Ogłoszenie 

Maglownica Audi Opony i alufelgi Opony samochodowe części samochodowe Tarcze, hamulce
Przekładnie kierownicze
Opony & Alufelgi
Opony
samochodowe
Części Audi A8
Układ hamulcowy


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Moduły a zbyt duży pobór prądu na postoju  
Autor Wiadomość
webcomat 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 24
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-08-02, 21:19   [D3 04 4.0TDI ] Moduły a zbyt duży pobór prądu na postoju

Witam, moje kochane Audi zaczęło szwankować... Wszystko zaczęło się pewnego dnia gdy chciałem otworzyć samochód a okazało się ze jest do maxa wyładowany... podładowałem go ale gdy samochód się uruchomił zaczeło wszystko świrować... Ekran mmi otwiera się po 3min, klapa bagażnika nie dociąga, nie działa czujnik zbliżeniowy key less go , podnoszenie zawieszenia i naprawdę wiele wiele innych.. Zawiozłem samochód do specjalisty... Koles kilka razy podnosił moduł i próbował dojśc co pobiera tak prąd (3godz i po akumulatorze- jeżeli nie zamknę samochodu to nie pobiera nic ). Stwierdził, że moduł komfortu nadaje się tylko do wymiany... Tłumaczył mi ze kilka razy wgrywał coś do modułu ale gdy tylko się zamknie samochód to wszystko się resetuje... Powiedział też, że ten moduł nie usypia jakiś funkcji... Ja sam zauważyłem ze co chwila włącza się coś w bagażniku z lewej strony i buczy kilka min... Wracając do modułu komfortu, czy mogę wstawić moduł o innym oznaczeniu niż ten co mam ?? Czy to jest tylko kwestia zaprogramowania go.. I czy wygląda wam to faktycznie na moduł ?? Czy winna stoi po stronie czegoś innego.... Bardzo Was proszę o jakiekolwiek odpowiedzi poniewaz jestem juz 2 msc bez samochodu.. Stoi bezużyteczny w garażu... Pozdrawiam Adrian


.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-08-02, 21:42   

A może po prostu instalacja centralnego zamka robi gdzieś zwarcie.
Podepnij VAGA może jakieś błędy pokaże.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
webcomat 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 24
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-08-03, 09:35   

Szczerze mówiąc to wątpie w taką opcje... Koleś podpinał pod VAG i wywalało mu pełno błedów... ale gdy powgrywał wszysatko od nowa to śmigało aż do zamknięcia auta... Tłumaczył że gdy zamyka się auto to każdy moduł zostaje usypiany... a on nie potrafi uśpic komfortu.... Ale zostawmy teraz na chwile pobór prądu... Czy nowy moduł musi miec identyczny nr seryjny? Bo na allegro jest tylkokilka i kazdy ma inny nr.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-08-03, 10:04   

Myślę, że moduł komfortu zależy w dużym stopniu od wyposażenia auta. Bardzo dużo rzeczy zależy od tego modułu. Jak będę miał chwilę to sprawdzę w ETCE. Może coś podpowie.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
webcomat 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 24
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-08-03, 11:10   

Właśnie wyjąłem z pod siedzenia moduł tylko nie jestem pewien czy jest od komfortu... Poniżej wstawiłem zdjęcia tego modułu... Dzięki bardzo że strasz się pomóc bo naprawde nie wiem co jeszcze można zrobic żeby wkońcu autko zaczęło chodzic... Aaa i zapomniałem dodac ze jezeli mozna zakupic moduł o innym nr seryjnym to mam gościa który zaprogramuje mi go od nowa... Tylko kwestia tego że on nie wie czy może byc o innym nr...

[ Dodano: 2010-08-03, 11:23 ]
Mi się zdaje że to co wyjąłem to pamięc fotela kierowcy.

[ Dodano: 2010-08-03, 11:37 ]
Poczytałem dokładnie i to jest na 100% pamięć fotela kierowcy... To w takim razie gdzie jest moduł od komfortu ? Powiedziano mi że pod siedzeniem.. ale ja tam nic nie widzę... Tylko ta pamięć mi się rzuciła w oczy...
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 699
Skąd: Śląski
Wysłany: 2010-08-03, 21:19   

Moze masz uszkodzony sterownik zarzadzajacy energia jest nad akumlatorem
 
 
webcomat 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 24
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-08-04, 07:42   

Sytuacja staje się coraz jaśniejsza... Tak jak wspomniałem coś buczało w bagażniku z lewej strony... Znajduje się tam czytnik płyt DVD od navi i jakieś 2 puszki wielkości radia... nie wiem czy to tunery czy sterownik mmi... ale gdy zaczęło buczeć to szybko podleciałem do bagażnika i wypinałem każdy bezpiecznik i jeżeli nie przestało buczeć to wkładałem z powrotem. W końcu doleciałem do pierwszego bezpiecznika 30A (sprawdzałem od dołu xD) . Czy posiada ktoś może spis od czego są bezpieczniki w lewej części bagażnika ?? I kolejne pytanie dot. funkcji które przestały działać... Czy to tylko kwestia zaprogramowania każdego sterownika od nowa ? Czy może mechanik faktycznie miał racje mówiąc ze któryś moduł jest uszkodzony.. Przypomnę ze kilka razy programowali (przynajmniej tak mówili) i dalej połowa funkcji auta nie działa... a nawet jest gorzej niz było. Jeszcze raz dziękuje za wszelką pomoc...Od razu mi lepiej jak widzę że coś się posuwa do przodu z moim Audi :)
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 699
Skąd: Śląski
Wysłany: 2010-08-04, 09:45   

