem tak skręcić jak było, co o tym sądzicie? Ma może ktoś schemat obiegu paliwa abym zrozumiał jak to wszystko chula... :-? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-10-11, 11:20
|
|
|
przepisuje z rownoleglego wątku:
wg mnie macie problem z tą aluminiową (najdroższą) ruchomą uszczelką. sprawdzcie czy nie ma jakichś wgnieceń i mocno ją dokręćcie. Wg mnie ona powoduje schodzenie paliwa bo jest najniżej!
Paliwo do rana poprostu schodzi z kosza do komory (zawsze trzeba dolac paliwo przez wlewke (najłatwiej) - jak nalejecie paliwa to jest w koszu i wymusza krążenie paliwa w ssawkach i pompa zdąży napompować przed wypływem paliwa z kosza poprzez uszczelke - dlatego rano jak wyplynie to jest problem.poprostu powoli schodzi.
Sam sie nasiedzialem w bagażniku tyle że też juz miałem tego dość. Wcześnej obstawiałem inne uszczelki ale teraz jestem pewien że to akurat ta jest najważniejsza.
Ew. sprawdżcie czy nie uwaliliście tego nypla na koszu pompy - on właśnie podaje sporotem do kosza paliwo (mozna mu tez wymienić uszczelkę profilaktycznie) - ja tak miałem napoczątku i chyba z 10x zakładałem wszystko zanim się kapłem..
i jeszcze jedno - ja bym nic nie kombinował z dodatkowymi rzeczami, dłuższymi rurkami itp - bo tak to skonstruowali i tak ma chodzić.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
oma142
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: michał
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 37 Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 45 Skąd: strzelin
|
Wysłany: 2011-10-11, 12:27
|
|
|
no moze i masz racje musze zobaczyc a akurat mam wszystko wyciągniete bo czekam na pompe. |
_________________ audi bogiem... a8 nałogiem... |
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2011-10-18, 20:44
|
|
|
Witam Wszystkich
Moje auto AUDI A8 4,2l 299KM silnik ABZ
Większość z nas boryka się z tym samym problemem, układ paliwowy. Mam to samo w mojej A8. Przy połowie zbiornika brakuje paliwa. Zmieniłem komplet uszczelniaczy i nic w dalszy ciągu to samo. Pompa jest prawidłowo założona, specjalnie do tego kupiłem kamerę. Dodam jeszcze czy mam pełny zbiornik czy też 3/4 mam czasami problemy z uruchomieniem auta. Za pierwszym startem po długim kręceniu potrafi się odezwać na dwa trzy cylindry i gaśnie, za drugim razem zazwyczaj zaskakuje. Rozważam jeszcze czy wina nie może leżeć po stronie pompy paliwa. Luzując zwrot paliwa przy silniku paliwo tyle co śliwi, sprawdzałem kilka razy, czasami potrafi zwrot być suchy.
Poradźcie czy jest to może być przyczyną moich problemów?
Ja mam A8 dość krótko a z tego co czytam, koledzy przerobiliście ten temat bardzo wnikliwie, a przynajmniej większość z Was
Pozdrawiam
Krzysiek |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-10-19, 00:45
|
|
|
Pompa raczej do wymiany, u mnie było podobnie przy odpalaniu rano zapalała za trzecim razem czasami za pierwszym ale zawsze kulała nierówne obroty jak dodałem gazu to gasła a wina to za małe ciśnienie dawała pompa. Wymieniłem razem z całym koszem i jak ręką odjął chula super źadnych problemów z odpalaniem. A do tego jak masz LPG to nisko wydajna pompa kasztani mapy gazowe. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2011-10-20, 21:53
|
|
|
Ślicznie dziękuję kolego riki76 za poradę, niebawem wymienię pompę i opiszę jak się auto zachowuje.
Pozdrawiam
Krzysiek |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-10-20, 22:19
|
|
|
johnmark napisał/a: | Ślicznie dziękuję kolego riki76 za poradę, niebawem wymienię pompę i opiszę jak się auto zachowuje.
Pozdrawiam
Krzysiek |
Kolego zrób to,tylko dobrze ;-) abyś nie dołączył do grona ludzi,którzy wymienili pompe i dalej to samo(sam się do nich zaliczam :-| )
Na forum jak i ogólnie w sieci jest kilka ciekawych postów/wpisów na ten temat,proponuje się zastosować dla własnego dobra :-D
Powodzenia życzę. |
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2011-10-21, 23:01
|
|
|
Koledzy, mieszkam obecnie w Austrii, czy zmieniać pompę samemu czy zapłacić serwisowi? Koszt serwisu to 100 euro za godzinę pracy przy audi a do tego części itd. Co proponujecie. Jestem mechanikiem ale w sumie nie wiem co wybrać, już raz serwis tutaj starał się usunąć usterkę i wymienili mi uszczelniacze pompy i dalej d.pa zbita bo co było to jest.
Pozdrawiam
Krzysiek |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2011-10-22, 02:01
|
|
|
:mrgreen: Znajdź czas i zrób sam, 2 godz roboty będziesz miał satysfakcję że zrobiłeś to sam a wszystko masz jak na tacy na forum a kasy ile zaoszczędzisz masakra 2x100euro... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2011-12-04, 19:44
|
|
|
po długim czasie wymieniłem pompę paliwa i pomogło, ssie teraz paliwo do samego dna a przynajmniej do stanu wg wskaźnika pustego zbiornika. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Marek_a8
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 23 Skąd: Kędzierzyn Koźle
|
Wysłany: 2011-12-14, 21:04
|
|
|
Witam wszystkich od trzech dni siedze w bagażniku i mam taki problem założyłem nową pompę poskładałem i autko odpaliło chodziło może z 5 min i zaczęło kuleć i zgasło wyjąłem ja jeszcze raz posprawdzałem czy dobrze poskładałem kosz i wszystko gra włożyłem z poerotem odpalam i znowu to samo odpalił pochodził moze z 3 minuty i zaczął kuleć i zgasł. Ciśnienie nie wiem jakie jest ale jest spore bo jak odkręcałem przy listwie wtryskowej to nie mogłem opanować. Gdzie lezy przyczyna pompa nie oryginalna i inny silnik niż wasz 2.8.
Ma ktoś może rozmiary tych uszczelki na dzyndzlu od kosza może jutro ją wymienie ale była dobra jak ja ogladałem |
|
|
|
|
|