Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu  
Autor Wiadomość
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2015-05-29, 22:18   

Ąbz to inna bajka, bayer28 odpisalel na pw,potwierdzam wypowiedź kolegi szeryficha.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-05-30, 06:06   

na siłę to się pasek zakłada
to potem pompy i to wszystko pada
Ja zakładam zazwyczaj najgorsze zabawki i jeszcze nie było skuchy .
Jak ktoś robi to wie o czy mowa pasek nie może być za mocno ani za słabo napięty
tylko tak jak trzeba
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-30, 10:16   

Dziękuje za wskazówki, gwiazdki za pomoc już do Was pofrunęły <okok> Rozrząd do poprawy, wiadomo. Powiedzcie, teraz co by nie było do wymiany to morda do zwalenia i demontaż wszystkiego?czy powiedzmy jeżeli byłby to napinacz to dałoby to jakoś wymienić bez rozpinania i tego całego demontażu przodu?
I najważniejsze, czy teraz wymieniać co wadliwe, czy cały rozrząd do wymiany, jak myślicie?
20tys na tym zrobione
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-30, 11:40   

beyer28 napisał/a:
Powiedzcie, teraz co by nie było do wymiany to morda do zwalenia i demontaż wszystkiego?czy powiedzmy jeżeli byłby to napinacz to dałoby to jakoś wymienić bez rozpinania i tego całego demontażu przodu?
I najważniejsze, czy teraz wymieniać co wadliwe, czy cały rozrząd do wymiany, jak myślicie?
20tys na tym zrobione

Jeżeli to tylko napinacz to i tak cały przód do zrzucenia - napinacz jest pod łapą wspornika momentu obrotowego i raczej nie widzę możliwości jego demontażu bez ruszania przodu.

Poza tym, po założeniu nowego napinacza sprawdziłbym ustawienie rozrządu - jakby nie dało się założyć blokad to ja, mając to wszystko na wierzchu, luzowałbym kółka i ustawiał rozrząd na nowo na blokadach.
Wiem, w oczach niektórych zboczony jestem ale na szczęście inni uważają to za istotną zaletę ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-05-30, 11:58   

Mozna to zrobic bez sciagania ryja. Tzn zderzak trzeba zdjac, wzmocnienie odkrecic i odsunac do przodu o jakies 10cm. Wtedy bedzie dostep. Słaby bo słaby ale da rade.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-05-30, 12:24   

FOSS napisał/a:
Poza tym, po założeniu nowego napinacza sprawdziłbym ustawienie rozrządu - jakby nie dało się założyć blokad to ja, mając to wszystko na wierzchu, luzowałbym kółka i ustawiał rozrząd na nowo na blokadach.
Wiem, w oczach niektórych zboczony jestem ale na szczęście inni uważają to za istotną zaletę ;)

Przecież to standardowa procedura przy wymianie rozrządu :P Jeśli fachura robi rozrząd i nie luzuje kół to powinien dostać czymś ciężkim co akurat jest pod ręką, bo później są cyrki jak wyżej albo rozjechane kąty..
_________________
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-30, 13:28   

szeryfisch napisał/a:
Mozna to zrobic bez sciagania ryja. Tzn zderzak trzeba zdjac, wzmocnienie odkrecic i odsunac do przodu o jakies 10cm. Wtedy bedzie dostep. Słaby bo słaby ale da rade.

Wiesz, ja jednak tego nie kumam <hmm>
Przecież ja do rozrządu nie każę nikomu rozpinać wszystkich chłodnic.... wspomaganie, klimatyzacja, wszystko po stronie kierowcy pozostaje podpięte.
Ale jeżeli zdejmujesz zderzak i puszczasz okular (obudowę chłodnic) luzem aby to odsunąć na 10cm żeby mieć ten "słaby dostęp" to już lepiej wykonać kilka krótkich i łatwych operacji więcej, spuścić płyn chłodzący, rozpiąć chłodnicę wody po stronie pasażera i całym okularem z chłodnicami i wiatrakami odjechać w przód i na stronę kierowcy zdecydowanie dalej niż te 10cm. Wtedy cały rozrząd i dostęp do wszystkiego masz jak na dłoni.
Tym bardziej, że aby usunąć łapę wspornika momentu obrotowego dostęp do jednej ze śrub utrudnia wiskoza.
Po co się kaleczyć o obudowę wiatraków i visco i męczyć w ograniczonej przestrzeni ze śrubkami i poprawnym napinaniem paska?
Czas który stracę na demontażu chłodnic i wiskozy odzyskuję z nawiązką przy dalszej robocie przy wszystkich śrubach i rolkach, przy napinaniu rozrządu a tym bardziej przy luzowaniu górnych kółek rozrządu i ustawianiu rozrządu na blokadach :>

Ale jak kto woli, każdy robi jak mu wygodniej ;)

krzychu22.p1i napisał/a:
Przecież to standardowa procedura przy wymianie rozrządu :P Jeśli fachura robi rozrząd i nie luzuje kół to powinien dostać czymś ciężkim co akurat jest pod ręką, bo później są cyrki jak wyżej albo rozjechane kąty..

