Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-28, 19:41 [D2 00 4.2PB/LPG
] Pasek rozrządu
|
|
|
Witam. Proszę Was o ocenę mojego paska rozrządu, mam wrażenie, że jest zbyt luźny. Rozrząd 20tys temu wymieniany. Do poprawy? Jak myślicie?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Luźna jest górna część paska, dolna napięta. Przy lekkim przekręceniu wałem wszystko napięte wzorowo.
Półtora roku temu było sprawdzane i wtedy było to samo |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-05-28, 20:18
|
|
|
Mario u mnie to samo. Śmigam i tankuje gaz bez problemowo. Prawdopodobnie jest to efekt napinania się głowicy ( sprężania ) po zgaszeniu motoru. Ciekawostka jest taka że po zdjęciu paska nagle ucieka prawa głowica ( 1,2,3,4 ) ona napręża na pasek który się napina w dolnej części a w górnej luzuje. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-05-28, 20:50
|
|
|
kolego beyer28 - jest źle, w przypadku polifta pasek ma byc zawsze napiety. Napinacz jest hydrauliczny i ma działanie jednostronne. Ten luz gdzies sie gubi a przy zmiennych fazach rozrzadu ma to znaczenie.
kolego ernesto - w przypadku prelifta pasek moze byc luzny w niektórych pozycjach ustawienia silnika. Tu napinacz jest sprezynowy i ma działanie dwustronne. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-28, 20:59
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | kolego beyer28 - jest źle, w przypadku polifta pasek ma byc zawsze napiety.
|
To napisz coś więcej, co może to powodować. Szczerze to przeczytałem trochę na ten temat i powiem Ci, że raz piszesz tak, a raz inaczej. Żeby nie być gołosłownym:
http://www.a8team.pl/view...der=asc&start=0
Rozwiń to trochę skoro jesteś mechanikiem |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-28, 21:13
|
|
|
Gdyby coś z napinaczem było nie teges to dół też by był luźny, a jest dobrze napięty i wystarczy lekko ruszyć wałem i wszystko napina się dobrze |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-05-28, 21:58
|
|
|
Czlowiek uczy sie cale zycie i dopiero później stwierdziłem ze kazdy polift ma zawsze napiety rozrzad. Napinasz wstepnie pasek rolką mimosrodową, reszte robi napinacz hydrauliczny na drugiej rolce. Zeby go cofnac trzeba naprawde duzej dzwigni - pasek nie jest w stanie tego zrobic. Ten napinacz działa jednokierunkowo tzn wysuwa sie sam z siebie, natomiast wcisnąc go jest ciezko. Kompensuje wyciagniecie paska...
Post który wykopałes jest z 2012r, wtedy porównywałem to do ABZ w kórym pasek moze byc luźny. Po kilkudziesieciu rozrzadach w AQF, AQH itp wiem ze ma byc zawsze napiety.
W twoim przypadku luz jest niewskazany z racji zmiennych faz rozrzadu, poza tym tak wielki luz (widoczny na filmie) na pewno nie bedzie dobrze wybrany bo napinacz nie ma takiego skoku. Owszem jak ruszysz wałem to sie góra napnie, ale nadmiar paska gdzies pozostanie. Całe szczescie ze na wale jest tak ciasno ze pasek nie moze zeskoczyc, inaczej juz zdejmowałbys głowice.
Gdyby to bylo moje auto to juz dawno bym tam zajrzał. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-05-29, 05:13
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Czlowiek uczy sie cale zycie ...
...kolego ernesto - w przypadku prelifta pasek moze byc luzny w niektórych pozycjach ustawienia silnika. |
Dzięki Ci Paweł za dodatkowe korepetycję |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-05-29, 05:18
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Czlowiek uczy sie cale zycie i dopiero później stwierdziłem ze kazdy polift ma zawsze napiety rozrzad. Napinasz wstepnie pasek rolką mimosrodową, reszte robi napinacz hydrauliczny na drugiej rolce. Zeby go cofnac trzeba naprawde duzej dzwigni - pasek nie jest w stanie tego zrobic. Ten napinacz działa jednokierunkowo tzn wysuwa sie sam z siebie, natomiast wcisnąc go jest ciezko. Kompensuje wyciagniecie paska...
Post który wykopałes jest z 2012r, wtedy porównywałem to do ABZ w kórym pasek moze byc luźny. Po kilkudziesieciu rozrzadach w AQF, AQH itp wiem ze ma byc zawsze napiety.
W twoim przypadku luz jest niewskazany z racji zmiennych faz rozrzadu, poza tym tak wielki luz (widoczny na filmie) na pewno nie bedzie dobrze wybrany bo napinacz nie ma takiego skoku. Owszem jak ruszysz wałem to sie góra napnie, ale nadmiar paska gdzies pozostanie. Całe szczescie ze na wale jest tak ciasno ze pasek nie moze zeskoczyc, inaczej juz zdejmowałbys głowice.
Gdyby to bylo moje auto to juz dawno bym tam zajrzał. | -nie zgadzam się z tym |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-05-29, 07:24
|
|
|
pepi, Twoja wypowiedź jak zwykle wyczerpująca |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-29, 12:18
|
|
|
pepi napisał/a: | -nie zgadzam się z tym | Pepi prosiłem już.
Piszemy tak :
Nie zgadzam sie z tym, ponieważ.....(i tu twoje rozwinięcie bla bla bla) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-05-29, 15:31 Re: Pasek rozrządu
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Witam. Proszę Was o ocenę mojego paska rozrządu, mam wrażenie, że jest zbyt luźny. |
Tak jak jest teraz to zdecydowanie za luźno.
Kiedyś zaglądałem na ten twój pasek, już nie pamiętam kiedy to było ale wtedy tak nie latał.
Albo padł napinacz hydrauliczny albo rolka napinająca była słabo dokręcona i się poluzowała - obstawiam raczej to pierwsze i to już nie pierwszy przypadek będzie.
Mam wrażenie, że ostatnio jakość części zamiennych się pogorszyła....
jak kupuję części w zamiennikach to tylko dobrej jakości..... napinacze NTN to takie co idą w oryginale a już w kilku rozrządach padły po kilku miesiącach użytkowania
Pompy wody też padają..... jakaś masakra |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-05-29, 20:40
|
|
|
dobra chcieliście to macie bo ja zaganiany jestem i nie mam kiedy a po nocach szukam baby i nie zaglądam tu więc tak
Nie luzujecie kuł nie napinacie tak jak powinno to jak ma być ok ?
Po to się luzuje koła aby pasek tak samo naciągnąć .
Pompy i rolki i tłumiki -bo to nie jest napinacz tylko tłumik drgań !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Napina się rolką
Pasek się luzuje ale to z winy charakterystyki silnika jedna strona cylindrów walczy z drugą
Pompy padają tak jak wszystko ale ja nie zauważyłem aż takiego spadku formy jak ktoś przesadzi z napinaniem to ma jak ma sam mam pompę za 70 pln i działa pasek za 60 pln
tłumik drgań za 88 pln |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-29, 21:04
|
|
|
Pepi ja nie luzowałem u siebie i nie mam takiego luzu mimo posiadania ABZta.
A co do szukania baby to nic na siłe napaleńcu bo bedzie pan niezadowolony |
|
|
|
|
|