Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-05-23, 22:06
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | tylko nie wiem jaka srednica i rozraw tych otworów w rolce | Rozstaw 18mm, natomiast średnica według poniższego rysunku 3mm ...wydaje mi się jednak że mniej
V159.jpg
|
|
Plik ściągnięto 23 raz(y) 28,82 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-23, 22:34
|
|
|
Ja tam wkładałem zagięte szczypce do pierścieni segera i przekręcałem w lewo Moment 6nm na wyczucie, robiłem to tego samego dnia co półpanewki wałków więc w sam raz wyszło.
kryhawrc a po złożeniu i paru przekręceniach sprawdzałeś odstęp pomiędzy napinaczem a kowadełkiem rolki? Ma wejść tam klucz 4-5mm. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-05-24, 05:17
|
|
|
ja to robię inaczej dociągam tyle aby tłumik atakował idealnie prosto w ramię napinacza rolki
Jak za mało dopniesz to jest krzywo i jak za mocno to też
i jakoś nigdy problemów nie było |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-05-24, 17:11
|
|
|
Dziekuje za pomoc panowie ale zamówiłem sobie juz to:
http://www.ebay.pl/itm/38...K%3AMEBIDX%3AIT
Majątek to nie jest a przyda mi sie na.... następny raz
krzychu22.p1i Po wyciagnięciu zawleczki i obróceniu chyba raczej nie ma mozliwości nic tam wsunąć bez ponownego cofniecia kowadełka
I jeszcze jedno-po odkręceniu korka oleju powinien normalnie chodzić czy kuleć? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-24, 19:21
|
|
|
A masz klucz dyno co mierzy przy obrovie w lewo?
Przeczytaj jeszcze raz instrukcje. Zawleczka ma byc w tloczku i ma byc imbus 5 wlozony pod calosz. Ustawiasz na prawej rolce, wstepnie naciagasz lewa ild potemskrecasz, wyciagasz zawleczke aby tloczek wyszedl w polozenie robocze, robisz pare obrotow po czym wkladasz w walki blokade i wal a miedzy obudowe napinacza a kowadelko rolki ma wejsc 4-5mm imbus. Nie mniej, nie wiecej. Tloczka nie cofasz, dopiero go cofasz jak luz jest za maly albo za duzy.
Kiedys zle to zrobilem bo ramie tuklo o obudowe tego napinacza. Czlowiek z czasem sie uczy ale na pewno nie mialem problemow z nierownym napieciem paska. |
_________________
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-05-24, 20:54
|
|
|
Nie bardzo rozumiem ale po kręceiu wałem miedzy tłoczkiem i kowadełkiem mam mieć luz 5 mm to po co jest ten tłoczek jak nie dotyka wogóle kowadełka??????
Chyba ze zawleczkę wyjmujemy dopiero po obrotach wałem |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-05-24, 23:02
|
|
|
Tłoczek naciska na dźwignię napinacza czyli dajmy skrótowo "kowadełko" Tu chodzi o to, że ma pracować w danym zakresie ten tłoczek. Czyli między dźwignią rolki a obudową napinacza ma się zmieścić klucz 5mm z jakąś tam tolerancją. Jutro Ci fotkę strzelę i zobaczysz. |
_________________
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-05-02, 15:44
|
|
|
Podłączę się pod ten temat, chodzi o to że mam coś namieszane w rozrządzie, hipki co sprowadzili moją babkę ponoć robili rozrząd bo pompa wody hałasowała i w sumie im wierzę bo raz że kratki halogenów połamane, brak osłony pod silnikiem itp. Mechanikami ich nie nazwę tylko zwykłymi druciarzami. Wszystkie braki części uzupełniłem ale problem z rozrządem pozostał.
Konkretnie mam nieciekawe wartości w bloku 093 po odpaleniu na zimnym
bank 1 (-13 CF) bank 2 (-8 CF) w miarę rozgrzewania silnika lewy bank rośnie na (-14 CF) a nawet zdarza się i (-15 CF) prawy pozostaje bez zmian.
Nastawniki startują do 22 CF lewy i prawy podczas jazdy, z tego co czytałem wychodziłoby że jest ok, nastawniki nie dzwonią przy odpalaniu.
Czyli mam rozumieć że rozrząd przestawiony i do poprawy?
Tutaj podaję logi
Po odpaleniu na zimnym
http://vaglog.pl/log-090_093_007_44rwXe.html
Pod obciażeniem
http://vaglog.pl/log-090_093_PiBikbL.html
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-05-02, 18:51
|
|
|
peter5on napisał/a: | Czyli mam rozumieć że rozrząd przestawiony i do poprawy? |
Tak. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-05-03, 20:21
|
|
|
Najwidoczniej będę zmuszony sam poprawić rozrząd, dałbym z chęcią komuś zarobić ale tylko komuś kto już to robił i ma potrzebne narzędzia a w Lublinie chyba z tym ciężko.
Elsa podaje takie narzędzia, na allegro znalazłem chyba podobne które mogą zastąpić te vag-owskie. Czy mógłby ktoś zerknąć, coś doradzić czego bym jeszcze potrzebował i mniej więcej powiedzieć ile czasu zajmie taka zabawa jeżeli wcześniej tego nie robił? Do dyspozycji miałbym kanał.
Rolkowy klucz napinający -T40009-
http://allegro.pl/klucz-d...6725184798.html
Klucz do nakrętek dwuotworowych 3212
http://allegro.pl/klucz-d...6385649865.html
Śruba ustalająca -3242- oraz Blokada wałka rozrządu -T40005-
http://allegro.pl/blokada...6595430542.html
Ściągacz dwuramienny -T40001- z dociskami -T40001/2-
http://allegro.pl/sciagac...2,1&bi_c=114685
Trzpień blokujący -T40011- zastąpi się drutem
Grzechotka 1/4""" -VAS 6234- jest na stanie
Klucz dynamometryczny -V.A.G 1783- się kupi |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-05-04, 20:54
|
|
|
Wszystko ok poza tym ściągaczem dwuramiennym, poszukaj czegoś mocniejszego ...ten wygląda na coś co się przy pierwszym użyciu rozleci |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-05-05, 20:31
|
|
|
jak rozbierzesz to mogę ci to poskładać
blokada nie pasuje do 4,2
2.4 2.7 2.8 3.0 V6 |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-05-06, 10:04
|
|
|
Na dole aukcji jest rozpiska z pozostałymi silnikami do których pasuje. Po prostu zbrakło miejsca żeby dopisać resztę.
Silniki benzynowe :
- AUDI 80; 100; A4; A6; A8 - silniki 2,6l, 2,8l
- AUDI A4, S4, A6, Allroad, A8 - silniki 2,4l, 2,7l, 2,8l (V6 30V)
- VW PASSAT: SKODA SUPERB - silniki 2,8l
- AUDI A6; S6; A8; S8; RS6; VW Touareg, Phaeton - silniki 3,7l, 4,2l
Silniki Diesel :
- SKODA SUPERB, VW PASSAT, SHARAN,
- AUDI A4, A6, A8, Allroad 2,5 V6 TDI
- AUDI A8 3,3l V8 TDI |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-05-06, 13:19
|
|
|
to kup to się przekonasz
v8 to nie v6
jakby co to mam |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-05-06, 15:42
|
|
|
Masz rację tylko trzpień jest uniwersalny, blokada nie będzie pasować. |
|
|
|
|
|