Wierz mi Krzychu, widziałem tych rozrządów już trochę i z przykrością stwierdzam, że z tych co sprawdzałem w 90% nie dało rady poprawnie założyć blokad a to raczej o czymś świadczy.
Jest wiele osób składających to na oko, palec czy flamaster - robią szybko i tanio i zawsze trafią klienta bo po prostu CCC czyli Cena Czyni Cuda.

Nie dalej jak wczoraj był w mnie jeden kolega D2-ką - w blokach pomiarowych rozrząd był odczytywany na +2 i -10. Jakiś czas temu robił go podobnież człowiek co zna się trochę na temacie ale po odczytach raczej wątpię aby dało się tu założyć blokady....... ale mogę się mylić.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-30, 18:34   

Czyli zgodnie z przewidywaniami, robota wiadoma <bezradny> Tylko teraz wymieniać wszystko, czy tylko co nawaliło, jak myślicie? Najlepsze jest to, że ja w takim stanie rzeczy jeżdżę już długi czas, 1,5roku temu gdy sprawdzany był rozrząd luz na pasku był tylko trochę mniejszy. Co najciekawsze ja te osłony zdjąłem przez przypadek, przy okazji demontażu wiatraka klimy, bo siadł i wymieniam na nowy. Zdjąłem bo lepszy był dostęp do wiatraka.
Przejebane delikatnie, bo nałożyło się to z masą innych rzeczy, które robię aktualnie w aucie.
Wymiana wiatraka, wymiana oleju w skrzyni, odświerzanie/malowanie zderzaków, maski i błotnika i do tego jeszcze rozrząd na nowo
Ale cóż, życie, kochane a8. Najgorsze jest to, że zbliża się długi weekend i raczej nie ma opcji żeby zrobić to do czwartku <niechce> Jak myślicie, czy jak zrobię delikatnie 200km jeszcze na tym pasku to da radę, czy lepiej nie kusić losu i nie wyruszać w żadne trasy? Zresztą o co ja pytam, przecież to nigdy nic nie wiadomo. Dziękuję za opinię i pozdrawiam <papa2>
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-05-30, 21:55   

Czytając ten temat z tego forum wydeje się być to w normie
pasek
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-30, 22:04   

kryhawrc, to mój temat sprzed roku ;) wówczas luz był minimalnie mniejszy i pięknie hula do dziś. Ale skoro fachowcy mówią, że to nie do przyjęcia to co poradzić...trza chyba poprawiać
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-30, 22:14   

kryhawrc napisał/a:
Czytając ten temat z tego forum wydeje się być to w normie

O widzisz, znalazłeś i przy okazji wyjaśniło się kiedy to oglądałem na żywo - luty 2014.
Ostatnio nie było okazji spotkać się z kolegą Beyer28 więc tak jak inni oceniam to tylko z filmu i wydaje mi się, że po pierwsze jest inaczej niż rok temu a po drugie, że nie jest dobrze.

Wg. mnie pasek może mieć trochę luzu, zależy jak się silnik zatrzyma, ale na filmie tego luzu zdaje się być zdecydowanie więcej niż trochę.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-30, 22:20   

A długość postoju ma jakieś znaczenie w napięciu paska (coś z ciśnieniem oleju)? bo ten film to po tygodniowym nieodpalaniu fury jest <prosze>
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2015-05-31, 08:37   

Nie ma
A jak krecisz wałem to co się dzieje z tym luzem. Ja bym odpalił i patrzył jak pasek leży. Skoro tyle czasu tak jezdziles to może nic się nie stanie.

Jeszcze jedno wydaje mi się ze powinieneś mieć dwie rolki te male na głowicach.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-05-31, 09:26   

nie od któregoś numeru motoru są dwie
wcześniej była jedna
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-05-31, 10:34   

pepi napisał/a:
nie od któregoś numeru motoru są dwie
wcześniej była jedna

Z tymi rolkami to w ogóle komedia jest - nawet w ASO nie wiedzą który silnik ma dwie a który jedną <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.