Ten bezpiecznik jest od wzmacniacza DSP/BOSE
Jezeli go wyciagniesz przestaje działac cała platforma MMI
Wniosek jest prosty
Jakieś urządzenie z tego systemu pobiera zbyt dużą ilośc prądu np. NAVI, CD, RADIO, TELEFON, WZMACNIACZ
 
 
webcomat 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 24
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-08-04, 16:47   

W środę za tydz oddaje auto do serwisu bo tu tak czy tak bez vaga sie nie obędzie a ja niestety nie posiadam... Prąd pobiera w mniejszej ilości ale i tak napięcie akumulatora spada...
 
 
scout2pl 
Użytkownik


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8
Wiek: 49
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 17
Skąd: CB
Wysłany: 2011-03-05, 16:22   

witam czy możesz napisać jaka była przyczyna pozdrawiam :lol:
 
 
webcomat 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 24
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-03-05, 19:21   

Pewnie :) Przyczyną był sterownik MMI który się załączał co jakis czas...
 
 
club-iguana 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 215
Skąd: Brzozowa/WGM
Wysłany: 2011-03-06, 22:21   

Wymieniłeś sterownik i wszytko hula tak jak powinno?
U mnie mam te same objawy, samochód nie usypia i wciąga 7-8 Amper na postoju. Zdiagnozowana przyczyna - Instrument cluster czyli szafa. Nie chce się uśpić i cały czas każe ringowi (obwód światłowodowy) pracować czyli każdy element podłączony do ringu hula (NAVI, CD, RADIO, TELEFON, WZMACNIACZ) :(
Doraźne działanie - po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyka ze stacyjki wyjąć z lewej strony bezpiecznik nr 5 - instrument cluster. Prowizorka ale na razie musi starczyć. Okazuje się, że mój przypadek nie jest jedyny. Jeżeli ktoś ma coś takiego to sprawdźcie to rozwiązanie. Może uda się to zgłosić do audi na wadę fabryczną :) Szafa w serwisie ponad 3k. Kupisz na alledrogo - nie wiadomo ile pochodzi :(
_________________
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-06, 22:39   

club-iguana,

"pewnie na pewno" nie mam racji, ale jest bardzo znikoma szansa, ze quartz clock probuje zsynchronizowac czas z zegarem atomowym. i poniewaz cos jest uszkodzone, to nie pozwala usnac zegarom. tak dla pewnosci wylacz ta opcje (chyba, ze masz ja wylaczona). jeszcze jedno: quartz clock wystepuje w zagranicznych samochodach, model na polske nie maja tej funkcjonalnosci.

opisze jeszcze inny przypadek: w q7 moje dzieci czesto bawily sie telewizja i radiem. wydawalo mi sie to zupelnie nieszkodliwe. jednak rano rozrusznik nie byl wstanie zakrecic, tak slaby byl akumulator. nie kojarzylem tych faktow zupelnie. jezdzilem 2 razy do serwisu, aby na gwarancji wymienili akumulator. co sie okazalo ? otoz na postoju, po wylaczeniu systemi mmi dziala jeszcze przez godzine. jedna - dwie "wizyty" dzieci w samochodzie i rano nie ma pradu. sprawdz moze to jednak mmi nie chce zasnac ?


a i jeszcze jedno. jesli wymieniasz licznik w aso, mozesz otrzymac taki sam za okolo 70% ceny. pod warunkiem ze oddasz poprzedni.
 
 
club-iguana 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 215
Skąd: Brzozowa/WGM
Wysłany: 2011-03-06, 22:43   

and808 napisał/a:
pewnie na pewno" nie mam racji, ale jest bardzo znikoma szansa, ze quartz clock probuje zsynchronizowac czas z zegarem atomowym. i poniewaz cos jest uszkodzone, to nie pozwala usnac zegarom. tak dla pewnosci wylacz ta opcje (chyba, ze masz ja wylaczona).

Możesz troszkę jaśniej? Dziś trochę zakręcony chyba jestem. Gdzie wyłączać?
No właśnie nie usypia całe MMI bo zegary mu nie dają. Wyjmowanie innych bezpieczników np. od wzmacniacza nic nie dawało. Tylko po wyjęciu od zegarów auto usypia w ciągu 5 minut.
_________________
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-03-06, 22:45   

club-iguana napisał/a:
Wymieniłeś sterownik i wszytko hula tak jak powinno?
U mnie mam te same objawy, samochód nie usypia i wciąga 7-8 Amper na postoju. Zdiagnozowana przyczyna - Instrument cluster czyli szafa. Nie chce się uśpić i cały czas każe ringowi (obwód światłowodowy) pracować czyli każdy element podłączony do ringu hula (NAVI, CD, RADIO, TELEFON, WZMACNIACZ) :(
Doraźne działanie - po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyka ze stacyjki wyjąć z lewej strony bezpiecznik nr 5 - instrument cluster. Prowizorka ale na razie musi starczyć. Okazuje się, że mój przypadek nie jest jedyny. Jeżeli ktoś ma coś takiego to sprawdźcie to rozwiązanie. Może uda się to zgłosić do audi na wadę fabryczną :) Szafa w serwisie ponad 3k. Kupisz na alledrogo - nie wiadomo ile pochodzi :(

Kolego dlaczego nazywasz licznik "szafa"?
Ostatnio zmieniony przez wolek 2011-03-06, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Akumulatory samochodowe Audi A6 opony samochodowe 24opony.pl